מסוף כרמלית
New member
מראהו של אוטובוס מס' 200 של דן
מראהו של אוטובוס מס' 200 של דן
מוקדש ליצחק אבולעפיה: אוטובוס M.A.N SG (לא ידוע לי מס' כוחות סוס, אולי 240). צליל מנוע - זהה לכל האוטובוסים 201-240. זינוק/סחיבה - גרועה, כמו בשאר המפרקיות עד 240. סידור ישיבה (מזיכרון ישן): עד הדלת האמצעית רגיל (כולל ספסלים פנים מול פנים). אחרי הדלת האמצעית - שלושה ספסלים באותו גובה (כולל מעל הגלגל). סידור ישיבה אחרי המפרק כמו בשאר המפרקיות עד 240. בדומה לשאר המפרקיות עד 240, האוטובוס היה קצר יותר מהמפרקיות המאוחרות יותר (איני יודע בכמה בדיוק, אולי שורת ישיבה אחת) וכמו כן היו לכולם היגוי אחורי (אם מישהו יודע כמה פרטים טכניים על העניין, הוא מוזמן לפרט). כיסאות + ריפוד: צבע הריפוד הוא הצבע בו השתמשו לאוטובוסים של יונייטד ולמפרקיות החל מ-241 (אולי מישהו יודע מה המפרקית המאוחרת ביותר בדן? אני יודע על 457, אולי יש יותר חדשות?). הכיסאות היו כמקשה אחת - מעין ספסל, ובדומה לנידרפלורים, בתחילת האוטובוס היה "מושב וחצי" (באיזור הפנים מול פנים). הספסלים היו מאוד נוחים, אך הריפוד העלה עובש... תאורה: חזקה, כיסויי פלסטיק כמו בנידרפלור מס' 6001: אותם כיסויים שהשתמשו בהם בסדרות ה-4000 וברוב המפרקיות, אך מוגדלים יותר. פעמון: פעמון קלאסי ללא מנגינה. עוצר: כמו ב M.A.N SL 200 ובמפרקיות 201-210: מאחורי המהג במין קופסת פלסטיק ובגופן שבו משתמשים גם בנידרפלור (צבע ורוד). פתחי מזגן: דומה לזה שבשאר המפרקיות, זהה לזה שב-6001. אני זוכר שנסעתי באוטובוס זה פעמים רבות החל משנת 88-89 (הייתי כולה בן3-4) בקווים: 18, 25 במיוחד (היה נוהג בו הנהג של 450 כיום), 40, 42. בימיו האחרונים היה שייך האוטובוס לשיכון דן או אזור (קו 40). היה כתוב עליו: "חדש - מיזוג אוויר ברכב!". אני זוכר ציטוט של בעל ניידת שירות בדן שאומר שלאוטובוס היו בעיות רבות, אך הוא החזיק מעמד יפה 15 שנה. מס' שאלות בנוגע למפרקיים: 1. מה סדר ההבאה לארץ של המפרקיות של דן? 2. מהו היגוי אחורי באופן מדוייק? 3. מדוע הורכב מזגן על 211-240 ולא הורכב על 201-209 וכן על 210 שנראה כמו 211-240? 4. למה ל-240 היה כיסוי בד מוזר על הגומי במפרק מבפנים (האקורדיון), ולמה לא היה לו ספסל אחורי (כמו במפרקיות של אגד)? 5. מה המפרקית המאוחרת ביותר? 6. מה ההבדל בין מנועי המפרקיות עד 240 ומ-241?
מראהו של אוטובוס מס' 200 של דן
מוקדש ליצחק אבולעפיה: אוטובוס M.A.N SG (לא ידוע לי מס' כוחות סוס, אולי 240). צליל מנוע - זהה לכל האוטובוסים 201-240. זינוק/סחיבה - גרועה, כמו בשאר המפרקיות עד 240. סידור ישיבה (מזיכרון ישן): עד הדלת האמצעית רגיל (כולל ספסלים פנים מול פנים). אחרי הדלת האמצעית - שלושה ספסלים באותו גובה (כולל מעל הגלגל). סידור ישיבה אחרי המפרק כמו בשאר המפרקיות עד 240. בדומה לשאר המפרקיות עד 240, האוטובוס היה קצר יותר מהמפרקיות המאוחרות יותר (איני יודע בכמה בדיוק, אולי שורת ישיבה אחת) וכמו כן היו לכולם היגוי אחורי (אם מישהו יודע כמה פרטים טכניים על העניין, הוא מוזמן לפרט). כיסאות + ריפוד: צבע הריפוד הוא הצבע בו השתמשו לאוטובוסים של יונייטד ולמפרקיות החל מ-241 (אולי מישהו יודע מה המפרקית המאוחרת ביותר בדן? אני יודע על 457, אולי יש יותר חדשות?). הכיסאות היו כמקשה אחת - מעין ספסל, ובדומה לנידרפלורים, בתחילת האוטובוס היה "מושב וחצי" (באיזור הפנים מול פנים). הספסלים היו מאוד נוחים, אך הריפוד העלה עובש... תאורה: חזקה, כיסויי פלסטיק כמו בנידרפלור מס' 6001: אותם כיסויים שהשתמשו בהם בסדרות ה-4000 וברוב המפרקיות, אך מוגדלים יותר. פעמון: פעמון קלאסי ללא מנגינה. עוצר: כמו ב M.A.N SL 200 ובמפרקיות 201-210: מאחורי המהג במין קופסת פלסטיק ובגופן שבו משתמשים גם בנידרפלור (צבע ורוד). פתחי מזגן: דומה לזה שבשאר המפרקיות, זהה לזה שב-6001. אני זוכר שנסעתי באוטובוס זה פעמים רבות החל משנת 88-89 (הייתי כולה בן3-4) בקווים: 18, 25 במיוחד (היה נוהג בו הנהג של 450 כיום), 40, 42. בימיו האחרונים היה שייך האוטובוס לשיכון דן או אזור (קו 40). היה כתוב עליו: "חדש - מיזוג אוויר ברכב!". אני זוכר ציטוט של בעל ניידת שירות בדן שאומר שלאוטובוס היו בעיות רבות, אך הוא החזיק מעמד יפה 15 שנה. מס' שאלות בנוגע למפרקיים: 1. מה סדר ההבאה לארץ של המפרקיות של דן? 2. מהו היגוי אחורי באופן מדוייק? 3. מדוע הורכב מזגן על 211-240 ולא הורכב על 201-209 וכן על 210 שנראה כמו 211-240? 4. למה ל-240 היה כיסוי בד מוזר על הגומי במפרק מבפנים (האקורדיון), ולמה לא היה לו ספסל אחורי (כמו במפרקיות של אגד)? 5. מה המפרקית המאוחרת ביותר? 6. מה ההבדל בין מנועי המפרקיות עד 240 ומ-241?