משהו לחשוב עליו...

  • פותח הנושא ranef
  • פורסם בתאריך

ranef

New member
משהו לחשוב עליו...

ב-94 הוציאו אלג'יר - חבורת ילדים בגיל גיוס פחות או יותר - אלבום שירים מיוסר מפתיע במקוריותו אך כנראה קשה מידי לעיכול שכן חברי הלהקה צללו לעשר שנים של אנונימיות. עשר שנים של הבטחה שלא מתקיימת, של בלבול, אובדן, חלומות, קפיצה מגשרים, עבודה בפיצוציות, אישפוז וכאב. ומתוך כל אלו צמח האלבום המושלם שקיים את ההבטחה אך הביא עמו את ההצלחה וההכרה. מה אתם מצפים מהאלבום הבא של הלהקה? על מה יכתוב כעת אדם כמו אביב גדג' שמקורות ההשראה שלו היו בדידות וכאב? מה הוא מרגיש היום לאחר שזכה לחיבוק חסר תקדים מקהילת מבקרי המוסיקה. שלא לדבר על חיבוק המעריצים הרבים שמזדהים עם כל מילה. האם הוא עדיין בודד? האם הוא מסוגל לכאוב שוב כפי שכאב ב"דם על הים" עכשיו כשהוא יודע שכל העולם לצידו? לא צריך להתעצב אבל צריך להיפרד לשלום ולהגיד תודה. הקסם נגמר, כולנו נהנו ממנו, אתם במיוחד כי הייתם בגיל המתאים. אם אלגי'ר יוציאו ביחד עוד אלבום, הוא יהיה שונה, ואם הוא ינסה להיות דומה לקודמו זה לא יהיה אמיתי.
 

bזוהר

New member
אממ ...

יש איזשהו היגיון בדברים ששיתפת כאן איתנו. אביב לא בודד. יש לו אהבה, עבודה, הצלחה, חברים. אז נכון שזה לא יהיה אותו כאב. אבל זה שלבן אדם טוב באופן בסיסי זה לא אומר שהוא לא חווה פחדים או מאורעות שונים ורגשות מיוחדים. הוא עדיין כיול להכאיב בכתיבה, לצעוק בלחן. להעביר כאב בשירים- פשוט כי (אני מאמינה לפחות ש) אלג'יר ישארו אמיתיים. בין אם הם בשנים רעות קשות בודדות עצובות ודיכאוניות, ובין אם לא. ("הגולם" הוא די הוכחה לכך.) אה, ומשהו שממש חשוב לי לחלוק עליו- "לא צריך להתעצב אבל צריך להיפרד לשלום ולהגיד תודה. הקסם נגמר, כולנו נהנו ממנו, אתם במיוחד כי הייתם בגיל המתאים." זה שעכשיו לאביב טוב זה אומר שהקסם נגמר? להיפרד לשלום ולהגיד תודה? סלח לי, אני ממש לא מסכימה. שמעת את השיר "יוון?" שיר אשר השורות שחוזרות בו די חיוביות ושמחות ("אנחנו לא נפסיק לשיר ולרקוד"), וגם בשיר הזה הקסם של אלג'יר עדיין קיים. כך שבעיניי גם אם הכאב הזה שאתה מדבר עליו נעלם הקסם נשאר. זה לא שרק בכאב יש קסם. אבל אני מבינה למה אתה מתכוון, שהם לא יוכלו להעביר את אותה התחושה שהם מעבירים באלבומים הקודמים והכל... טוב, בוא נגיד שפשוט אותי אישית זה לא מדאיג בכלל. אבל כשאני קוראת- "צריך להיפרד לשלום ולהגיד תודה, הקסם נגמר." ... קצת צורם לי באוזניים...
 

moshit1

New member
גם אני חשבתי על זה

אבל אני חושבת שזה לא נכון שהעולם עומד לצידם עכשיו, והם לא מרגישים בודדים. יצא לכם פעם להרגיש כ''כ לבד למרות שיש סביבך מיליון אנשים?? הרגת ה'לבד' זה לא כמה אנשים אוהבים את המוזיקה שלכם או כמה אנשים מבקשים חתימה- זה אומר כמה אנשים יהיו שם ויפסיקו את הסבל, יהיהו שם ויעזרו- והמעריצים של אלג'יר לא משמשים לזה. אני מניחה שהתקופות המממש רעות עברו- הם הוציאו, הם להקה, אבל עדיין.. הכל יכול לחזור, המחלה של גבריאל יכולה לראות שום פנים לא טובים כ''כ, הבדידות והאכזבה של אביב יכולה לחזור (ואולי היא נמשכת) אי אפשר להגיד כי אנחנו (לפחות אני) לא מכירה אותם אישית... ככה שאני לא חושבת שהקסם יעלם. נגיד 'גולם' מיצא את עצמו מספיק טוב לדעתי- והוא שיר מהאלבום החדש... גם על זה צריך לחשוב.
 

ketrina

New member
משו קטן(למרות האיחור)

בראיון ברשת ג גדג אמר ש"דם על הים" נכתב דווקא בשנים הטובות יותר, לפני כל הכאב והכל. חוץ מזה, גדג וגבריאל מדהימים כל כך, שאני מאמינה שאם יכתבו שירים שמחים יותר הם יצליחו לגרום לנו להתחבר גם לזה. קל להתרגש ולהתפעל משירים עצובים[החיים חרא תכלס]-זה יהיה מיוחד יותר להתחבר למשו שונה (חוצמזה מי יודע מה יפול עליהם השנה?הם לא בדיוק אנשים עם עודף מזל...)
 

We came in

New member
בדיוק

אמרת את מה שרציתי לכתוב. א- דם על הים השאיר אצלי דווקא טיפות של אופטימיות בפעם הראשונה ששמעתי אותו. "בלי נשימה, הפעם לא נכנע". ב- אלג'יר לא חתומים על העצב. אין להם פטנט על מלנכוליה... יצא והחיים שלהם היו מחורבנים ואנחנו נהנים מיצירות האומנות האלה בשם "נאמנות ותשוקה", "השנים היפות של גבריאל", "מנועים קדימה" וכו'. זה לא אומר שאסור קצת אופטימיות, נכון? נכון?
 
למעלה