משהו יודע מה קורה עם בזק - תשתיות??

דנה A

New member
משהו יודע מה קורה עם בזק - תשתיות??

לחיבור בית חדש, יש לפנות לתשתיות בבזק כשמתקשרים - יש מענה קולי, להשארת הודעה, או להתקש/ר בין 7-9 בבוקר. אבל הם לא עונים, הם לא חוזרים להודעות מה הולך איתם??? האמת פניתי במקביל גם להתחברות להוט - וחייבת להמליץ בחום לבתים/בניינים חדשים יש להם הטבה מצוינת כבלים (בסיס+5 חבילות) +טלפון (2000דקות לחודש) +גלישה - 200 שח' לחוודש (או סכום כזה, כבר לא זוכרת במדויק..) החבילה היא לחצי שנה לאחר מכן תוספת של כ 80-90 שח'. \ ושאלה נוספת כמה זמן לוקח עד קבלת טופס 4 ?? ותשלום הארנונה לעיריה?? בקרוב אוכל להעלות תמנוות.. חג שמח דנה
 
תשלום ארנונה

מהרגע שהבית ראוי למגורים. אם לא גרים בבית, אז זה מטופס 4. אם גרים בבית ללא טופס 4 (כן, אני יודע), צריך לשלם ארנונה.
 

fireman

New member
משלמים ארנונה גם בלי טופס4

"מי שאין לו טופס 4 לא משלם ארנונה" זה איזושהי הנפצה (ככה היו אומרים בצבא) שמישהו המציא. בין המשפט הזה למציאות אין כל קשר. מהרגע שאתה גר בבית אתה משלם ארנונה. אם לא תשלם אותה עכשיו תשלם אותה רטרואקטיבית אחר כך.
 
גם אני ממליץ על הוט

ניסיתי להתחבר להוט, שלחו עובדים, התקינו תשתית מהפילר, התקינו נקודות בתוך הבית, חיברו, והכל מוכן. ניסיתי להתחבר לבזק וקיבלתי רשימה של משימות... אני צריך להכין תשתית מהפילר, אני צריך להכין תיבה+קורונה כרצונם, אני צריך להכין נקודות, אני צריך להכין טופס 4, ורק בסוף לקרוא להם. חיברתי הכל להוט. כנראה בזק עדיין מרגישים כמו מונופול. הוט גם זול יותר.
 

פיטנגו4

New member
הוט - הכי גרוע שיש !!!

אפילו אם ישלמו לי, אפילו אם יציעו לי קו חינם לכל החיים, של טלפון, כבלים ואינטרנט ביחד - אני לא מתחברת אליהם. לא רק שזה זוועה של שירות אלא הם גנבים במלא מובן המילה, יש לי מסמכים והקלטות שישארו את זה. אם יום אחד יהיה לי כוח וזמן, אני אתבע אותם.
 

דנה A

New member
פיטנגו- אפשר לשאול מה קרה??

כמה שתהיי מוכנה לחשוף כמובן, אם במסר או בתגובה.. שמעתי סיפור ממכרה על ניסיונות התנתקות כושלים מהם, סיפור של שליחת הפקסים להתנתקות, שהם "לא מקבלים" גם אצלך היה סיפור כזה?? ותודה על האזהרה!!
 

פיטנגו4

New member
HOT זה זוועה.

גם בעיות טכניות שהם לא הצליחו לפתור גם סדרה של טכנאים גרועים שלא יודעים את העבודה שלהם, בניגוד לטכנאים די סבירים של בזק ולטכנאים מלאכים של YES שלא נשברו עד שפתרו את הבעיה, שבכלל לא היתה קשורה אליהם אלא לבלגן שHOT השאירו אחריהם... וגם, כמו אצל המכרה שלך, באותו סגנון מחלקת "שימור לקוחות" דרקונית ביותר. שבועות ארוכים של תשלום ללא תמורה, (כולל שבועיים של תשלום אחרי שבכלל התנתקתי פיזית!) עשרות פקסים וטלפונים שלי, בטונים גבוהים, וכמובן - פקסים וטלפונים ש"נעלמו" ונמחקו" מההקלטות שלהם, גם אחרי שהשמעתי להם הקלטות שביצעתי, הם העיזו לטעון שלא היו כאלה שיחות (חוצפה !!! באיזו זכות מאשימים אותי בזיוף הקלטות?!? איזו עזות מצח צריך בשביל זה?) נותקתי יום לאחר שקיבלו מכתב מעו"ד + העתקים של פניה למשרד התקשורת, לעיתונות הארצית ולרפי גינת. (למה זה צריך להגיע לכך?) את הכסף לא החזירו לי. ג נ ב י ם
 

דנה A

New member
הבנתי ממנה שיס מזכים את התשלום

שוה לבדוק. אני פשוט רוצה לשוב ולגלוש, ולא מהסלולרי.. תודה!
 

פיטנגו4

New member
רק לא הוט!

עדיף להשאר חודשיים בלי קו, בלי אינטרנט ובלי טלויזיה, רק לא להתחבר לחברה הנוראה הזו
 
במקרה שלי

אם לא הייתי מתחבר להוט, לא הייתי מתחבר למשך ארבע שנים לפחות
מוזר לי מה שאת אומרת. הוט לא גנבו לי אפילו שקל. הם ניסו לתחמן אותי בחשבון עם חיוב מיותר (VOD), אבל ברגע שדיברתי איתם, החזירו לי מיד את התשלום. עם בזק - חייבו אותי פעם עבור ADSL ולקח לי כמעט שנה כדי להצליח להתנתק מ ADSL, ולקבל חזרה את הכסף. יש לי תכתובת של עשרות פקסים מול שירות לקוחות ופניות הציבור רק בנושא הזה. בכל שנותיי עם בזק (22 שנים) עשיתי >המון< פעולות (שינוי קווים, העברת קווים, ותמיד עם 2-3 קווים יחד, והם מעולם (!) לא הצליחו לבצע את מה שביקשתי. אפילו לא פעם אחת. תמיד פיספסו במשהו. חוץ מזה, במשך שנים בזק היה הגנב האולטמטיבי. היה צריך להוציא משכנתא כדי להתקשר לחו"ל, חיכינו 7 שנים לקבל קו טלפון, המחירים היו בשמיים, וכו'.
 

fireman

New member
חיבור בית חדש לבזק

היום חיבור טלפון לבית מבחינת בזק זה בערך כמו חברת חשמל רק ללא נושא הבדיקה. מי שמעוניין לחבר בזק לבית שלו צריך ליצור קשר עם מחלקת תשתיות של בזק. בבאר שבע יצרתי איתם קשר באופן מיידי, קיבלתי הנחיות ותשובות מפורטות לכל שאלה והם נתנו שירות מעולה והטלפון חובר באופן כמעט מיידי. את רוב הדרישות שבזק מבקשת צריך לעשות החשמלאי בפרוייקט... מה זה אומר? חיבור צינור בין הפילר לנקודת ההסתעפות בתוך המבנה. הכבל צריך להיות מסוג ג'לי 10 גידים כמוכן יש לרכוש 2 קרונות ושתי תושבות לקרונות. בתוך הבית החשמלאי לוקח את כל החיווט של הטלפון אל הנקודה המרכזית ומחווט את כולן אל תוך הקרונה עם גישורים בהתאם לפי דרישות חברת בזק בנוגע לצבעי החוטים מחוץ לבית בתוך הפילר בתאום עם מחלקת תשתיות מחברת בזק יגיע נציג לפתוח את הפילר, החשמלאי משחיל את הכבל (אם לא עשה זאת קודם) ומתקין תושבת קרונה ואת הקרונה בתוך הפילר על גב העץ ומחבר את החוטים מהכבל לפי הנחיות בזק, אותו הדבר גם אל הקרונה בתוך המבנה. נציג בזק יגיע למקום, יחווט את הכבל מהסעפת של בזק בתוך הפילר אל הקרונה החדשה שהתקנתם ויש לכם קו. נשמע מסובך מאוד אבל מדובר בהליך פשוט שאפשר לסיים תוך חצי שעה כולל ההשחלה של הכבל. לתשומת ליבך, אם בביתך את מתכננת התקנת מערכת אזעקה עם חייגן אוטומטי\לחצני מצוקה כלשהם עם הקווים של HOT זה לא יעבוד והם בעצם יאמרו לך את זה. טופס 4....הרצת טופס 4 יכולה לקחת הרבה זמן, בכל מקרה כאמור תוכלי לקבל חיבור מים\ביוב\חשמל\טלפון\YES\HOT ללא שום בעיה. ארנונה את משלםמת מהרגע שאת נכנסת לבית ולא קשורה לטופס 4....יש או אין. לשכן שלי אין טופס 4 כבר 6 שנים....אם את חושבת שהוא לא משלם את ארנונה את טועה בגדול, גם לי אין טופס 4 ואני משלם ארנונה. אגב, כל עוד את מחוברת לחשמל בחיבור זמני, עלויות החשמל מחושבות עפ"י תעריף תעשיה שהוא גבוה ב20% מהתעריף הביתי לקוט"ש
 
הערות

כל התהליך שאמרת שהחשמלאי צריך לעשות (כולל זה שאתה צריך לקנות את החומרים המתאימים), לא צריך לעשות בהוט. מזמינים, והם עושים הכל. שנית, למיטב ידיעתי אין בעייה לחבר חייגן לטלפון של הוט. בעצם - החייגן של האזעקה שלי מחובר להוט. מה שכן - הוט משתמש במודם, ולכן בהפסקת חשמל (הגנב מנתק את החשמל) - האזעקה לא תוכל לחייג (אצלי יש גיבוי דרך סלולר + בטריה). יש אזעקות שאינן מסוגלות לחייג דרך הוט? נשמע לי מוזר כי אלקטרונית זה אמור להיות אותו הדבר.
 

fireman

New member
הוט לא מוכנים לתת אחריות

לתקינות התפקוד של מערכות מסוג זה כאשר הן מחוברות לתשתית שלהם כי היא כנראה לא מספיק אמינה והם יודעים את זה. לרדת לענייני הטכנולוגיה אני לא יורד כי אני לא מבין בזה זה מה שהסוכן של הוט אמר כשאנחנו שקלנו את האופציה הזו. לחצני מצוקה ואזעקות ייתכן ולא יתפקדו כראוי עם הקווים של הוט. אגב, התכוונתי לכתוב ודילגתי על זה. בזק הפכו למקבילה של חברת חשמל, הם באים, פותחים פילר ומתחילים למלא ניירות, החשמלאי שלך מבצע הכל. כשבאו אליי מחברת חשמל לחבר את החיבור זמני, הוא פתח את הפילר ואמר לי "תחבר" אפילו מברג הם לא מביאים איתם מי שבונה בית ומשלם לחשמלאי צריך לבקש את כל זה.....היות ואני הייתי החשמלאי של עצמי ביצעתי את זה בעצמי אז אני מכיר את התהליך לפרטי פרטים.
 
לדעתי - חבל

בזק וחברת חשמל מרוויחים הרבה כסף מהלקוח במשך השנים שלאחר החיבור. במקום להסתמך על עבודה של חשמלאי (שאולי פחות מיומן ממישהו מקצועי מהחברה), היו יכולים לתת שירות מושלם, הלקוח מרוצה, והרווח יגיע בהמשך. במקום זה, בבזק ובחברת חשמל מתנהגים כמו מונופול (חח"י הוא אכן מונופול, אבל בזק לא שם לב שכבר לא) ולכן מה שאפשר להפיל על הלקוח - שישבור את הראש לבד (מול החשמלאי). אפילו מברג לא יביאו. ככה זה. וחבל שכך.
 

fireman

New member
אני לא יודע אם זה חבל....

מדובר בשיטת עבודה נכונה וחכמה לדעתי בעיקר כשמתעסקים עם בניה פרטית. אנשים בחלוף השנים הפכו ליותר ויותר אובססיביים בנוגע לרכוש שלהם ולמי שמתעסק איתו ועל אחת כמה וכמה כשהוא משאיר נזקים בדרך. לי בבית יש ארון תקשורת מאוד גדול עם לוח חשמל שלא יבייש מתקן תעשייתי, אני לא הייתי רוצה שעובד של חברת חשמל יכנס לתוך הבית שלי, יעביר את הכבלים מאיפה שבא לו ואיך שבא לו ויחבר לאן שמתאים לו ואיך שמתאים לו ולך תדע, אולי יגרום נזק בדרך. הם מסירים מעצמם את האחריות ופותרים את עצמם מכאב הראש עם הלקוח ובצדק, הרי הכי טוב זה "לשחק אותה ראש קטן" ובמקרה הזה, זה טוב לשני הצדדים. עשיתי ארגז יפה לסעפת של הכבלים, לא רוצה שהם יכנסו, יתחילו למשוך כבלים ויגרמו נזק בדרך כי המתקין היה עצבני כי רב עם המנהל שלו או כי אשתו לא הכינה לו קפה בבוקר.... כששוחחתי עם הוט בזמן התקנת התשתיות ביקשתי שיפתחו לי פילר בשביל שאני אשחיל כבל, לא רצו, הם עושים את זה בעצמם. אני לא רוצה שהם יעשו את זה בעצמם, אני רוצה לעשות את זה בעצמי....מאז ועד היום אין לי כבל של HOT שמגיע לתוך הבית.... לגבי חח"י....רוב הציבור מסתכל בעין לא יפה בכלל על החברה הזאת כי כולם כולל התקשורת מעדיפים להראות צד אחד של המתרס, את המשכורות הגבוהות, את הועד החזק ואת המונופוליות..... הבעיה של הישראלים היא שהם לא יודעים כמה שווה מה שיש להם ביד עם שלא גונבים להם אותו.... ראה את ההפרטה של התחבורה הציבורית, אחת ההפרטות הכושלות ביותר שנעשו במדינה, קצרה היריעה מלפרוס את טענותיהם של תושבי פ"ת מאז העברת הקווים לחברת "קווים" חברת חשמל היא אחת החברות שלדעתי צריך להעריך יותר מכל חברה אחרת במדינה הזאת, מאחר ואני עובד איתם המון אני יודע על מה אני מדבר, על תודעת שירות ועל רמת השירות, בכל שעה בכל יום ובכל מקום בלי לשאול חצי שאלה ובלי להתלונן חצי תלונה. עשבים שוטים יש בכל מקום אבל צריך לקחת את הדברים בפרופורציות, גם לי היו לא מעט חיכוכים עם אנשי חח"י במהלך הבניה של הבית שלי אבל אין ספק שהחיכוכים הללו לא משנים במאומה את דעתי הכללית על חברת חשמל....זאת אחת ה-חברות מבחינתי ואני אשמח מאוד אם לא יופרט ולו חצי אחוז מפעילות החברה הזו כי מי שיפסיד זה רק אנחנו הצרכנים.
 
למעלה