מקדמת תשלום-

ahbarfilez

New member
מקדמת תשלום-

אוקיי, מצטער שאני מפגיז את הפורום הזה בשאלות, אני פשוט נורא מבולבל וכנראה שהפורום הזה שימושי מאד ועוזר לי מאד
אני עתודאי, זאת אומרת שהצבא אמור לשלם על לימודיי, העניין הוא שההודעה הרשמית על קבלתי לעתודה עוד לא התקבלה, זה יקרה רק בתחילת אוקטובר [אני די בטוח שהתקבלתי], ועד אז הצבא לא משלם שקל. בתחילת אוגוסט קיבלתי מהאוניברסיטה בקשה לתשלום מקדמה עד ה-15 לאוגוסט (שכבר עבר), על סך 3600 ש"ח [גם כן מקדמה, כמעט חצי שכר לימוד.] העניין הוא שהצבא אמור להחזיר לי את הכסף הזה באם אתקבל, אבל אין לי כיצד לגייס כזה סכום מכיוון שאין להוריי חסכונות והם אנשים קשי יום. אחרי שכנועים ותחנונים רבים, האוניברסיטה הסכימה לדחות את זה בשבועיים ל-29 לחודש. שאלתי היא: האם זה סתם תרגיל לסחוט מאנשים תשלום? האם רוב האנשים משלמים בזמן או שגם אחרים מאחרים בתשלום והם מעלימים עין? זאת אומרת, אם נשלם את המקדמה רק בסוף ספמטבר למשל, האם מועמדותי ללימודים תבוטל ולא אוכל ללמוד (כמו שהם טוענים), או שהם סתם אומרים זאת כדי להרתיע ולגרום לאנשים לשלם בזמן? בתודה, יונתן.
 
../images/Emo2.gif

דרך די עקומה, אני מוכרחה להודות... מצטערת שאין לי משהו מועיל להגיד. עד כמה שידוע לי, חייבים לשלם את המקדמה בזמן כדי לבנות מערכת וכן הלאה. מה הצבא אמר לך בנושא? הרי זה לא שאתה אמור לשלם במידה ולא יקבלו אותך - כי במקרה כזה לא תתחיל ללמוד. למה הצבא נותן הודעת קבלה רק בתחילת אוקטובר? ניסית לשאול אותם לגבי זה? זה הרי מגוחך שמועמדים שהתקבלו לאוניברסיטה ורוצים להיות בעתודה ישלמו מקדמות ואז יגלו שהצבא החליט לא לקבלם לעתודה.
 

ahbarfilez

New member
זו הדרך שהצבא עובד,

כולם מקבלים את התשובות רק בתחילת אוקטובר, ובאוניברסיטה אמרו שאם לא אתקבל לעתודה הם יחזירו את הכסף. אז שאני אבין, אם לא אשלם את המקדמה אני לא אוכל לבנות מערכת?
 
עד כמה שידוע לי

צריך לשלם מקדמה כדי שהאוניברסיטה תחשיב אותך בתור סטודנט ותוכל להשתמש בשירותיה... מי שלא משלם את המקדמה מניחים שהוא אמנם התקבל אבל לא רוצה להמשיך ומקבלים מי שברשימת המתנה, כך נראה לי. ניסית להסביר לצבא את המצב? ואיפה תלמד? באיזו אוניברסיטה? אולי תוכל לדבר עם הדיקאן של הפקולטה ולהסביר את המצב ולבקש התחשבות הפקולטה, או עם מדור שכר לימוד או סטטוס... אפשרי גם לראות ממי תוכל להלוות את הסכום, אבל אני מבינה שזו בעיה. אתה יכול גם (לא יודעת אם אתה רוצה) לעבוד חודש... אבל זה לא יספק לך את הסכום מיידית. יש לבנקים או ל ISL הצעות להלוואת כסף ללימודים, למרות שאני ממש לא חושבת שאתה צריך להכנס לזה בגלל המצב הטיפשי הזה...
 

B L I M P

New member
עד כמה שידוע לי

אם אתה לא משלם עד תאריך מסויים (נראה לי ה 15.9 והמחיר כולל הצמדה למחיר המקורי, לפחות ככה זה בעברית) אז "מבטלים" את הקבלה שלך - כלומר, מקבלים את הבא בתור. אם ישאר מקום אחרי שכל מי שרצה התקבל ושילם - אז עדיין תוכל להתקבל. אם לא - אז צר לי, כנראה אבוד לך (אלא אם כן תוכל לבקש משהו לפנים משורת הדין בגלל המצב בבית והמצב עם הצבא או אם מישהו אחר יבטל את הרישום שלו ואז יקבלו אותך)
 

GuestOfHonor

New member
לא סביר

שמע, אם זה באמת המצב, אני מציע לך להיכנס לפורום עתודה פה בתפוז ולשאול את העתודאים האחרים אם גם אצלם זה ככה ואיך הם מסתדרים עם זה. אני מבטיח לך שאתה לא העתודאי היחידי שאין לו מאיפה לארגן כסף לשכר הלימוד בלי עזרה של הצבא. (יש לך מחשב בבית? אז אתה כבר במצב כלכלי יותר טוב מכמה עתודאים שאני מכיר). אם אתה לגמרי תקוע עם זה אתה יכול לפנות למנהלת עתידים (שאחראים על המסלול שלך) ולראות אם יש שם מישהו שיכול לעזור.
 

uri80

New member
../images/Emo41.gifחשוב, שים לב. בדרך כלל אם אתה לא משלם את

המקדמה בזמן יכולה להיווצר בעיה עם תכנון המערכת. כדי שלא תיפול בין הכסאות תוודא שבאוניברסיטה מודעים לכך ושלא יעשו לך בעיות (גם באוניברסיטה כמו בצבא יד ימין לא תמיד יודעת מה יד שמאל עושה ולא תמיד מדור שכר לימוד מעודכן בכל מה שהמזכירה מהפקולטה החליטה) גם לא הייתי מסתמך על הצבא כי זו מערכת מסורבלת ולעיתים אטומה. נסה לדבר ישירות עם האחראים בצבא ובאוניברסיטה כדי לבדוק מה ניתן לעשות, אל תדחה לרגע האחרון. אם באמת אין ברירה או עזרה , אולי הייתי שוקל הלוואה אבל תוודא לפני שכן שאפשר להחזיר אותה ישר במקרה הצורך אם יחזירו לך את המקדמה. חוץ מזה, בנימה קצת יותר אישית -מאחל לך המון הצלחה בהמשך עם הלימודים והעתודה.
 
למעלה