משהו ירושלמי מאתמול...,

מצב
הנושא נעול.

amirv

New member
שינויים לא קורים ביום אחד

אתה בכלל חושב שצריך להיות כביש כלשהו לרכבים
פרטיים לתל אביב?
או שמשום שגם ככה יש פקקים עדיף שלא יהיה ולו נתיב בודד, אולי בעצם אחד שישרת רק את תושבי תל אביב עצמם, וכל השאר לתח"צ בלבד- גם אם אין תח"צ קיים. ואז שאנשים ילכו ברגל...
שינויים לא קורים ביום אחד
אבל אני לא מדבר בשום מצב על איסור כניסה לרכב הפרטי, אני מדבר על קצת אפליה מתקנת לטובת תחבורה ציבורית. משהו שיעזור לנו לשפר את היחס בינה לבין הרכב הפרטי ולהביא יותר אנשים ביעילות למקומות העבודה שלהם בבוקר.

בלי קשר לתחבורה ציבורית באשר היא, כאשר מתכננים כביש צריך לשמור על צורה הגיונית של "עץ" עם גזע עבה וענפים דקים.

עץ אשר הגזע שלו הופך לצר קרוב לבסיס לא יכול לתמוך בכל משקל הענפים שעליו.

באותה מידה קל מאד לייצר אוטוסטראדה רחבה מחוץ למטרופולין, אבל אם היא הופכת לנתיב אחד כשהיא מתקרבת למרכזו היא לא שווה הרבה. הכלל הראשון בתכנון תנועה מדבר על "שמירת פרופיל אחיד עד כמה שניתן" של מספר הנתיבים לאורך האוטוסוטראדה (ברור שמכורח אילוצי השטח כל האוטסוטראדות המתנקזות לתל אביב יורדות במספר הנתיבים שלהן ככל שהן מתחברות אחת לשניה, אך יש לדאוג שזה לא יהיה מוגזם).
 
נכון שרוב מי שנוסע בשבת קונה רכב.

זה ממש לא נכון
העובדה היא שגם מי שמוותר על הרכב הפרטי, באחוזים הגבוהים ביותר, נוסע ברכבת.
נוסעים בודדים (15 אנשים מכל אשדוד ב-15 דקות בשיא הפקקים של הבוקר!) בוחרים להגיע לתל אביב באוטובוס במקום הרכב הפרטי (ואולי אפילו במקום הרכבת, אגב, אנחנו לא יודעים זאת).
נתיב שלם שמשרת את הבודדים שבוחרים אוטובוס על פני רכבת בציר המקביל, לא הגיוני.

השאלה האם הנתיב לוקח משאבים מהרכבת או לא כלל אינה רלוונטית! ואם הוא לא לוקח נוסעים? אתה לחלוטין לא יודע את זה.
אם ההנחה שלך היתה נכונה כל מי שגר במרכזי הערים היה נוסע באוטובוס, ועובדה היא שרבים גרים שם ורובם בוחרים לנסוע או ברכב או ברכבת - ומשאירים את האוטובוס שני שליש ריק.

בשורה התחתונה בנתיב הזה עוברים 100-200 נוסעים בשעה. 300-900 נוסעים בכל יום.
אם הוא היה פתוח לרכב פרטי היו עוברים בו אלפים על אלפים ונחסכות אלפי שעות עבודה בשל כך למשק.

כל זה רלוונטי כל עוד אין כמעט קווי אוטובוס, והמעט אוטובוסים שכן עוברים שם - ריקים.

הסיבה לדעתי היא שהחלופה התחבורתית היא רכבת, ואנשים מעדיפים אותה.



אל תשכח דבר מאוד חשוב- לרוב האוכלוסיה בישראל יהיה רכב משום שבשבת אתה במצור בבית ללא רכב. שבת\חג.
מכאן, מי שכבר יש לו רכב, יכול להגיע בקלות לרכבת גם אם הוא גר במרכז העיר.
זה לא ישתנה עד שתהיה תח"צ בשבתות חגים ולילות...
נכון שרוב מי שנוסע בשבת קונה רכב.
אבל מי שקונה רכב שני, זה בעיקר בשביל עבודה. אוטובוס מהיר מהבית לתל אביב יכול לחסוך את הצורך ברכב שני.
 

olli3

New member
מנהל
עוד הפעם המעט קווים והריקים האלו?

זה 15 אנשים!
במכוניות באורך של האוטובוס הזה (במצטבר) יכולים להיות בכיף 15 אנשים ואסור יהיה להם לנסוע בנת"צ כי הוא לתח"צ בלבד.

העובדה שכ"כ מעט קווים עוברים בו, ושאפילו הם לא מלאים בעליל, רק מחדדת את העובדה שהציבור מעדיף לנסוע ברכבת, המקבילה לחלוטין לנת"צ הנ"ל, מה שהופך אותו למיותר.
עוד הפעם המעט קווים והריקים האלו?
על סמך קו אחד בשעה X חרצת את גורלה של כל התח"צ שעוברת בנתיב הזה? לידיעתך קו 277 הוא הצלחה מסחררת, כל נסיעה בו מלאה בישיבה ויש גם שעומדים.

אני לא יודע באיזו שעה ראית את 319, אבל באופן כללי 319 מחליף את 320 וקו 320 גם לפני הנת"צ, בשעות מאוחרות יותר, לא נוסע מלא, אבל בשעות הבוקר היותר מוקדמות 320 תמיד היה נוסע מלא לצד שאר הקווים שיוצאים מהשכונות באשדוד. כך שההנחה היא שגם 319 מלא יותר בשעות המוקדמות.

תחזור כשיהיו לך נתונים מוצקים.
 
ולכן דווקא צריך להשאיר את הנת"ץ על כנו

אפרופו נת"צ, היום ראיתי את קו 319 בדרך לנת"צ
איילון (נסע על כביש 4 באותו הזמן), ובעודי יושב ברכבת המלאה, הקו היה בתפוסה של כ30%. היו המון זוגות מושבים ריקים.
בקיצור, אפילו המעט קווים שנוסעים בנתיב המיותר הזה, נוסעים ריקים...
ולכן דווקא צריך להשאיר את הנת"ץ על כנו
ולכן דווקא צריך להשאיר את הנת"ץ על כנו עד שמספר הנוסעים יעלה.
אפשר אף לפרסם שבאוטובוסים יש הרבה מקום.
קשה מאוד לנוסעים להגמל מרכב פרטי.
 

benshap2

New member
אז איך אתה מסביר את העובדה שהרכבת מלאה?

ולכן דווקא צריך להשאיר את הנת"ץ על כנו
ולכן דווקא צריך להשאיר את הנת"ץ על כנו עד שמספר הנוסעים יעלה.
אפשר אף לפרסם שבאוטובוסים יש הרבה מקום.
קשה מאוד לנוסעים להגמל מרכב פרטי.
אז איך אתה מסביר את העובדה שהרכבת מלאה?
 

benshap2

New member
אנשים נוטשים את הפרייבט ונוסעים ברכבת

מדוע היא זקוקה להסבר?
אנשים נוטשים את הפרייבט ונוסעים ברכבת
אותם אנשים בדיוק, כאשר הבחירה שלהם היא מול רכב שיחנה בתחנת הרכבת ואז רכבת, לבין אוטובוס ממש מתחת לבית - בוחרים ברכבת.
 

benshap2

New member
אבל עזוב אנחנו טוחנים מים בנושא הזה


אנשים נוטשים את הפרייבט ונוסעים ברכבת
אותם אנשים בדיוק, כאשר הבחירה שלהם היא מול רכב שיחנה בתחנת הרכבת ואז רכבת, לבין אוטובוס ממש מתחת לבית - בוחרים ברכבת.
אבל עזוב אנחנו טוחנים מים בנושא הזה
 
תדמית נוחות וזמן פעולה ארוך יותר

אז איך אתה מסביר את העובדה שהרכבת מלאה?
תדמית נוחות וזמן פעולה ארוך יותר
לרכבת יש תדמית טובה יותר הנסיעה נוחה יותר והיא מוכרת יותר.
כמו שנכתב בשרשור לא מזמן אין כמעט נתצים בגוש דן לכן אין תדמית של נסיעה נוחה ומהירה בנתצים.
בנתץ הנוחות הוא שלא צריך לנסוע באוטובוס עד תחנת הרכבת. נוח במיוחד בבוקר כאשר משתלם להקצות חלופות ממרכזי הערים.
 

benshap2

New member
את הנסיעה הפנימית אתה פשוט מחליף בנסיעה פנימי

תדמית נוחות וזמן פעולה ארוך יותר
לרכבת יש תדמית טובה יותר הנסיעה נוחה יותר והיא מוכרת יותר.
כמו שנכתב בשרשור לא מזמן אין כמעט נתצים בגוש דן לכן אין תדמית של נסיעה נוחה ומהירה בנתצים.
בנתץ הנוחות הוא שלא צריך לנסוע באוטובוס עד תחנת הרכבת. נוח במיוחד בבוקר כאשר משתלם להקצות חלופות ממרכזי הערים.
את הנסיעה הפנימית אתה פשוט מחליף בנסיעה פנימי
פנימית אחרת בתוך תל אביב, שפעמים רבות אינה נחוצה ברכבת, שעוצרת לצד מרכזי תעסוקה גדולים (בשלום או בבורסה), או ליד האוניברסיטה
 
רוב האוטובוסים עוצרים ביותר מקומות

את הנסיעה הפנימית אתה פשוט מחליף בנסיעה פנימי
פנימית אחרת בתוך תל אביב, שפעמים רבות אינה נחוצה ברכבת, שעוצרת לצד מרכזי תעסוקה גדולים (בשלום או בבורסה), או ליד האוניברסיטה
רוב האוטובוסים עוצרים ביותר מקומות
ממספר תחנות הרכבת, ובמקומות מרכזיים יותר.
 

amirv

New member
הקו מרחובות נוסע מלא בישיבה

אפרופו נת"צ, היום ראיתי את קו 319 בדרך לנת"צ
איילון (נסע על כביש 4 באותו הזמן), ובעודי יושב ברכבת המלאה, הקו היה בתפוסה של כ30%. היו המון זוגות מושבים ריקים.
בקיצור, אפילו המעט קווים שנוסעים בנתיב המיותר הזה, נוסעים ריקים...
הקו מרחובות נוסע מלא בישיבה
 

אלון 58

New member
נת"ץ זה מיותר...?

אפרופו נת"צ, היום ראיתי את קו 319 בדרך לנת"צ
איילון (נסע על כביש 4 באותו הזמן), ובעודי יושב ברכבת המלאה, הקו היה בתפוסה של כ30%. היו המון זוגות מושבים ריקים.
בקיצור, אפילו המעט קווים שנוסעים בנתיב המיותר הזה, נוסעים ריקים...
נת"ץ זה מיותר...?
וכי למה?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה