משהו ירושלמי מאתמול...,

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member


הלו ג'קי (846),הפכת לנהג מונית ירושלמי?
צריך "להצדיק" את הניק 846,לא כך
 

benshap2

New member
אפרופו נת"צ, היום ראיתי את קו 319 בדרך לנת"צ

משהו ירושלמי מאתמול...,
כפי שנקלט בעדשת ה-
שלי.
אפרופו נת"צ, היום ראיתי את קו 319 בדרך לנת"צ
איילון (נסע על כביש 4 באותו הזמן), ובעודי יושב ברכבת המלאה, הקו היה בתפוסה של כ30%. היו המון זוגות מושבים ריקים.
בקיצור, אפילו המעט קווים שנוסעים בנתיב המיותר הזה, נוסעים ריקים...
 
30% זה ריק? כנראה מעולם לא ראית אוטובוס ריק.

אפרופו נת"צ, היום ראיתי את קו 319 בדרך לנת"צ
איילון (נסע על כביש 4 באותו הזמן), ובעודי יושב ברכבת המלאה, הקו היה בתפוסה של כ30%. היו המון זוגות מושבים ריקים.
בקיצור, אפילו המעט קווים שנוסעים בנתיב המיותר הזה, נוסעים ריקים...
30% זה ריק? כנראה מעולם לא ראית אוטובוס ריק.
 

benshap2

New member
זה 15 אנשים!

30% זה ריק? כנראה מעולם לא ראית אוטובוס ריק.
זה 15 אנשים!
במכוניות באורך של האוטובוס הזה (במצטבר) יכולים להיות בכיף 15 אנשים ואסור יהיה להם לנסוע בנת"צ כי הוא לתח"צ בלבד.

העובדה שכ"כ מעט קווים עוברים בו, ושאפילו הם לא מלאים בעליל, רק מחדדת את העובדה שהציבור מעדיף לנסוע ברכבת, המקבילה לחלוטין לנת"צ הנ"ל, מה שהופך אותו למיותר.
 
יכולים, אבל לרוב יהיו בהן רק 3 אנשים.

זה 15 אנשים!
במכוניות באורך של האוטובוס הזה (במצטבר) יכולים להיות בכיף 15 אנשים ואסור יהיה להם לנסוע בנת"צ כי הוא לתח"צ בלבד.

העובדה שכ"כ מעט קווים עוברים בו, ושאפילו הם לא מלאים בעליל, רק מחדדת את העובדה שהציבור מעדיף לנסוע ברכבת, המקבילה לחלוטין לנת"צ הנ"ל, מה שהופך אותו למיותר.
יכולים, אבל לרוב יהיו בהן רק 3 אנשים.
 
אבל הנתיב לא מתחרה עם הרכבת.

הפיסקה השניה של ההודעה חשובה יותר
דווקא אליה לא התייחסת?
אבל הנתיב לא מתחרה עם הרכבת.
הנתיב לא בא על חשבון הרכבת אלא על חשבון הרכב הפרטי. הוא לא לוקח מהרכבת לא משאבים, לא זכויות דרך ולא נוסעים, ולכן הפיסקה השנייה שלך פשוט לא רלוונטית.
מעט מאד אנשים יעזבו את הרכבת לטובת הנתיב המהיר. הרבה יותר יעזבו את הרכב הפרטי לטובת הנתיב המהיר, וזאת המטרה.
כשהרכבת תגיע למרכז של כל עיר בארץ, אז אולי הנתיב המהיר יהיה מיותר. בינתיים הוא קריטי למי שגר במרכז אשדוד, מרכז אשקלון, קרית מלאכי, גדרה, מערב ראשון, ועוד ועוד.
 

benshap2

New member
זה ממש לא נכון

אבל הנתיב לא מתחרה עם הרכבת.
הנתיב לא בא על חשבון הרכבת אלא על חשבון הרכב הפרטי. הוא לא לוקח מהרכבת לא משאבים, לא זכויות דרך ולא נוסעים, ולכן הפיסקה השנייה שלך פשוט לא רלוונטית.
מעט מאד אנשים יעזבו את הרכבת לטובת הנתיב המהיר. הרבה יותר יעזבו את הרכב הפרטי לטובת הנתיב המהיר, וזאת המטרה.
כשהרכבת תגיע למרכז של כל עיר בארץ, אז אולי הנתיב המהיר יהיה מיותר. בינתיים הוא קריטי למי שגר במרכז אשדוד, מרכז אשקלון, קרית מלאכי, גדרה, מערב ראשון, ועוד ועוד.
זה ממש לא נכון
העובדה היא שגם מי שמוותר על הרכב הפרטי, באחוזים הגבוהים ביותר, נוסע ברכבת.
נוסעים בודדים (15 אנשים מכל אשדוד ב-15 דקות בשיא הפקקים של הבוקר!) בוחרים להגיע לתל אביב באוטובוס במקום הרכב הפרטי (ואולי אפילו במקום הרכבת, אגב, אנחנו לא יודעים זאת).
נתיב שלם שמשרת את הבודדים שבוחרים אוטובוס על פני רכבת בציר המקביל, לא הגיוני.

