מראה טוב או אופי טוב?

Zvi צבי

New member
מראה טוב או אופי טוב?

אני מתייחס לנושא הפורום - היכריות באינטרנט... כולם מסכימים שיופי ואופי, הם שני דברים חשובים ומי שמצא יפה עם אופי טוב, הצליח למצוא את המבוקש הכמעט מושלם. (אין מושלם לגמרי
השאלה, מה מחפשים קודם? אז מי שלמד קצת וחקר את הנושא, למד בכלליות, שדרך הגברים להימשך תחילה ליופי ודרך הנשים לאופי. גבר רואה כרטיס של אשה יפה, סורק במהירות את מה שכתבה, וכותב לה. אשה יותר משקיע בקריאת הכרטיס. מנסה "לנתח" את האופי שלו, ואח"כ מסתכלת על התמונה, למרות המראה ה"כך כך", ומחליטה לכתוב. (נושא אחר שאפשר לכתוב עליו, זה על כך שהמסורת של "גברים רודפים נשים" ולא ההפך, קיים גם באינטרנט). אני לא מדבר על מקרים קיצוניים, כמו אשה יפה מאוד, שתכתוב על עצמה שאוהבת לישון כל היום ושהיא שקרנית כרונית וגונבת סוכריות מחניות או גבר שאוהב לעזור לאנשים, עם לב זהב אבל נראה כמו הצד התחתון של חביתה שרופה... אני מדבר על "רוב".
השאלה שלי הוא כך... האם ניתן לפענח אופי או יופי מהאינטרט? נקח קודם יופי. מי מכם לא היה בסיטואציה הבאה: סיימתם פילים במצלמה... (לאלו שעוד לא קנו דיגיטלי
ואתם בפוטו, עוברים על התמונות הטריות שהרגע יצאו ממכונת הפיתוח... (כן, יש עדיין דבר כזה!
מסתכלים על תמונה A שלכם ומשווים אותה לתמונה B ולא מבינים איך אתם נראים כל כך שונים בשני התמונות! מה שעוד יותר מפליא... שבתמונה C אתם אפילו אומרים לעצמכם... "זה אני?!?" לפעמים בתמונה אחת נראים דוגמנים, ובתמונה השניה נראים כמו שהרגע התעוררנו ליום 36 באיזה אי בסדרת "הישרדות". אז מתמונה בכרטיס, אי אפשר לשפוט על המראה האמיתי של האדם. עכשיו ניקח אופי... יש המון דברים הקשורים לאופי, שלא ניתן לראות רק מדברי כותב הכרטיס. למשל, גמגום, חוצפה, שקרים, ועוד המון. יש שלוש סוגים של בעלי הכרטיס, ואני לא שולל אף אחד מהם, כל אחד והדרך שלו... יש את אלו המנסים להסביר את עצמם כמה שאפשר, למשל... "יש לי לב טוב... אני עוזר לזולת... אוהב את החיים... מסתדר עם אנשים ואוהב אנשים..." וכו' יש את אלו המושטים את כרטיסיהם קצת יותר רחוק, ומשדרים רשגות אמתיים, כמו עצבות או בדידות, למשל... "אני גר לבד... אין לי אף אחד חיי... יש לי המון אהבה ואין למי לתת..." וכו' ויש את ההומור, שזה מראה שבעל הכרטיס מבין את העניין, שלא ניתן באמת להראות את אופיו ומתשעשע מהעיניין, שאגב, הומור נורא מושך אנשים.
לדוגמא... "צריך לכתוב כאן לפחות X מילים על עצמי, אז בלה בלה בלה... אחרי שתכיר אותי, אולי תכתוב אתם על עצמי!... לב טוב, חוש ריח טובה, ואוהב 2 סוכר בקפה..." וכו' אין לי מושג למה כתבתי כל זה... חחח אני לא תחקירן או משהו, פשוט ישבתי ודפדפתי בין הפורומים השונים והחלטתי שאכתוב משהו ובדיוק נפלתי על הפורום הזה. אז אני לא יודע מה אני מבקש... תגובות? תשובות? סתם דיעות? לא משנה! מקווה שנהנתם לקרוא... זה העיקר.
שנה טובה לכולם!
 

k e r e n m

New member
אני אעזור לך

לנסח את המסקנה שכ"כ מתבקשת ממה שכתבת..אינטרנט איננו מדד לא ליופי ולא לאופי,לכן צריך להתייחס בפרופרציות לכל מה שקשור להכרויות דרך אינטרנט.אוו הנה עכשיו הכל מסודר..
 
תשובות

אפשר לנתח אופי לפי התמונה, למי שבאמת מתעסק בעניין ואפשר לנתח אותו דרך הכתיבה מה שנקרא גרפולוגיה, גם אם זה נעשה דרך מקלדת ולא כתב יד שלך, יש מומחים בעניין.
 

Zvi צבי

New member
הבנתי...

הבנתי. על זה הכוונה אצלי "סגנון". אחד יכול להגיד על עצמו... "אני אדם טוב עם לב רחב" ואחר יכתוב "אדם משכמו ומעלה עם לב שופע כל טוב". זה לא גרפלוגיה. ניתוח בחירה של מילים, זה תחום אחר. אין לי חומר עליו בעברית, אבל בהזדמנות, אעלה כאן קישורים לחומר הזה באנגלית. זה בא לשימוש בעיקר על ידי אנשי חוק ובתי משפט.
 

eranle25

New member
לא נכון מה שרשמת לגבי זה

שגבר מסתכל ישר על יופי ובחורה על אופי , זה לא נכון לא פה (באינטרנט) ולא "במציאות" זה בטח לא ה "רוב" יש ויש...אי אפשר להכליל. אני יכול לתת לך מספיק דוגמאות הפוכות... ז הבעיה בהיכרויות (פה ובמציאות) ...אנשים ישר מכלילים...כי הם תקועים על איזו סטיגמה מסוימים שגברים הם ככה וככה ונשים הם ככה וככה......וזה לא נכון...ומחשבות כאלה רק דופקות את כל עניין ההיכרות ולא נותנים צ'אנס למשהו...
 

Zvi צבי

New member
תבדוק את הנתונים...

על מה אתה מסתמך שאתה יוצא ישר להגיד שאני לא נכון? האם שאלת אנשים אחרים? או רק אתה לא כך. אתה אומר שזה "לא רוב"... האם שאלת את הרוב? אני לא מתכוון לרדת עליך, אבל אני סקרתי את העניין לפני שכתבתי, ולא התעניינת בכלל איך הגעתי לזה... ישר, "לא נכון". אז לידיעתך, אני דיברתי עם קרוב לחמישים בנים וחמישים בנות ועשיתי מזה פרוייקט סטטיסטי. אז נכון, אולי הסטטיסטיקה שגויה אבל אי אפשר להכחיש את זה עד שתמצא הוכחה שסותרת. אולי כאן בפורום, יותר ממאה איש יגידו ההפך, ואז אוריד את הכובע ואגיד שאתה צודק. תודה בכל זאת על המענה. אני באמת מעריך את זה.
 

eranle25

New member
צודק , לדעתי זה לא נכון..

זה לא אומר , באופן גורף (או בכלל) שאתה טועה או צודק אבל זו דעתי...לא בדקתי סטטיסטית ....בטח לא מספר כזה של אנשים כמו שאתה טוען שבדקת. לא חשבתי שבדקת ממש סטטיסטית ושאלת כל כך הרבה אנשים על מה הם מסתכלים קודם....
 

Zvi צבי

New member
בדיקה...

חחח הכל טוב אחי שלי! לא הלכתי ממש וספרתי אנשים. אני פשוט מסתובב עם הרבה אנשים והחלטתי לבדוק את הנושא הזה, אז כל האנשים שפגשו אותי במשך שבוע, נהיו ה"מטרה" שלי ודיברתי איתם. היו לפחות חמישים מכל מין. אז הנה לך סיפור חיי בששים שניות.
 

eranle25

New member
כן הבנתי אותך גבר :)

מן הסתם תיארתי לעצמי שהסתובבת פה ושם :)
 

Lim0nit

New member
כל הכבוד על המחקר המעמיק

רק חבל שאתה עושה עוול למין הגברי כשאתה מצייר אותם כשטחיים. לשמחתי הרבה גם נשים מכוערות(למרות שאני סולדת מהתיחסות כזאת לבני אדם בכלל) מצוידות בחברים ובבעלים. כנראה שמבחן המציאות מוכיח שיופי זה לא הכל בחיים ושגברים מסוגלים להתעלות על עצמם למרות כל הסטטיסטיקות.
 

Zvi צבי

New member
אופי ויופי

אני לא אמרתי מה זה יופי ומי יפה או לא. אולי למי שאת אומרת "מכוערת", בעיניי היא תהיה יפה ומושכת. דיברתי על ה"יופי" ו"אופי" של כל אחד באופן אישי.
 

Lim0nit

New member
פספת את הפואנטה

הרעיון היה שאם גברים היו כל כך שטחיים כפי שאתה מנסה להציג אותם הרי רק נשים שנראות טוב זוכות לבן-זוג. לשמחתי הרבה את מה שרציתי להעביר כתב ברקכחול. נשים וגברים שטחיים/ עמוקים באותה מידה ויש להתיחס לכל אדם כאל אינדבדואל ולהפסיק להשריש סטראוטיפים וסטיגמות ביחס לגברים ונשים.
 

באזיל25

New member
../images/Emo6.gifתהיתי

כמה זמן יקח לך להגיב, הלו! להחליף סוללות מה זה ה DELAY הענקי הזה?!
 

ברקכחול

New member
צריך להבדיל בין מה שאומרים לחושבים

לדעתי לנשים וגברים מראה חשוב באותה מידה. נשים אולי נוטות להגיד או לשכנע את עצמן שמראה פחות חשוב להן. ולכן זה גם מה שהן תגדנה בבדיקות הסטטיסטיות שבצעת. למעשה מראה חשוב להן בדיוק כמו לגברים. אבל אפשר לראות יפה מאוד שינוי במגמה. פעם רק נשים דאגו לטפח את עצמם והיום אפשר לראות המון גברים שעושים את זה. סקס נתפש גם בעבר כמשהו שאישה כביכול נותנת לגבר, וגם היום הגישה משתנית. נשים וגברים שטחיים או עמוקים בדיוק באותה מידה. כל זאת באופן כללי, כמובן שיש גברים שאופי יותר חשוב להם או נשים שמראה יותר חשוב להן ולהפך
 

Zvi צבי

New member
נכון ונחמד

קצת גלשת לנושא אחר אבל אתה מאוד צודק. רק אוסיף, שהבסיס הקיים של נשים הנמשכות יותר לאופי ממה שגבר לאשה, עדיין קיימת וכראה יהיה כך עד סוף הדורות. אין משהו רע בזה, אבל אם הגברים לא יבינו את זה ולא ילמדו את הנושא, זה יכול להיות בסיס לאי הבנות וחוסר תקשורת ולבסוף לפרידות או אפילו יותר גרוע, שהגבר אפילו יחשוש ולא ידע איך להתחיל איתה. לגבי נושא הטיפוח. זה לא חדש, זה כבר בעשור האחרון, ובשנים האחרונות (לפי מחקרים שקראתי! ולא עשיתי על זה מחקר עצמי
) גברים יותר מקפידים על טיפוח ואסטטיקה (כך כותבים את זה??) זה נהיה יותר ויותר חלק משגרת חייהם. אני אישית כזה והשכנים ממול צוחקים עלי שיש לי יותר מוצרי טיפוח באמבטיה ממה שיש לחברה שלו. אבל אמרתי להם שזה לא חריג היום ובסוף התרגלו לזה. אבל באמת, פעם התביישתי מזה, והייתי מחביא כל משכה וכל ספריי שהיה לי, אבל אחרי שקראתי וראיתי Documentations על זה, אני מבין שזה נורמלי היום.
 
למעלה