מקרה שקרה אשמח לשמוע דעתכם

guykush

New member
מקרה שקרה אשמח לשמוע דעתכם

ביום שישי קיבלתי טלפון מהמורה מהכיתה המקבילה של טום להגיע לביה"ס כי טום פתח את הראש כשהוא היה בדרכו לשיעור ספורט ונתקע בעמוד. הוא טופל כראוי ע"י שומר ביה"ס (חובש/אחות). כשהיגעתי חיכו לי המורה של טום שכנראה בדיוק הגיעה לביה"ס והמורה של הכיתה המקבילה לטום. הוא היה מבוהל כמובן ושאלתי את המורה איך זה קרה והיא אמרה שהוא לא ראה את העמוד ונתקע בו. טסנו למרפאה שם התברר כי החתך קטן והיה צורך בהדבקה קלה וטום ביקש לחזור לכיתה. מאתמול ועד עכשיו התחבטתי כיצד זה יכול היה לקרות מכיוון שהחתך הוא בחלק העליון השמאלי של הראש ואיך אפשר לקבל מכה מעמוד כשאתה מגיע מלפנים והחתך יהיה בקודקוד הראש??? בסוף שאלתי את טום וחקרתי אותו לעומק היום מה קרה. מתברר שהמורה לשיעור ספורט הגיעה בבוקר לכיתה של טום ,קראה שמות, ואז הם יצאו לשיעור ספורט. היא היתה בראש ולא ראתה מה קורה מאחוריה ולא היה אף מבוגר מאסף מאחור, כך שאף אחד לא ראה מה קורה לילדים מאחור! טום רצה לעקוף ילדים שהלכו לאט לדבריו ולכן עקף את אחד עמודי הברזל ונתקע בראשו מאחד הסורגים של החלון שהיו משמאל לעמוד. זה היה בשיחזור היום אחה"צ בזירת "הפשע". הוא הניח את ידו על הראש בגלל הכאב וראה כי היד מלאה בדם וכך חבריו שהיו לידו לקחו אותו לשומר וזאת מבלי שאף אחת מהמורות לא יודעת מה קורה. המורה לספורט אפילו לא הבחינה שטום לא הגיע לשיעור וזה האבסורד בעיניי! כיצד זה קורה? האם זה תקין? האם לא נכון כי המורה תהיה המאספת לוודא שכולם מגיעים? האם עליי לדבר עם המורות או המנהל על כך? אני חושב שכן ואשמח לשמוע את דעכתכן. ובנוסף לכך ישנם פעמים שהמורה לספורט של הכיתה המקבילה חולה ואז מורה אחת לספורט אחראית על 47 תלמידים לבד. האם זה תיקני ???? תודה גיא
 

חני ב

New member
שמחה שהכל נגמר בטוב

והוא מרגיש טוב. לשאלתך, מובן שהמורה הולכת ראשונה וכל הילדים אחריה. אם אתה שואל את דעתי, מי שלא היה בסדר הוא טום ורק טום! נכון שהיא היתה צריכה לראות את כולם שוב אחרי שהגיעו למגרש בתחילת שעור הספורט אבל זה לא הענין פה. מדוע הילדים לא צעקו לעברה "עיצרי, טום נפצע"? אני חושבת שעל המורה לדבר עם כל הכתה על המקרה וללמוד ממנו. לשאלה השניה שלך, לא נשמע הגיוני בכלל. אם המורה לספורט חסרה, מביאים מורה ממלאת מקום.
 

Ronit FL

New member
טום לא אשם בדבר

מי שאשם הם המורים שלא השכילו ללמד את הילדים מה לעשות בעת צרה ויותר מזה, לא הצליחו לבנות מערכת אמון בינם לבין התלמידים. מי שצריך ללמוד מהמקרה הזה הם המורים שגם טרחו והגדילו ושיקרו לגיא.
 

ת ב נ

New member
תאמיני לי לעיתים קרובות אני לא ממש

מבינה איך את מגיעה למסקנות ולאו דווקא במקרה הזה.
 

חני ב

New member
שיקרו לגיא?

אולי טום אח"כ סיפר מה בדיוק קרה אחרי שיצא מההלם? (ורק בבית). המורים צריכים ללמד את הילדים מה עושים בעת צרה? כולה ילד בכתה א'. המורה צריכה לנחש שהילד יתפרץ ולא ילך כמו שהוא צריך ללכת? ולמה הוא חייב היה לעקוף את הילדים? את לא רואה פה חוסר סבלנות? (אני קוראת את מה שקרה ורואה את זה ממש בדימיוני בדיוק את הילדים בכתה שאין להם סבלנות ללכת בטור אחד אחרי השני). תמיד זה רק ענין של זמן עד שיקרה משהו. האשמה פה היא אך ורק שלו. מה זה הרגזת אותי עכשיו. איזה כיף שיש תמיד את מי להאשים.
 

yossi_gu

New member
שקר גס

הוא לא נתקע בעמוד הוא עקף את העמוד ונתקע בסורג איזה מורה שקרנית
 

Ronit FL

New member
את סותרת את עצמך...

את האשמת את טום שהוא עקף ועל חוסר הסבלנות וכו' בהודעה הזו כתבת "תמיד זה ענין של זמן עד שיקרה משהו" אז בתור מבוגר אחראי את יודעת שזה צפוי, אז למה לא למנוע את זה בהסברה? ואת יודעת מה, אני לא מאשימה את המורה...מאשימה את המערכת החינוך שלא טורחת לחנך להתנהגות בטוחה וכללי התנהגות בסיסיים מגיל גן. אני יודעת איך זה בארץ ואני איך זה כאן. אני יודעת שהילדים שלי עומדים בטור גם בבית כשהם קמים בבוקר וצריכים לשרותים ותאמיני לי שזה לא בא ממני...הילדים למדו ולומדים להתנהג בנימוס ולא לדחוף ולא לרוץ ולכבד את הפרסונל ספייס של החברים שלהם. ויותר מזה, את צריכה לראות איך בי"ס עם יותר מ 1,000 תלמידים מתחיל ומסיים יום לימודים וכולם מסיימים באותה השעה. אם היית בדיסני בארה"ב או בכל מקום אחר שדורש עמידה בתור והיית רואה את השקט ואת הסדר וחוסר העצבים בטור, היית מבינה את העוצמה של זה. זה מדהים! וזה הכל עניין של חינוך וכן, גם חינוך מהבית. ולגבי השקר לגיא, המורה לא יידעה אותו היכן היתה בזמן הארוע, לא קשור להלם של טום. כשאנחנו שולחים את הילדים לבי"ס, מבחינתו המורים אחראיים לבטחונם המלא.
 

חני ב

New member
אני בכלל לא סותרת את עצמי

אבל לא מעונינת להכנס פה לויכוח. אני מציינת עובדה: חוסר הסבלנות של הילדים יכול לגרום לאסון. הפעם זה נגמר בקטן, פעם אחרת זה יכול להגמר אחרת. אולי יכול לקרות משהו כי אולי ילד יחליט להשתולל ולעקוף.......אז מה בדיוק את מצפה מהמורה? מבי"ס? והפעם הבאת דוגמא מהבית שלך או מארה"ב וזה ממש לא קשור. אותי הרגיז שאת מאשימה את מערכת החינוך. (ולא, אני ממש לא מאשימה את גיא שהוא אבא שלא מחנך טוב את ילדיו. אלה ילדים ולא מעט שובבים. אבל להאשים את המורה?)
 

Ronit FL

New member
רק תדמייני עולם ללא משפטי מחץ כאלו:

"סליחה, אבל ההוא לפניך שמר לי תור" "אתה אחרון? אני אחרייך....(ונעלם)" "אני רק לשאלה" "גברת, התור מתחיל משם! -ההא, יש תור? לא ראיתי..." אלו משפטים שלא שומעים במקום שמליוני אנשים מחונכים לעמוד בתור ולכבד את מרחב המחייה של רעהו. אני מסכימה איתך לגבי העובדה: הבעיה היא חוסר סבלנות, החינוך שעליו אני מדברת נותן את המענה לבעיה.
 

חני ב

New member
תראי,

שוב אני אומרת, זה ממש לא קשור לבעיה אותה העלה גיא. גם אני כשהייתי בקיץ ביורו דיסני נשארתי נדהמת לנוכח הסדר המופתי שהיה שם. אין לי ספק שפה בארץ היו כבר מכות בגלל העמידה בתורים הארוכים שם. אבל זה לא רלוונטי למה שקרה בשעור ספורט. טום עקף את התור כי מיהר לאנשהו
, התנגש וחטף מכה. זה כל הספור. לא היה עוקף, לא היה קורה לו כלום. ולכן.........לא המורה אשמה שעמדה בראש הטור כמו שהגיוני לעשות ולא המנהל ולא העמוד אלא רק טום.
 

Ronit FL

New member
זה בדיוק העניין

במערכת שהיתה משכילה להפנים וללמד כללי התנהגות או תרבות כפי שיוסי אומר, הסיכויים למקרה כזה היו מאוד נמוכים. וכשאני מדברת על מערכת, זו לא המורה ואף לא המנהל, אלא משרד החינוך ושפע עובדיו ויועציו. אגב, לפי הבנתי משרד החינוך מתייחס לשיטה האמריקאית כאל מודל בשינויים שהוא מאמץ בעקבות דו"ח דברת. מבחני המיצ"ב למשל, זה דבר לא חדש במחוזותינו, אבל הדרך והמטרה קצת שונים.
 

yossi_gu

New member
וכאן אני חולק עליך

מערכת לא יכולה ללמוד לחכות שה"מערכת" תלמד זה בדיוק חלק מאי לקיחת האחריות זה צריך להתחיל מכל אחד מאיתנו, הורים, מנהלים, מורים וכו'
 

iris mom of two

New member
נכון

אבל האחריות היא לא על ילד בן 6. וזה העניין. ילד בן 6, אחראי במידה מסויימת על מעשיו, אבל הוא גם בתהליך למידה. לא רק של חשבון וכתיבה אלא גם של כללי התנהגות. ולכן כשילד בן 6 עושה טעות התנהגותית (להידחף בתור) האשמה לתוצאות ולחוסר הטיפול היא בהכרח לא רק שלו! אם אותו מעשה היה נעשה על ידי ילד בן 10 התגובה שלי היתה שונה.
 

yossi_gu

New member
אבל ילד בן 6

בהחלט אחראי על המצח שלו לא כל ההורים מפנימים את זה דוגמא מצויינת לאי הפנמה של הרעיון הזה הם כל המקרים של "נו נו נו לשולחן" אם חטפת סימן שלא נזהרת, השולחן לא אשם ולהאשים אותו זה שלב ראשון בחינוך לאי לקיחת אחריות. אני יודע שזה נשמע קצת קיצוני
 

iris mom of two

New member
לא מסכימה כאן

לי יש בן 7. אני רואה כמה פעמים, במיוחד אחרי קפיצת גדילה, אין להם הערכה נכונה של הגודל שלהם והם נתקלים בדברים. ילד בן 6 עדיין לא מתכנן מראש וחושב על תוצאות (וזה בדיוק התפקיד שלנו כהורים ללמד או אתות בן 6 לחשוב קדימה). ונו נו נו לשולחן תמיד הרגיז אותי, בלי שום קשר. חלק מהחינוך זה בהחלט להראות תוצאות (הנה חתכת תור, נחתכת במצח...), אבל תפקידנו כהורים ואני מצפה גם מהמורים להשגיח על בני ה-6, שלא יהיו להם יותר מדי הזדמנויות לפתוח את המצח.
 

iris mom of two

New member
אני לא מסכימה

שלמורה עצמה אין אחריות במה שקרה. שהילד ורק הילד אחראי למה שקרה.
 

Ronit FL

New member
מערכת לא יכולה ללמוד?

אני חושבת שכל מערכת שרוצה לשפר עצמה, לומדת מטעויותיה, לא? והכי מסכימה איתך שכל שינוי שיהיה תלוי בשיתוף פעולה מלא ולא זריקת אחריות מאחד לשני.
 
למעלה