מרצדס שולחת לסין אוטובוס עירוני

מצב
הנושא נעול.

ahuva78

New member
מרצדס שולחת לסין אוטובוס עירוני

מרצדס שולחת לסין אוטובוס עירוני
עם תאי דלק חשמליים. הנה הכתבה: מרצדס בנץ תספק לעיריית בייג'ינג באמצע ספטמבר שלושה אוטובוסים עירוניים מדגם סיטארו עם תאי דלק חשמליים. הסכם על כך הושג בביקור שערכו נציגים סיניים במפעלי האוטובוסים של דיימלרקרייזלר במנהיים, גרמניה. שלושת האוטובוסים יפעלו במסגרת פרוייקט ניסיוני ויתופעלו עד אוקטובר 2007 במסלול בבירה הסינית שאורכו 19 ק"מ. מטרת הפרוייקט היא לבחון את הטכנולוגיה החדשנית בתנאי הדרך של בירת סין ולהעריך את התקבלות הטכנולוגיה ע"י תושבי בייג'ינגר. מטרות אחרות הן טכנולוגיות כמו צבירת ניסיון בתפעול ועיסוק במימן בתחבורה. עלות כל אוטובוס כזה מסתכמת בכ-1.2 מיליון אירו, מחיר שאינו כלכלי לתפעול מסחרי שוטף. בעלויות הפרוייקט הנוכחי יתחלקו תוכנית הפיתוח של האו"ם, UNPD 40%, השאר ימומן ע"י הנציבות האירופית והאו"ם שרואים בפרוייקט חשיבות מרובה בגלל הזיהום הרב באזורים צפופי האוכלוסיה בסין. האו"ם תרם 2 מיליון דולר לפרוייקט והאיחוד האירופי ישלב אותו בפרוייקט מקביל שמתנהל בכמה ערים אירופיות בשנתיים האחרונות. האוטובוסים המשתתפים בפרוייקט עברו כבר מעל 800,000 ק"מ והסיעו יותר משלושה מיליון נוסעים. להערכת גורמים במרצדס בנץ אוטובוסים תאי דלק חשמליים יהיו זמינים לשימוש מסחרי בתוך עשור. מדובר לעת עתה באוטובוסים עירוניים בלבד מדגם סיטארו.
 

ahuva78

New member
תמונה נוספת אוטובוס כרטיסן

מרצדס שולחת לסין אוטובוס עירוני
עם תאי דלק חשמליים. הנה הכתבה: מרצדס בנץ תספק לעיריית בייג'ינג באמצע ספטמבר שלושה אוטובוסים עירוניים מדגם סיטארו עם תאי דלק חשמליים. הסכם על כך הושג בביקור שערכו נציגים סיניים במפעלי האוטובוסים של דיימלרקרייזלר במנהיים, גרמניה. שלושת האוטובוסים יפעלו במסגרת פרוייקט ניסיוני ויתופעלו עד אוקטובר 2007 במסלול בבירה הסינית שאורכו 19 ק"מ. מטרת הפרוייקט היא לבחון את הטכנולוגיה החדשנית בתנאי הדרך של בירת סין ולהעריך את התקבלות הטכנולוגיה ע"י תושבי בייג'ינגר. מטרות אחרות הן טכנולוגיות כמו צבירת ניסיון בתפעול ועיסוק במימן בתחבורה. עלות כל אוטובוס כזה מסתכמת בכ-1.2 מיליון אירו, מחיר שאינו כלכלי לתפעול מסחרי שוטף. בעלויות הפרוייקט הנוכחי יתחלקו תוכנית הפיתוח של האו"ם, UNPD 40%, השאר ימומן ע"י הנציבות האירופית והאו"ם שרואים בפרוייקט חשיבות מרובה בגלל הזיהום הרב באזורים צפופי האוכלוסיה בסין. האו"ם תרם 2 מיליון דולר לפרוייקט והאיחוד האירופי ישלב אותו בפרוייקט מקביל שמתנהל בכמה ערים אירופיות בשנתיים האחרונות. האוטובוסים המשתתפים בפרוייקט עברו כבר מעל 800,000 ק"מ והסיעו יותר משלושה מיליון נוסעים. להערכת גורמים במרצדס בנץ אוטובוסים תאי דלק חשמליים יהיו זמינים לשימוש מסחרי בתוך עשור. מדובר לעת עתה באוטובוסים עירוניים בלבד מדגם סיטארו.
תמונה נוספת אוטובוס כרטיסן
 
