מרק קוזלק\Sun Kil Moon מגיע לישראל!

The Walrus

New member
מרק קוזלק\Sun Kil Moon מגיע לישראל!

ואיכשהו לא ידעתי את זה עד עכשיו.

למי שלא מכיר, קצת רקע: מרק קוזלק הוא כותב שירים מאוהיו, שבעברו היה מנהיג הלהקה Red House Painters. הסגנון שמזוהה איתו הוא מוזיקה איטית, עצובה (slowcore/sadcore למי שאוהב הגדרות מוזרות), עם חיבה לשירים מאוד ארוכים. יחד עם צובעי הבתים הוציא מספר אלבומים מוצלחים, כאשר הבולטים ביניהם הם אלבומו השני "Rollercoaster" (לאלבום אין שם רשמי, והוא מכונה כך על שם רכבת ההרים שמופיעה על העטיפה) ו"Songs for a Blue Guitar" (שאגב, כולל בין היתר "קאברים" שלא ממש דומים למקור לפול מקרטני, יס וthe cars).
לאחר מכן עבר להקליט בשם Sun Kil Moon, וגם שם המשיך עם אלבומים מעולים כאשר הוציא אולי את האלבום הכי גדול שלו, Ghosts of the Great Highway, שכולל את אחד משיריו האהובים אי פעם "Duk Koo Kim". לאחר מכן הוציא גם את "April", אלבום אפילו איטי וארוך יותר מקודמיו, שלאנשים רבים (כולל לי) די קשה להתחבר אליו, אבל רבים טוענים שהוא יצירת המופת הגדולה ביותר שלו. אלבומו האחרון, Admirals Fell Promises, הוא אקסוטי לחלוטין ומנוגן רק על גיטרה קלאסית (אגב, קוזלק נגן די מדהים). ב29 למאי (אחרי ההופעה בארץ) יצא אלבומו החדש, Among the Leaves, שגם הוא ברובו אקוסטי.

בקיצור, אחרי הסקירה המאוד כללית הזאת, מישהו בפורום פה מכיר אותו? מחובר לאחד האלבומים שלו? מתכוון להגיע להופעה?
הוא אמן שקשה להתחבר אליו בגלל שהוא מאוד שקט ומאוד אוהב שירים ארוכים, אבל במונחים רבים הוא מזכיר בסגנון רבים מחביביי הפורום - לאונרד כהן, ניק דרייק וכו'. ובסופו של דבר מדובר בכותב שירים בחסד, וכאלו תמיד אוהבים פה.
מישהו?
 

noosh

New member
מכירים אותו פה בפורום

לפי מה שאני זוכרת, לפחות על ה-Red House Painters קראתי פה כמה פעמים. זו ידיעה משמחת מאוד!
אני לא מכירה הרבה, בעיקר את גלגול Sun Kil Moon שלו. Ghosts of the Lost Highway ליווה אותי הרבה בקיץ האחרון, וגם האלבום April. באמת היה לי יותר קשה להתחבר אליו, ונראה לי שלא באמת הצלחתי להתחבר עד הסוף, אבל אני אתן לזה עוד הזדמנויות.
את Red House Painters אני לא כלכך מכירה, האמת שרשמתי לפניי לחקור אותם ומשום מה לא עשיתי את זה.
על אף ההיכרות המועטה שלי איתו, את מה שאני מכירה אני מאוד אוהבת ומוצאת את עצמי חוזרת אליו די הרבה, ולכן זה נשמע מעניין מספיק בשביל שאבדוק מה/מתי/איפה/וכו', ויש סיכוי שאהיה שם.
 

noosh

New member
Lost, Great

חפרו לי יותר מדי על דיוויד לינץ' לאחרונה, עמכם הסליחה.
 

Barmelai

New member
Lost Highway

לפני כשבועים בחנות אחת, צפתה עיני הנכלולית בסדרת חולצות טי שהוקדשה לסרטים של דיויד לינץ'. זה היה מוזר בדיוק כמו שאת מדמיינת והיו שם חולצות עם הדפסים של כל סרטי לינץ', החל מראש מחק (האהוב עלי ביותר). בסוף התחדשתי באחת מונק ואחת מיילס. כאלה הם החיים.
 

Celluloid Hero

New member
אני אוהב כותבי שירים.

אבל כותבי שירים ארוכים, שקטים, ומנומנמנים הייתי מוציא להורג.

בצחוק כמובן, הייתי רק חותך להם את אצבעות הידיים ומיתרי הקול.

אבל הסיכוי מאוד נמוך שאני אתחבר לאחד כזה (נניח 1 ל אלף קוזלקים? 1 למליון קוזלקים?, בטח משהו כזה). אולי אני אבדוק איזה אלבום פעם, סתם בשביל שאני אוכל להרדם טוב בלילה. ולא כי אני חושב שאני מפסיד משהו וזה מפריע לשנתי. רציתי רק להבהיר את הנקודה הזאת.
 

noosh

New member
דווקא לא הייתי מגדירה אותו כ"מנומנם" או "שקט"

יש גם שירים כאלה אבל זה פחות ההרגשה שאתה מקבל מהמוזיקה. היא מובנית בצורה מעניינת והאלבומים עצמם הם לא אסופת שירים אלא יצירה שלמה (לא במובן הפרוגי).
נסה את אלו:
http://www.youtube.com/watch?v=jW3_8Q45xM8
http://www.youtube.com/watch?v=R_3PYEjFBgo

אחרי שהאזנתי אתמול שוב לכל האלבומים שלו שאני מכירה, אני די בטוחה שאני אהיה שם. יאי, מלא הופעות בזמן הקרוב! אני כמעט אצליח להדחיק שאני מפספסת את האנטלרס.
 

Celluloid Hero

New member
מה זה החארטה הזה? זה גראנג' בכלל!

הקטע הראשון

הקטע השני מנומנם, אבל לא רע. מלודי. יש בו גם מן הפסים הדכאוניים של הגראנג'- שיהיה ברור. מזכיר לי את אליוט סמית'.

מסקנה- אני צריך לשמוע יותר את הטיפוס הזה. וולרוסון צריך לשמוע יותר גראנג'.
 

noosh

New member
כן, אבל אולי זו אני שמטעה

כי אני לא מכירה חומר מהתקופה האחרונה ואולי הוא השתנה בדרך (הקטע הראשון מ-2003, השני מ-1991). חוצמזה נראה לי שההופעה תהיה אקוסטית. אז תקשיב לאנשים יותר יודעי-דבר ממני.
 

Celluloid Hero

New member
יודעי-דבר זה דבר אוברייטד

לפעמים עדיף סתם אינטואיציה. הנה בזכותך קפצתי ל AMG בשביל לקרוא על הדיסק שממנו נלקח הקטע הראשון, ואת יודעת מה? הספיק לי לקרוא את השמות של השירים כדי לקלוט שזה עשוי מאוד להתאים לי. כלומר, האיש קרא לשיר הפתיחה של האלבום, גלן טיפטון. as in, גלן טיפטון הגיטריסט של ג'ודאס פריסט... as in.. הוא הולך לתת פה בראש ולהנות מזה. או שייתן בראש כי מישהו כבר קרא לו מנומנם-שקט-מאריךשירים סתם, ואיים שלמות האצבעות שלו לפני. אני זוכה בכל מקרה :)
 

Barmelai

New member
זה שתמיד אומר שגם הוא מכיר

זה אני. אבל רק את פאזת צובעי הבתים האדומים. אולי הגיע הזמן להקשיב לסאן קיל מון. אנסה את ההמלצות שלך ואם החומר ייקלט כשורה, יש מצב לכרטיס. שתי הופעות נוספות שאין לפספס הן הבריאן ג'ונסטאון מאסקרז ואוף מונטריאול. כדאי לשים לב שהשנה במיוחד, ההרכבים הזרים הקטנים יחסית שמגיעים למועדונים הם האטרקציה האמיתי לחובבי רוק, לאו דווקא מופעי הקיץ הבומבסטים.
 
למעלה