מרצדסים 0305 של אגד ב...כרתים !

מצב
הנושא נעול.
מרצדסים 0305 של אגד ב...כרתים !

מרצדסים 0305 של אגד ב...כרתים !
או.קיי. אז לידיעה כללית. מחבר ההודעה צילם בכרתים את: 666-227, 666-245 ן- 690-328. אגד מכרה לחברה המקומית 30 אוטובוסי מרצדס עירוניים ממודל 73 ו- 74 ומס´ קטן ממודל 80´. בנוסף, נראו בכרתים אוטובוסים של... דן לשעבר למשל: 336-828. מ.א.ן מודל SL-200, שנת יצור 1978. לצערי טרם למדתי איך להכניס צילומים לכאן אך אשמח לעשות זאת בקרוב, ערב טוב לכולם אביתר.
 
M.A.N SL 200

מרצדסים 0305 של אגד ב...כרתים !
או.קיי. אז לידיעה כללית. מחבר ההודעה צילם בכרתים את: 666-227, 666-245 ן- 690-328. אגד מכרה לחברה המקומית 30 אוטובוסי מרצדס עירוניים ממודל 73 ו- 74 ומס´ קטן ממודל 80´. בנוסף, נראו בכרתים אוטובוסים של... דן לשעבר למשל: 336-828. מ.א.ן מודל SL-200, שנת יצור 1978. לצערי טרם למדתי איך להכניס צילומים לכאן אך אשמח לעשות זאת בקרוב, ערב טוב לכולם אביתר.
M.A.N SL 200
אביתר, לאילו מ.א.ן אתה מתכוון? אלה עם המרכב הגרמני המקורי, או אלה עם המרכב הישראלי? מה מצב האוטובסים, האם הם נשמרו, האם יש סימנים לכך שהיו שייכים לדן עד לפני כמה שנים? אשמח מאוד לראות תמונות שלהם. אגב, ראיתי באחת ההודעות הקודמות שלך שאמרת שלדן ולאגד אותו סוג אוטובוס: M.A.N NL 313. ובכן, עליי לתקן אותך, המודל של דן הוא: M.A.N NL 263. מדובר באותו סוג שלדה (NL) לפי נידפלור - נמוך ריצפה (Niederflur אם אני לא טועה), אולם ההבדל המספרי נעוץ בכוח הסוס של המנוע (260 ו 310). ה-3 קשור קשור גם כן לשלדה הנמוכה (דור 3). כך, הדגם הקודם של דן היה M.A.N EL 202, בעל 200 כ"ס ושלדה דור שני (דהיינו, מדרגה אחת בלבד). לכן, עליי גם לתקן את עצמי ולומר שהאוטובוס מהפיגוע ביקיר ומעמנואל היה מסוג M.A.N SU 280 ולא כפי שסברתי בתחילה (282).
 

fireman

New member
שאלה קצת לא קשורה

M.A.N SL 200
אביתר, לאילו מ.א.ן אתה מתכוון? אלה עם המרכב הגרמני המקורי, או אלה עם המרכב הישראלי? מה מצב האוטובסים, האם הם נשמרו, האם יש סימנים לכך שהיו שייכים לדן עד לפני כמה שנים? אשמח מאוד לראות תמונות שלהם. אגב, ראיתי באחת ההודעות הקודמות שלך שאמרת שלדן ולאגד אותו סוג אוטובוס: M.A.N NL 313. ובכן, עליי לתקן אותך, המודל של דן הוא: M.A.N NL 263. מדובר באותו סוג שלדה (NL) לפי נידפלור - נמוך ריצפה (Niederflur אם אני לא טועה), אולם ההבדל המספרי נעוץ בכוח הסוס של המנוע (260 ו 310). ה-3 קשור קשור גם כן לשלדה הנמוכה (דור 3). כך, הדגם הקודם של דן היה M.A.N EL 202, בעל 200 כ"ס ושלדה דור שני (דהיינו, מדרגה אחת בלבד). לכן, עליי גם לתקן את עצמי ולומר שהאוטובוס מהפיגוע ביקיר ומעמנואל היה מסוג M.A.N SU 280 ולא כפי שסברתי בתחילה (282).
שאלה קצת לא קשורה
מה טווח המשקלים העצמיים של האוטובוסים הפועלים בקווים העירוניים? וממול מה הספקי המנוע בד"כ?
 
הספק מנוע

שאלה קצת לא קשורה
מה טווח המשקלים העצמיים של האוטובוסים הפועלים בקווים העירוניים? וממול מה הספקי המנוע בד"כ?
הספק מנוע
לגבי משקל עצמי אני לא יודע, אולי 8 טון בערך... לגבי הספק מנוע: נע מ-200 כ"ס, דרך 260 או 310 בנמוכי הרצפה, ישנם גם כאלה בעלי 240 כ"ס. הבינעירוניים נעים מ-280 כ"ס ל-350 או אפילו 380 כ"ס. אני לא בטוח לגבי המפרקיים, אולי 280 או 290 כ"ס.
 
תודה רבה אח שלי !

M.A.N SL 200
אביתר, לאילו מ.א.ן אתה מתכוון? אלה עם המרכב הגרמני המקורי, או אלה עם המרכב הישראלי? מה מצב האוטובסים, האם הם נשמרו, האם יש סימנים לכך שהיו שייכים לדן עד לפני כמה שנים? אשמח מאוד לראות תמונות שלהם. אגב, ראיתי באחת ההודעות הקודמות שלך שאמרת שלדן ולאגד אותו סוג אוטובוס: M.A.N NL 313. ובכן, עליי לתקן אותך, המודל של דן הוא: M.A.N NL 263. מדובר באותו סוג שלדה (NL) לפי נידפלור - נמוך ריצפה (Niederflur אם אני לא טועה), אולם ההבדל המספרי נעוץ בכוח הסוס של המנוע (260 ו 310). ה-3 קשור קשור גם כן לשלדה הנמוכה (דור 3). כך, הדגם הקודם של דן היה M.A.N EL 202, בעל 200 כ"ס ושלדה דור שני (דהיינו, מדרגה אחת בלבד). לכן, עליי גם לתקן את עצמי ולומר שהאוטובוס מהפיגוע ביקיר ומעמנואל היה מסוג M.A.N SU 280 ולא כפי שסברתי בתחילה (282).
תודה רבה אח שלי !
מודה לך על התיקון ואתקן אותו ברישומיי לגבי ה- 263 ! אס.אל 200 הינו בעל מרכב גרמני וזהו אחד ממספר דגמים שרכשה דן מ- 1977 והלאה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה