משהו מכם צפה אתמול בכתבה שהכין הבן

משהו מכם צפה אתמול בכתבה שהכין הבן

של דדו, יאיר אלעזר ? אני פספסתי אותה.... אמא שלי , כל-כך היתה נסערת מהכתבה, שלא ישנה כל הלילה !!!! ( היא הכירה את דדו,מהימים שהיו יחד באותה שכבת גיל במחנות הקיץ של השומר הצעיר ) אבדוק אם העלו את הכתבה באינטר.
 
הנה שיר שכתבתי בעקבות התכנית המרגשת

מסלע איתן אל בזלת מתפוררת שוקעת בחולות מכסיפים תחת שמיים מאדימים מתוך ענן השכחה בינות אבק הדרכים בוקעת דמות כרב חובל בים סוער ובידו לפיד בוער אש נותבת אותיות כותבת אל עבר שביל דמותו של בן הארץ פניה קולה וכל אשר יפה בה.
 
גם בעיני מקסים ! ומלא רגש ../images/Emo23.gif

את/אתה/אתם כותב/ת/ים למגרה או גם יש פרסומים ? ומה הקשר שלך/כם לתרבות יוגוסלביה ?! מירי
 
זה הספר שלך ?! קטע שמצאתי באינטר

אביחי, סטודנט לתואר שני באוניברסיטת בן גוריון בנגב, כותב תזה על קהילה של ניצולי שואה בבאר שבע. הוא מתנדב לסייע בבית הכנסת שלה, מראיין את המתפללים ונחשף לסיפורי חייהם. גינתו העזובה של הגבאי המנוח שלמה פוגלמן הסמוכה לבית הכנסת מעוררת את סקרנותו, והוא מחפש את מקור המסתורין הטמון בה. סיפור חייו של פוגלמן הוא מסע שתחילתו בהונגריה של ימי השואה וסופו בבניית חיים חדשים בישראל. בתוכו מגלה אביחי את סודו הכמוס של ניצול השואה אציל הנפש. ב´מיתר סמוי´ נפגשים העבר וההווה, עולמות של חילונים ודתיים, צעירים וזקנים, גברים ונשים, וכולם שזורים פיוטים ומזמורים מחיי עדות ישראל. ´מיתר סמוי´ הוא סיפור של זיכרון ותקווה, סיפור של פיוס וחיים בהרמוניה. ´מיתר סמוי´ הוא סיפורם של בני אדם שעברו את אימי השואה, בנו מחדש את עולמם והשאירו כאן, בתוכנו, את רוחם ואת נשמתם.
 
הסיפור שכתבת אכן קרוב לליבי ואחפש אותו

בספריה ! מעניין שאתמול חברה הציעה לי לקרא את הספר :"כל מי שאהבה" מאת עדנה נוי, שהינו גם אודות השואה ובו סיפור דומה לסיפור משפחתי ....... אשלח לך מסר לכשאשיג את הספר .....
 
הסיפור שכתבת אכן קרוב לליבי ואחפש אותו

בספריה ! מעניין שאתמול חברה הציעה לי לקרא את הספר :"כל מי שאהבה" מאת עדנה נוי, שהינו גם אודות השואה ובו סיפור דומה לסיפור משפחתי ....... אשלח לך מסר לכשאשיג את הספר .....
 
אברר... בכל אופן, דדו היה בתנועת השומר

הצעיר, שהיתה מאוד פעילה בין הנוער באותם ימים. הם ארגנו, על שפת הים, מחנות קיץ לכל החניכים מכל רחבי יוגוסלביה ושםהם הכירו (מה עוד שהיו בני אותה שכבת גיל ). אז לא יודעת אם בררו פרטים אישיים כאלה ..... מה עוד, שהעניין העדתי לא היה בכלל נושא אצל היוגוסלביים !!!! "כולנו יהודים והיו כאלה שהתפללו בבי"כ שונה משלנו .... " אמרו דור הורינו היוגוסלביים ! אגב, למען הצדק ההסטורי, גם תנועת בית"ר היתה פעילה ביוגוסלביה, אבל לא היתה שם משא כזו גדולה של חניכים, כמו בשומר הצעיר. אבל כ ו ל ם היו ציונים !!!!!!!!!
 
הייתה תנועת נוער ספרדי "אספרנסה"

בכול אופן בלי קשר עלדה. לדדו היה מה שנקרא "נועם" ספרדי
 
ידוע לך באילו איזורים ביוגוסלביה ? עבורי

חידשת .... הורי מוויוודינה וסרם. מעולם לא הוזכרה אצלינו תנועת הנוער הזו .....
 
ברור שלי בנושא "אספרנסה",

זו לא היתה תנועת נוער, אלא התארגנות של קבוצת אנשים בסרייבו .
 
למעלה