מרץ מחקה את העתירה להפעלת אוטובוסים בשבת

  • פותח הנושא cwen
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
בושה למפלגה שפעם הוציאה "אוטובוסי שבת".

מרץ מחקה את העתירה להפעלת אוטובוסים בשבת
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4409589,00.html
בושה למפלגה שפעם הוציאה "אוטובוסי שבת".
נראה שהניתוק הייחודי לישראל בין השמאל לשכבות האוכלוסייה שידן לא משגת מגיע לשיא חדש כאשר המפלגה שמאז הקמתה הריצה "אוטובוסי שבת" בקמפיין הבחירות מוכנה להתפשר על מוניות שירות. תנועת שמאל שאין בה אלמנט נרחב של אנשים שאין ברשותם רכב אינה יכולה להחשב לשמאל חברתי-כלכלי, ולבורגנים שמנהיגים אותה לא אכפת "שיסעו במוניות שירות" מבלי להבין שזה אינו פיתרון תחבורתי ראוי לאוכלוסיה שרוצה להנות ביום החופשי שלה במקומות אליהם היא איננה יכולה להגיע ברגל.

הפשרה של חולדאי משמעותה שירות נסיעה בתוך העיר תל-אביב, עם גלישה אפשרית לרמת גן וגבעתיים, ערים בלב "מדינת תל-אביב". היא לא תאפשר הגעה לתל-אביב משאר גוש דן או אפילו ממרחק נסיעה סביר של שעה ( חיפה, ירושלים, אשקלון ) ומקסימום תאפשר לתושבי תל-אביב לעלות על מונית השירות השניה ולא הרביעית.

פסק דין - לו היה ניתן - היה יכול להורות שריתוקם של מיליוני אזרחים לביתם בעוון אי אחזקת רכב פרטי זו פגיעה בלתי מידתית בחופש התנועה, חופש הדת (והחופש מדת), הזכות לחיי משפחה, וכו'. פסק הדין היה יכול להסתמך בין השאר על השירשורים שלי פה שהראו שאין להיעדר התחבורה הציבורית בישראל ביום המנוחה אח ורע בעולם - לא בטהראן ולא לוותיקן. בית המשפט היה יכול גם להורות למדינה שהברירה שלה היא להפעיל מערכת תח"צ בימי המנוחה או לתגבור ולסבסד את המוניות לרמת השירות והמחירים של שירות האוטובוסים ורכבות בימי השבוע (דבר שיעלה לה מיליארדים כי זול יותר להפעיל אוטובוס מעשרות מוניות ספיישל, או כמעט עשר מוניות שירות). הבחירה למשוך את העתירה ולמנוע פסק דין מונעת פריצת דרך משמעותית במאבק.
 

Ccyclist

Well-known member
ובנוסף: מוניות שירות נוסעות רק ממרכזי הערים.

בושה למפלגה שפעם הוציאה "אוטובוסי שבת".
נראה שהניתוק הייחודי לישראל בין השמאל לשכבות האוכלוסייה שידן לא משגת מגיע לשיא חדש כאשר המפלגה שמאז הקמתה הריצה "אוטובוסי שבת" בקמפיין הבחירות מוכנה להתפשר על מוניות שירות. תנועת שמאל שאין בה אלמנט נרחב של אנשים שאין ברשותם רכב אינה יכולה להחשב לשמאל חברתי-כלכלי, ולבורגנים שמנהיגים אותה לא אכפת "שיסעו במוניות שירות" מבלי להבין שזה אינו פיתרון תחבורתי ראוי לאוכלוסיה שרוצה להנות ביום החופשי שלה במקומות אליהם היא איננה יכולה להגיע ברגל.

הפשרה של חולדאי משמעותה שירות נסיעה בתוך העיר תל-אביב, עם גלישה אפשרית לרמת גן וגבעתיים, ערים בלב "מדינת תל-אביב". היא לא תאפשר הגעה לתל-אביב משאר גוש דן או אפילו ממרחק נסיעה סביר של שעה ( חיפה, ירושלים, אשקלון ) ומקסימום תאפשר לתושבי תל-אביב לעלות על מונית השירות השניה ולא הרביעית.

פסק דין - לו היה ניתן - היה יכול להורות שריתוקם של מיליוני אזרחים לביתם בעוון אי אחזקת רכב פרטי זו פגיעה בלתי מידתית בחופש התנועה, חופש הדת (והחופש מדת), הזכות לחיי משפחה, וכו'. פסק הדין היה יכול להסתמך בין השאר על השירשורים שלי פה שהראו שאין להיעדר התחבורה הציבורית בישראל ביום המנוחה אח ורע בעולם - לא בטהראן ולא לוותיקן. בית המשפט היה יכול גם להורות למדינה שהברירה שלה היא להפעיל מערכת תח"צ בימי המנוחה או לתגבור ולסבסד את המוניות לרמת השירות והמחירים של שירות האוטובוסים ורכבות בימי השבוע (דבר שיעלה לה מיליארדים כי זול יותר להפעיל אוטובוס מעשרות מוניות ספיישל, או כמעט עשר מוניות שירות). הבחירה למשוך את העתירה ולמנוע פסק דין מונעת פריצת דרך משמעותית במאבק.
ובנוסף: מוניות שירות נוסעות רק ממרכזי הערים.
למי שיטען שיש מוניות שירות מירושלים לתל-אביב בסופי שבוע, ומי שיטען בצדק שרק לפני כמה שבועות פירסמתי פוסט בו תייר דיבר עליהן באופן חיובי:

אין תחבורה ציבורית לרחוב הרב קוק בשבתות, ולכן מבחינת תושבי השכונות השונות בעיר (ומדובר בעיר של שכונות על גבי שכונות, שמרכזה נמצא מעל שעה הליכה מרבות מהן) העלות של ההגעה למרכז העיר במונית ספיישל דומה לעלות של השירות לתל-אביב, וזה מכפיל את העלות והופך את העניין לרחוק מאד מהישג ידן של השכבות שאין להן אוטו.

נכפיל את זה בכל הערים ש"יש להן מוניות שירות" - ונקבל הרבה אנשים שאינם גרים במרחק הליכה ממרכזיהן...
 

droriko

New member
לא שייך לשמאל וימין

בושה למפלגה שפעם הוציאה "אוטובוסי שבת".
נראה שהניתוק הייחודי לישראל בין השמאל לשכבות האוכלוסייה שידן לא משגת מגיע לשיא חדש כאשר המפלגה שמאז הקמתה הריצה "אוטובוסי שבת" בקמפיין הבחירות מוכנה להתפשר על מוניות שירות. תנועת שמאל שאין בה אלמנט נרחב של אנשים שאין ברשותם רכב אינה יכולה להחשב לשמאל חברתי-כלכלי, ולבורגנים שמנהיגים אותה לא אכפת "שיסעו במוניות שירות" מבלי להבין שזה אינו פיתרון תחבורתי ראוי לאוכלוסיה שרוצה להנות ביום החופשי שלה במקומות אליהם היא איננה יכולה להגיע ברגל.

הפשרה של חולדאי משמעותה שירות נסיעה בתוך העיר תל-אביב, עם גלישה אפשרית לרמת גן וגבעתיים, ערים בלב "מדינת תל-אביב". היא לא תאפשר הגעה לתל-אביב משאר גוש דן או אפילו ממרחק נסיעה סביר של שעה ( חיפה, ירושלים, אשקלון ) ומקסימום תאפשר לתושבי תל-אביב לעלות על מונית השירות השניה ולא הרביעית.

פסק דין - לו היה ניתן - היה יכול להורות שריתוקם של מיליוני אזרחים לביתם בעוון אי אחזקת רכב פרטי זו פגיעה בלתי מידתית בחופש התנועה, חופש הדת (והחופש מדת), הזכות לחיי משפחה, וכו'. פסק הדין היה יכול להסתמך בין השאר על השירשורים שלי פה שהראו שאין להיעדר התחבורה הציבורית בישראל ביום המנוחה אח ורע בעולם - לא בטהראן ולא לוותיקן. בית המשפט היה יכול גם להורות למדינה שהברירה שלה היא להפעיל מערכת תח"צ בימי המנוחה או לתגבור ולסבסד את המוניות לרמת השירות והמחירים של שירות האוטובוסים ורכבות בימי השבוע (דבר שיעלה לה מיליארדים כי זול יותר להפעיל אוטובוס מעשרות מוניות ספיישל, או כמעט עשר מוניות שירות). הבחירה למשוך את העתירה ולמנוע פסק דין מונעת פריצת דרך משמעותית במאבק.
לא שייך לשמאל וימין
לא ראיתי שהליכוד כל כך נלחם בשינויים בשביל שתהייה תחבורה ציבורית בשבת. אפילו בשדולה למען התחבורה הציבורית אתה רואה שם בעיקר חברי כנסת מהשמאל.
 

droriko

New member
נלחם בשינויים=נלחם בשיניים

לא שייך לשמאל וימין
לא ראיתי שהליכוד כל כך נלחם בשינויים בשביל שתהייה תחבורה ציבורית בשבת. אפילו בשדולה למען התחבורה הציבורית אתה רואה שם בעיקר חברי כנסת מהשמאל.
נלחם בשינויים=נלחם בשיניים
 

Ccyclist

Well-known member
בשאר העולם השמאל מנסה לייצג את העניים.

נלחם בשינויים=נלחם בשיניים
בשאר העולם השמאל מנסה לייצג את העניים.

במדינות המערב המשמעות של שמאל זה סוציאליזם, חיבור למעמדות הנמוכים (ושאיפה לקידומם), ובדרך כלל נלווים לזה תכנים פרוגרסיביים כמו קידום זכויות מיעוטים. באותן המדינות הימין משמעותו שמרנות כלכלית או אחריות כלכלית (איך שתרצו לפרש את זה), עזרה לעסקים ולמעסיקים, ושמירה על הסדר החברתי הקיים - לעיתים תוך חיבור לדת.

לו הפוליטיקה הישראלית היתה פועלת לפי הכללים האלו הרי שמר"צ היתה מקבילה לירוקים בגרמניה, לסאריזה ביוון, או לכל מפלגה פוליטית משמאל למפלגה השמאלית הראשית, מפלגה שהצבעה אליה אמורה למחות נגד על כשלי השמאל מתוך המחנה. החיבור שמאל - ארגוני עובדים - מעמד הפועלים / השכבות הנמוכות הוא טבעי בכל דמוקרטיה אחרת, כאשר יש אולי 5% תמיכה במעמד הנמוך לכוחות ימין קיצוני, אך הרוב המכריע הצביע לשמאל מספר דורות.

החלוקה העדתית בישראל יצרה מצב משונה בו השכבות העניות יותר מצביעות באופן מסורתי לימין מסיבות שבינן לבין שאלות של כלכלה אין דבר וחצי דבר. התמיכה בימין נובעת משאלות של דת - מדינה ויחסי חוץ. באופן פרדוקסאלי מעוז השמאל הוא דווקא בבורגנות. ברוב העולם ישנה שכבה בורגנית-שמאלנית (אקדמאים, מדיה וכו') אך זו אינה הבסיס לשמאל אלא מרכיב קטן (ומנהיג, כי בניה מתאימים יותר לתפקידים ציבוריים) שהינו מיעוט במחנה.

לו היתה מגבלה מטעמי דת על תחבורה ציבורית ביום המנוחה במדינה מערבית אחרת, והמגבלה הזו היתה פוגעת בעיקר בעניים, בנוער ובסטודנטים, בנכים ובזקנים - הרי שהשמאל שבאופן טבעי מייצג אותם היה מרים את הדגל, כי בכל מקום אחר הוא מחוייב לזכויות האזרח ועזרה למי שצריך. בישראל המגבלה היא תוצר של מה שמאגי ת'אצ'ר כינתה "הדרך לעבדות" - נכונותה של מפלגת שמאל קולקטיביסטית (מפא"י) למכור זכויות אישיות (חופש תחבורה) עבור אינטרס חברתי כללי (סטטוס קוו). יתכן מאד שימין כלכלי היה תומך גם הוא בתח"צ בימי המנוחה כי זה מאפשר גישה לעסקים שפתוחים אז ולמקומות הבילוי, מה שטוב לכלכלה.

אבל בישראל כמו בישראל יש שני ציבורים גדולים שצריכים תח"צ ביום המנוחה (עולים זקנים מהעלייה הרוסית, שכבות מזרחיות "מסורתיות" שנוהגות לעשות קבלת שבת ולצפות במשחקי בית"ר בשבת עצמה) שהם חלק חשוב מהמסה האנושית שזקוקה לתחבורה ציבורית ביום המנוחה, אך מטעמים פוליטיים אחרים אין להם חיבור למפלגה בורגנית כמו מר"צ. מסיבות פוליטיות הציבורים האלו נוטים לתמוך בסטטוס קוו או מסיבות של "ציביון יהודי" (ולעזאזל העובדה שהנוער שלהן משלם ביוקר לצאת לעיר לבלות, הנוער מוכן לשלם ולתמוך בכך בגלל המניפולציה של הרגשות הלאומיים שלו) או מסיבות של סלידה מחיבור לשמאל אנטי-פטריוטי / קומוניסטי.

כאשר מרץ מוכנה לקבל פשרה של מוניות שירות הדבר מראה עד כמה מדובר במפלגה של בעלי רכב פרטי שמביטה מלמעלה על צרכני התחבורה הציבורית. הרי אם היו בה 30%-50% צרכני תח"צ המפלגה לא היתה מוכנה להתפשר על דבר שלא ישרת את כמות האנשים שזקוקה לתחבורה ציבורית נורמאלית ביום המנוחה כמו בנאורות שבמדינות העולם ולא רק בהן. והניתוק הזה הוא מה שחורה לי.
 

droriko

New member
מה שאתה אומר נכון לעבר

בשאר העולם השמאל מנסה לייצג את העניים.

במדינות המערב המשמעות של שמאל זה סוציאליזם, חיבור למעמדות הנמוכים (ושאיפה לקידומם), ובדרך כלל נלווים לזה תכנים פרוגרסיביים כמו קידום זכויות מיעוטים. באותן המדינות הימין משמעותו שמרנות כלכלית או אחריות כלכלית (איך שתרצו לפרש את זה), עזרה לעסקים ולמעסיקים, ושמירה על הסדר החברתי הקיים - לעיתים תוך חיבור לדת.

לו הפוליטיקה הישראלית היתה פועלת לפי הכללים האלו הרי שמר"צ היתה מקבילה לירוקים בגרמניה, לסאריזה ביוון, או לכל מפלגה פוליטית משמאל למפלגה השמאלית הראשית, מפלגה שהצבעה אליה אמורה למחות נגד על כשלי השמאל מתוך המחנה. החיבור שמאל - ארגוני עובדים - מעמד הפועלים / השכבות הנמוכות הוא טבעי בכל דמוקרטיה אחרת, כאשר יש אולי 5% תמיכה במעמד הנמוך לכוחות ימין קיצוני, אך הרוב המכריע הצביע לשמאל מספר דורות.

החלוקה העדתית בישראל יצרה מצב משונה בו השכבות העניות יותר מצביעות באופן מסורתי לימין מסיבות שבינן לבין שאלות של כלכלה אין דבר וחצי דבר. התמיכה בימין נובעת משאלות של דת - מדינה ויחסי חוץ. באופן פרדוקסאלי מעוז השמאל הוא דווקא בבורגנות. ברוב העולם ישנה שכבה בורגנית-שמאלנית (אקדמאים, מדיה וכו') אך זו אינה הבסיס לשמאל אלא מרכיב קטן (ומנהיג, כי בניה מתאימים יותר לתפקידים ציבוריים) שהינו מיעוט במחנה.

לו היתה מגבלה מטעמי דת על תחבורה ציבורית ביום המנוחה במדינה מערבית אחרת, והמגבלה הזו היתה פוגעת בעיקר בעניים, בנוער ובסטודנטים, בנכים ובזקנים - הרי שהשמאל שבאופן טבעי מייצג אותם היה מרים את הדגל, כי בכל מקום אחר הוא מחוייב לזכויות האזרח ועזרה למי שצריך. בישראל המגבלה היא תוצר של מה שמאגי ת'אצ'ר כינתה "הדרך לעבדות" - נכונותה של מפלגת שמאל קולקטיביסטית (מפא"י) למכור זכויות אישיות (חופש תחבורה) עבור אינטרס חברתי כללי (סטטוס קוו). יתכן מאד שימין כלכלי היה תומך גם הוא בתח"צ בימי המנוחה כי זה מאפשר גישה לעסקים שפתוחים אז ולמקומות הבילוי, מה שטוב לכלכלה.

אבל בישראל כמו בישראל יש שני ציבורים גדולים שצריכים תח"צ ביום המנוחה (עולים זקנים מהעלייה הרוסית, שכבות מזרחיות "מסורתיות" שנוהגות לעשות קבלת שבת ולצפות במשחקי בית"ר בשבת עצמה) שהם חלק חשוב מהמסה האנושית שזקוקה לתחבורה ציבורית ביום המנוחה, אך מטעמים פוליטיים אחרים אין להם חיבור למפלגה בורגנית כמו מר"צ. מסיבות פוליטיות הציבורים האלו נוטים לתמוך בסטטוס קוו או מסיבות של "ציביון יהודי" (ולעזאזל העובדה שהנוער שלהן משלם ביוקר לצאת לעיר לבלות, הנוער מוכן לשלם ולתמוך בכך בגלל המניפולציה של הרגשות הלאומיים שלו) או מסיבות של סלידה מחיבור לשמאל אנטי-פטריוטי / קומוניסטי.

כאשר מרץ מוכנה לקבל פשרה של מוניות שירות הדבר מראה עד כמה מדובר במפלגה של בעלי רכב פרטי שמביטה מלמעלה על צרכני התחבורה הציבורית. הרי אם היו בה 30%-50% צרכני תח"צ המפלגה לא היתה מוכנה להתפשר על דבר שלא ישרת את כמות האנשים שזקוקה לתחבורה ציבורית נורמאלית ביום המנוחה כמו בנאורות שבמדינות העולם ולא רק בהן. והניתוק הזה הוא מה שחורה לי.
מה שאתה אומר נכון לעבר
מרצ בתקופת שריד וביילין ושולמית אלוני היתה בהחלט מפלגה בורגנית ומנותקת שיותר עניין אותה ה"שלום" ואיך להרגיז את הדתיים. היום לעומת זאת יש לך שם אנשים כמו זהבה גלאון ואילן גילאון שאי אפשר להגיד שלא אכפת להם מהעניים ושהם לא פועלים למענם.

לגבי הנושא של תחבורה ציבורית,אולי הם התפשרו בקטע של שבת,אבל הם כן מתעסקים בתחבורה ציבורית של אמצע שבוע שהיא יותר מאסיבית בהרבה,ככה שאי אפשר להגיד שמוביליות חברתית לא מעניינת אותם. מה גם שיש שם כמות נכבדת של אנשים צעירים שממש נוסעים בתחבורה ציבורית והנושא קרוב אליהם אישית במלוא מובן המילה. בליכוד יש לך רק שניים כאלה,יריב לוין ואולי אופיר אקוניס(שאביו הוא פנסיונר של דן שעבד שנים רבות בקו 61 והיום עושה ג'ובים ביונייטד) הליכוד,כמו יש עתיד זאת מפלגה בורגנית שהחברים בה לא יודעים איך נראה אוטובוס בכלל(ואחד מהם הוא שר התחבורה כן?).
 

mister K

New member
מסכים בהחלט.

