מרחק מהפדלים וטכניקת דיווש

איתן כ.

New member
מרחק מהפדלים וטכניקת דיווש

אלה שאלות ממש בסיסיות ואני מניח שהן כבר נשאלו, אבל הן חשובות ומהוות בסיס לכל רכיבה. אני רוכב בשטח ואני מחובר לפדלים. השאלות שלי הן: 1. באיזה גובה לכוון את הכסא? האם במצב התחתון הברך צריכה להיות ישרה? מכופפת מעט? מכופפת הרבה? 2. לפני כמה חודשים, בין היתר בעידוד הפורום הזה החלטתי להתחבר. העניין הוא שאני לא מרגיש שאני מנצל את התנועה של הרגל כלפי מעלה ולמעשה לא שיניתי את טכניקת הדיווש שלי. מה צריך לעשות? תודה.
 

julliq

New member
האוכף

אמור להיות מכוון כך- כאשר זרוע הקרנק מקבילה (או ממשיכה) את מוט האוכף וכרית כף הרגל על הפדל, הברך צריכה להיות ישרה, אך לא נעולה ( בכיפוף קל). ברגע שתשב על האוכף מעט יותר גבוה, יהיה לך יותר קל למשוך פדלים, ותרגיש את ההבדל בעיקר בעליות. נסה להתרומם מהאוכף, ולתת ספרינט של דחיפות ומשיכות,תראה שהמהירות שתפתח תהיה כמעט כפולה.
 

איתן כ.

New member
כלומר תנועות כלפי מעלה וכלפי מטה?

כלומר, אם נתרגם את זה לעולם הממונע, לדמיין שאני מתפעל בוכנה של מנוע שלא נעה בסיבוב, אלא מעלה-מטה?
 

julliq

New member
זה לא דמיון זה

זה הזיה
נסה לדמיין שהרגל שלך, היא ההמשך של זרוע הקרנק. ולמרות שהשתמשתי במושגים של דחיפה ומשיכה, התנועה צריכה להיות עגולה.
 
התאוריה טוענת כך...

25 עד 30 מעלות בזווית הברך כאשר כף הרגל על הדוושה בנקודה הנמוכה ביותר. שים לב! הנקודה הנמוכה של הדוושה היא הנקודה הרחוקה ביותר מהמושב ולכן לא בהכרח "שעה 6", נקודה זו תלויה בזווית שבין המושב לציר ה"קראנק". או מדוד את המרחק בין הרצפה לבין המפסעה (כאשר הינך נועל נעלי רכיבה ) והכפל ב1.09. זהו המרחק בין המושב לבין הדוושה כאשר היא בנקודה הנמוכה ביותר.לדוגמא: 87*1.09=95 למושב גבוה יתרון בדיווש ובעיקר בעליות, החיסרון הוא בהרגשת חוסר ביטחון בגלל מרכז הכובד הגבוה. ממליץ בחום להוריד את גובה המושב בירידות טכניות.
 

shlomibt

New member
בהמשך-גובה הכידון

..בהמשך - מה גובה הכידון הממולץ/הממצוע יחסית לגובה הכיסא או לחילופין מה הזווית בין הזרועות לגב ?
 
לפחות 2.5 עד 5 ס"מ נמוך מהמושב

תלוי מאוד בסוג הרכיבה. ברכיבה תחרותית עדיף כידון נמוך. ברכיבה רגועה עדיף כידון בגובה נוח. מידה זו אינה מתייחסת לחלק הנמוך (מעוקל) של כידון אופני כביש
 

drz400e

New member
עוד שיטה

שאני משתמש בה על אופניים שאני לא מכיר, ומביאה את הכיסא בערך לאותו גובה כמו השיטות היותר מדעיות. מה שאתה עושה זה לכוון את המושב לגובא שבוא הרגל תהייה ישרה לגמרי אם אתה מניח את העקב על הפדאל. אם תניח עכשיו את הרגל נכון על הפדאל,כלומר על כרית כף הרגל, תקבל את הכיפוף הקל שישמור לך על הברכיים ויתן לך את הדיווש האופטימלי.
 

d4z

New member
ושיטת אימון לתירגול המעגל

לתירגול המשיכה ניתן לירכב רק עם רגל אחת מחוברת .תרגיל החלפות כל מרחק מסויים להחליף רגל ותוך זמן קצר תגלה שאתה מושך ודוחף באופן טבעי. בהצלחה.
 
למעלה