אפשר הסבר מקיף יותר?
עד היום באמת לא הבנתי את הלהיטות של יצרנים שונים לשים שני גלי זיזים במנועים שיכולים להסתדר יופי עם אחד. קיבלתי הסברים שזה נובע משיקולים שיווקיים (גל זיזים כפול נשמע מה-זה-מתקדם במפרט), שזה נובע מרצון לפשט את ראש המנוע (יש שני גלי זיזים, אבל אין נדנדים) ועוד. דווקא הסבר של מיקום גמיש יותר של השסתומים אני לא זוכר ששמעתי, גם קשה לי לדמיין סידור שסתומים שלא יעבוד עם נדנדים. אפשר הסבר מקיף יותר, עדיף עם דוגמאות? (ולא, בניגוד למנהגי - אני לא ציני). כך או כך, בטח תסכים איתי שגל זיזים כפול הוא ממש לא ערובה למנוע מוצלח - מבחינת כח, גמישות או כל אספקט אחר. תראה את מנוע האלנטרה למשל...