מה שאתה אומר נכון לעבר
מרצ בתקופת שריד וביילין ושולמית אלוני היתה בהחלט מפלגה בורגנית ומנותקת שיותר עניין אותה ה"שלום" ואיך להרגיז את הדתיים. היום לעומת זאת יש לך שם אנשים כמו זהבה גלאון ואילן גילאון שאי אפשר להגיד שלא אכפת להם מהעניים ושהם לא פועלים למענם.

לגבי הנושא של תחבורה ציבורית,אולי הם התפשרו בקטע של שבת,אבל הם כן מתעסקים בתחבורה ציבורית של אמצע שבוע שהיא יותר מאסיבית בהרבה,ככה שאי אפשר להגיד שמוביליות חברתית לא מעניינת אותם. מה גם שיש שם כמות נכבדת של אנשים צעירים שממש נוסעים בתחבורה ציבורית והנושא קרוב אליהם אישית במלוא מובן המילה. בליכוד יש לך רק שניים כאלה,יריב לוין ואולי אופיר אקוניס(שאביו הוא פנסיונר של דן שעבד שנים רבות בקו 61 והיום עושה ג'ובים ביונייטד) הליכוד,כמו יש עתיד זאת מפלגה בורגנית שהחברים בה לא יודעים איך נראה אוטובוס בכלל(ואחד מהם הוא שר התחבורה כן?).
מסכים בהחלט.
מה שאתה אומר נכון פחות או יותר, רק שחברי הכנסת מסיעת מרצ כיום בהחלט פועלים גם למען תחבורה ציבורית בשבת. הם מודעים לעובדה שתחבורה ציבורית שאינה פועלת 24/7, איננה תחבורה ציבורית ראויה.
בגלל זה ההשערה שלי היא שמדובר בהחלטה פנימית בסיעת מרצ בעיריית תל אביב. החלטה תמוהה ומוזרה מאוד שאינה תואמת את עמדתם של חברי כנסת כניצן הורוביץ ותמר זנדברג. כולי מקווה שמי שיושב בעיריית תל אביב מטעם סיעת מרצ לא חש עצמו בורגן, אחרת זה עצוב מאוד ואת הקול שלי הם לא יקבלו.
 

eman70

New member
סביר להניח שהעתירה נמשכה כי השופטים רמזו שאין

בושה למפלגה שפעם הוציאה "אוטובוסי שבת".
נראה שהניתוק הייחודי לישראל בין השמאל לשכבות האוכלוסייה שידן לא משגת מגיע לשיא חדש כאשר המפלגה שמאז הקמתה הריצה "אוטובוסי שבת" בקמפיין הבחירות מוכנה להתפשר על מוניות שירות. תנועת שמאל שאין בה אלמנט נרחב של אנשים שאין ברשותם רכב אינה יכולה להחשב לשמאל חברתי-כלכלי, ולבורגנים שמנהיגים אותה לא אכפת "שיסעו במוניות שירות" מבלי להבין שזה אינו פיתרון תחבורתי ראוי לאוכלוסיה שרוצה להנות ביום החופשי שלה במקומות אליהם היא איננה יכולה להגיע ברגל.

הפשרה של חולדאי משמעותה שירות נסיעה בתוך העיר תל-אביב, עם גלישה אפשרית לרמת גן וגבעתיים, ערים בלב "מדינת תל-אביב". היא לא תאפשר הגעה לתל-אביב משאר גוש דן או אפילו ממרחק נסיעה סביר של שעה ( חיפה, ירושלים, אשקלון ) ומקסימום תאפשר לתושבי תל-אביב לעלות על מונית השירות השניה ולא הרביעית.

פסק דין - לו היה ניתן - היה יכול להורות שריתוקם של מיליוני אזרחים לביתם בעוון אי אחזקת רכב פרטי זו פגיעה בלתי מידתית בחופש התנועה, חופש הדת (והחופש מדת), הזכות לחיי משפחה, וכו'. פסק הדין היה יכול להסתמך בין השאר על השירשורים שלי פה שהראו שאין להיעדר התחבורה הציבורית בישראל ביום המנוחה אח ורע בעולם - לא בטהראן ולא לוותיקן. בית המשפט היה יכול גם להורות למדינה שהברירה שלה היא להפעיל מערכת תח"צ בימי המנוחה או לתגבור ולסבסד את המוניות לרמת השירות והמחירים של שירות האוטובוסים ורכבות בימי השבוע (דבר שיעלה לה מיליארדים כי זול יותר להפעיל אוטובוס מעשרות מוניות ספיישל, או כמעט עשר מוניות שירות). הבחירה למשוך את העתירה ולמנוע פסק דין מונעת פריצת דרך משמעותית במאבק.
סביר להניח שהעתירה נמשכה כי השופטים רמזו שאין
לה סיכוי, ואז עדיף למשוך את העתירה מאשר שיהיה פסק דין שידחה אותה.

זה ממש לא אומר שמרצ מפסיקה את המאבק למען תחבורה ציבורית בשבת. הבג"צ הזה היה רק כלי אחד במאבק, ומרצ תמשיך להאבק באמצעים אחרים. ובוודאי אם ניצן הורוביץ יצליח להיבחר לראשות העירייה.
 

novarex

New member
מתנגד לגישה הרואה בתחבורה הציבורית כלי לעניים

בושה למפלגה שפעם הוציאה "אוטובוסי שבת".
נראה שהניתוק הייחודי לישראל בין השמאל לשכבות האוכלוסייה שידן לא משגת מגיע לשיא חדש כאשר המפלגה שמאז הקמתה הריצה "אוטובוסי שבת" בקמפיין הבחירות מוכנה להתפשר על מוניות שירות. תנועת שמאל שאין בה אלמנט נרחב של אנשים שאין ברשותם רכב אינה יכולה להחשב לשמאל חברתי-כלכלי, ולבורגנים שמנהיגים אותה לא אכפת "שיסעו במוניות שירות" מבלי להבין שזה אינו פיתרון תחבורתי ראוי לאוכלוסיה שרוצה להנות ביום החופשי שלה במקומות אליהם היא איננה יכולה להגיע ברגל.

הפשרה של חולדאי משמעותה שירות נסיעה בתוך העיר תל-אביב, עם גלישה אפשרית לרמת גן וגבעתיים, ערים בלב "מדינת תל-אביב". היא לא תאפשר הגעה לתל-אביב משאר גוש דן או אפילו ממרחק נסיעה סביר של שעה ( חיפה, ירושלים, אשקלון ) ומקסימום תאפשר לתושבי תל-אביב לעלות על מונית השירות השניה ולא הרביעית.

פסק דין - לו היה ניתן - היה יכול להורות שריתוקם של מיליוני אזרחים לביתם בעוון אי אחזקת רכב פרטי זו פגיעה בלתי מידתית בחופש התנועה, חופש הדת (והחופש מדת), הזכות לחיי משפחה, וכו'. פסק הדין היה יכול להסתמך בין השאר על השירשורים שלי פה שהראו שאין להיעדר התחבורה הציבורית בישראל ביום המנוחה אח ורע בעולם - לא בטהראן ולא לוותיקן. בית המשפט היה יכול גם להורות למדינה שהברירה שלה היא להפעיל מערכת תח"צ בימי המנוחה או לתגבור ולסבסד את המוניות לרמת השירות והמחירים של שירות האוטובוסים ורכבות בימי השבוע (דבר שיעלה לה מיליארדים כי זול יותר להפעיל אוטובוס מעשרות מוניות ספיישל, או כמעט עשר מוניות שירות). הבחירה למשוך את העתירה ולמנוע פסק דין מונעת פריצת דרך משמעותית במאבק.
מתנגד לגישה הרואה בתחבורה הציבורית כלי לעניים
ברשותי רכב וביכולתי גם לשכור רכב בכל אחת מהארצות המסודרות בהן אני מבקר. למרות זאת, אני מעדיף להשתמש בתחבורה ציבורית ובעיקר ברכבות בכל הזדמנות הגיונית כי זה מאפשר לי לעשות דברים מועילים יותר מנהיגה וזה חוסך ממני את הצורך לחפש חנייה בתוך הערים. במקרה של טיולים ברגל התחבורה הציבורית גם מונעת את הצורך לחזור מאותה נקודה בה התחלתי ללכת.

במרבית המקומות בעולם בהם אני מבקר הנסיעה בתחבורה ציבורית יעילה למדי ולבטח בצירים הפופולריים. לצערי, בארץ איני מוצא תחבורה ציבורית נוחה במרבית המקרים ולכן נאלץ לבלות לא מעט זמן בנהיגה. כאשר אני מטייל בימי שישי ושבת - ובעצם בכל יום מנוחה רשמית מעבודה מלבד יום העצמאות - אני נאלץ תמיד לחזור ברגל לרכב הנמצא בנקודת המוצא מאחר ובאותו היום התחבורה הציבורית איננה מתקיימת. גדלתי בחו"ל (אנגליה) ואני מבקר לעיתים קרובות בארצות שונות ואוכל להעיד על כך שאנשים רבים שם נוסעים בתחבורה ציבורית חרף היותם בעלי רכב פרטי. לא מקובל שם לראות את השימוש בתחבורה ציבורית כשירות המיועד באופן בלעדי או אפילו בעיקר לעניים (וכמובן גם לילדים, קשישים, וכו'), אלא גם כשירות המשלים את הנהיגה העצמית.

בארץ אכן ההיבט של יוקרה והמעמדות החברתיות אכן נכנס למשוואה ואנשים שאני מכיר לא יסעו בתחבורה ציבורית כי הם רואים זאת כפחיתות כבוד (וכמובן כי הם רואים את השירות כלוקה בחסר) אם כי אפשר לראות שיפור מבורך בהתייחסות לרכבות בשנים האחרונות עם הרחבת הרשת ושידרוג התדירות בחלק מן הקוים.

רצוי מאד ואף הכרחי לבריאותנו ורווחתנו כחברה שממשלתנו והמפלגות השונות בכנסת אכן תישאפנה לאזן את חלוקת המשאבים והאפשרויות בין כל מגזרי האוכלוסיה. אולם, לטענתי, המאבק על התחבורה הציבורית הוא הרבה מעבר לצורך להיטיב עם העניים. התחבורה הציבורית חשובה לכולנו ובלי הפיתוח המואץ המתוכנן וההולך ונבנה בשנים אלו אני מניח שהיינו מגיעים תוך שנים אחדות למצב בו רוב חלקי הארץ המיושבים יימצאו תחת מעטה של אספלט אך כולנו נבלה שעות בפקקים בכל יום ונשלם הון עתק בעבור הזכות להחנות את הרכב לכמה שעות.

אין לי ספק שהנושא קרוב ללב כולנו בפורום זה ושהתחבורה הציבורית איננה רק תחביב או תוצאה של רצון להילחם למען עניים אלא מהווה כמיהה עזה שלכולנו תעמוד חלופה טובה לרכב פרטי ברמה דומה לזו הקיימת, לדוגמא, בארצות אירופה.

בברכה,

דוד
 

mister K

New member
מסכים עם כל מילה.

מתנגד לגישה הרואה בתחבורה הציבורית כלי לעניים
ברשותי רכב וביכולתי גם לשכור רכב בכל אחת מהארצות המסודרות בהן אני מבקר. למרות זאת, אני מעדיף להשתמש בתחבורה ציבורית ובעיקר ברכבות בכל הזדמנות הגיונית כי זה מאפשר לי לעשות דברים מועילים יותר מנהיגה וזה חוסך ממני את הצורך לחפש חנייה בתוך הערים. במקרה של טיולים ברגל התחבורה הציבורית גם מונעת את הצורך לחזור מאותה נקודה בה התחלתי ללכת.

במרבית המקומות בעולם בהם אני מבקר הנסיעה בתחבורה ציבורית יעילה למדי ולבטח בצירים הפופולריים. לצערי, בארץ איני מוצא תחבורה ציבורית נוחה במרבית המקרים ולכן נאלץ לבלות לא מעט זמן בנהיגה. כאשר אני מטייל בימי שישי ושבת - ובעצם בכל יום מנוחה רשמית מעבודה מלבד יום העצמאות - אני נאלץ תמיד לחזור ברגל לרכב הנמצא בנקודת המוצא מאחר ובאותו היום התחבורה הציבורית איננה מתקיימת. גדלתי בחו"ל (אנגליה) ואני מבקר לעיתים קרובות בארצות שונות ואוכל להעיד על כך שאנשים רבים שם נוסעים בתחבורה ציבורית חרף היותם בעלי רכב פרטי. לא מקובל שם לראות את השימוש בתחבורה ציבורית כשירות המיועד באופן בלעדי או אפילו בעיקר לעניים (וכמובן גם לילדים, קשישים, וכו'), אלא גם כשירות המשלים את הנהיגה העצמית.

בארץ אכן ההיבט של יוקרה והמעמדות החברתיות אכן נכנס למשוואה ואנשים שאני מכיר לא יסעו בתחבורה ציבורית כי הם רואים זאת כפחיתות כבוד (וכמובן כי הם רואים את השירות כלוקה בחסר) אם כי אפשר לראות שיפור מבורך בהתייחסות לרכבות בשנים האחרונות עם הרחבת הרשת ושידרוג התדירות בחלק מן הקוים.

רצוי מאד ואף הכרחי לבריאותנו ורווחתנו כחברה שממשלתנו והמפלגות השונות בכנסת אכן תישאפנה לאזן את חלוקת המשאבים והאפשרויות בין כל מגזרי האוכלוסיה. אולם, לטענתי, המאבק על התחבורה הציבורית הוא הרבה מעבר לצורך להיטיב עם העניים. התחבורה הציבורית חשובה לכולנו ובלי הפיתוח המואץ המתוכנן וההולך ונבנה בשנים אלו אני מניח שהיינו מגיעים תוך שנים אחדות למצב בו רוב חלקי הארץ המיושבים יימצאו תחת מעטה של אספלט אך כולנו נבלה שעות בפקקים בכל יום ונשלם הון עתק בעבור הזכות להחנות את הרכב לכמה שעות.

אין לי ספק שהנושא קרוב ללב כולנו בפורום זה ושהתחבורה הציבורית איננה רק תחביב או תוצאה של רצון להילחם למען עניים אלא מהווה כמיהה עזה שלכולנו תעמוד חלופה טובה לרכב פרטי ברמה דומה לזו הקיימת, לדוגמא, בארצות אירופה.

בברכה,

דוד
מסכים עם כל מילה.
מקור רוב הבעיות בתחבורה הציבורית בישראל הוא אי ההכרה בה כשירות בסיסי לציבור.
זו הסיבה שהיא לא מעניינת, שלא משקיעים בה מספיק ושגם אפשר להרשות את השבתתה ליום שלם מדי שבוע ובמשך רוב השנה גם בלילות.
מכיוון שהתח"צ נתפסת כאן כעסק של בעלי חברות התח"צ וכשירות לעניים ולמעוטי יכולת, פשוט לא איכפת ממנה. לצערנו זה נכון גם לחלק מהפוליטיקאים המתיימרים לייצג את הציבור החילוני ולשמור כביכול על זכויותיו.

גם לי אגב יש רכב פרטי, אך לעבודה אני מעדיף כמעט תמיד לנסוע בתחבורה ציבורית. אין בזה שום בושה, זה נוח ובעיקר חסכוני.
 

Ccyclist

Well-known member
עובדתית עוצר השבת הישראלי הוא לעניים בלבד

מתנגד לגישה הרואה בתחבורה הציבורית כלי לעניים
ברשותי רכב וביכולתי גם לשכור רכב בכל אחת מהארצות המסודרות בהן אני מבקר. למרות זאת, אני מעדיף להשתמש בתחבורה ציבורית ובעיקר ברכבות בכל הזדמנות הגיונית כי זה מאפשר לי לעשות דברים מועילים יותר מנהיגה וזה חוסך ממני את הצורך לחפש חנייה בתוך הערים. במקרה של טיולים ברגל התחבורה הציבורית גם מונעת את הצורך לחזור מאותה נקודה בה התחלתי ללכת.

במרבית המקומות בעולם בהם אני מבקר הנסיעה בתחבורה ציבורית יעילה למדי ולבטח בצירים הפופולריים. לצערי, בארץ איני מוצא תחבורה ציבורית נוחה במרבית המקרים ולכן נאלץ לבלות לא מעט זמן בנהיגה. כאשר אני מטייל בימי שישי ושבת - ובעצם בכל יום מנוחה רשמית מעבודה מלבד יום העצמאות - אני נאלץ תמיד לחזור ברגל לרכב הנמצא בנקודת המוצא מאחר ובאותו היום התחבורה הציבורית איננה מתקיימת. גדלתי בחו"ל (אנגליה) ואני מבקר לעיתים קרובות בארצות שונות ואוכל להעיד על כך שאנשים רבים שם נוסעים בתחבורה ציבורית חרף היותם בעלי רכב פרטי. לא מקובל שם לראות את השימוש בתחבורה ציבורית כשירות המיועד באופן בלעדי או אפילו בעיקר לעניים (וכמובן גם לילדים, קשישים, וכו'), אלא גם כשירות המשלים את הנהיגה העצמית.

בארץ אכן ההיבט של יוקרה והמעמדות החברתיות אכן נכנס למשוואה ואנשים שאני מכיר לא יסעו בתחבורה ציבורית כי הם רואים זאת כפחיתות כבוד (וכמובן כי הם רואים את השירות כלוקה בחסר) אם כי אפשר לראות שיפור מבורך בהתייחסות לרכבות בשנים האחרונות עם הרחבת הרשת ושידרוג התדירות בחלק מן הקוים.

רצוי מאד ואף הכרחי לבריאותנו ורווחתנו כחברה שממשלתנו והמפלגות השונות בכנסת אכן תישאפנה לאזן את חלוקת המשאבים והאפשרויות בין כל מגזרי האוכלוסיה. אולם, לטענתי, המאבק על התחבורה הציבורית הוא הרבה מעבר לצורך להיטיב עם העניים. התחבורה הציבורית חשובה לכולנו ובלי הפיתוח המואץ המתוכנן וההולך ונבנה בשנים אלו אני מניח שהיינו מגיעים תוך שנים אחדות למצב בו רוב חלקי הארץ המיושבים יימצאו תחת מעטה של אספלט אך כולנו נבלה שעות בפקקים בכל יום ונשלם הון עתק בעבור הזכות להחנות את הרכב לכמה שעות.

אין לי ספק שהנושא קרוב ללב כולנו בפורום זה ושהתחבורה הציבורית איננה רק תחביב או תוצאה של רצון להילחם למען עניים אלא מהווה כמיהה עזה שלכולנו תעמוד חלופה טובה לרכב פרטי ברמה דומה לזו הקיימת, לדוגמא, בארצות אירופה.

בברכה,

דוד
עובדתית עוצר השבת הישראלי הוא לעניים בלבד

תרד כמה פוסטים ותראה את הפוסט האחרון שלי מהטיול הרכבתי בשוויץ, הקרון שצילמתי ממנו אינו שכונה של עוני. נקודת המבט שלי היא כזו שבה התח"צ משמש לי או כגיבוי (כפי שאמרת - במקום ללכת חזרה בטיול עירוני, או כחיבור רכבתי בין שתי נקודות אליהן אני רוכב, או לקניות גדולות מדי לאופניים במקומות פקוקים) אך בחיי היום-יום אני רוכב מבחירה כי לא רק שמדובר בכלי תחבורה עירוני מהיר (16 קמ"ש בשטח עירוני כולל עצירה ברמזורים) שלמרות עלות ההשקעה והתחזוקה שלו הנסיעה עצמה עולה בעיקר קלוריות.

אבל אני מכיר את המצב הזה מישראל שבו לנוער וסטודנטים מהמעמד הבינוני אין דרך עצמאית לחלוטין להתנייע בשבת (בלי הסעות / טראמפים / שאילת רכב) ולמשפחות שאין להן רכב פרטי (בין אם זה מצב זמני או קבוע) אין דרך להתנייע מבלי לשלם למונית יקרה יחסית.

מהסיבה הזו הנפגעים העיקריים מהיעדר התח"צ בשבת בארץ אינם אלו שפשוט יוציאו את האוטו מהחנייה, אלא אלו שאין ידם משגת להחזיק רכב פרטי.

בוויכוח הפוליטי על הצורך להפעיל תח"צ בשבת הצורך של אלו שאין להם גדול יותר מהצורך של מי שיש לו מכונית בחנייה.
 

mister K

New member
העוצר גם מקשה מאוד על צעירים.

עובדתית עוצר השבת הישראלי הוא לעניים בלבד

תרד כמה פוסטים ותראה את הפוסט האחרון שלי מהטיול הרכבתי בשוויץ, הקרון שצילמתי ממנו אינו שכונה של עוני. נקודת המבט שלי היא כזו שבה התח"צ משמש לי או כגיבוי (כפי שאמרת - במקום ללכת חזרה בטיול עירוני, או כחיבור רכבתי בין שתי נקודות אליהן אני רוכב, או לקניות גדולות מדי לאופניים במקומות פקוקים) אך בחיי היום-יום אני רוכב מבחירה כי לא רק שמדובר בכלי תחבורה עירוני מהיר (16 קמ"ש בשטח עירוני כולל עצירה ברמזורים) שלמרות עלות ההשקעה והתחזוקה שלו הנסיעה עצמה עולה בעיקר קלוריות.

אבל אני מכיר את המצב הזה מישראל שבו לנוער וסטודנטים מהמעמד הבינוני אין דרך עצמאית לחלוטין להתנייע בשבת (בלי הסעות / טראמפים / שאילת רכב) ולמשפחות שאין להן רכב פרטי (בין אם זה מצב זמני או קבוע) אין דרך להתנייע מבלי לשלם למונית יקרה יחסית.

מהסיבה הזו הנפגעים העיקריים מהיעדר התח"צ בשבת בארץ אינם אלו שפשוט יוציאו את האוטו מהחנייה, אלא אלו שאין ידם משגת להחזיק רכב פרטי.

בוויכוח הפוליטי על הצורך להפעיל תח"צ בשבת הצורך של אלו שאין להם גדול יותר מהצורך של מי שיש לו מכונית בחנייה.
העוצר גם מקשה מאוד על צעירים.
וכמובן שגם מביא לכך שיותר נהגים ינהגו שיכורים בליל שישי ויעשו תאונות. זו עובדה מוכחת שמקבלי ההחלטות מעדיפים להתעלם ממנה.
הרי רגשות של דתיים שרובם הגדול כלל לא גרים בתל אביב, אבל הפוליטיקאים בכל זאת דובקים בעמדתם לחנך את תושבי תל אביב וגוש דן שלא לנסוע בשבת, יותר חשובים מחייהם של הצעירים שיוצאים לבלות בתל אביב בשישי בערב. ציבור גדול מאוד שלא יפסיק לשתות ולנהוג למרות מבצעי האכיפה של המשטרה, ושהדרך היחידה למנוע ממנו לעשות זאת היא להפעיל את קווי הלילה באוטובוסים בשישי בערב. אבל חס וחלילה, הציבור הדתי שלא מתגורר שם ייעלב... אז מוניות שירות יעליבו אותו פחות. הרי הן גם כיום מספקות שירות מופתי בלילות שישי שמוריד מהכביש הרבה נהגים שיכורים, אז בוודאי שזה הפיתרון...


פשוט לדפוק את הראש בקיר מרוב זעם. אם עד עכשיו זה לא הלך, הגיע הזמן להרים הילוך במאבק. אני כבר אמרתי שהקמפיין צריך להתמקד בתאונות הדרכים שנגרמות על ידי נהגים שיכורים עם דגש על שישי בערב. אולי זה מה שיפגע בבטן הרכה והשמנה של שר התחבורה והבטיחות בדרכים הצבוע, שמתעקש לגרום לתאונות בליל שישי.
 

novarex

New member
אכן זו בושה שציבור שלם מקורקע בשעות הפנאי

עובדתית עוצר השבת הישראלי הוא לעניים בלבד

תרד כמה פוסטים ותראה את הפוסט האחרון שלי מהטיול הרכבתי בשוויץ, הקרון שצילמתי ממנו אינו שכונה של עוני. נקודת המבט שלי היא כזו שבה התח"צ משמש לי או כגיבוי (כפי שאמרת - במקום ללכת חזרה בטיול עירוני, או כחיבור רכבתי בין שתי נקודות אליהן אני רוכב, או לקניות גדולות מדי לאופניים במקומות פקוקים) אך בחיי היום-יום אני רוכב מבחירה כי לא רק שמדובר בכלי תחבורה עירוני מהיר (16 קמ"ש בשטח עירוני כולל עצירה ברמזורים) שלמרות עלות ההשקעה והתחזוקה שלו הנסיעה עצמה עולה בעיקר קלוריות.

אבל אני מכיר את המצב הזה מישראל שבו לנוער וסטודנטים מהמעמד הבינוני אין דרך עצמאית לחלוטין להתנייע בשבת (בלי הסעות / טראמפים / שאילת רכב) ולמשפחות שאין להן רכב פרטי (בין אם זה מצב זמני או קבוע) אין דרך להתנייע מבלי לשלם למונית יקרה יחסית.

מהסיבה הזו הנפגעים העיקריים מהיעדר התח"צ בשבת בארץ אינם אלו שפשוט יוציאו את האוטו מהחנייה, אלא אלו שאין ידם משגת להחזיק רכב פרטי.

בוויכוח הפוליטי על הצורך להפעיל תח"צ בשבת הצורך של אלו שאין להם גדול יותר מהצורך של מי שיש לו מכונית בחנייה.
אכן זו בושה שציבור שלם מקורקע בשעות הפנאי
כן, אנחנו צריכים להתבייש במצב הכרוני בו אין אמצעי ציבורי להתנועע ממקום למקום דווקא בשעות הפנאי של הבריות. זה מתסכל, זה אווילי, זה פרימיטיווי, וזה פשוט בלתי הגון לכפות על ציבור שלם להשאר בבתיהם, מנותק מחבריהם וממשפחותיהם, כדי לרצות מגזר גדול וחשוב ככל שיהיה המתיימר להציג את עמדת בוראינו.

לצערי, אינני רואה פתרון באופק כי המגזר הכופה את אמונתו על כלל הציבור הוא מגובש מאד ומוכן להלחם עד כדי מלחמת אחים על עקרונותיו. מאפשרות עומללה זו כולנו פוחדים ובסופו של דבר נסוגים מעמדתנו למרות כל ההצהרות והנסיונות היפים שבדרך. כפי שאומרים: הדברים אינם נגמרים עד שהם נגמרים... מה שחשוב זו התוצאה המעשית שבסוף הדרך ולא תחנות הביניים ואינני רואה את האור מנצנץ לנו. הלוואי ואתבדה אבל כך הדברים נראים לי היום.

באופן מעשי העדר התחבורה הציבורית מביא לכך שישראלים רבים רוכשים רכב פרטי למרות שהרכישה והאחזקה הינן מעבר ליכולתם הכספית ולמעשה ממומנת על חשבון דברים חשובים אחרים. ברור גם שמי שכבר רוכש רכב כדי להתנייד בימי החופשה ינצלו גם בשאר הימים והתוצאה היא שהעדר התחבורה הציבורית בסופי השבוע משליך על השימוש באמצע השבוע, מקטין את הדרישה הכוללת לתחבורה הציבורית, ובכך מפחית באופן מלאכותי בתדירות הקוים למיניהם. לכן, אני גורס שהעדר התחבורה הציבורית בימי החופשה מקטין בעקיפין את זמינות התחבורה באמצע השבוע ובכך מחזק עוד יותר את מגמת העדפות הרכב הפרטי בישראל. לדעתי, לו היו מפעילים שירות תחבורה ציבורית מלאה בסופי שבוע (וזה אומר שיהיה צורך אף להגביר את תדירותם של חלק מהקוים בימי חופשה ביחס לשאר הימים, כפי שקורה בחו"ל), אזי השימוש בתחבורה הציבורית היה גובר בכל השבוע דבר שהיה תורם לפיתוח האמצעים והגדלת התדירויות. במאמר מוסגר, אני סבור שהעדר התחבורה הציבורית בסופי שבוע הוא בעיה ממדרגה ראשונה כי הוא המקלקל במידה רבה את כלל אמצעי התחבורה בישראל במשך כל השבוע ומעכב את פיתוחן של הרשתות.

לגבי תמונותיך משוויץ, אני נהנה מאד מהן. אני מאד אוהב את התחבורה השוויצרית על צורותיה המגוונות. אנו מבקרים שם פעמים רבות מאד ותמיד קונים Swiss Card (כרטיס חופשי תקופתי) המקנה שימוש חינם ברכבות, אוניות, ואוטובוסים בכל שוויץ ואנחנו נעזרים בו בטיולים נהדרים ברגל. אין כמו שוויץ בכל העולם: פיסת גן עדן שליוה ומדהימה ביופיה בה אני חש דקה דקה את קרבתי לבוראי (אם יש כזה...) יותר חזק מאשר באווירת הלוחמנות הפונדמנטליסטית הרועשת והקדושה כביכול השלטת במקומותנו...

שבת שלום,

דוד
 

mister K

New member
עוצר התח"צ בשבת כיום הוא נטו לעשות דווקא.

אכן זו בושה שציבור שלם מקורקע בשעות הפנאי
כן, אנחנו צריכים להתבייש במצב הכרוני בו אין אמצעי ציבורי להתנועע ממקום למקום דווקא בשעות הפנאי של הבריות. זה מתסכל, זה אווילי, זה פרימיטיווי, וזה פשוט בלתי הגון לכפות על ציבור שלם להשאר בבתיהם, מנותק מחבריהם וממשפחותיהם, כדי לרצות מגזר גדול וחשוב ככל שיהיה המתיימר להציג את עמדת בוראינו.

לצערי, אינני רואה פתרון באופק כי המגזר הכופה את אמונתו על כלל הציבור הוא מגובש מאד ומוכן להלחם עד כדי מלחמת אחים על עקרונותיו. מאפשרות עומללה זו כולנו פוחדים ובסופו של דבר נסוגים מעמדתנו למרות כל ההצהרות והנסיונות היפים שבדרך. כפי שאומרים: הדברים אינם נגמרים עד שהם נגמרים... מה שחשוב זו התוצאה המעשית שבסוף הדרך ולא תחנות הביניים ואינני רואה את האור מנצנץ לנו. הלוואי ואתבדה אבל כך הדברים נראים לי היום.

באופן מעשי העדר התחבורה הציבורית מביא לכך שישראלים רבים רוכשים רכב פרטי למרות שהרכישה והאחזקה הינן מעבר ליכולתם הכספית ולמעשה ממומנת על חשבון דברים חשובים אחרים. ברור גם שמי שכבר רוכש רכב כדי להתנייד בימי החופשה ינצלו גם בשאר הימים והתוצאה היא שהעדר התחבורה הציבורית בסופי השבוע משליך על השימוש באמצע השבוע, מקטין את הדרישה הכוללת לתחבורה הציבורית, ובכך מפחית באופן מלאכותי בתדירות הקוים למיניהם. לכן, אני גורס שהעדר התחבורה הציבורית בימי החופשה מקטין בעקיפין את זמינות התחבורה באמצע השבוע ובכך מחזק עוד יותר את מגמת העדפות הרכב הפרטי בישראל. לדעתי, לו היו מפעילים שירות תחבורה ציבורית מלאה בסופי שבוע (וזה אומר שיהיה צורך אף להגביר את תדירותם של חלק מהקוים בימי חופשה ביחס לשאר הימים, כפי שקורה בחו"ל), אזי השימוש בתחבורה הציבורית היה גובר בכל השבוע דבר שהיה תורם לפיתוח האמצעים והגדלת התדירויות. במאמר מוסגר, אני סבור שהעדר התחבורה הציבורית בסופי שבוע הוא בעיה ממדרגה ראשונה כי הוא המקלקל במידה רבה את כלל אמצעי התחבורה בישראל במשך כל השבוע ומעכב את פיתוחן של הרשתות.

לגבי תמונותיך משוויץ, אני נהנה מאד מהן. אני מאד אוהב את התחבורה השוויצרית על צורותיה המגוונות. אנו מבקרים שם פעמים רבות מאד ותמיד קונים Swiss Card (כרטיס חופשי תקופתי) המקנה שימוש חינם ברכבות, אוניות, ואוטובוסים בכל שוויץ ואנחנו נעזרים בו בטיולים נהדרים ברגל. אין כמו שוויץ בכל העולם: פיסת גן עדן שליוה ומדהימה ביופיה בה אני חש דקה דקה את קרבתי לבוראי (אם יש כזה...) יותר חזק מאשר באווירת הלוחמנות הפונדמנטליסטית הרועשת והקדושה כביכול השלטת במקומותנו...

שבת שלום,

דוד
עוצר התח"צ בשבת כיום הוא נטו לעשות דווקא.
כשנקבע העוצר הזה בשנות ה-40, עדיין לא ידעו מה תהיה חשיבות התח"צ בעתיד.
אז גם היה הגיוני שאם רוצים שקט בשבת, אז שלא יפעלו אוטובוסים רועשים. אבל כיום כך או כך אין שקט בשבת בגלל כל המכוניות שנוסעות ושלעולם לא יוכלו למנוע את פעילותן (אלא אם כל תושבי המדינה יחזרו בתשובה). גם האוטובוסים כיום הרבה יותר שקטים.
לכן אין כיום שום סיבה הגיונית לאסור פעילות אוטובוסים בשבת. מי שממשיך לדבוק בעיקרון הזה עושה זאת למען העיקרון בלבד ולמעשה שום דבר לא עומד מאחורי זה. האיסור הזה גורם כל כך הרבה נזק וגם מסכן חיים. לכן מצדי שתהיה "מלחמת אחים" והעיקר שלא יהרגו צעירים על הכביש.
וגם לא באמת תהיה מלחמת אחים, כי אנשים דתיים מתונים מבינים את המצב. מנגד, הקנאים שעדיין מנסים לכפות בכוח הם לא אחים שלי ואין לי בעיה לריב איתם, אם אין מנוס מכך כדי להשיג את המטרה. אז כמה חרדים יצעקו קצת וישתוללו, הרבנים יקללו וחברי הכנסת יבכו על אובדן "הצביון היהודי". יעבור להם... אחרי הכל, מדובר פה על הפעלת אוטובוסים בתל אביב - עיר בעלת צביון חילוני כופר כך או כך.
 

novarex

New member
ההתנגדות לתחבורה ציבורית אינה קשורה לרעש

עוצר התח"צ בשבת כיום הוא נטו לעשות דווקא.
כשנקבע העוצר הזה בשנות ה-40, עדיין לא ידעו מה תהיה חשיבות התח"צ בעתיד.
אז גם היה הגיוני שאם רוצים שקט בשבת, אז שלא יפעלו אוטובוסים רועשים. אבל כיום כך או כך אין שקט בשבת בגלל כל המכוניות שנוסעות ושלעולם לא יוכלו למנוע את פעילותן (אלא אם כל תושבי המדינה יחזרו בתשובה). גם האוטובוסים כיום הרבה יותר שקטים.
לכן אין כיום שום סיבה הגיונית לאסור פעילות אוטובוסים בשבת. מי שממשיך לדבוק בעיקרון הזה עושה זאת למען העיקרון בלבד ולמעשה שום דבר לא עומד מאחורי זה. האיסור הזה גורם כל כך הרבה נזק וגם מסכן חיים. לכן מצדי שתהיה "מלחמת אחים" והעיקר שלא יהרגו צעירים על הכביש.
וגם לא באמת תהיה מלחמת אחים, כי אנשים דתיים מתונים מבינים את המצב. מנגד, הקנאים שעדיין מנסים לכפות בכוח הם לא אחים שלי ואין לי בעיה לריב איתם, אם אין מנוס מכך כדי להשיג את המטרה. אז כמה חרדים יצעקו קצת וישתוללו, הרבנים יקללו וחברי הכנסת יבכו על אובדן "הצביון היהודי". יעבור להם... אחרי הכל, מדובר פה על הפעלת אוטובוסים בתל אביב - עיר בעלת צביון חילוני כופר כך או כך.
ההתנגדות לתחבורה ציבורית אינה קשורה לרעש
1. ההתנגדות היום לתחבורה ציבורית אינה קשורה בעיקר לרעש אלא לשבירת השבת בידי יהודים ובמיוחד בידי מוסדות ציבוריים וגדולים שפעילותם מוסדרת על ידי הממשלה.
2. אצלנו בירושלים (לא שכונה דתית) הסביבה מאד שקטה בשבת והפסקת פעילותם של האוטובוסים תורמת לשקט. בכל זאת, אני מעדיף את האינטרס של חופש תנועה לכולם על פני השקט המוגבר המתלווה להשבתת התחבורה הציבורית. לא כולם חושבים כמוני, כמובן. וגם זה שאני סבור כך אינו הופך אותי לצודק באופן אוטומטי.

3. אינני בטוח שהקבוצה המתנגדת מסתכמת ב-"כמה חרדים". למיטב ידיעתי החרדים מהווים כמעט 10% מאוכלוסיית ישראל והיא מרוכזת במוקדים בהם הם מהווים רוב קולני. בנוסף, חלקם של הדתיים על הזרמים השונים (ללא חרדים) מגיע לכ-20% של האוכלוסיה. לכולם דעה ברורה ונחרצת וחלקם אף מוכנים להילחם בכל כוחם כולל באופן פיזי.
4. גם השיטה של תחבורה מקומית בתל אביב היא בעייתית כי מפלה לרעה את כל מי שגר מחוץ לתל אביב. מי שלא גר בתל אביב (וידם של רבים אינה משגת את האמצעים הדרושים לשם קיום בתל אביב) יחוייב בקניית רכב פרטי מאחר והוא אינו שייך למועדון התל אביבי האקסקלוסיווי? מה עם באר שבע, אשדוד, אשקלון, ראש העין...? מה איתי כירושלמי? כשאזדקן ואולי תימנע ממני היכולת לנהוג ברכב אאלץ לעבור לתל אביב כדי לנוע בחופשיות וגם אז רק בתחום העיר?

אם היה נוחת עלינו איזה בורר מהמאדים נראה לי שהיה מציע לנו לחלק את ישראל לשתי מדינות... הגיוני, נכון? ואולי זה מה שכל ישראלי רוצה וגם לא רוצה.

שבת שלום,

דוד
 

mister K

New member
במקור המטרה הייתה לשמור על צביון מסויים בשבת.

ההתנגדות לתחבורה ציבורית אינה קשורה לרעש
1. ההתנגדות היום לתחבורה ציבורית אינה קשורה בעיקר לרעש אלא לשבירת השבת בידי יהודים ובמיוחד בידי מוסדות ציבוריים וגדולים שפעילותם מוסדרת על ידי הממשלה.
2. אצלנו בירושלים (לא שכונה דתית) הסביבה מאד שקטה בשבת והפסקת פעילותם של האוטובוסים תורמת לשקט. בכל זאת, אני מעדיף את האינטרס של חופש תנועה לכולם על פני השקט המוגבר המתלווה להשבתת התחבורה הציבורית. לא כולם חושבים כמוני, כמובן. וגם זה שאני סבור כך אינו הופך אותי לצודק באופן אוטומטי.

3. אינני בטוח שהקבוצה המתנגדת מסתכמת ב-"כמה חרדים". למיטב ידיעתי החרדים מהווים כמעט 10% מאוכלוסיית ישראל והיא מרוכזת במוקדים בהם הם מהווים רוב קולני. בנוסף, חלקם של הדתיים על הזרמים השונים (ללא חרדים) מגיע לכ-20% של האוכלוסיה. לכולם דעה ברורה ונחרצת וחלקם אף מוכנים להילחם בכל כוחם כולל באופן פיזי.
4. גם השיטה של תחבורה מקומית בתל אביב היא בעייתית כי מפלה לרעה את כל מי שגר מחוץ לתל אביב. מי שלא גר בתל אביב (וידם של רבים אינה משגת את האמצעים הדרושים לשם קיום בתל אביב) יחוייב בקניית רכב פרטי מאחר והוא אינו שייך למועדון התל אביבי האקסקלוסיווי? מה עם באר שבע, אשדוד, אשקלון, ראש העין...? מה איתי כירושלמי? כשאזדקן ואולי תימנע ממני היכולת לנהוג ברכב אאלץ לעבור לתל אביב כדי לנוע בחופשיות וגם אז רק בתחום העיר?

אם היה נוחת עלינו איזה בורר מהמאדים נראה לי שהיה מציע לנו לחלק את ישראל לשתי מדינות... הגיוני, נכון? ואולי זה מה שכל ישראלי רוצה וגם לא רוצה.

שבת שלום,

דוד
במקור המטרה הייתה לשמור על צביון מסויים בשבת.
אבל מכיוון שכיום כך או כך מתקיים חילול שבת המוני, כולל של חברות האוטובוסים שכבר פועלות בשבת באזורים אחרים בארץ, אין שום מניעה להפעיל תח"צ בשבת באזורים חילוניים נוספים. זה עניין של פרינציפ נטו, בדיוק כמו נושא שעון הקיץ שהיווה את הכבוד האבוד של ש"ס למרות שבכלל לא כל הדתיים התנגדו להארכתו. לפחות בעניין הזה הושג לבסוף ניצחון מוחץ וכולי תקווה שזה מה שיקרה גם בעניין האוטובוסים בשבת באזורים חילוניים.
הקבוצה המתנגדת לא כוללת את כל החרדים וחובשי הכיפות. רבים מהם אולי לא אוהבים את העובדה שאוטובוסים נוסעים בשבת, אך לא יפעלו נגד זה מכיוון שהם יודעים שבמניעת הפעלה באזורים חילוניים לא יצא להם כלום מלבד שמירה על פרינציפ מטופש וליבוי שנאה. מי שיתנגד ואולי יפעל נגד כך הם הפנאטים בעיקר מהציבור החרדי. אני לא חושב שחילוני כלשהו צריך לפחד מהם ולא לשמור על זכויותיו הבסיסיות.
לגבי אזור ההפעלה, פה אנחנו כבר נכנסים לבעיה. אני בעד תחבורה ציבורית בשבת בכל הארץ, אבל מן הסתם בעיר כמו ירושלים בה יש אחוז גדול מאוד של דתיים וחרדים שמשפיעים מאוד על צביונה של העיר, הפעלה כזו תיתקל בהתנגדויות גורפות. לכן לצערי קשה לי לדמיין מצב בו יפעלו מתישהו אוטובוסים בשבת בעיר כמו ירושלים. פה באמת העיר תבער ולא רק באופן מטאפורי.
לעומת זאת, ברוב ערי גוש דן ובמיוחד בתל אביב החילונים הם שקובעים כיום את צביונה של העיר. לכן הדרישה שם להפעלת תח"צ בשבת היא הבולטת וגם ההגיונית ביותר. לא שבמקומות אחרים לא צריך, אבל מן הסתם שם עושים הכי הרבה רעש בנושא. לכן אם המאבק יצליח, אני מאמין שתל אביב תהיה העיר הראשונה בה יבוטל הסטטוס-קוו (בנוסף למטרופולין חיפה בו הוא לא קיים).
 

novarex

New member
מן הסתם אתה צודק

במקור המטרה הייתה לשמור על צביון מסויים בשבת.
אבל מכיוון שכיום כך או כך מתקיים חילול שבת המוני, כולל של חברות האוטובוסים שכבר פועלות בשבת באזורים אחרים בארץ, אין שום מניעה להפעיל תח"צ בשבת באזורים חילוניים נוספים. זה עניין של פרינציפ נטו, בדיוק כמו נושא שעון הקיץ שהיווה את הכבוד האבוד של ש"ס למרות שבכלל לא כל הדתיים התנגדו להארכתו. לפחות בעניין הזה הושג לבסוף ניצחון מוחץ וכולי תקווה שזה מה שיקרה גם בעניין האוטובוסים בשבת באזורים חילוניים.
הקבוצה המתנגדת לא כוללת את כל החרדים וחובשי הכיפות. רבים מהם אולי לא אוהבים את העובדה שאוטובוסים נוסעים בשבת, אך לא יפעלו נגד זה מכיוון שהם יודעים שבמניעת הפעלה באזורים חילוניים לא יצא להם כלום מלבד שמירה על פרינציפ מטופש וליבוי שנאה. מי שיתנגד ואולי יפעל נגד כך הם הפנאטים בעיקר מהציבור החרדי. אני לא חושב שחילוני כלשהו צריך לפחד מהם ולא לשמור על זכויותיו הבסיסיות.
לגבי אזור ההפעלה, פה אנחנו כבר נכנסים לבעיה. אני בעד תחבורה ציבורית בשבת בכל הארץ, אבל מן הסתם בעיר כמו ירושלים בה יש אחוז גדול מאוד של דתיים וחרדים שמשפיעים מאוד על צביונה של העיר, הפעלה כזו תיתקל בהתנגדויות גורפות. לכן לצערי קשה לי לדמיין מצב בו יפעלו מתישהו אוטובוסים בשבת בעיר כמו ירושלים. פה באמת העיר תבער ולא רק באופן מטאפורי.
לעומת זאת, ברוב ערי גוש דן ובמיוחד בתל אביב החילונים הם שקובעים כיום את צביונה של העיר. לכן הדרישה שם להפעלת תח"צ בשבת היא הבולטת וגם ההגיונית ביותר. לא שבמקומות אחרים לא צריך, אבל מן הסתם שם עושים הכי הרבה רעש בנושא. לכן אם המאבק יצליח, אני מאמין שתל אביב תהיה העיר הראשונה בה יבוטל הסטטוס-קוו (בנוסף למטרופולין חיפה בו הוא לא קיים).
מן הסתם אתה צודק
 

Ccyclist

Well-known member
בירושלים אפשר להפעיל תחבורה בצירים הראשיים.

במקור המטרה הייתה לשמור על צביון מסויים בשבת.
אבל מכיוון שכיום כך או כך מתקיים חילול שבת המוני, כולל של חברות האוטובוסים שכבר פועלות בשבת באזורים אחרים בארץ, אין שום מניעה להפעיל תח"צ בשבת באזורים חילוניים נוספים. זה עניין של פרינציפ נטו, בדיוק כמו נושא שעון הקיץ שהיווה את הכבוד האבוד של ש"ס למרות שבכלל לא כל הדתיים התנגדו להארכתו. לפחות בעניין הזה הושג לבסוף ניצחון מוחץ וכולי תקווה שזה מה שיקרה גם בעניין האוטובוסים בשבת באזורים חילוניים.
הקבוצה המתנגדת לא כוללת את כל החרדים וחובשי הכיפות. רבים מהם אולי לא אוהבים את העובדה שאוטובוסים נוסעים בשבת, אך לא יפעלו נגד זה מכיוון שהם יודעים שבמניעת הפעלה באזורים חילוניים לא יצא להם כלום מלבד שמירה על פרינציפ מטופש וליבוי שנאה. מי שיתנגד ואולי יפעל נגד כך הם הפנאטים בעיקר מהציבור החרדי. אני לא חושב שחילוני כלשהו צריך לפחד מהם ולא לשמור על זכויותיו הבסיסיות.
לגבי אזור ההפעלה, פה אנחנו כבר נכנסים לבעיה. אני בעד תחבורה ציבורית בשבת בכל הארץ, אבל מן הסתם בעיר כמו ירושלים בה יש אחוז גדול מאוד של דתיים וחרדים שמשפיעים מאוד על צביונה של העיר, הפעלה כזו תיתקל בהתנגדויות גורפות. לכן לצערי קשה לי לדמיין מצב בו יפעלו מתישהו אוטובוסים בשבת בעיר כמו ירושלים. פה באמת העיר תבער ולא רק באופן מטאפורי.
לעומת זאת, ברוב ערי גוש דן ובמיוחד בתל אביב החילונים הם שקובעים כיום את צביונה של העיר. לכן הדרישה שם להפעלת תח"צ בשבת היא הבולטת וגם ההגיונית ביותר. לא שבמקומות אחרים לא צריך, אבל מן הסתם שם עושים הכי הרבה רעש בנושא. לכן אם המאבק יצליח, אני מאמין שתל אביב תהיה העיר הראשונה בה יבוטל הסטטוס-קוו (בנוסף למטרופולין חיפה בו הוא לא קיים).
בירושלים אפשר להפעיל תחבורה בצירים הראשיים.
ירושלים היא עיר שבליבה מספר חומות. בנוסף לחלוקה המפורסמת בין יהודים לערבים ישנה גם החלוקה בין דתיים לחילונים או חרדים לציונים, וגבולות החלוקה הזו בשבת ידועים לכל כי לרחוב שבו 80% מהתושבים דתיים נותנים לכפות סגירה ואי שימוש ברכב פרטי על התושבים החילונים שבו. מצד שני החלוקה הזו מגדירה יפה מאד את השכונות והאזורים היהודיים שבהם התושבים רוצים להתנייע בשבת.

השכונות החרדיות הפנימיות נמצאות בין ציר הנביאים לעמק שבו עובר ציר ידין, והן חיות יפה מאד עם התחבורה הפרטית בצירי הנביאים ובר-לב. השכונות החרדיות החיצוניות (רמת שפט והאזור החרדי ברמות בצפון, הר-נוף במערב, בית וגן בדרום-מערב) צופות כולן על צירים שבהם יש תחבורה פרטית.

השכונות החילוניות או המעורבות (כולל דתיים-לאומיים) הראשיות מורכבות מכל מה שמדרום לרחוב הנביאים ויפו, כאשר במערב הגבול עובר איפשהו בקריית משה (יש שם רחובות שעדיין פתוחים בשבת), וכוללות את רוב השכונות הדרומיות למעט בית וגן רבתי. יש שם אזורים מעורבים ואזורים דתיים כמו גבעת מורדכי או חומת שמואל שאכן סגורים בשבת, אבל אלו הם במיעוט. כל הצירים הראשיים באזורים האלו פתוחים לתנועה. בצפון העיר ישנן מובלעות של חלוצים אמיצים כמו החלקים החילוניים ברמות, פסגת זאב ונווה יעקב שהן ממש מובלעות מוקפות, והגבעה הצרפתית פלוס מה שנשאר מרמת אשכול וגבעת המבתר (איך החרדים יקנו את הוילות שם לא ברור לי) שמתבססות על האוניברסיטה כעורף כלכלי ומקור לאוכלוסייה חדשה.

בשבת יש תנועת רכב פרטי בכל הרחובות שבהם עובר "שביל הרכבת הקלה" למעט כמובן מדרחוב יפו. יש תנועה בציר הרצוג, ואפילו במת"צ של דרך חברון יש תנועה של מוניות וכנראה גם אוטובוסים ממזרח העיר.

לטעמי הפשרה הראויה היא שאוטובוסים לא יכנסו לשכונות הסגורות, אך במקרה של שכונה מחולקת צריך להיות איזה שירות שאטל מהאזור החילוני לציר הראשי הקרוב. מערכת תח"צ שפועלת על הצירים הראשיים שממילא עוברת עליהם תחבורה פרטית לא יכולה להזיק לאיש, פרט אולי למי שמתקשה בהליכה.

יש לציין שבמרכז העיר ירושלים יש מקומות בילוי הפתוחים בשבת, יש פיצוציות פתוחות בשבת, ומוסדות תרבות כמו הסינימטק ומוזיאון ישראל פתוחים גם הם. אם אינני טועה בית"ר והפועל עדיין משחקות באיצטדיון מלחה בשבתות. כמו כן - בעיר שוכנת כמובן האוניברסיטה העברית שהיא אבן שואבת לסטודנטים מכל רחבי הארץ שמקדישים לפחות ארבע שנים מחייהם לעיר, ישנם בעיר בתי חולים שמשרתים את כל פרוזדור ירושלים, היא בירת המדינה ואתר תיירות פנים חשוב שמגיע לאזרחי המדינה לבקר בו ביומם החופשי גם אם אין ברשותם רכב פרטי, והחשוב ביותר " יש שופטים בירושלים ! " וחבל שמרץ לא הפנימו זאת.
 

Ccyclist

Well-known member
מפה (בעייתית) של חלוקה סקטוריאלית בעיר:

בירושלים אפשר להפעיל תחבורה בצירים הראשיים.
ירושלים היא עיר שבליבה מספר חומות. בנוסף לחלוקה המפורסמת בין יהודים לערבים ישנה גם החלוקה בין דתיים לחילונים או חרדים לציונים, וגבולות החלוקה הזו בשבת ידועים לכל כי לרחוב שבו 80% מהתושבים דתיים נותנים לכפות סגירה ואי שימוש ברכב פרטי על התושבים החילונים שבו. מצד שני החלוקה הזו מגדירה יפה מאד את השכונות והאזורים היהודיים שבהם התושבים רוצים להתנייע בשבת.

השכונות החרדיות הפנימיות נמצאות בין ציר הנביאים לעמק שבו עובר ציר ידין, והן חיות יפה מאד עם התחבורה הפרטית בצירי הנביאים ובר-לב. השכונות החרדיות החיצוניות (רמת שפט והאזור החרדי ברמות בצפון, הר-נוף במערב, בית וגן בדרום-מערב) צופות כולן על צירים שבהם יש תחבורה פרטית.

השכונות החילוניות או המעורבות (כולל דתיים-לאומיים) הראשיות מורכבות מכל מה שמדרום לרחוב הנביאים ויפו, כאשר במערב הגבול עובר איפשהו בקריית משה (יש שם רחובות שעדיין פתוחים בשבת), וכוללות את רוב השכונות הדרומיות למעט בית וגן רבתי. יש שם אזורים מעורבים ואזורים דתיים כמו גבעת מורדכי או חומת שמואל שאכן סגורים בשבת, אבל אלו הם במיעוט. כל הצירים הראשיים באזורים האלו פתוחים לתנועה. בצפון העיר ישנן מובלעות של חלוצים אמיצים כמו החלקים החילוניים ברמות, פסגת זאב ונווה יעקב שהן ממש מובלעות מוקפות, והגבעה הצרפתית פלוס מה שנשאר מרמת אשכול וגבעת המבתר (איך החרדים יקנו את הוילות שם לא ברור לי) שמתבססות על האוניברסיטה כעורף כלכלי ומקור לאוכלוסייה חדשה.

בשבת יש תנועת רכב פרטי בכל הרחובות שבהם עובר "שביל הרכבת הקלה" למעט כמובן מדרחוב יפו. יש תנועה בציר הרצוג, ואפילו במת"צ של דרך חברון יש תנועה של מוניות וכנראה גם אוטובוסים ממזרח העיר.

לטעמי הפשרה הראויה היא שאוטובוסים לא יכנסו לשכונות הסגורות, אך במקרה של שכונה מחולקת צריך להיות איזה שירות שאטל מהאזור החילוני לציר הראשי הקרוב. מערכת תח"צ שפועלת על הצירים הראשיים שממילא עוברת עליהם תחבורה פרטית לא יכולה להזיק לאיש, פרט אולי למי שמתקשה בהליכה.

יש לציין שבמרכז העיר ירושלים יש מקומות בילוי הפתוחים בשבת, יש פיצוציות פתוחות בשבת, ומוסדות תרבות כמו הסינימטק ומוזיאון ישראל פתוחים גם הם. אם אינני טועה בית"ר והפועל עדיין משחקות באיצטדיון מלחה בשבתות. כמו כן - בעיר שוכנת כמובן האוניברסיטה העברית שהיא אבן שואבת לסטודנטים מכל רחבי הארץ שמקדישים לפחות ארבע שנים מחייהם לעיר, ישנם בעיר בתי חולים שמשרתים את כל פרוזדור ירושלים, היא בירת המדינה ואתר תיירות פנים חשוב שמגיע לאזרחי המדינה לבקר בו ביומם החופשי גם אם אין ברשותם רכב פרטי, והחשוב ביותר " יש שופטים בירושלים ! " וחבל שמרץ לא הפנימו זאת.
מפה (בעייתית) של חלוקה סקטוריאלית בעיר:

http://www.google.co.uk/imgres?clie...nh=180&tbnw=170&start=0&ndsp=25&tx=135&ty=118

הבעיה במפה היא ששכונות עם "29% חרדים" מיוצגות כחרדיות, וזה אומר שקריית מנחם (שעד כמה שידוע לי היא מסורתית-מזרחית) מיוצגת כשכונה חרדית, וכך גם חומת שמואל שהיא בכלל שכונה דתית-לאומית.

כמו כן - האזורים ה"מעורבים" וה"מסורתיים" ברובם פתוחים לתחבורה פרטית בשבת, למעט אולי גבעת מורדכי, וההגדרה "מתחרדת" לשכונות שלפי העוגה הן "18% מסורתיים" היא משונה, אפילו אם יש בהן 5%-10% חרדים.

אני מקווה שיש בפורום מי שמכיר את המצב כיום ויכול ליצור מפת חלוקה טובה יותר לאזורים פתוחים בשבת וסגורים בשבת בבירת ישראל (אם או בלי התייחסות לחרדים, אם כי עדיף סימון נפרד לשכנות בעלות אוכלוסייה ציונית כמו דתיים לאומיים ומסורתיים שסגורות בשבת כי יש להבהיר לציבור שלא כל בירת ישראל חרדית. )
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה