משהו שמסקרן אותי....

מצב
הנושא נעול.

fireman

New member
משהו שמסקרן אותי....

משהו שמסקרן אותי....
בעבר זכור לי שנכתב ע"י מי ממומחי הרכבות בפורום שרכבות הIC3 מסוגלות לנסוע גם בקוים מפותלים יחסית (דוגמת ב"ש ק"ג) במהירות של 160 קמ"ש אך התחושה בתוך הקרונות בסיבובים תהיה כמו בתוך מכונת כביסה. היות ואני חורש את הקו הזה כל כך הרבה פעמים נראה הדבר כאילו יש קטריסטים ויש קטריסטים, יש את אלו שהנסיעה נעימה ונוחה ויש את אלו שכנראה מנסים לבדוק את סף העצבים של המסילות או המערכים ופשוט מאוד שוכחים את המעצורים לפני הסיבובים ומתקבל מכך שנוסעים בתוך מכונת כביסה. היתכן הדבר? עד כמה שאני מבין התזמון רכבות של רכבת ישראל הוא מאוד מדוייק (כל עוד לא קורות תקלות כלשהן). כיצד מתמודדים עם קטריסט עם יד עצבנית על ידית המהירות?
 

fireman

New member
מה עם תשובה

משהו שמסקרן אותי....
בעבר זכור לי שנכתב ע"י מי ממומחי הרכבות בפורום שרכבות הIC3 מסוגלות לנסוע גם בקוים מפותלים יחסית (דוגמת ב"ש ק"ג) במהירות של 160 קמ"ש אך התחושה בתוך הקרונות בסיבובים תהיה כמו בתוך מכונת כביסה. היות ואני חורש את הקו הזה כל כך הרבה פעמים נראה הדבר כאילו יש קטריסטים ויש קטריסטים, יש את אלו שהנסיעה נעימה ונוחה ויש את אלו שכנראה מנסים לבדוק את סף העצבים של המסילות או המערכים ופשוט מאוד שוכחים את המעצורים לפני הסיבובים ומתקבל מכך שנוסעים בתוך מכונת כביסה. היתכן הדבר? עד כמה שאני מבין התזמון רכבות של רכבת ישראל הוא מאוד מדוייק (כל עוד לא קורות תקלות כלשהן). כיצד מתמודדים עם קטריסט עם יד עצבנית על ידית המהירות?
מה עם תשובה
או התייחסות לנושא?!?!
 
בקרת מהירות

משהו שמסקרן אותי....
בעבר זכור לי שנכתב ע"י מי ממומחי הרכבות בפורום שרכבות הIC3 מסוגלות לנסוע גם בקוים מפותלים יחסית (דוגמת ב"ש ק"ג) במהירות של 160 קמ"ש אך התחושה בתוך הקרונות בסיבובים תהיה כמו בתוך מכונת כביסה. היות ואני חורש את הקו הזה כל כך הרבה פעמים נראה הדבר כאילו יש קטריסטים ויש קטריסטים, יש את אלו שהנסיעה נעימה ונוחה ויש את אלו שכנראה מנסים לבדוק את סף העצבים של המסילות או המערכים ופשוט מאוד שוכחים את המעצורים לפני הסיבובים ומתקבל מכך שנוסעים בתוך מכונת כביסה. היתכן הדבר? עד כמה שאני מבין התזמון רכבות של רכבת ישראל הוא מאוד מדוייק (כל עוד לא קורות תקלות כלשהן). כיצד מתמודדים עם קטריסט עם יד עצבנית על ידית המהירות?
בקרת מהירות
אינני יודע לומר מה רמת ההכשרה של נהגי הרכבת בארץ, אולם באופן עקרוני מופעלות ברכבת ישראל מערכות טכניות שאמורות ליצור מידה מסוימת של בקרה על מהירות הנסיעה - לדוגמה, כאשר קטר JT42BW מהסדרה הראשונה עובר את המהירות 145 קמ"ש, מופעלת בו באופן אוטומטי בלימה מלאה, ורק לאחריה ניתן להמשיך לנסוע. דוגמא נוספת - כאשר רכבת מתקרבת במהירות רבה מדי אל סימנור (רמזור של רכבת) תופעל עצירה אוטומטית, אם כי הנהג יכול לעקוף אותה. יש עוד דוגמאות, אם כי חשוב להדגיש שהן לא מונעות מקרונוע לנסוע במהירות המירבית המותרת באותו קו בכלליות אפילו בעקומות שבהן רשום לנהג שעליו להאט. הטכנולוגיה לעשות זאת קיימת בעולם, אבל כנראה שהרכבת חושבת שיחס העלות/תועלת שבהתקנת טכנולוגיה כזאת בכל הקווים ובכל הרכבות המשתמשות באותם קווים אינו משתלם.
 

david80

New member
שאלה: שלטים המורים על מהירות מירבית

בקרת מהירות
אינני יודע לומר מה רמת ההכשרה של נהגי הרכבת בארץ, אולם באופן עקרוני מופעלות ברכבת ישראל מערכות טכניות שאמורות ליצור מידה מסוימת של בקרה על מהירות הנסיעה - לדוגמה, כאשר קטר JT42BW מהסדרה הראשונה עובר את המהירות 145 קמ"ש, מופעלת בו באופן אוטומטי בלימה מלאה, ורק לאחריה ניתן להמשיך לנסוע. דוגמא נוספת - כאשר רכבת מתקרבת במהירות רבה מדי אל סימנור (רמזור של רכבת) תופעל עצירה אוטומטית, אם כי הנהג יכול לעקוף אותה. יש עוד דוגמאות, אם כי חשוב להדגיש שהן לא מונעות מקרונוע לנסוע במהירות המירבית המותרת באותו קו בכלליות אפילו בעקומות שבהן רשום לנהג שעליו להאט. הטכנולוגיה לעשות זאת קיימת בעולם, אבל כנראה שהרכבת חושבת שיחס העלות/תועלת שבהתקנת טכנולוגיה כזאת בכל הקווים ובכל הרכבות המשתמשות באותם קווים אינו משתלם.
שאלה: שלטים המורים על מהירות מירבית
המהירות הכי גבוהה שראיתי בשלטים אלו (לבנים בצורת מלבן עם ספרות כחולות) היה 150. האם ישנם בארץ שלטים כאלו בהם רשום 160? מדוע אינני רואה שלטי מהירות מירבית באף קטע צפונית לתחנת לוד? מה המהירות המירבית המותרת לרכבות טילטינג יחסית למה שרשום בשלטים אלו?
 
מהירות מירבית

שאלה: שלטים המורים על מהירות מירבית
המהירות הכי גבוהה שראיתי בשלטים אלו (לבנים בצורת מלבן עם ספרות כחולות) היה 150. האם ישנם בארץ שלטים כאלו בהם רשום 160? מדוע אינני רואה שלטי מהירות מירבית באף קטע צפונית לתחנת לוד? מה המהירות המירבית המותרת לרכבות טילטינג יחסית למה שרשום בשלטים אלו?
מהירות מירבית
למרות שבאופן טכני, הקרונועים שלנו מסוגלים למהירות מירבית של 160 קמ"ש, ההגבלה שרכבת ישראל החליטה עליה היא 150 קמ"ש בקטעים מסוימים במערכת. גורמים שעשויים להשפיע על החלטה כזו - איכות המסילה, השקעה בתחזוקת המסילה, השקעה בתחזוקת הרכבות ועוד. אני מכיר לא מעט שלטי הגבלת מהירות מצפון ללוד, אם כי הם מתייחסים, לדעתי, למהירות עבור קטרים (כלומר עד 140) כי לא ראיתי כאלו של 150. בכל מקרה, בספר התקנות של הרכבת או באחד מנספחיו מופיעה רשימה עקרונית של המהירויות בכל קו. אינני יודע מה הן הגבלות המהירות בהן נעשה שימוש בעת ביקור הרכבת הרוכנת מסדרה 611 להדגמה בארץ בשנת 1998, אבל בכל מקרה בכל רכישה עתידית, תבוצע מחדש עבודת הגדרה של המהירויות המירביות בכל קו בהתאם למאפייני הרכבת שתירכש. (חשוב להבהיר שההבדלת במהירות בין רכבת רוכנת לרגילה לא מתבטא בקווים ישרים או עקומות מתונות יחסית, בהם המהירות המירבית אחידה, אלא בקווים מתפותלים ובעקומות חדות)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה