והוי זהיר בגחלתם שלא תכוה
|נראה לכם שאתם מבינים משהו מהחיים שלכם -חיים גשמיים של אנשים חטאים.
"אותיות הם כלים " האותיות מחזיקות אור רוחני -לכן יש בכח התפילות לעורר דברים. (אז אתם לא מאמינים -אז למה אתם צוחקים על דבר שאינכם מבינים ? )
אפילו בלק מלך מואב ידע מה שאתם כיהודים לא יודעים (ועל זה עליכם להתבייש) בלק הזמין את גדול הנביאים בלעם לקלל את עם ישראל - ומה אמר לו : כיון שראו את ישראל נוצחים (במלחמה ) שלא כמנהג העולם ,אמרו מנהיגם של אלו (משה רבינו ) ב-מדין נתגדל נשאל מהם מה מדתו (שאלנו מה טיבו ? ) אמרו להם (נתנו המדיינים תשובה ) אין כחו אלא בפיו .אמרו (המואבים ) אף אנחנו נבא עליהם באדם (בלעם שהיה נביא ומכשף גדול ) שכוחו בפיו (כדי שיקלל את ישראל.).
איני יודע על סמך מה פסק הרב עובדיה- אך הבן איש חי הוא בספר דרשות וספר הלכות שחובר על ידי הרב יוסף חיים מבגדאד (1834–1909), הוא כבר כותב בהלכות בן איש חי שנה א' פרשת ויצא הלכה י' - לא ידבר שום דיבור בבית הכסא אפילו דברי חול ואפילו תיבה אחת , כי יתאחזו היחצונים באותיות הדיבור שלו .
כלומר מיני מזיקין הנמצאים במקום הטינופת (דברים רוחניים שיונקים מתוך הקדושה ) והם משתמשים באותיות -ולא במילים -ומרכיבים מהם משפטים חדשים שבכוחם לקלקל לעשות נזקים . - למה ? - ניתנה להם רשות (דוגמא מילה "ענג" מתחלפת למילה "נגע" ועל זה הדרך ).
עכשיו להתוכח על דברים רוחניים -כאן זה לא המקום - אבל להתנגח ביהדות - למה לא כאן ראוים כמה אני אנטי -כמה אני חכם כמה אני .. -הרי זה מצווה גדולה להכפיש !!!!
לא נותר לכם אלא להתבייש -אַל תַּרְבּוּ תְדַבְּרוּ גְּבֹהָה גְבֹהָה יֵצֵא עָתָק מִפִּיכֶם -תֵּאָלַמְנָה שִׂפְתֵי שָׁקֶר הַדֹּבְרוֹת עַל צַדִּיק עָתָק בְּגַאֲוָה וָבוּז.
והוי מתחמם כנגד אורם של חכמים, והוי זהיר בגחלתם שלא תכוה, (לשון כויה מאש), שנשיכתן נשיכת שועל ועקיצתן עקיצת עקרב, ולחישתן לחישת שרף, וכל דבריהם כגחלי אש. והיינו שיזהר אדם הרבה מאד בכבודם של תלמידי חכמים, שכן אם יפגע בכבודם עלול הוא ביותר להענש על כך בצורה קשה. והנה אף על פי שיש מצוה גדולה לכבד כל מי שעוסק בתורה, מכל מקום, עיקר המכוון בדברים אלו הוא על תלמידי חכמים ממש.
סייג לשתיקה -חוכמה.