משהו לא ברור לי - נא עזרתכם.......

  • פותח הנושא Croc
  • פורסם בתאריך

Croc

New member
משהו לא ברור לי - נא עזרתכם.......

נגיד יש לי נגן MP3 בעל קיבולת גבוהה. אני רוצה להכניס בו נגיד 50 דיסקים. עד היום עבור כל דיסק יצרתי תיקיה במחשב ושם נשמרו כל הטרקים של הדיסק. היום יש לי נגן 512M די פשוט של APEX והתפלאתי לראות שהוא לו יודע להסתדר עם תיקיות - ז"א הוא פשוט לא מראה אותן. מבחינתו אפשר לדףדף רק בין הטרקים ולא בין התיקיות. התעמקתי בחובורת הפעלה של קרייטיב ניון ושל אי-ריבר וגם שם אני לא רואה שום התייחסות לתיקיות, הצגת שמות שלהן ודפדוף ביניהן. מה אני מפספס?
 

יאיר B

New member
יש נגנים (חלק די נכבד ממה שמיצרים

כיום) שלא עובדים עם תיקיות כמו במחשב (איאודיו X5 המהולל הוא אחד כזה למשל, ויש עוד: איפוד, סוני, חלק מנגני קריאייטיב). בנגנים כאלה, הנגן יודע לסדר לבד את השירים לפי התגיות של הקבצים . הסידור הוא לפי פרמטרים קבועים שהנגן מכיל. למשל: לפי אלבום, לפי יוצר/אמן, לפי ג'אנר. כדי שהפטנט הזה יעבוד כמו שצריך, התגיות באוסף השירים צריכות להיות מעודכנות. לרוב, כאשר ממירים שירים בתוכנה טובה, התוכנה יודעת להתקשר למאגר מידע על דיסקים ולהוציא ממנו את המידע הרלונטי לתגיות (אבל יש מקרים שאין את המידע במאגר ואז צריך למלא את התגיות לבד). במרבית הנגנים (אם לא בעכולם) אפשר לעשות רשימות השמעה) שיכולות לעזור לנהל את אוסף.
 

Croc

New member
זה נשמע לי כמו כאב ראש.............

או שאני טועה? בכל מקרה - אילו נגנים "טובים" כן תומכים בסיפור הזה? חשבתי על IRIVER אבל אני ממה שאני מבין הוא לא תומך בזה
 

יאיר B

New member
איאודיו X5L (עם 20GB).

זה לא כאב ראש, לדעתי זה יותר נוח (אם התגיות מעודכנות). אני עובד עם H10 ומוצא את העניין מספק. זאת למרות שאני יכול לסדר גם דרך תיקיות (עם סיר חלונות) ולנווט בנגן דרך הסיר המובנה בו (ולא בשיטת התגיות). צריך לבדוק אם הנגנים של איאוידו מסדרים לפי תיקיות (בעיקרון, אם לא צריך תוכנה, אפשר לסדר לפי תיקיות, דרך סייר חלונות).
 

Croc

New member
אז H10 כן תומך בתיקיות?...........

אני שואל כי במקרה שלי אני צריך לשים דיסקים עם הרצאות. אין את זה ב-CDDB כמובן וזה במחשב נראה כך - תקיות לפי שם מרצה, בתוך כל אחד יש תת תיקיות עם "הרצאה מס' XXX" ובתוך כל תת תיקיה טרקים של ההרצאה. נראה לי שבלי היאררכיה של תיקיות אני אלך לאיבוד...........
 

יאיר B

New member
תיקיה בתוך תיקיה זה עלול להיות בעיה

אני יודע שיש נגנים שלא תומכים באפשרות. לא ניסיתי עם H10. באופן כללי, ב-H10 אין בעיה לשלוט בו דרך תיקיות ולא טאגיות.
 
למעלה