למען הדיוק ההסטורי, יש גם עוד

מרצדס שולחת לסין אוטובוס עירוני
עם תאי דלק חשמליים. הנה הכתבה: מרצדס בנץ תספק לעיריית בייג'ינג באמצע ספטמבר שלושה אוטובוסים עירוניים מדגם סיטארו עם תאי דלק חשמליים. הסכם על כך הושג בביקור שערכו נציגים סיניים במפעלי האוטובוסים של דיימלרקרייזלר במנהיים, גרמניה. שלושת האוטובוסים יפעלו במסגרת פרוייקט ניסיוני ויתופעלו עד אוקטובר 2007 במסלול בבירה הסינית שאורכו 19 ק"מ. מטרת הפרוייקט היא לבחון את הטכנולוגיה החדשנית בתנאי הדרך של בירת סין ולהעריך את התקבלות הטכנולוגיה ע"י תושבי בייג'ינגר. מטרות אחרות הן טכנולוגיות כמו צבירת ניסיון בתפעול ועיסוק במימן בתחבורה. עלות כל אוטובוס כזה מסתכמת בכ-1.2 מיליון אירו, מחיר שאינו כלכלי לתפעול מסחרי שוטף. בעלויות הפרוייקט הנוכחי יתחלקו תוכנית הפיתוח של האו"ם, UNPD 40%, השאר ימומן ע"י הנציבות האירופית והאו"ם שרואים בפרוייקט חשיבות מרובה בגלל הזיהום הרב באזורים צפופי האוכלוסיה בסין. האו"ם תרם 2 מיליון דולר לפרוייקט והאיחוד האירופי ישלב אותו בפרוייקט מקביל שמתנהל בכמה ערים אירופיות בשנתיים האחרונות. האוטובוסים המשתתפים בפרוייקט עברו כבר מעל 800,000 ק"מ והסיעו יותר משלושה מיליון נוסעים. להערכת גורמים במרצדס בנץ אוטובוסים תאי דלק חשמליים יהיו זמינים לשימוש מסחרי בתוך עשור. מדובר לעת עתה באוטובוסים עירוניים בלבד מדגם סיטארו.
למען הדיוק ההסטורי, יש גם עוד
אוטובוסים על תאי מימן חוץ מסיטארו. מ.א.ן NL למשל... ושנית, האוטובוסים מצוידים בדלת שלישית, לא כי יש להם כרטיסן, אלא כדי לאפשר תחלופת נוסעים מהירה, מאחר שניתן לקנות כרטיסים גם ממכונות ולא רק מהנהג.
 
למה אנחנו לא מקבלים כאלו מתנות

למען הדיוק ההסטורי, יש גם עוד
אוטובוסים על תאי מימן חוץ מסיטארו. מ.א.ן NL למשל... ושנית, האוטובוסים מצוידים בדלת שלישית, לא כי יש להם כרטיסן, אלא כדי לאפשר תחלופת נוסעים מהירה, מאחר שניתן לקנות כרטיסים גם ממכונות ולא רק מהנהג.
למה אנחנו לא מקבלים כאלו מתנות
גם אנחנו סובלים מזיהום כבד כאן
 

raminec

New member
אני בכלל לא בטוח שאתה צודק

מתאים מאוד שהידים עם גז.
אני בכלל לא בטוח שאתה צודק
הטיעון הזה הועלה יותר מפעם אחת ואני לא מצאתי לו אסמכתאות רציניות. אני משוכנע שניתן ליצור מיגון על מאגר הגז שיאפשר נסיעה בטוחה ועמידה גם בפיצוצים לא קטנים בכלל. ובכלל, בחלק מהטכנולוגיות של תאי דלק קיים מנגנון של ייצור מימן במקום מכהלים מסויימים ומאגר המימן הוא קטן למדי. אז סתם ככה לנפנף בנימוק הבטחוני לא תופס מבחינתי בגרוש.
 

846

Active member
../images/Emo45.gif מה שמסוכן הם אוטובוסים המונעים

אני בכלל לא בטוח שאתה צודק
הטיעון הזה הועלה יותר מפעם אחת ואני לא מצאתי לו אסמכתאות רציניות. אני משוכנע שניתן ליצור מיגון על מאגר הגז שיאפשר נסיעה בטוחה ועמידה גם בפיצוצים לא קטנים בכלל. ובכלל, בחלק מהטכנולוגיות של תאי דלק קיים מנגנון של ייצור מימן במקום מכהלים מסויימים ומאגר המימן הוא קטן למדי. אז סתם ככה לנפנף בנימוק הבטחוני לא תופס מבחינתי בגרוש.
מה שמסוכן הם אוטובוסים המונעים
בגז בגלל המיכלים הענקיים על הגג. זה עלול לעזור לשהידים.... הסיטארו אינו מסוכן באותה המידה, אם בכלל... מצ"ב OC500LE מונעת בגז מתוך אתר אוסטרלי.
 

raminec

New member
יש לך נתונים טכניים על זה?

מה שמסוכן הם אוטובוסים המונעים
בגז בגלל המיכלים הענקיים על הגג. זה עלול לעזור לשהידים.... הסיטארו אינו מסוכן באותה המידה, אם בכלל... מצ"ב OC500LE מונעת בגז מתוך אתר אוסטרלי.
יש לך נתונים טכניים על זה?
עד היום לא נחשפתי לנתונים הטכניים שיוכיחו את הרגישות היתרה או להיפך לגבי אוטובוסים מסוגים אלו.
 

mucool2

New member
ככל הידוע לי, הדרך שבה המימן מאוחסן

יש לך נתונים טכניים על זה?
עד היום לא נחשפתי לנתונים הטכניים שיוכיחו את הרגישות היתרה או להיפך לגבי אוטובוסים מסוגים אלו.
ככל הידוע לי, הדרך שבה המימן מאוחסן
בתאי דלק בטוחה יותר ממכלי גז רגילים.
 

846

Active member
אין לי נתונים מדויקים אבל בכל מקרה

יש לך נתונים טכניים על זה?
עד היום לא נחשפתי לנתונים הטכניים שיוכיחו את הרגישות היתרה או להיפך לגבי אוטובוסים מסוגים אלו.
אין לי נתונים מדויקים אבל בכל מקרה
מדובר פה בכמויות שונות של גז. באוטובוס עם תא הדלק יש כמות קטנה בהרבה של מימן בעוד שאוטובוס גז "רגיל" שנושא על הגג מיכלים עם עשרות ליטרים של גז בישול או משהו הדומה לו, תלוי בטכנולוגיה. מאחר ושאר העולם לא נאלץ להתמודד עם מחבלים מתאבדים בתוך אוטובוס (בד"כ...) המרכבים הנוכחים לא בנויים למיגון נוסף נגד פיגוע,הם מתוכננים לבטיחות ברמה אחרת כגון: דליפות, תאונות, אולי התהפכות וכד'. אין ספק שמיגון נגד מתאבדים חייב להיות שונה. אני לא יודע אם זה כלכלי או לא, מה שבטוח זה יוסיף מישקל ואז צריכת הדלק (גז) תיגדל ואולי אז לא נשיג את אחת המטרות העיקריות במעבר לגז.
 

raminec

New member
יותר עבודה למהנדסים ישראלים (-;

אין לי נתונים מדויקים אבל בכל מקרה
מדובר פה בכמויות שונות של גז. באוטובוס עם תא הדלק יש כמות קטנה בהרבה של מימן בעוד שאוטובוס גז "רגיל" שנושא על הגג מיכלים עם עשרות ליטרים של גז בישול או משהו הדומה לו, תלוי בטכנולוגיה. מאחר ושאר העולם לא נאלץ להתמודד עם מחבלים מתאבדים בתוך אוטובוס (בד"כ...) המרכבים הנוכחים לא בנויים למיגון נוסף נגד פיגוע,הם מתוכננים לבטיחות ברמה אחרת כגון: דליפות, תאונות, אולי התהפכות וכד'. אין ספק שמיגון נגד מתאבדים חייב להיות שונה. אני לא יודע אם זה כלכלי או לא, מה שבטוח זה יוסיף מישקל ואז צריכת הדלק (גז) תיגדל ואולי אז לא נשיג את אחת המטרות העיקריות במעבר לגז.
יותר עבודה למהנדסים ישראלים (-;
 

846

Active member
ממומחים למיגון לצערנו...

יותר עבודה למהנדסים ישראלים (-;
ממומחים למיגון לצערנו...
שמעתי פעם שמועה שדן הזמינה כמה NL מונעי גז וההזמנה בוטלה בגלל הסיבות הנ"ל.
 

raminec

New member
מה זה אומר

ממומחים למיגון לצערנו...
שמעתי פעם שמועה שדן הזמינה כמה NL מונעי גז וההזמנה בוטלה בגלל הסיבות הנ"ל.
מה זה אומר
שהמומחים למיגון לא הצליחו לפתור את הבעיה?
 
הסיפור, כפי ששמעתי מפי סמנכ"ל המשק

מה זה אומר
שהמומחים למיגון לא הצליחו לפתור את הבעיה?
הסיפור, כפי ששמעתי מפי סמנכ"ל המשק
דן הזמינו 20 אוטובוסים מונעי גז CNG מתוצרת מ.א.ן. הם ידעו שיהיה להם קשה להשיג אישור להזמנה זו, ולכן פנו למספר מומחים מהטכניון. המומחים קבעו כי לא נשקפת סכנה מיוחדת מהאוטובוסים הללו, גם לא בעת פיגוע חו"ח. על אף חוות דעת זו, המשרד לביטחון פנים לא נתן את הסכמתו לרכישה, ועל כן ההזמנה בוטלה והומרה באוטובוסים רגילים. כבר היום, בתקני יורו 4, רמת הפליטה דומה מאוד לרמת הפליטה של מנועי ה-CNG. לכן, ראיתי שמ.א.ן התחילו לייצר (וכבר הוכנסו לפעילות) אוטובוסים מונעי גז LPG, שיתכן שהוא מזהם פחות.
 

raminec

New member
כלומר

הסיפור, כפי ששמעתי מפי סמנכ"ל המשק
דן הזמינו 20 אוטובוסים מונעי גז CNG מתוצרת מ.א.ן. הם ידעו שיהיה להם קשה להשיג אישור להזמנה זו, ולכן פנו למספר מומחים מהטכניון. המומחים קבעו כי לא נשקפת סכנה מיוחדת מהאוטובוסים הללו, גם לא בעת פיגוע חו"ח. על אף חוות דעת זו, המשרד לביטחון פנים לא נתן את הסכמתו לרכישה, ועל כן ההזמנה בוטלה והומרה באוטובוסים רגילים. כבר היום, בתקני יורו 4, רמת הפליטה דומה מאוד לרמת הפליטה של מנועי ה-CNG. לכן, ראיתי שמ.א.ן התחילו לייצר (וכבר הוכנסו לפעילות) אוטובוסים מונעי גז LPG, שיתכן שהוא מזהם פחות.
כלומר
שוב מדובר בחנטרוש של עובדות. מומחים לנושא קובעים שאין שום סכנה מיוחדת אבל משיקולים בטחוניים לכאורה מבטלים דברים שיכלו לשפר את איכות החיים בישראל. אני חולה על השטויות האלו. זה מזכיר לי את זה שכשרצו להקים את תחנת הכוח הפחמית באשקלון סיפרו לנו שמשיקולים בטחוניים לא ניתן לעבור לגז. כמובן שהתעלמו מהעובדה שתחנת הכוח שתבנה תהיה בטווח הקסאמים. נו, אז מה??? אז שימותו השכנים מזיהום אוויר, העיקר שוועד העובדים של חברת חשמל יקבל את מה שהוא רוצה. כל שאר השיקולים מתגמדים.
 

אורי404

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

כלומר
שוב מדובר בחנטרוש של עובדות. מומחים לנושא קובעים שאין שום סכנה מיוחדת אבל משיקולים בטחוניים לכאורה מבטלים דברים שיכלו לשפר את איכות החיים בישראל. אני חולה על השטויות האלו. זה מזכיר לי את זה שכשרצו להקים את תחנת הכוח הפחמית באשקלון סיפרו לנו שמשיקולים בטחוניים לא ניתן לעבור לגז. כמובן שהתעלמו מהעובדה שתחנת הכוח שתבנה תהיה בטווח הקסאמים. נו, אז מה??? אז שימותו השכנים מזיהום אוויר, העיקר שוועד העובדים של חברת חשמל יקבל את מה שהוא רוצה. כל שאר השיקולים מתגמדים.
 

shuky1

New member
למען הדיוק. בסין אין הצמדה לתקני ->

למה אנחנו לא מקבלים כאלו מתנות
גם אנחנו סובלים מזיהום כבד כאן
למען הדיוק. בסין אין הצמדה לתקני ->
יורו למספריהן העולים. נמכרים שם אוטובסים חדשים עם תקני יורו 2. קשה למצוא שם אוטובוס חדש עם יורו 3. יורו 4 זה בכלל חלום.
 

raminec

New member
למה לאיזה תקן

למען הדיוק. בסין אין הצמדה לתקני ->
יורו למספריהן העולים. נמכרים שם אוטובסים חדשים עם תקני יורו 2. קשה למצוא שם אוטובוס חדש עם יורו 3. יורו 4 זה בכלל חלום.
למה לאיזה תקן
הם כן נצמדים?
 

shuky1

New member
לא יודע לאיזה תקן. אבל בטוח לא לתקן

למה לאיזה תקן
הם כן נצמדים?
לא יודע לאיזה תקן. אבל בטוח לא לתקן
האירופאי, כי או אז היינו כבר רואים אוטובוסים סינים באירופה ובישראל. אבל הם יגיעו וישטפו את העולם. קצת זמן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה