צודק ןהערות...
המסילה הדרומית היתה חלופה ששוריינה זמנית עד שהחליטו על אילו משתי החלופות תהפוך לחלופה הקבועה.
אם יש דבר ש"שכחו" (או יותר נכון שחבל שלא ביצעו בעת בניית הכביש) זה הכנה ליציאת המסילה מתוך הנתיבים של 431 לכיוון גן רווה והכנה לקשת מסילתית בין מסילת לוד-אשדוד למסילה העתידית בתוך 431 בכיוון של אשדוד-ענבה. שני חיבורים אילו יצריכו הריסה ובנייה די מסיבית מחדש של הכביש עם מעברים למסילה.
בכל מקרה, לא היה הרבה טעם בבניית מסילת משה-דיין -- ענבה עד שלא יושלם A1 בין ענבה לירושלים (שלא כמו המסילה בתוך 531 שאפשר יהיה לנצל אותה באופן מלא כבר בסיום בנייתה).
צודק ןהערות...המסילה הדרומית יותר מעולם לא נכללה
בתכנית הפיתוח של הרכבת.
מדובר במסילה על הנייר בלבד. היא לא אושרה ולא קיבלה תקצוב ולא נעשתה שום עבודת הכנה לגביה. יש מסילות רבות כאלו על הנייר. אין להן שום ביטוי בשטח או בתכניות הפיתוח של הרכבת (למעשה היא בשלב תיאורטי יותר אפילו מהרכבת לאילת).
המסילה היחידה שאושרה היתה המסילה הצפונית יותר העוברת דרך תחנה מרכזית חדשה ראשל"צ באיזור מחלף גן רווה ואז מתחברת למסילת הראשונים.
העבודות על מסילה זו החלו בפועל ונחפרה המנהרה מדרום לתחנת משה דיין.
בשנת 06' הפסיקה ממשלת אולמרט את הפרוייקט ומאז הוא תקוע.
שום ממשלה מעולם לא אישרה את המסילה הדרומית יותר לביצוע והיא לא מככבת אפילו בתכניות העתידיות שמתפרסמות באתר רכבת ישראל.
לכן עם סלילת 431 התאימו את הכביש למסילה שאושרה לביצוע (הצפונית יותר) ולא למסילה הדמיונית (הדרומית יותר).
לכביש 431 לא היה שום קשר לביטול הפרוייקט ע"י ממשלת אולמרט מהסיבה הפשוטה שבאותה עת הוא עוד לא היה קיים...לכן תיאוריות הקונספירציה של פותח השרשור דומות לתיאוריות על חטיפתו של אלביס בידי חייזרים.
המסילה הדרומית היתה חלופה ששוריינה זמנית עד שהחליטו על אילו משתי החלופות תהפוך לחלופה הקבועה.
אם יש דבר ש"שכחו" (או יותר נכון שחבל שלא ביצעו בעת בניית הכביש) זה הכנה ליציאת המסילה מתוך הנתיבים של 431 לכיוון גן רווה והכנה לקשת מסילתית בין מסילת לוד-אשדוד למסילה העתידית בתוך 431 בכיוון של אשדוד-ענבה. שני חיבורים אילו יצריכו הריסה ובנייה די מסיבית מחדש של הכביש עם מעברים למסילה.
בכל מקרה, לא היה הרבה טעם בבניית מסילת משה-דיין -- ענבה עד שלא יושלם A1 בין ענבה לירושלים (שלא כמו המסילה בתוך 531 שאפשר יהיה לנצל אותה באופן מלא כבר בסיום בנייתה).