מקרה שהיה היום בת"או

ohadDH

New member
מקרה שהיה היום בת"או

אתם לא מאמינים איזה סיטואציה היתה לי היום בחנות, ככה בשעות הצהריים אני וזיו ידידי עובדים,לפתע בא בחור נחמד ואומר לי "אחי אני רוצה לקנות את האופניים האלה אתה יכול לבדוק לי אותם"? אני כמובן משיב בחיוב ומתחיל לבדוק את מצבן ולפתע.... אני מגלה שיש על הספשלייזד M4 האלה פדלים OEM של SX,כשאני מביט בבולם הקידמי אני רואה שמשו לא מתחבר לי QR20 עם בולם קצרצר?...צבוע בספריי שחור בשכונתיות? נאבה HOPE?....ממ.... הבטתי לעבר הבחור הנחמד ובשיא המרוקאיות שבי אמרתי לו " החצי הקידמי של האופניים האלה לא יוצא מהחנות" "תעלה לשמיים ותרד",בוא בזמן אני מחייג לעירא שמגיע אחרי שנייה וחצי מזיע מת לחנות ומביט בחלק נכבד מאופניו האבודים (STP שנגנבו שבוע שעבר בחוף ת"א-חייו של עירא) ו...מבסוט... הקטע המדהים בכל הקטע הזה הוא שחנות האופניים הידועה מיפו הוציאה חשבונית אפילו על המכלול המכור והגנוב ביותר הזה, איפה הפאקינג משטרה שלנו? עניין הגנובים בת"א פשוט מצביע על אוזלת יד מטורפת מצד הגוף האוכף שלא מעניין אותו בכלל כל מצב הקומבינות הזה... אבל זה היה השיא שאותי אישית הרגיז נורא, במיוחד אחרי שמישו אמר לי שהדווינצ'י שלי ביקרו בחנות הזאת. בואו נראה מה מחר תעשה "משטרת ישראל"....
 

zivseemann

New member
כל הכבוד על העירנות!!!

אבל יש בעייה לאכוף את החוקים הללו, אין לאופניים מספר רישוי ולכן יותר קשה לזהו אופניים גנובים מלזהות מכונית גנובה...
 

benyosef

New member
זה באמת בעייתי

אם אני, רוכב אופניים תמים, רכש אופניים יד שניה מאתר באינטרנט. כעבור שבוע אני קופץ לחנות אופניים לתקן חלק והמוכר שם אומר לי שהאופניים לא יוצאות מהחנות כי הם נגנבו מלקוח שלו לפני שבועיים. מה עושים? מי יחזיר לי את הכסף?
 

Amiram_e

New member
אני הייתי מבקש מהמוכר שיתקשר ללקוח שלו

כאשר הרמקול עובד מבקש ממנו לתת סימני זיהוי על האופניים. כל אחד יכול להגיד לך דבר כזה. אפשרות נוספת היא לערב את המשטרה. מה אתה אשם?
 

origlide

New member
ואיך זה בדיוק יעזור...

למסכן שקנה רכוש גנוב בתום לב? לדעתי, ברגע שזוהו האופניים והושבו לבעליהם, הקונה התמים (בהנחה) אכל את כל הצינור ובמזל, איבד את כספו. במקרה הפחות סימפטי- יסתבך עם המשטרה (בעולם אידיאלי בו השוטרים היו מתעניינים בגניבות אופניים....)
 

croudo

New member
באמת סיפור ענק....כנס../images/Emo152.gif

אני במקרה מכיר את החנות המדוברת ביפו ואני חייב לציין שיש לי רגשות אמביוולנטיים לחנות מצד אחד זו חנות שמנוהלת ע"י גנבים שפלים ומצד שני החנות משאירה לנו לרוכבי האופניים תקווה למצוא את הזוג שלנו תלוי שם חי ונושם. אני בטוח שלא כולם בפורום יבינו את כוונתי אבל החנות הזו משנה לגמרי את הסיכוי שלנו למצוא את האופניים הגנובים שלנו ועם העובדה הזו אני בטוח שאף אחד לא יתווכח איתי. כמובן שבמדינה מתוקנת אין מקום למחשבות עקומות שכאלו אבל כמו שאתם מבינים החוק במדינה מספק מעוף לאנשים ישרים
. בברכת יום נטול גניבות קרודו אסף. ותחשבו על זה.....
 

ezrz

New member
החנות מעודדת גניבות

לא מכיר את החנות אישית ואינני מתייחס לבעליה. הנני ניזון אך ורק משמועות לגביה. אך אם הדברים אכן נכונים אז מי שקונה שם ובעלי החנות עצמה, מעודדים בעקיפין גניבות אופניים. כאשר יש ביקוש לאופניים גנובות ימשיכו לגנוב עוד ועוד... ומה יעזור למצוא את אופניך הגנובות בחנות? לך תוכיח שהם שלך ושבאמת יתנו לך אותם ללא תמורה.
 

croudo

New member
אתה צודק....

אין לי שום ויכוח איתך בנושא הזה. מצד שני כל מכר שסיפר לי שגנבו לו את האופניים דבר ראשון שלחתי אותו לבדוק בחנות המדוברת, הרי החנות נמצאת שם ואי אפשר להתעלם ממנה. זה בדיוק כמו שלא סוגרים את כל בתי הזונות בת"א בגלל שיש אינטרס תברואתי ועוד כמה שהם מעבר לבינתי.
 

benyosef

New member
עדין זה לא עוזר לך

הגעת לחנות ביפו וראית את האופניים שלך תלויות שם, מה אתה עכשיו? בא למוכר ואומר לו שיביא לך את האופניים שלך? נראה לך שהוא יביא לך? הוא מבחינתו קנה אותם מאיזשהו ילד. פונה למשטרה? איך תוכיח שהאופניים הם שלך? איך תוכיח שלא מכרת אותם לאיזשהו ילד? בקיצור, מה שאני מנסה לומר זה: מתי יתנו תעודות בעלות על אופניים בדיוק כמו שעושים עם רכבים? ואז שאתה מוכר את האופניים את גם מעביר בעלות, פשוט מאוד. אין העברת בעלות? האופניים גנובות וזכותך לקחת אותן.
 

yubash

New member
רישום אופניים

לכל אופניים יש מספר שילדה כולל תאריך יצור וכו'. לדעתי חייב המוכר להדפיס את המספר על הקבלה/חשבונית או לתת אישור רכישה עם המספר הנ"ל, בתוספת חותמת החנות. זוהי בדיוק ההוכחה למשטרה במקרה הצורך. כולם עובדים עם מחשבים, פותחים כרטיסי לקוח - אין שום סיבה שהנתונים החשובים האלה לא יופיעו שם, מצד שני זה יחייב את מי שמוכר אופניים יד שנייה, או יותר נכון את זה שקונה, לכתוב זכרון דברים הכולל את מספר השילדה עם חתימת שני הצדדים.
 

benyosef

New member
מעולה... אולי שמישהו יציע את זה לאיגוד הא...

איגוד האופניים הישראלי? אולי הם אשכרה יכולים להריץ נוהל כזה? ושמוכרים אופניים אז שהקונה ידרוש את החשבונית כולל חתימת העברת בעלות או משהו של בעל האופניים
 

yubash

New member
אז אני מציע בזאת באופן רשמי....

ואני משוכנע שפרנסי הענף משוטטים כאן בפורום וקוראים - יבואנים, ספקים, חנויות וכל העוסקים בענף. לדעתי הם הראשונים שצריכים להרים את הכפפה, ולהריץ את העניין. זה חייב להיות חלק מתהליך הרכישה, גם באופניים חדשים (שמתישהו ימכרו וייקנו כיד שניה, שלישית וכו') וגם במכירת יד שנייה. ברגע שתהיה מודעות מצד כולנו ( אף אחד לא חושב על זה שיום אחד אולי יגנבו לו את האופניים או שהוא עצמו קנה אופניים גנובים), וכשיהיה נוהג רישום מספרי שילדה, צבע וכו' כל העסק ירוץ ויהיה חלק מתהליך הרכישה, וכמו שנבדוק באופן טבעי אם יש איזו שריטה על המעביר האחורי של האופניים המשומשים שאנחנו קונים, כך גם נבדוק שהם לא גנובים. בשורה התחתונה זה תלוי בנו - הרוכבים. אי לכך ובהתאם לזאת אני מכריז על מבצע: " א ל ת ה י ו ג נ ו ב י ם " אני באמת חושב שניתן היה למנוע את המקרה שמופיע בתחילת השרשור ומקרים דומים, ולכן כולנו שותפים. אז - אל תהיו גנובים ושלא יעבדו עליכם....
 
למעלה