השאלה האם הנתיב לוקח משאבים מהרכבת או לא כלל אינה רלוונטית! ואם הוא לא לוקח נוסעים? אתה לחלוטין לא יודע את זה.
אם ההנחה שלך היתה נכונה כל מי שגר במרכזי הערים היה נוסע באוטובוס, ועובדה היא שרבים גרים שם ורובם בוחרים לנסוע או ברכב או ברכבת - ומשאירים את האוטובוס שני שליש ריק.

בשורה התחתונה בנתיב הזה עוברים 100-200 נוסעים בשעה. 300-900 נוסעים בכל יום.
אם הוא היה פתוח לרכב פרטי היו עוברים בו אלפים על אלפים ונחסכות אלפי שעות עבודה בשל כך למשק.

כל זה רלוונטי כל עוד אין כמעט קווי אוטובוס, והמעט אוטובוסים שכן עוברים שם - ריקים.

הסיבה לדעתי היא שהחלופה התחבורתית היא רכבת, ואנשים מעדיפים אותה.



אל תשכח דבר מאוד חשוב- לרוב האוכלוסיה בישראל יהיה רכב משום שבשבת אתה במצור בבית ללא רכב. שבת\חג.
מכאן, מי שכבר יש לו רכב, יכול להגיע בקלות לרכבת גם אם הוא גר במרכז העיר.
זה לא ישתנה עד שתהיה תח"צ בשבתות חגים ולילות...
 

טשאפק 2

New member
לרכב הפרטי הוא לא היה באמת עוזר

זה ממש לא נכון
העובדה היא שגם מי שמוותר על הרכב הפרטי, באחוזים הגבוהים ביותר, נוסע ברכבת.
נוסעים בודדים (15 אנשים מכל אשדוד ב-15 דקות בשיא הפקקים של הבוקר!) בוחרים להגיע לתל אביב באוטובוס במקום הרכב הפרטי (ואולי אפילו במקום הרכבת, אגב, אנחנו לא יודעים זאת).
נתיב שלם שמשרת את הבודדים שבוחרים אוטובוס על פני רכבת בציר המקביל, לא הגיוני.

השאלה האם הנתיב לוקח משאבים מהרכבת או לא כלל אינה רלוונטית! ואם הוא לא לוקח נוסעים? אתה לחלוטין לא יודע את זה.
אם ההנחה שלך היתה נכונה כל מי שגר במרכזי הערים היה נוסע באוטובוס, ועובדה היא שרבים גרים שם ורובם בוחרים לנסוע או ברכב או ברכבת - ומשאירים את האוטובוס שני שליש ריק.

בשורה התחתונה בנתיב הזה עוברים 100-200 נוסעים בשעה. 300-900 נוסעים בכל יום.
אם הוא היה פתוח לרכב פרטי היו עוברים בו אלפים על אלפים ונחסכות אלפי שעות עבודה בשל כך למשק.

כל זה רלוונטי כל עוד אין כמעט קווי אוטובוס, והמעט אוטובוסים שכן עוברים שם - ריקים.

הסיבה לדעתי היא שהחלופה התחבורתית היא רכבת, ואנשים מעדיפים אותה.



אל תשכח דבר מאוד חשוב- לרוב האוכלוסיה בישראל יהיה רכב משום שבשבת אתה במצור בבית ללא רכב. שבת\חג.
מכאן, מי שכבר יש לו רכב, יכול להגיע בקלות לרכבת גם אם הוא גר במרכז העיר.
זה לא ישתנה עד שתהיה תח"צ בשבתות חגים ולילות...
לרכב הפרטי הוא לא היה באמת עוזר
כי הנתיב הנוסף היה נתקע בצוואר בקבוק בהמשך. התרומה לנהגי הרכב הפרטי היתה קטנה, ואילו התרומה לנוסעי האוטובוסים יכולה להיות עצומה.

צריך להעביר בנת"צ עוד קווים ולתת זמן לציבור להתרגל.

יש תחרות עם הרכבת, אבל היא לא דבר רע. לכל כלי יש יתרונות משלו. גם צפונית לגוש דן, מנתניה עד הרצליה, פועל בשעות הבוקר נת"צ (שהוכשר בשולי הכביש) בהצלחה מרובה במקביל למסילת רכבת.
 

benshap2

New member
אם היו עוברים בנת"צ איילון חצי מהקווים

לרכב הפרטי הוא לא היה באמת עוזר
כי הנתיב הנוסף היה נתקע בצוואר בקבוק בהמשך. התרומה לנהגי הרכב הפרטי היתה קטנה, ואילו התרומה לנוסעי האוטובוסים יכולה להיות עצומה.

צריך להעביר בנת"צ עוד קווים ולתת זמן לציבור להתרגל.

יש תחרות עם הרכבת, אבל היא לא דבר רע. לכל כלי יש יתרונות משלו. גם צפונית לגוש דן, מנתניה עד הרצליה, פועל בשעות הבוקר נת"צ (שהוכשר בשולי הכביש) בהצלחה מרובה במקביל למסילת רכבת.
אם היו עוברים בנת"צ איילון חצי מהקווים
העוברים בנת"צ השוליים בכביש החוף, בתפוסה דומה לזו ששם, הייתי מסיר כל התנגדות...
 

benshap2

New member
חישוב שעות העבודה למשק שלו פופוליסטי

סבלנות
זה עוד יקרה, אז אל תבטיח לאכול את הכובע שלך...

תקרא על התוכניות לעתיד אצל הרוכב לאוטובוסים
חישוב שעות העבודה למשק שלו פופוליסטי
ולא לוקח בחשבון את הזמן שנוסף לפקק של כל השאר בשל הנתיב, שגרם לצוואר בקבוק נוראי אפילו היום (נודה באמת - לא מעט בגלל תושבי החיב"ר אשר מנצלים את חוסר האפשרות לאכיפה של נסיעה פרטית בנתיב), אלפי נהגים אחרים מבזבזים זמן רב יותר מכל זה שנחסך לפי החישוב המנופח של הנ"ל.

אבל מה אני אגיד לך...הלוואי שזה יהפוך לנתיב טוב בסוף.
בתפקודו כרגע הוא מיותר ומעצבן, ואת זה אני אומר לך כמי שלא משתמש בו. לא רוצה לחשוב אפילו מה חושבים מי שעומדים בפקק המקביל לו..
 

amirv

New member
אתה רק מחזק את הדיעה

חישוב שעות העבודה למשק שלו פופוליסטי
ולא לוקח בחשבון את הזמן שנוסף לפקק של כל השאר בשל הנתיב, שגרם לצוואר בקבוק נוראי אפילו היום (נודה באמת - לא מעט בגלל תושבי החיב"ר אשר מנצלים את חוסר האפשרות לאכיפה של נסיעה פרטית בנתיב), אלפי נהגים אחרים מבזבזים זמן רב יותר מכל זה שנחסך לפי החישוב המנופח של הנ"ל.

אבל מה אני אגיד לך...הלוואי שזה יהפוך לנתיב טוב בסוף.
בתפקודו כרגע הוא מיותר ומעצבן, ואת זה אני אומר לך כמי שלא משתמש בו. לא רוצה לחשוב אפילו מה חושבים מי שעומדים בפקק המקביל לו..
אתה רק מחזק את הדיעה
שאסור בתכלית האיסור להפוך אותו לנתיב רגיל.

וזה אומר שעם קצת אכיפה לכולם יהיה הרבה יותר טוב.
 

benshap2

New member
אתה בכלל חושב שצריך להיות כביש כלשהו לרכבים

אתה רק מחזק את הדיעה
שאסור בתכלית האיסור להפוך אותו לנתיב רגיל.

וזה אומר שעם קצת אכיפה לכולם יהיה הרבה יותר טוב.
אתה בכלל חושב שצריך להיות כביש כלשהו לרכבים
פרטיים לתל אביב?
או שמשום שגם ככה יש פקקים עדיף שלא יהיה ולו נתיב בודד, אולי בעצם אחד שישרת רק את תושבי תל אביב עצמם, וכל השאר לתח"צ בלבד- גם אם אין תח"צ קיים. ואז שאנשים ילכו ברגל...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה