מקווה לא לצאת מיושן מדי, אבל שיהיה

armadila

New member
אה , לא יצא לי לשמוע אלבומי סולו

שלו אהבתי לא מעט מהשירים שהוא כתב לקריירת סולו של אחרים
 

melancholy man

New member
התקליטים האלה כמעט ולא נמכרו

ומעטים שמעו אותם (גם לא זכו כמעט להשמעות ברדיו), בגדול זה דיבור שירי על רקע מוסיקה. קצת קשה לשמוע אותו, הוא דורש המון מהמאזין, אבל ממש כדאי.
 

melancholy man

New member
וואלה לא יודע

אני אבדוק השבוע, האמת לא ראיתי אותם בחניות כבר כמה שנים, אבל בטח ב"קצת אחרת" או באוזן אפשר למצוא.
 

armadila

New member
כתבתי את האשכול הזה

בדיוק שניה אחרי שסיימתי לשמוע את "בדשא אצל אביגדור" שלו ושל גבריאלוב ההודעה השופעה ישרות מתחושבת ההתלהבות מהשמיעה של האלבום אחד מאלבומי הרוק הישראלי הטובים ביותר לטעמי כל שיר מלמיליאן
 

melancholy man

New member
אריק איינשטיין

הוא לא רק אחד הגדולים, הוא גם בהרבה מובנים האבא של הרוק בארץ, בלי טרילוגית שבלול שלו ושל שלום, ששילבה בין הפופ/רוק של החלונות הגבוהים לרוק אנד רול הקשוח של להקות המועדונים ברמלה (בדמות הצ'רצ'לים כלהקת ליווי) והייתה בהרבה מובנים מהפכנית לא פחות מכל דבר שעשו בקליפורניה ולונדון באותם שנים, אני בספק גדול אם היה לנו רוק אנד רול בארץ לדבר עליו בכלל. אולי יותר חשוב משבלול הייתה העובדה שלאורך כל שנות השבעים הוא לקח את טובי היוצרים בארץ ונתן להם במה באלבומים מופקים היטב ומקצוענים והחייה בכוחות עצמו ובכח החזון המוסיקלי שלו את הרוק הישראלי. חוץ מזה, אף אחד לא מגיש שיר יותר טוב ממנו והפשטות שלו פשוט כובשת והוא גם יוצר לא רע בכלל. בעיני בכל רשימת 10 הגדולים של הרוק הישראלי יש מקום ללפחות 5 שאריק השתתף בהם, איש ענק, קצת חבל שהוא ממשיך להקליט.
 

armadila

New member
החומרים האחרונות שלו

הם לא כמו אילו משנות ה-70 והי-80 (ואפילו ה-90) , אני מסכים אבל מהלא מעט שירים שלו מהתקופה האחרונה שיצא לי לשמוע , עדיין אי אפשר להגיד שהם מביכים, יש בהם קסם מסויים , לטעמי לפחות ואני בטוח שהרבה יסכימו איתי על זה ככה שלהגיד "קצת חבל שהוא ממשיך להקליט" זו הגזמה לדעתי
 

melancholy man

New member
חבל לי

נראה לי שהוא איבד את הטאץ' המדהים שהיה לו לבחור שותפים לעשייה וקצת גם את יכולת הביקורת העצמית, הוא עדיין איש מוכשר להדים, מבצע מעולה וזמר מצויין, אולי הוא צריך להפעיל קצת יותר שיקול בבחירת החומר. מה שמדהים אצל אריק זה שהוא הצליח מאמצע שנות השישים עד סוף שנות השמונים (כמעט 30 שנה) לשמור על רמה גבוהה להדהים בלי נפילות, מאחד כזה אפילו נפילה קטנה זה מאכזב, אבל אני מתאכזב רק ממי שאני מאוד אוהב ואני עדיין מאוד אוהב את אריק.
 

אשף

New member
רשימת השירים "הטובים" שהוא ביצע

ארוכה שאי אפשר להאמין. עשרות של שירים שכל אחד בפני עצמו. לא חיינו בתקופות השיא שלו. צריך גם להתייחס לזה. מבצע מדהים. מה שתגידו, עוד לא קם האיש שיחדש לו שיר וישמע יותר טוב.
 

Furry Animal

New member
האבא של הרוק?

נראה לי שזאת הגדרה קצת מוגזמת. לא שיש לי משהו נגד אינשטיין. זמר ענק ויש לו כל כך הרבה שירים טובים. ובעיקר מדהימה אותי הסביבה המוזיקלית שאיתה הוא בוחר לעבוד ( רק לדוגמא האנשים שהלחינו לו את האלבום האחרון שלו הם ברי סחרוף, יהודה פוליקר וארקדי דוכין). בקיצור הוא תמיד עבד רק עם הטובים ביותר. רשימה חלקית: שמוליק קראוס (שלדעתי אפילו יותר ראוי לתואר בכותרת) שלום חנוך (שרוב האנשים יגידו שהוא בטוח האבא של הרוק בארץ, אבל באופן אישי אף פעם לא התלהבתי) מיקי גבריאלוב יצחק קלפטר (המלך) ועוד רבים וטובים לסיכום, הוא אמן ענק וחשוב וזמר גדול. באופן כללי בתחום המוזיקה אני מעריך יותר אנשים שמלחינים את השירים שלהם כי זה פשוט יותר מרגש ושלם. ויש לנו הרבה אמנים כאלה בארץ (ברי סחרוף, אהוד בנאי, יהודה פוליקר, קורין אלאל..)
 

melancholy man

New member
טוב אז הסבא ../images/Emo13.gif

זה משווה פשוטה, לפני איינשטיין, לא היה אלבום רוק מצליח אחד בארץ, אחרי שבלול נולד למעשה הרוק בארץ כז'אנר מוסיקאלי כמעט לגיטמי (הרבה אנשים אכלו המון מרורים לפני שהגענו למצב שברור שמשמעים רוק ברדיו או מראים בטלוויזיה). למען ההגינות יש עוד כמה (לא הרבה) שיש להם זכות אבות יחד עם אריק, שמוליק קראוס, שלום חנוך, הצ'רצ'ילים, זוהר לוי, עוזי פוקס, גבי שושן, שלמה מזרחי (ובמידת מה גם אריק לביא) ופחות או יותר זהו, אף אחד מהם לא היה עקבי כמו אריק, מגוון כמוהו, או שיתף כמהו אמנים אחרים ביצרה. מעבר לזה, רוק אנד רול בא בארץ (לפחות בתחילתו) מהשוליים, מרמלה מלוד ומיפו, במרכז ומהקריות בחיפה, אריק איינשטיין היה נסיך ארץ ישראל היפה, כוכב להקת הנח"ל, שחקן קולנוע ותיאטרון מוכר, רק הוא יכל להכניס את הרוק למיינסטרים ולהביא לפריחה של הרוק בארץ (אגב, הרוק בארץ עד היום הוא נטע זר לתרבות שלנו ולא מקובל על מרבית החברה), קשה להסביר עד כמה איינשטיין חשוב לרוק בארץ.
 

armadila

New member
../images/Emo45.gif

בהחלט היה צריך ביצים כדי לעשות מה שהוא עושה שאר כוכבי אותה תקופה (כמו לדוגמא יהורם גאון,אילנית וכו') פשוט המשיכו להם במיינסטרים הנוח בלי להסתכן יותר מדי, המשיכו עם קו ההצלחה המשעמם איינשטיין עשה מה שבראש שלו, ומה שהיה בראש זה לעשות רוק בעברית בלי להתחשב בזה שהרעיון היה ממש לא היה פופולארי (שבלול ופלסטינה שלו ושל חנוך למשל בזמנו נכשלו חזק במכירות, הציבור פשוט לא היה רגיל לסיגנון כזה וזה הרתיע אותו ) ובאמת היה מהכוחות המרכזים שפרצו את הדרך לרוק אנד רול הישראלי
 

shulhi86

New member
תלוי איזה אריק איינשטין

לאריק איינשטיין היו עליות ומורדות רציניים מאד במהלך השנים. אריק של היום הוא גרסה זקנה ועייפה במקצת שמתקשה למצוא את מקומו... לטעמי דיסק המופת שלו הוא לא שבלול ולא פוזי אלא "לאן פרחו הפרפרים" המדהים.
 

m1989

New member
אני מאוד אוהבת את אריק איינשטיין

גדלתי על השירים שלו, ולאורך השנים אהבתי את העבודה שלו עם שלום חנוך, ואני מאוד אוהבת את הסינגל האחרון שלו " זה לא בדיוק געגוע" חשבתי גם אני הרבה על כמה אני מעריכה את הבנאדם , באמת מוסיקאי גדול
 
למעלה