מריבה (בבקשה תקראו הכל אפילו שזה ארוך)...

RockQueen

New member
מריבה (בבקשה תקראו הכל אפילו שזה ארוך)...

יש לי חברה של שנים... אבל אף פעם היא לא ידעה להיות חברה טובה. תמיד ניסיתי להתקרב אליה, הייתי שם בשבילה, הקרבתי בשבילה, הקשבתי לה, שמחתי איתה, הייתי עצובה איתה, אבל לא משנה מה עשיתי היא פשוט לא נתנה לעצמה להתקרב. מלא פעמים רבנו וניפצתי את החברות איתה כי ציפיתי ממנה להחזיר לי חיבה ולהיות שם בשבילי אבל היא פשוט לא ידעה להתנהג כחברה טובה והיא גם הודתה בפניי שהיא פגועה מחברה טובה לשעבר שהיתה לה אבל אני חושבת לעצמי בגלל פעם אחת את תסגרי את עצמך בפניי כל מי שמנסה להתקרב אליך?
אבל מכיוון שזה לא המקום שלי לבוא ולשפוט את החיים שלה ולהגיד לה מה לעשות, קיבלתי את זה איך שזה ונשארתי חברה שלה למרות הכל. התנהגתי אליה כחברה טובה וציפיתי ממנה להתנהג אליי באותה מידה אבל לצערי היא בחיים לא תהיה חברה טובה של אף אחת ופשוט לא עיכלתי את זה. עכשיו שוב ניתקתי איתה קשר, בדיוק מאותה סיבה. לצורך העיניין הסיבה המדוייקת זה כי ביומולדת שלה לפני כמה שבועות רבתי עם ידיד שלי שנגע בי בלי רשותי והיא סוג של לקחה את הצד שלו (היא מהבנות האלה שמעדיפות תשומת לב גברית על נשית) אז ניתקתי איתה קשר לכמה ימים, נתתי לה זמן וחשבתי שהיא תבוא ותיזום לדבר איתי, אבל היום גיליתי שהיא הזמינה כמה חברים אליה הביתה ואפילו לא טרחה להזמין אותי. אז אמרתי לעצמי דיי. אני הייתי הכי בסדר שיכולתי, כל כך הרבה פעמים ניסיתי לרצות אותה וכשהיה משהו הכי קטן שהרגשתי שעשיתי לא בסדר באתי ישר והתנצלתי. אז למה? למה מגיע לי להרגיש ככה?
הקטע שאנחנו באותה חבורה, והיא זאת שמארגנת את כל היציאות תמיד, ועכשיו עקב הניתוק איתה אני מתנתקת מכל החבורה. או לפחות מהיציאות איתם. מי שחבר אמיתי שלי ישאר חבר שלי למרות הכל אבל זה לא יהיה אותו דבר.
הפחד שלי הוא שיום אחד אני אחזור לדבר איתה כמו שעד היום עשיתי אינספור פעמים ולמה? כי התרגלתי לחבורה הזו ויהיה קשה לא לחזור לדבר איתה אחרי שאתקל בה כל כך הרבה פעמים.. זה ממש כמו אקס מיתולוגי שזלזל בי עד שהתפכחתי וזרקתי אותו ולהתקל בו כל פעם מחדש יחזיר לי את ההרגשה והגעגועים עד שאני אחזור אליו ובסוף הבעיות יצופו שוב וניפרד שוב וחוזר חלילה.
אז מה אתם חושבים? אולי פשוט לא הכרתי עדיין את האנשים הנכונים ששווים את המאמצים האלה שלי? אז נכון יש 2 צדדים למטבע, ואם מחפשים את הצד שלי אז כנראה שהבעיה היא שאני מצפה להרבה מדי מאנשים. השאלה איך מפסיקים לצפות מאנשים ועדיין להשאר חברים שלהם? אני פשוט לא רגילה לזה.. אבל רוצה להתרגל כי זה נראה כל כך הרבה יותר פשוט.
 

פריאל12

New member
את ילדה מקסימה


שואלת, עונה .....
אשאל אותך שאלה: את חושבת שיש סוג אחד בלבד של חברות טובה?

עבור כל אחד/ת קיימת חברות טובה אחרת.
בדר"כ אני מצפה שחברתי תנהג כלפיי כפי שאני נוהגת כשהיא בצרה או זקוקה לעצה וזו בדיוק הבעיה.
אבל כל אחד מגיב בצורה שונה לדברים.
לצורך ההדגמה יש לי שתי חברות:
האחת מבקרת את מעשיי והשניה תומכת בכל מעשיי ומחזקת אותי.
לומר לך את האמת, אני שונאת כשמבקרים אותי (אני מרבה לעשות זאת כלפי עצמי ומרגישה שאיני זקוקה לשותפים בנושא), והדרך הקלה ביותר
להתמודד עם זה היתה אם הייתי מנתקת עמה את הקשר, כי כמה יכול אדם להקשיב לביקורות ועוד על עצמו? אבל חברות היא לא עניין שטחי
והיא לא מסתכמת בדבר אחד. בחברות יש הקשבה, אמפתיה, שיתוף, עזרה, רגישות...
נכון שאני לא אוהבת לראות את עצמי במראה, וזה בדיוק מה שעושה חברתי - משקפת לי את עצמי במראה - אבל מצד שני יש לנו עבר ארוך יחד וחברות המופרית באופן הדדי,
וביננו? - הביקורת שלה לא בדיוק ממוטטת את האגו השברירי שלי, שבהחלט זקוק לחבטה הגונה מדי פעם
 

RockQueen

New member
אז זהו

שזה בדיוק מה שאני לא צריכה.
מה שאני צריכה והייתי צריכה תמיד זה חברה תומכת ומפרגנת, ברור שכשצריך גם נותנת ביקורות, הבעיה שאם בוחנים את החברות שלנו לאורך השנים היא עשתה כל כך הרבה קטעים מסריחים שבסופו של דבר רק עירערו אותי ועשו לי רע יותר מטוב. היא לא טיפוס חם שיודע לאהוב ומאוד קשה לי עם זה, במיוחד כי אני בנאדם חם. אבל פחות קשה לי עם זה מאשר עם העובדה שכנראה שאין לה את הצורך הבסיסי בחברות טובה, מאז ומתמיד היא העדיפה נוכחות גברית בחייה ואני יכולה להבין, גברים הם פחות ביצ'יים מנשים ויותר קל להתמודד איתם במובנים מסוימים, אבל לי יש את הצורך הזה בחברה טובה, תומכת, חמה ואוהבת. לא אחת שתרכל עליי על ימין ועל שמאל מאחורי גבי, או שתברח ותעלם בכל פעם שאני אסביר לה שאני פגועה ממשהו או אנזוף בה.
אז כן, אנחנו מכירות שנים, וזה בדיוק הענין, שזה הפך לקטע של הרגל יותר מאשר הרצון האמיתי להישאר חברה שלה בגלל מי שהיא. אם חושבים אינטרסנטית, אני צריכה להשאר חברה שלה כי היא זו שמארגנת את כל היציאות. מצד שני, אחרי שנקשרתי אליה והתרגלתי לצורה מסוימת של חברות איתה, יהיה קשה לי להיות בנוכחותה ולהתרגל לצורה שונה של חברות כי אני תמיד אצפה להתנהגות מסוימת. חוץ מזה שאם מסתכלים בצורה מסכמת על כל התקופה שלי בחבורה הזו, בשורה תחתונה הביטחון העצמי שלי נשאר ירוד אם לא אפילו יותר גרוע! אני מעדיפה חברה שתרים אותי למעלה,מן הסתם.
 

פריאל12

New member
העולם מורכב מאינטרסים

אם לא מושתת עליהם...
'אינטרס' זו לא מילת גנאי. ובמקרה הזה החברות משרתת אצלך צורך מסוים - הצורך להישאר בחבורה הזו, ואותה חברה מהווה את המפתח לשם.
אם הצורך שלך בזה כ"כ חזק, אז אתן לא חייבות להיות החברות הכי טובות, אבל יכולות לשמור על קשר שטחי (דבר שהיא עושה בכל מקרה, אם הבנתי נכון).
 

RockQueen

New member
טוב בכל אופן

אני לא יודעת עד כמה זה רלוונטי כי ניתקתי קשר איתם. מי שמספיק קרוב או חשוב או שאני חשובה לו ישמור איתי על קשר. אני רואה את זה כהזדמנות פז לעצמי להפסיק להיות מקובעת ולנסות לחפש חברים חדשים שלשם שינוי ירימו אותי למעלה.
 

פריאל12

New member
הציבי לך את זה כמטוטו בחיים:

תמיד אבל תמיד חפשי את חברתם של אלו שגורמים לך להרגיש טוב עם עצמך.
בהצלחה
 
לדעתי אל תנתקי אף קשר

ואל תתנתקי מהחבר'ה, גם אם זה אומר קשרים קצת רופפים או כאלה שאת לא שלמה איתם במאה אחוז. קשרים או מציאת קשרים חדשים זה לא משהו כזה מובן מאליו
חוץ מזה הנמכת ציפיות מאנשים זה משהו יעיל לדעתי... לכולם יש "תקופות" / הסרט שלהם/ מצבי רוח
 
אני כ"כ מבין אותך.

אני בנאדם שמצפה מחברים שיהיו "חברים".מי שלא כזה מקבל אצלי את היחס בהתאם.כי אני יודע איך אני בתור חבר.
אל תצפי מאנשים כלום.כי כל בנאדם הוא אדם בפני עצמו.
כמו שאמרת בשורה האחרונה,תצטרכי להתרגל לזה.פשוט תתני לפי דעתי יחס בהתאם.
 
למעלה