משהו שפתאום עלה לי לראש

מצב
הנושא נעול.

droriko

New member
משהו שפתאום עלה לי לראש

משהו שפתאום עלה לי לראש
בעקבות כתבה שלא ממש קשורה לנושא(משהו של בתי קולנוע).

מקומות שמורים ברכבת. בשביל מה צריך את זה? כולנו מכירים את המחזות של רכבות עמוסות לעייפה בשעות הלחץ, למה אני צריך בנוסף למחיר המופקע ממילא אני צריך לשלם עוד 5 שקל בשביל לשמור לי מקום בקרון הקדמי? זאת גניבה לאור יום. בנוסף מה שמייחד את הקרון זה שהוא שקט,כלומר יש איסור על דיבור בסלולרי, למה אי אפשר לאכוף את האיסור הזה בשאר הרכבת?
 

25306yosef

New member
מקום שמור נועד לאנשים שרוצים לפנק את עצמם

משהו שפתאום עלה לי לראש
בעקבות כתבה שלא ממש קשורה לנושא(משהו של בתי קולנוע).

מקומות שמורים ברכבת. בשביל מה צריך את זה? כולנו מכירים את המחזות של רכבות עמוסות לעייפה בשעות הלחץ, למה אני צריך בנוסף למחיר המופקע ממילא אני צריך לשלם עוד 5 שקל בשביל לשמור לי מקום בקרון הקדמי? זאת גניבה לאור יום. בנוסף מה שמייחד את הקרון זה שהוא שקט,כלומר יש איסור על דיבור בסלולרי, למה אי אפשר לאכוף את האיסור הזה בשאר הרכבת?
מקום שמור נועד לאנשים שרוצים לפנק את עצמם
ולשבת בקרון נפרד מכל הקרונות העמוסים והדחוסים.

כמובן שמדובר באנשים שיכולים להרשות לעצמם לשלם תוספת של X ש"ח עבור מקום שמור בקרון מיוחד.

אז אם יש אנשים שדורשים שירות שכזה ומוכנים לשלם עליו, למה לא לספק להם אותו ?

ואם לדעתך מדובר בגניבה לאור יום, אז זכותך המלאה לנסוע בקרונות הרגילים העמוסים והדחוסים, או לחילופין לנסוע באוטובוסים העירוניים העמוסים והדחוסים של דן.

כשאני נוסע בבוקר ברכבת נוסעים מספר 101 מסוג DD, אני מעדיף לשלם עוד 5 ש"ח ולשבת בקרון מיוחד שאיננו עמוס ודחוס.
 

droriko

New member
מה אכפת לי אם הם יכולים להרשות לעצמם

מקום שמור נועד לאנשים שרוצים לפנק את עצמם
ולשבת בקרון נפרד מכל הקרונות העמוסים והדחוסים.

כמובן שמדובר באנשים שיכולים להרשות לעצמם לשלם תוספת של X ש"ח עבור מקום שמור בקרון מיוחד.

אז אם יש אנשים שדורשים שירות שכזה ומוכנים לשלם עליו, למה לא לספק להם אותו ?

ואם לדעתך מדובר בגניבה לאור יום, אז זכותך המלאה לנסוע בקרונות הרגילים העמוסים והדחוסים, או לחילופין לנסוע באוטובוסים העירוניים העמוסים והדחוסים של דן.

כשאני נוסע בבוקר ברכבת נוסעים מספר 101 מסוג DD, אני מעדיף לשלם עוד 5 ש"ח ולשבת בקרון מיוחד שאיננו עמוס ודחוס.
מה אכפת לי אם הם יכולים להרשות לעצמם
הרכבות לפעמים עמוסות ברמה שלאנשים בקושי יש מקום לעמוד,אם היו פותחים את הקרון הזה לכולם זה היה מוריד מהעומס.

זה כמו שנניח בקו 51 יוציאו אוטובוס תיגבור,אבל מי שירצה לעלות עליו יצתרך לשלם 11.60. זה נשמע לך הגיוני?
 
במועדים ובתקופות שבהם ידוע על עומס מיוחד

מה אכפת לי אם הם יכולים להרשות לעצמם
הרכבות לפעמים עמוסות ברמה שלאנשים בקושי יש מקום לעמוד,אם היו פותחים את הקרון הזה לכולם זה היה מוריד מהעומס.

זה כמו שנניח בקו 51 יוציאו אוטובוס תיגבור,אבל מי שירצה לעלות עליו יצתרך לשלם 11.60. זה נשמע לך הגיוני?
במועדים ובתקופות שבהם ידוע על עומס מיוחד
שצפוי הרכבת מבטלת את השירות של מקומות שמורים.
בנוסף, השירות הזה קיים רק ברכבות הבינעירוניות הארוכות ולא ברכבות הפרבריות.
ולגבי איסור מוחלט בכל הקרונות להשתמש בטלפונים סלולרים - זה מסוג האיסורים שהציבור לא מסוגל לעמוד בהם ולקיימם ולרכבת אין שום דרך לאכוף זאת בכל קרונות הרכבת.
לכן השירות של קרון שמור ושקט ברכבות בינעירוניות הוא הגיוני ונכון.
 

droriko

New member
למה לא?

במועדים ובתקופות שבהם ידוע על עומס מיוחד
שצפוי הרכבת מבטלת את השירות של מקומות שמורים.
בנוסף, השירות הזה קיים רק ברכבות הבינעירוניות הארוכות ולא ברכבות הפרבריות.
ולגבי איסור מוחלט בכל הקרונות להשתמש בטלפונים סלולרים - זה מסוג האיסורים שהציבור לא מסוגל לעמוד בהם ולקיימם ולרכבת אין שום דרך לאכוף זאת בכל קרונות הרכבת.
לכן השירות של קרון שמור ושקט ברכבות בינעירוניות הוא הגיוני ונכון.
למה לא?
כמו שהיא שולחת מבקרים שיאכפו את זה שאנשים שילמו(מטופש לאור זה שיש ולידציה ביציאה) אז שתעשה אותו הדבר עם הפלאפונים,מצדי שזה יהיה אותו אחד.

ואגב גם ברכבות הבינעירוניות הארוכות יש לפעמים עומסים(למשל קו חיפה-תל אביב)
 
כי יש פקח אחד בכל רכבת שכאשר הוא בודק

למה לא?
כמו שהיא שולחת מבקרים שיאכפו את זה שאנשים שילמו(מטופש לאור זה שיש ולידציה ביציאה) אז שתעשה אותו הדבר עם הפלאפונים,מצדי שזה יהיה אותו אחד.

ואגב גם ברכבות הבינעירוניות הארוכות יש לפעמים עומסים(למשל קו חיפה-תל אביב)
כי יש פקח אחד בכל רכבת שכאשר הוא בודק
כרטיסים, הוא עושה זאת מדגמית ובדרך כלל פעם אחת או פעמיים בנסיעה.
הרכבת לא יכולה להציב בכל קרון אדם שלכל אורך הנסיעה יבדוק האם אנשים מדברים בטלפונים או לא.
ובוודאי שהרכבת לא יכולה לאסור על אנשים ברכבת שנוסעים יחד לדבר ביניהם או על תינוק שנוסע ברכבת עם הוריו לבכות.
אין שום דרך מעשית לאכוף שקט בכל הקרונות. אפשר לעשות זאת בקרון אחד מיוחד.
 

droriko

New member
אני לא אומר שבכל רכבת תשים מבקר

כי יש פקח אחד בכל רכבת שכאשר הוא בודק
כרטיסים, הוא עושה זאת מדגמית ובדרך כלל פעם אחת או פעמיים בנסיעה.
הרכבת לא יכולה להציב בכל קרון אדם שלכל אורך הנסיעה יבדוק האם אנשים מדברים בטלפונים או לא.
ובוודאי שהרכבת לא יכולה לאסור על אנשים ברכבת שנוסעים יחד לדבר ביניהם או על תינוק שנוסע ברכבת עם הוריו לבכות.
אין שום דרך מעשית לאכוף שקט בכל הקרונות. אפשר לעשות זאת בקרון אחד מיוחד.
אני לא אומר שבכל רכבת תשים מבקר
גם ברוב הרכבות והאוטובוסים שאני נוסע לא עולה מבקר שבודק כרטיסים, אבל עדיין יש הרתעה
 
בכל רכבת יש פקח והפקח הוא זה שבודק את

אני לא אומר שבכל רכבת תשים מבקר
גם ברוב הרכבות והאוטובוסים שאני נוסע לא עולה מבקר שבודק כרטיסים, אבל עדיין יש הרתעה
בכל רכבת יש פקח והפקח הוא זה שבודק את
הכרטיסים. הפקח מוגדר כאחראי על הרכבת.
אבל רכבת הרבה פחות ניתנת למעקב בכל רגע מאשר אוטובוס, בגלל אורכה ומספר הנוסעים בה ולכן לא יכולה להיות הרתעה כשמדובר בשימוש בטלפונים.
אגב, גם באוטובוס מותר לדבר בטלפונים סלולריים.
תנסה להגדיר אוטובוס כאוטובוס שקט, נראה מה תהיה מידת ההצלחה...
שום אכיפה לא של הנהג ולא של מבקר לא תצליח לאכוף זאת.
זה לא דומה בכלל להרתעה לגבי תשלום שמספיק שבשניה מסויימת במהלך הנסיעה מבקר או פקח תופס נוסע שלא שילם ואין צורך במעקב צמוד בכל משך הנסיעה.
 

droriko

New member
תראה

בכל רכבת יש פקח והפקח הוא זה שבודק את
הכרטיסים. הפקח מוגדר כאחראי על הרכבת.
אבל רכבת הרבה פחות ניתנת למעקב בכל רגע מאשר אוטובוס, בגלל אורכה ומספר הנוסעים בה ולכן לא יכולה להיות הרתעה כשמדובר בשימוש בטלפונים.
אגב, גם באוטובוס מותר לדבר בטלפונים סלולריים.
תנסה להגדיר אוטובוס כאוטובוס שקט, נראה מה תהיה מידת ההצלחה...
שום אכיפה לא של הנהג ולא של מבקר לא תצליח לאכוף זאת.
זה לא דומה בכלל להרתעה לגבי תשלום שמספיק שבשניה מסויימת במהלך הנסיעה מבקר או פקח תופס נוסע שלא שילם ואין צורך במעקב צמוד בכל משך הנסיעה.
תראה
כשהוציאו את החוק נגד עישון באוטובוס גם אמרו שאי אפשר לפקח על זה כי לך תשים מבקר בכל אוטובוס.
 

droriko

New member
ואגב

תראה
כשהוציאו את החוק נגד עישון באוטובוס גם אמרו שאי אפשר לפקח על זה כי לך תשים מבקר בכל אוטובוס.
ואגב
לטעמי אכן לו צריך לשלוח מבקרים לאוטובוסים שיפקחו על דיבור בפלאפון כי אלה הוצאות עצומות. לעומת זאת ברכבת אני לא מבין מה הבעיה אם המפקח שעובר ממילא בין האנשים בקרון לא יתן בין לבין איזה הצצה קטנה לראות אם מישהו מדבר בפלאפון.
 
אין פקח בכל קרון אלא פקח אחד ברכבת כולה

ואגב
לטעמי אכן לו צריך לשלוח מבקרים לאוטובוסים שיפקחו על דיבור בפלאפון כי אלה הוצאות עצומות. לעומת זאת ברכבת אני לא מבין מה הבעיה אם המפקח שעובר ממילא בין האנשים בקרון לא יתן בין לבין איזה הצצה קטנה לראות אם מישהו מדבר בפלאפון.
אין פקח בכל קרון אלא פקח אחד ברכבת כולה
הצצה קטנה לכל אורך הרכבת??
 

droriko

New member
לא, רק בקרון שהוא עובר בו

אין פקח בכל קרון אלא פקח אחד ברכבת כולה
הצצה קטנה לכל אורך הרכבת??
לא, רק בקרון שהוא עובר בו
אני בטוח שאם הנוסעים ידעו שיש ברכבת פקח שאוכף את עניין הפלאפון זה יצור הרתעה
 
זה לא יצור שום הרתעה

לא, רק בקרון שהוא עובר בו
אני בטוח שאם הנוסעים ידעו שיש ברכבת פקח שאוכף את עניין הפלאפון זה יצור הרתעה
זה לא יצור שום הרתעה
ואני בספק אם פקחים בכלל יכניסו עצמם להתמודדות כזו.
לא מציאותי לכפות על מאות נוסעים אי שימוש בפלאפון.
הפתרון הריאלי זה בדיוק הפתרון שהרכבת מיישמת - קרון שקט ועם מקומות שמורים.
אם יש נוסעים שמרעישים במיוחד (ללא קשר בהכרח לשימוש בפלאפון) אז נוסעים אחרים יכולים להעיר להם או לפנות לפקח שיבקש מהם להיות יותר שקטים אבל פקח לא יתחיל להתרוצץ לכל אורך הרכבת כדי לתפוס כל מי שמדבר בפלאפון.
מי שזה מאוד מאוד מפריע לו - שישלם 5 שקלים ויישב בקרון השקט.
באותה מידה אתה יכול לדרוש מהרכבת להגביל את מספר העומדים בכל קרון, על מנת שהמעבר לא ייחסם, ושרק מי שיש לו מקום ישיבה ייכנס לרכבת. יהיה יותר נוח אז, לא?
אפשר גם להגביל את גודל התיקים שאפשר להכניס לרכבת, כדי שלא יתפסו מקום ולא יחסמו מעברים.
אפשר להגדיר שאסור להכניס כלבים לרכבת, כי נוסעים אחרים מפחדים מכלבים.
בכל זאת אתה לא דורש את זה.
בדיוק בגלל זה יש רמות שירות שונות, ועל רמת שירות גבוהה יותר - משלמים יותר.
 

droriko

New member
עוד פעם

זה לא יצור שום הרתעה
ואני בספק אם פקחים בכלל יכניסו עצמם להתמודדות כזו.
לא מציאותי לכפות על מאות נוסעים אי שימוש בפלאפון.
הפתרון הריאלי זה בדיוק הפתרון שהרכבת מיישמת - קרון שקט ועם מקומות שמורים.
אם יש נוסעים שמרעישים במיוחד (ללא קשר בהכרח לשימוש בפלאפון) אז נוסעים אחרים יכולים להעיר להם או לפנות לפקח שיבקש מהם להיות יותר שקטים אבל פקח לא יתחיל להתרוצץ לכל אורך הרכבת כדי לתפוס כל מי שמדבר בפלאפון.
מי שזה מאוד מאוד מפריע לו - שישלם 5 שקלים ויישב בקרון השקט.
באותה מידה אתה יכול לדרוש מהרכבת להגביל את מספר העומדים בכל קרון, על מנת שהמעבר לא ייחסם, ושרק מי שיש לו מקום ישיבה ייכנס לרכבת. יהיה יותר נוח אז, לא?
אפשר גם להגביל את גודל התיקים שאפשר להכניס לרכבת, כדי שלא יתפסו מקום ולא יחסמו מעברים.
אפשר להגדיר שאסור להכניס כלבים לרכבת, כי נוסעים אחרים מפחדים מכלבים.
בכל זאת אתה לא דורש את זה.
בדיוק בגלל זה יש רמות שירות שונות, ועל רמת שירות גבוהה יותר - משלמים יותר.
עוד פעם
לא אמרתי שהוא צריך להתרוצץ ברכבת, אלא אם הוא כבר בודק כרטיסים בקרון,שזה לא בדיוק העבודה הכי קשה בלשון המעטה, אז שעל הדרך ישים לב אם מישהו באותו קרון מדבר בטלפון.

ולמה זה לא מציאותי לכפות על מאות נוסעים איש שימוש בפלאפון. אם אתה כופה על נוסעים לא לדבר בפלאפון במשך 10 שעות טיסה לניו יורק, אז מה זה כבר חצי שעה מתל אביב לכפר סבא?
 

the new L

New member
מי כופה לא לדבר בטלפון בטיסה?

עוד פעם
לא אמרתי שהוא צריך להתרוצץ ברכבת, אלא אם הוא כבר בודק כרטיסים בקרון,שזה לא בדיוק העבודה הכי קשה בלשון המעטה, אז שעל הדרך ישים לב אם מישהו באותו קרון מדבר בטלפון.

ולמה זה לא מציאותי לכפות על מאות נוסעים איש שימוש בפלאפון. אם אתה כופה על נוסעים לא לדבר בפלאפון במשך 10 שעות טיסה לניו יורק, אז מה זה כבר חצי שעה מתל אביב לכפר סבא?
מי כופה לא לדבר בטלפון בטיסה?
אי אפשר לדבר בטלפון בטיסה בגלל היעדר אנטנות סלולריות ומגבלות בטיחות. בטיסות במקומות מסויימים בעולם שבהם יש WIFI במטוס אין שום בעיה להשתמש בו בשביל לדבר בטלפון במהלך הטיסה.
 

droriko

New member
לא לזה התכוונתי

מי כופה לא לדבר בטלפון בטיסה?
אי אפשר לדבר בטלפון בטיסה בגלל היעדר אנטנות סלולריות ומגבלות בטיחות. בטיסות במקומות מסויימים בעולם שבהם יש WIFI במטוס אין שום בעיה להשתמש בו בשביל לדבר בטלפון במהלך הטיסה.
לא לזה התכוונתי
עמוד שידרה אמר שזה לא מציאותי לדרוש מאנשים לא לדבר בפלאפון ברכבת כאילו שבלי זה הם לא יכולים להעביר את הנסיעה(או שלא הבנתי אותו נכון)
 

benshap2

New member
אני חושב שלא הבנת אותו נכון

לא לזה התכוונתי
עמוד שידרה אמר שזה לא מציאותי לדרוש מאנשים לא לדבר בפלאפון ברכבת כאילו שבלי זה הם לא יכולים להעביר את הנסיעה(או שלא הבנתי אותו נכון)
אני חושב שלא הבנת אותו נכון
לדעתי, כוונתו הייתה שגם אם תגדיר איסור כזה, לך תאכוף אותו...
 

Ofekalef1

New member
אפילו עניין הרגליים לא מצליח

לא, רק בקרון שהוא עובר בו
אני בטוח שאם הנוסעים ידעו שיש ברכבת פקח שאוכף את עניין הפלאפון זה יצור הרתעה
אפילו עניין הרגליים לא מצליח
כמעט בכל רכבת שאני נוסע בה נוסעים שמים רגליים על המושבים.
עובר איש ביטחון (או פקח), מעיר להם, ומיד לאחר מכן הם מחזירים את הרגליים.
 

the new L

New member
יש הבדל

תראה
כשהוציאו את החוק נגד עישון באוטובוס גם אמרו שאי אפשר לפקח על זה כי לך תשים מבקר בכל אוטובוס.
יש הבדל
עישון מזיק בריאותית. דיבור בטלפון לא.

למה אתה רוצה בכלל לאסור דיבור בטלפון ברכבת? מה זה יתן?
 

droriko

New member
אבל הוא כן מפריע לאיכות הנסיעה

יש הבדל
עישון מזיק בריאותית. דיבור בטלפון לא.

למה אתה רוצה בכלל לאסור דיבור בטלפון ברכבת? מה זה יתן?
אבל הוא כן מפריע לאיכות הנסיעה
בן אדם ששילם 15 שקל לנסיעה מכפר סבא לתל אביב הדבר האחרון שהוא רוצה זה שיקדחו לו בראש כל הנסיעה(אה כן זה ושתהייה תאונה חזיתית עם עוד רכבת) אגב גם יש לזה נזק בריאותי כי עצבים מעלים את לחץ הדם, אבל זה אם אתה כבר נכנס לקטנות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה