האושר והנחלה
New member
משא העולם על כתיפינו....
עולים מעט הגיגים אז אני מנפחת לכם את השכל כדי לפרוק מתחים. (כבר צעקתי על הילד הקטן שלי ועל איש אחד בטלפון אבל ההוא היה אשם...) בהמשך לשתי השורות על האמביוולנטיות של העזרה אני חושבת שבהרבה תחומים בחיים אנחנו נושאים על כתיפינו אחריות שלפעמים משאה כבד לנו מידי וממוטט. אנחנו לעולם לא נודה שכבד לנו מידי. אולי כי אנו חושבים שאף אחד לא יבין ויפרגן. אולי כי אנחנו בטוחים שאין לנו תחליף (למשל סמן האופטימיות). אולי כי אנחנו מפחדים שאנשים יראו שאנחנו בני אדם ולא מסוגלים הכל... אולי כי אנחנו חוששים מהביקורת או לחילופין שנפסיק להיות נערצים... אני לא יודעת מה הסיבה. אבל לא לחלוק את המשא זו טעות!!! הלחץ הזה, שאם נעזוב רגע, או נמצמץ, יפול העולם הוא מיותר ושגויי!!!! לכו רגע לישון ותראו שהכל ממשיך!!! פחות או יותר אותו דבר. אבל גם אם שונה, אז לא שווה את הלחץ!!! והכי נורא הוא בני הזוג שלנו, חברינו הקרובים, המשפחה ומי שלידנו בשעות המשבר האלו.. הם צריכים לצעוד בשקט בשקט... מה לצעוד? - לרחף. אסור להם אפילו להציע לנו קפה בטון לא מתאים... אסור להם אפילו להגיד "אמא".... גם הרעים וגם הטובים הם שק החבטות המיותר שלנו!!! הם צריכים לנחש מתי לחבק או מתי להעלם ואפילו מתי להושיט לנו יד.... כי אנחנו מצפים מהם לדעת... לדעת לעשות את הדבר הנכון. אבל אפילו אם ישאלו אותנו מה הדבר הנכון בשבילנו לא נדע לומר עד אחרי שוך הסערה... או אחרי שמישהו טעה נוכל לומר שזו טעות... אז אם אנחנו לא יודעים מה טוב לנו באותו רגע של סבל, אולי אנחנו צריכים להתקפל קצת פנימה או להזהיר במפורש שאנחנו מסוכנים, עם קצוות חשופים, זקוקים לתמיכה ולא יודעים מה ואיך. פשוט לתמלל את מה שאנחנו לא יודעים... משהו כמו סימני דרך... זה יהיה גם סימני דרך לעצמנו... סוף ההגיג!
עולים מעט הגיגים אז אני מנפחת לכם את השכל כדי לפרוק מתחים. (כבר צעקתי על הילד הקטן שלי ועל איש אחד בטלפון אבל ההוא היה אשם...) בהמשך לשתי השורות על האמביוולנטיות של העזרה אני חושבת שבהרבה תחומים בחיים אנחנו נושאים על כתיפינו אחריות שלפעמים משאה כבד לנו מידי וממוטט. אנחנו לעולם לא נודה שכבד לנו מידי. אולי כי אנו חושבים שאף אחד לא יבין ויפרגן. אולי כי אנחנו בטוחים שאין לנו תחליף (למשל סמן האופטימיות). אולי כי אנחנו מפחדים שאנשים יראו שאנחנו בני אדם ולא מסוגלים הכל... אולי כי אנחנו חוששים מהביקורת או לחילופין שנפסיק להיות נערצים... אני לא יודעת מה הסיבה. אבל לא לחלוק את המשא זו טעות!!! הלחץ הזה, שאם נעזוב רגע, או נמצמץ, יפול העולם הוא מיותר ושגויי!!!! לכו רגע לישון ותראו שהכל ממשיך!!! פחות או יותר אותו דבר. אבל גם אם שונה, אז לא שווה את הלחץ!!! והכי נורא הוא בני הזוג שלנו, חברינו הקרובים, המשפחה ומי שלידנו בשעות המשבר האלו.. הם צריכים לצעוד בשקט בשקט... מה לצעוד? - לרחף. אסור להם אפילו להציע לנו קפה בטון לא מתאים... אסור להם אפילו להגיד "אמא".... גם הרעים וגם הטובים הם שק החבטות המיותר שלנו!!! הם צריכים לנחש מתי לחבק או מתי להעלם ואפילו מתי להושיט לנו יד.... כי אנחנו מצפים מהם לדעת... לדעת לעשות את הדבר הנכון. אבל אפילו אם ישאלו אותנו מה הדבר הנכון בשבילנו לא נדע לומר עד אחרי שוך הסערה... או אחרי שמישהו טעה נוכל לומר שזו טעות... אז אם אנחנו לא יודעים מה טוב לנו באותו רגע של סבל, אולי אנחנו צריכים להתקפל קצת פנימה או להזהיר במפורש שאנחנו מסוכנים, עם קצוות חשופים, זקוקים לתמיכה ולא יודעים מה ואיך. פשוט לתמלל את מה שאנחנו לא יודעים... משהו כמו סימני דרך... זה יהיה גם סימני דרך לעצמנו... סוף ההגיג!