מרכזית הקריות היום בערב

  • פותח הנושא gen1
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.
גם ככה יש ברכבת ישראל עודף כריזה

ישנם גם נוסעים מזדמנים
שמגיעים עקב אילוצים אלה ואחרים.
במקרה שלי למשל - נסיעה מהרגע להרגע.
&nbsp
אילו ידעתי שמחיפה מרכז תצא רכבת לכיוון דרום אז בהחלט הייתי עולה על הפרברית לחיפה מרכז ולא מחכה לרכבת שמגיעה מנהריה.
הקופאית יכלה לומר לי מילה בעניין הזה גם אם יש סיבות שבגינן איאפשר לכרוז...
&nbsp
מעבר לזה, אני לא מבין למה איאפשר לכרוז בהתחשב בכך שכל דקה כורזים שרכבות מהירות עוברות בתחנה וצריך להתרחק משפת הרציף אפילו שאף רכבת לא עוברת...
גם ככה יש ברכבת ישראל עודף כריזה
ויש גבול ברור על מה כורזים ועל מה לא. בתחנות לא כורזים על מסלולי המשך. בדיוק כמו שלא כורזים בחיפה על זה שצריך לקחת את הרכבת לת"א כדי להמשיך לבאר שבע. אתה היית בתחנה פרברית של חיפה, ורצית להגיע לתל אביב. על פי עקרון ההתקדמות, היה עליך לקחת בכל מקרה את הרכבת הבאה לחיפה. אין לך מה להפסיד מזה (למעט מקום ישיבה), כי במקרה הגרוע היית עולה בחיפה על רכבת שמתחילה בנהריה.
 

Ccyclist

Well-known member
אצלי הרכבת מודיעה על יעדי המשך.

גם ככה יש ברכבת ישראל עודף כריזה
ויש גבול ברור על מה כורזים ועל מה לא. בתחנות לא כורזים על מסלולי המשך. בדיוק כמו שלא כורזים בחיפה על זה שצריך לקחת את הרכבת לת"א כדי להמשיך לבאר שבע. אתה היית בתחנה פרברית של חיפה, ורצית להגיע לתל אביב. על פי עקרון ההתקדמות, היה עליך לקחת בכל מקרה את הרכבת הבאה לחיפה. אין לך מה להפסיד מזה (למעט מקום ישיבה), כי במקרה הגרוע היית עולה בחיפה על רכבת שמתחילה בנהריה.
אצלי הרכבת מודיעה על יעדי המשך.
כן, אותה רכבת שרמת השירות שלה גרמה לי ללמוד לנהוג מכריזה על יעדי ההמשך מתחנת הצומת העיקרית שבמסלול, ולא רק זאת - גם על שדה התעופה גאטוויק שצריך להחליף שתי רכבות כדי להגיע אליו.
&nbsp
מדובר בכריזה אוטומטית ומקבילה לה גם גלילה בשלטים האלקטרונים ברציף.
&nbsp
כמו כן - אם מבקשים הכוונה מעובדי תחנה ׁ(במידה ויש, בתחנות הראשיות יש, בפרבריות אין אחרי שעות הבוקר) הם תמיד יגידו לך איפה לרדת מהרכבת האיטית כדי להחליף לרכבת המהירה (אותו הרציף) בהמתנה מינימאלית של 5-10 דקות (הרכבת המהירה מגיעה ליעד 15-20 דקות לפני האיטית אז שווה להחליף, אבל המערכת מסובכת וערוכה לפי "רכבות" ולא לפי קווים).
&nbsp
במקרה של חיפה הרכבת הפרברית היא משנית לרכבת הארצית והגיוני למשל שאם הארצית לא עוצרת בכל התחנות הפרברית תכריז מתי עדיף להשתמש בה כדי להמשיך הלאה (ובאיזו תחנה להחליף) ומתי עדיף להמתין לארצית ברציף.
&nbsp
מידע לנוסע זה חלק חשוב מאיכות הנסיעה, וחבל שנוסעים ימתינו במקום לעלות ולהחליף כי זה מאריך את הנסיעה וגורם להם לחפש אמצעים אחרים.
 
המידע לנוסע קיים בלוחות הזמנים הגדולים הקיימים בתחנות

אצלי הרכבת מודיעה על יעדי המשך.
כן, אותה רכבת שרמת השירות שלה גרמה לי ללמוד לנהוג מכריזה על יעדי ההמשך מתחנת הצומת העיקרית שבמסלול, ולא רק זאת - גם על שדה התעופה גאטוויק שצריך להחליף שתי רכבות כדי להגיע אליו.
&nbsp
מדובר בכריזה אוטומטית ומקבילה לה גם גלילה בשלטים האלקטרונים ברציף.
&nbsp
כמו כן - אם מבקשים הכוונה מעובדי תחנה ׁ(במידה ויש, בתחנות הראשיות יש, בפרבריות אין אחרי שעות הבוקר) הם תמיד יגידו לך איפה לרדת מהרכבת האיטית כדי להחליף לרכבת המהירה (אותו הרציף) בהמתנה מינימאלית של 5-10 דקות (הרכבת המהירה מגיעה ליעד 15-20 דקות לפני האיטית אז שווה להחליף, אבל המערכת מסובכת וערוכה לפי "רכבות" ולא לפי קווים).
&nbsp
במקרה של חיפה הרכבת הפרברית היא משנית לרכבת הארצית והגיוני למשל שאם הארצית לא עוצרת בכל התחנות הפרברית תכריז מתי עדיף להשתמש בה כדי להמשיך הלאה (ובאיזו תחנה להחליף) ומתי עדיף להמתין לארצית ברציף.
&nbsp
מידע לנוסע זה חלק חשוב מאיכות הנסיעה, וחבל שנוסעים ימתינו במקום לעלות ולהחליף כי זה מאריך את הנסיעה וגורם להם לחפש אמצעים אחרים.
המידע לנוסע קיים בלוחות הזמנים הגדולים הקיימים בתחנות
וברציפים.
אי אפשר לכרוז בתחנה פרברית את כל אפשרויות ההחלפה. תאר לעצמך שיכרזו בתחנת צומת חולון או בתחנת הרצליה את כל ההחלפות בתל אביב על מנת להגיע למודיעין, לבית שמש, לירושלים, ללוד, לפתח תקוה, לכפר סבא, לרחובות, לשדרות וכו'.
הכוונה מעובדי התחנה ומפקחי הרכבות בהחלט כן, אבל הכריזה והשילוט האלקטרוני לא יכולים לשאת בתפקיד הזה.
אי אפשר לדחוף לנוסעים את כל המידע. בליל המידע הזה יגרום ליותר בלבול מתועלת. גם בכריזה היום נוצרים בלבולים, למשל כאשר הכריזה מודיעה בתחנת החלפה על "הרכבת ל_____ תצא מרציף X" כאשר רכבת אחרת מגיעה לתחנה, ונוסעים רבים מתחילים לרוץ ולדחוף בגלל שהם סבורים שרכבת המשך שתצא עוד 15 דקות אוטוטו יוצאת עוד 15 שניות.
גם לנוסעים יש צורך למשוך מידע מיוזמתם ולא לצפות שיאכילו אותם בכוח בכל המידע.
 
לא צריך אבל להגזים.

המידע לנוסע קיים בלוחות הזמנים הגדולים הקיימים בתחנות
וברציפים.
אי אפשר לכרוז בתחנה פרברית את כל אפשרויות ההחלפה. תאר לעצמך שיכרזו בתחנת צומת חולון או בתחנת הרצליה את כל ההחלפות בתל אביב על מנת להגיע למודיעין, לבית שמש, לירושלים, ללוד, לפתח תקוה, לכפר סבא, לרחובות, לשדרות וכו'.
הכוונה מעובדי התחנה ומפקחי הרכבות בהחלט כן, אבל הכריזה והשילוט האלקטרוני לא יכולים לשאת בתפקיד הזה.
אי אפשר לדחוף לנוסעים את כל המידע. בליל המידע הזה יגרום ליותר בלבול מתועלת. גם בכריזה היום נוצרים בלבולים, למשל כאשר הכריזה מודיעה בתחנת החלפה על "הרכבת ל_____ תצא מרציף X" כאשר רכבת אחרת מגיעה לתחנה, ונוסעים רבים מתחילים לרוץ ולדחוף בגלל שהם סבורים שרכבת המשך שתצא עוד 15 דקות אוטוטו יוצאת עוד 15 שניות.
גם לנוסעים יש צורך למשוך מידע מיוזמתם ולא לצפות שיאכילו אותם בכוח בכל המידע.
לא צריך אבל להגזים.
המקרה שהצגתי הוא מקרה שרלוונטי לרוב הנוסעים.
אתה נמצא בקריית חיים\מוצקין\לב המפרץ ורוצה להגיע לתל אביב....
רוב הנוסעים הם כאלה לפחות לפי מדד הקו העמוס ביותר של רכבת ישראל.
&nbsp
אז כן, צריך לכרוז לך שכדאי לך לעלות על הפרברית כי מחיפה מרכז תצא רכבת מהירה.
&nbsp
לא ביקשתי שיכרזו על כל חלופה אפשרית. ביקשתי שיכרזו על חלופה אחת - הכי מרכזית שיש ושהכי רלוונטית לרוב הנוסעים בתחנה.
כריזה כזאת גם משרתת את הרכבת כי היא מפחיתה עומס מהרכבת הבאה ומווסתת נכון יותר את תנועת הנוסעים.
 

Ccyclist

Well-known member
בפורמט הבריטי לא ירוצו לרכבת בעוד 15 דק'

לא צריך אבל להגזים.
המקרה שהצגתי הוא מקרה שרלוונטי לרוב הנוסעים.
אתה נמצא בקריית חיים\מוצקין\לב המפרץ ורוצה להגיע לתל אביב....
רוב הנוסעים הם כאלה לפחות לפי מדד הקו העמוס ביותר של רכבת ישראל.
&nbsp
אז כן, צריך לכרוז לך שכדאי לך לעלות על הפרברית כי מחיפה מרכז תצא רכבת מהירה.
&nbsp
לא ביקשתי שיכרזו על כל חלופה אפשרית. ביקשתי שיכרזו על חלופה אחת - הכי מרכזית שיש ושהכי רלוונטית לרוב הנוסעים בתחנה.
כריזה כזאת גם משרתת את הרכבת כי היא מפחיתה עומס מהרכבת הבאה ומווסתת נכון יותר את תנועת הנוסעים.
בפורמט הבריטי לא ירוצו לרכבת בעוד 15 דק'
&nbsp
במקרה שאתה מפרט ההודעה לפי הפורמט הסטנדרטי של הכריזה האוטומטית ברכבות הארציות בבריטניה תהיה משהו בסגנון הבא:
&nbsp
"הרכבת הבאה ברציף 1 תהיה ה 07:35 של רכבת ישראל לחיפה חוף הכרמל (שי רזיאל), העוצרת בתחנות חוצות המפרץ, לב המפרץ, חיפה מרכז - השמונה, חיפה בת גלים וחיפה חוף הכרמל. רכבת זו מורכבת מ6 קרונות. נוסעים לשרון, תל אביב והלאה מתבקשים לעלות לרכבת זו ולהחליף בתחנת חיפה מרכז - השמונה. "
&nbsp
במקרה שעדיף להמתין כמה דקות הסיומת ברציף כנראה תבקש מהנוסעים להמתין, אך באופן ההפעלה הבריטי נהוג לשלוח את הרכבת המהירה לפני הרכבת האיטית.
&nbsp
הפורמט הזה את רוב המידע הנחוץ: רציף, זמן לפי הלו"ז (הרכבת למעשה נקראת לפי הזמן הזה) וניתן גם לשלב זמן הגעה משוער במקרה של איחור, כל התחנות בהן הרכבת תעצור, בתחנות עם אטרקציות מרכזיות או אמצעי תחבורה משלימים חשובים ניתן לכלול גם אותם ( " חיפה מרכז - השמונה לכרמלית", "תל-אביב-סבידור-מרכז לרכבת הקלה", "ירושלים האומה לרכבת הקלה"), מידע על אורך הרכבת, מידע על מיקום המחלקה הראשונה (באנגליה עדיין יקדישו לכך חצי קרון ברכבת הארצית, אך לא נהוג לציין את מיקום אזור האופניים וזה דווקא מעצבן), וכן מידע שימושי על החלפות בתחנות עיקריות בדרך ליעדי המשך עיקריים.
&nbsp
מה שאין בפורמט הזה הוא שמות קווים, הכרזה על רכבת כ"מהירה" או "איטית" (באותו המסלול יהיו רכבות שעוצרות בכל התחנות ורכבות שעוצרות בפחות תחנות), או מידע על אזור האופניים. כמו כן, הפורמט האנגלי נוהג להתעקש על תחביר נכון ומשפטים, בעוד הפורמט של הרכבת התחתית בברלין למשל יורה מילה או שתיים לגבי המיקום או הקו.
 
לא צריך לחפור.

בפורמט הבריטי לא ירוצו לרכבת בעוד 15 דק'
&nbsp
במקרה שאתה מפרט ההודעה לפי הפורמט הסטנדרטי של הכריזה האוטומטית ברכבות הארציות בבריטניה תהיה משהו בסגנון הבא:
&nbsp
"הרכבת הבאה ברציף 1 תהיה ה 07:35 של רכבת ישראל לחיפה חוף הכרמל (שי רזיאל), העוצרת בתחנות חוצות המפרץ, לב המפרץ, חיפה מרכז - השמונה, חיפה בת גלים וחיפה חוף הכרמל. רכבת זו מורכבת מ6 קרונות. נוסעים לשרון, תל אביב והלאה מתבקשים לעלות לרכבת זו ולהחליף בתחנת חיפה מרכז - השמונה. "
&nbsp
במקרה שעדיף להמתין כמה דקות הסיומת ברציף כנראה תבקש מהנוסעים להמתין, אך באופן ההפעלה הבריטי נהוג לשלוח את הרכבת המהירה לפני הרכבת האיטית.
&nbsp
הפורמט הזה את רוב המידע הנחוץ: רציף, זמן לפי הלו"ז (הרכבת למעשה נקראת לפי הזמן הזה) וניתן גם לשלב זמן הגעה משוער במקרה של איחור, כל התחנות בהן הרכבת תעצור, בתחנות עם אטרקציות מרכזיות או אמצעי תחבורה משלימים חשובים ניתן לכלול גם אותם ( " חיפה מרכז - השמונה לכרמלית", "תל-אביב-סבידור-מרכז לרכבת הקלה", "ירושלים האומה לרכבת הקלה"), מידע על אורך הרכבת, מידע על מיקום המחלקה הראשונה (באנגליה עדיין יקדישו לכך חצי קרון ברכבת הארצית, אך לא נהוג לציין את מיקום אזור האופניים וזה דווקא מעצבן), וכן מידע שימושי על החלפות בתחנות עיקריות בדרך ליעדי המשך עיקריים.
&nbsp
מה שאין בפורמט הזה הוא שמות קווים, הכרזה על רכבת כ"מהירה" או "איטית" (באותו המסלול יהיו רכבות שעוצרות בכל התחנות ורכבות שעוצרות בפחות תחנות), או מידע על אזור האופניים. כמו כן, הפורמט האנגלי נוהג להתעקש על תחביר נכון ומשפטים, בעוד הפורמט של הרכבת התחתית בברלין למשל יורה מילה או שתיים לגבי המיקום או הקו.
לא צריך לחפור.
ובכלל אני חושב שעדיף לציין מספרי קווים.
אם למשל הנוסעים היו יודעים שקו 1 מדלג על חוצות המפרץ וקו 3 מדלג על עתלית אז חיינו היו קלים יותר.
 
בכל תחנת רכבת יש לוחות גדולים של לוח זמנים

אם כך מדוע השילוט והכריזה מטעים?
מדוע לא כורזים לנוסעים בתחנות הקריות ולב המפרץ בשעות השפל לעלות על הרכבת הפרברית לחיפה כי מחיפה מרכז יוצאת רכבת למודיעין?
למה גורמים להם לחכות לרכבת הבאה?
בכל תחנת רכבת יש לוחות גדולים של לוח זמנים
אז איך אפשר לומר שהשילוט מטעה?
בשילוט האלקטרוני מוצגות רכבות היוצאות מאותה תחנה ומאותו רציף ואי אפשר להציג בו רכבות המשך.
כמו כן אי אפשר לכרוז כל מסלול אפשרי לפי כל נוסע.
בשביל תכנון נסיעה כזה קיימים לוחות הזמנים.
 
קווים שמוצאם במרכזית הקריות:

זו בסך הכל תחנת יציאה
כמעט ואין מי שצריך לעלות למטרונית דווקא משם. מתקן שיש קו או שניים שמגיעים למרכזית הקריות/יוצאים ממנה.
קווים שמוצאם במרכזית הקריות:
קווי אגד 12, 13, 22, 23, 143. ככה שביומ-יום יש שם תנועה ערה דווקא.
אבל כפי שאמרו, אחרי הכל מדובר בתחנת קצה ותו לא.
 

נתנאל531

Well-known member
יותר מזה - לקווים הבינעירוניים אין תחנה ליד

מרכזית הקריות היום בערב
שלום! מרכזית הקריות היום ערב שישי ב1945 למעט מטרונית שהגיעה כרגע מחוף הכרמל התחנה ריקה
יותר מזה - לקווים הבינעירוניים אין תחנה ליד
בנוסף לכך שקווים בינעירוניים אקספרס לצפון לא נכנסים למרכזית הקריות (262, 361, 272, 500), הם גם לא עוצרים בתחנה הסמוכה בדרך עכו/חיפה. נוצר מצב משונה למדי, שבו נוסעים מקרית חיים / שמואל / ים שרוצים לסוע צפונה, לא יכולים להשתמש במטרונית קו 3 לקישור, כי אין להם משם איך להמשיך צפונה לתחנת מעבר עם קווי האקספרס. במקום זאת הם צריכים להגיע לתחנה דרומית יותר על דרך חיפה / עכו (צבר / קריון).
&nbsp
לקווים המאספים (271, 251) ישנה תחנה בצומת (תחנה מס' 42536), אך היא מחייבת הליכה של כ־500 מ', או נסיעת מעבר קצרה עם קווי 11 / 13 של אגד.
 
נצל"ש - מטרונית "לא בשירות".

מרכזית הקריות היום בערב
שלום! מרכזית הקריות היום ערב שישי ב1945 למעט מטרונית שהגיעה כרגע מחוף הכרמל התחנה ריקה
נצל"ש - מטרונית "לא בשירות".
היום יצא לי לעלות על מטרונית שהצג האלקטרוני לא הכיר אותה (לפי הצג המטרונית הבאה הייתה אמורה להגיע עוד 8 דקות). על גבי המטרונית עצמה בצג נכתב "לא בשירות".. ובכל זאת המטרונית פעלה כרגיל.. נוסעים עלו ירדו, לרוב לקח גם כמה שניות להבין שזו באמת מטרונית פעילה.
&nbsp
מתי יפתרו כבר כל בעיות התקשורת הללו?
 
רמת המערכות במטרונית היא הרבה מתחת לרמה

נצל"ש - מטרונית "לא בשירות".
היום יצא לי לעלות על מטרונית שהצג האלקטרוני לא הכיר אותה (לפי הצג המטרונית הבאה הייתה אמורה להגיע עוד 8 דקות). על גבי המטרונית עצמה בצג נכתב "לא בשירות".. ובכל זאת המטרונית פעלה כרגיל.. נוסעים עלו ירדו, לרוב לקח גם כמה שניות להבין שזו באמת מטרונית פעילה.
&nbsp
מתי יפתרו כבר כל בעיות התקשורת הללו?
רמת המערכות במטרונית היא הרבה מתחת לרמה
המקובלת בארץ.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה