משהו זז
זהו סיפור ארוך מעט אבל לתחושתי, שווה קריאה. כדי לקצר עבור מי שמעדיף כותרות אז הנה השורות התחתונות: בעידוד משטרת התנועה - מתכוונת מע"צ לשלט (סוף סוף) את כביש 4 ------------------------------------------------------------- מע"צ מודיעה: "בכוונתנו להציב שלטי אזהרה לנהגים על כביש 4 בתוך שבועות ספורים" --------------------------------------------------------------------- משרד התחבורה: לא מתלהבים אבל מע"צ לא צריכה אישור שלנו להציב השלטים --------------------------------------------------------------------- מפקד משטרת התנועה שחר אילון: "אנחנו תומכים בשילוט אופניים בכל כביש במדינה שהרכיבה בו חוקית כולל כביש 4 " ----------------------------------------------------------- רקע: כולם מדברים על החלום הגדול: שבילי אופניים מיוחדים במדינה. הבעיה: זוהי אוטופיה. חלום רחוק. לא מציאותי. בינתיים אנחנו רוכבים בכבישי הארץ - ובצורה חוקית לגמרי. (להזכירכם, רכיבה בכבישים בין עירוניים היא כשרה למהדרין). ולצערי אנחנו גם נהרגים. נפצעים. מאושפזים. משוקמים. פעמים רבות בשל נהגים רשלנים שאינם מודעים לנוכחותנו בשוליים. כבר אמרנו. גם אני הייתי מעדיף לרכב בשביל אופניים הולנדי ממוגן לאורך 200 קילומטר. אבל בפעם האחרונה שבדקתי, אין יצור כזה במדינה שלנו. מה שיש לי ולכם זה כבישים ושוליים. ושם אנחנו חיים כידוע. בינתיים. ובעיני לפחות - צריך לעשות הכל כדי להגן עלינו שם ולחדד את תודעתם של הנהגים ולהזהירם בפני קיומנו. והמעשה הבסיסי ביותר: להציב שלטי אזהרה מפני נוכחותנו. כביש 4 הוא בעיני המועמד המועדף והדחוף ביותר לטיפול. כולם כבר יודעים על הקטל הנוראי שמתרחש שם והתאונה האחרונה של יום ששי חזרה והזכירה לנו מה שאנחנו מעדיפים לשכוח. ביום ראשון פניתי בנושא למשטרת התנועה וביקשתי לברר את עמדתה בעניין.בתשובה הבהיר מפקד משטרת התנועה שחר אילון דרך דוברת האגף שעמדתו נחרצת: "כל עוד אין איסור לרוכבי אופניים לרכב בכביש זה או אחר" הצהיר, "אנחנו ממליצים למע"צ לשלט את הכבכישים הללו בשלטי אזהרה לנהגים על נוכחות רוכבי אופניים בכביש". כשביקשתי הבהרה ברורה ךלגבי כביש 4 הצהיר אילון שעמדתו נחרצת בעניין והוא ממליץ למע"צ לשלט את הכביש. התחנה הבאה היתה איפוא מע"צ. מתברר ששם מוכנים להרים את הכפפה ללא דיחוי. אחרי בירור, חזר אלי דובר מע"צ בני רום עם ההודעה הבאה:" מנכ"ל החברה אלכס ויז'ניצר הורה לאנשי התכנון ואגף התמרור לצאת לכביש 4 עם מהנדסים ואנשי המשטרה כדי לבדוק את המקומות התקינים להצבת שלטי האזהרה". הדובר הוסיף שהחברה מעוניינת לשפר את איכות חיי רוכבי האופניים והחליטה להקצות כמיליון שקל "לניקוי שוליים" בשנה הקרובה "כולל כביש 4 שיטופל בקרוב". (הוא סיפר שקבוצת רוכבי אופניים פנתה אל מע"צ באחרונה בנושא השוליים המזוהמים). רום העריך שאם לא יתערמו מכשולים בלתי צפויים ישולט כביש 4 "בשבועות הקרובים". איזה מכשולים? ובכן, מתברר שלא כולם מתלהבים מהרעיון. עליהם נמנים גורמים במשרד התחבורה ואפילו בכירים באיגוד שלנו - איגוד האופניים. בעיניהם, שילוט כביש 4 המסוכן - רק יעודד רוכבי אופניים לרכוב שם. זוהי למשל דעתו של יו"ר האיגוד ד"ר יוני מרום. זוהי דעה לגיטימית. אינני מסכים לה ואעשה הכל כדי לשכנע את האיגוד לנטוש את ההשקפה הזו. אחרי הכל, צאו וחשבו: האם יעלה על הדעת להסיר את שלטי האזהרה בפני גמלים בכבישי הדרום - מחשש שנוכחות השלטים תעודד את הגמלים ובעליהם לשוטט שם? רבותי, קיומנו בכביש היא עובדה. ועד שתמצאו לנו אלטרנטיבות ראויות, נמשיך לחיות בשוליים של 4 ו 5 , בכבישים סואנים ושקטים, רחוקים וקרובים. ראו את כביש 4 השבוע. הוא היה עמוס רוכבים. התאונה, מסתבר, לא הרתיעה רבים מאתנו. הערב אופיע בפני ישיבת הנהלת איגוד האופניים כדי לנסות לשכנעם בצדקת מה שאני מעדיף לקרוא "גישת המציאות". אני שמח שמשטרת התנועה תומכת בגישה הזו. נותר רק לקוות שמע"צ לא תחזור בה מהחלטתה החשובה ותעמוד בהתחייבותה. אני גם מקווה שאיגוד האופניים יימלך בדעתו ויתמוך ביוזמה שבסופה ישולטו כל הכבישים החוקיים לרכיבת אופניים במדינה. צעד ראשון ? צעד קטנטן ? מסכים. אבל עד שהאוטופיה של כולנו תתגשם, אני ואולי גם כמה מחבריי נרגיש טיפה יותר בטוחים.
זהו סיפור ארוך מעט אבל לתחושתי, שווה קריאה. כדי לקצר עבור מי שמעדיף כותרות אז הנה השורות התחתונות: בעידוד משטרת התנועה - מתכוונת מע"צ לשלט (סוף סוף) את כביש 4 ------------------------------------------------------------- מע"צ מודיעה: "בכוונתנו להציב שלטי אזהרה לנהגים על כביש 4 בתוך שבועות ספורים" --------------------------------------------------------------------- משרד התחבורה: לא מתלהבים אבל מע"צ לא צריכה אישור שלנו להציב השלטים --------------------------------------------------------------------- מפקד משטרת התנועה שחר אילון: "אנחנו תומכים בשילוט אופניים בכל כביש במדינה שהרכיבה בו חוקית כולל כביש 4 " ----------------------------------------------------------- רקע: כולם מדברים על החלום הגדול: שבילי אופניים מיוחדים במדינה. הבעיה: זוהי אוטופיה. חלום רחוק. לא מציאותי. בינתיים אנחנו רוכבים בכבישי הארץ - ובצורה חוקית לגמרי. (להזכירכם, רכיבה בכבישים בין עירוניים היא כשרה למהדרין). ולצערי אנחנו גם נהרגים. נפצעים. מאושפזים. משוקמים. פעמים רבות בשל נהגים רשלנים שאינם מודעים לנוכחותנו בשוליים. כבר אמרנו. גם אני הייתי מעדיף לרכב בשביל אופניים הולנדי ממוגן לאורך 200 קילומטר. אבל בפעם האחרונה שבדקתי, אין יצור כזה במדינה שלנו. מה שיש לי ולכם זה כבישים ושוליים. ושם אנחנו חיים כידוע. בינתיים. ובעיני לפחות - צריך לעשות הכל כדי להגן עלינו שם ולחדד את תודעתם של הנהגים ולהזהירם בפני קיומנו. והמעשה הבסיסי ביותר: להציב שלטי אזהרה מפני נוכחותנו. כביש 4 הוא בעיני המועמד המועדף והדחוף ביותר לטיפול. כולם כבר יודעים על הקטל הנוראי שמתרחש שם והתאונה האחרונה של יום ששי חזרה והזכירה לנו מה שאנחנו מעדיפים לשכוח. ביום ראשון פניתי בנושא למשטרת התנועה וביקשתי לברר את עמדתה בעניין.בתשובה הבהיר מפקד משטרת התנועה שחר אילון דרך דוברת האגף שעמדתו נחרצת: "כל עוד אין איסור לרוכבי אופניים לרכב בכביש זה או אחר" הצהיר, "אנחנו ממליצים למע"צ לשלט את הכבכישים הללו בשלטי אזהרה לנהגים על נוכחות רוכבי אופניים בכביש". כשביקשתי הבהרה ברורה ךלגבי כביש 4 הצהיר אילון שעמדתו נחרצת בעניין והוא ממליץ למע"צ לשלט את הכביש. התחנה הבאה היתה איפוא מע"צ. מתברר ששם מוכנים להרים את הכפפה ללא דיחוי. אחרי בירור, חזר אלי דובר מע"צ בני רום עם ההודעה הבאה:" מנכ"ל החברה אלכס ויז'ניצר הורה לאנשי התכנון ואגף התמרור לצאת לכביש 4 עם מהנדסים ואנשי המשטרה כדי לבדוק את המקומות התקינים להצבת שלטי האזהרה". הדובר הוסיף שהחברה מעוניינת לשפר את איכות חיי רוכבי האופניים והחליטה להקצות כמיליון שקל "לניקוי שוליים" בשנה הקרובה "כולל כביש 4 שיטופל בקרוב". (הוא סיפר שקבוצת רוכבי אופניים פנתה אל מע"צ באחרונה בנושא השוליים המזוהמים). רום העריך שאם לא יתערמו מכשולים בלתי צפויים ישולט כביש 4 "בשבועות הקרובים". איזה מכשולים? ובכן, מתברר שלא כולם מתלהבים מהרעיון. עליהם נמנים גורמים במשרד התחבורה ואפילו בכירים באיגוד שלנו - איגוד האופניים. בעיניהם, שילוט כביש 4 המסוכן - רק יעודד רוכבי אופניים לרכוב שם. זוהי למשל דעתו של יו"ר האיגוד ד"ר יוני מרום. זוהי דעה לגיטימית. אינני מסכים לה ואעשה הכל כדי לשכנע את האיגוד לנטוש את ההשקפה הזו. אחרי הכל, צאו וחשבו: האם יעלה על הדעת להסיר את שלטי האזהרה בפני גמלים בכבישי הדרום - מחשש שנוכחות השלטים תעודד את הגמלים ובעליהם לשוטט שם? רבותי, קיומנו בכביש היא עובדה. ועד שתמצאו לנו אלטרנטיבות ראויות, נמשיך לחיות בשוליים של 4 ו 5 , בכבישים סואנים ושקטים, רחוקים וקרובים. ראו את כביש 4 השבוע. הוא היה עמוס רוכבים. התאונה, מסתבר, לא הרתיעה רבים מאתנו. הערב אופיע בפני ישיבת הנהלת איגוד האופניים כדי לנסות לשכנעם בצדקת מה שאני מעדיף לקרוא "גישת המציאות". אני שמח שמשטרת התנועה תומכת בגישה הזו. נותר רק לקוות שמע"צ לא תחזור בה מהחלטתה החשובה ותעמוד בהתחייבותה. אני גם מקווה שאיגוד האופניים יימלך בדעתו ויתמוך ביוזמה שבסופה ישולטו כל הכבישים החוקיים לרכיבת אופניים במדינה. צעד ראשון ? צעד קטנטן ? מסכים. אבל עד שהאוטופיה של כולנו תתגשם, אני ואולי גם כמה מחבריי נרגיש טיפה יותר בטוחים.