מקבץ תמונות מהתקופה האחרונה

מצב
הנושא נעול.
במקרה הזה, בראשו של תושב ירושלים

בראשם של חלק מתושבי המרכז:
תל אביב צפון - כל תחנה מצפון לבנימינה
תל אביב דרום - כל תחנה מאשדוד או קרית גת ודרומה
תל אביב מזרח - כל תחנה מלוד ומזרחה, למעט אולי מודיעין
במקרה הזה, בראשו של תושב ירושלים
באר שבע צפון היא תל אביב מרכז.
 
תל-אביב מרכז לא היתה מעולם צפון או הצפון

במקרה הזה, בראשו של תושב ירושלים
באר שבע צפון היא תל אביב מרכז.
תל-אביב מרכז לא היתה מעולם צפון או הצפון
זו טעות טרגית של רבים מתושבי תל-אביב. בעבר, פרסמתי פה תמונה יפה בשחור-לבן של תחנת בני-ברק עם השלט תל-אביב הצפון. חשבתי שהוא מתכוון לתחנת סבידור בתחילה אבל בכל מקרה זה לא משנה את העובדה שכבר ביום חנוכת התחנה הרשמי, כלומר ביום 04.11.1954 היא נחנכה (תמונת ההזמנה לטקס גם פורסמה כאן בעבר על-ידי) ונקראה מיד תל-אביב מרכז ע"ש ארלוזורוב. כמו-כן פרסמתי כאן בעבר תמונות נדירות מאוד של קטר 102 נכנס לתחנה עם רכבת נוסעים רשמית ראשונה, כאשר הקטר מעוטר בענפי דקל לכל אורכו. כך היה נהוג בעבר בטקסים.
 

yusufmon1

New member
אביתר, האם תוכל

תל-אביב מרכז לא היתה מעולם צפון או הצפון
זו טעות טרגית של רבים מתושבי תל-אביב. בעבר, פרסמתי פה תמונה יפה בשחור-לבן של תחנת בני-ברק עם השלט תל-אביב הצפון. חשבתי שהוא מתכוון לתחנת סבידור בתחילה אבל בכל מקרה זה לא משנה את העובדה שכבר ביום חנוכת התחנה הרשמי, כלומר ביום 04.11.1954 היא נחנכה (תמונת ההזמנה לטקס גם פורסמה כאן בעבר על-ידי) ונקראה מיד תל-אביב מרכז ע"ש ארלוזורוב. כמו-כן פרסמתי כאן בעבר תמונות נדירות מאוד של קטר 102 נכנס לתחנה עם רכבת נוסעים רשמית ראשונה, כאשר הקטר מעוטר בענפי דקל לכל אורכו. כך היה נהוג בעבר בטקסים.
אביתר, האם תוכל
לפרסם שוב את התמונה?
 

tristis

New member
תמיד צפון

אשתדל למצוא ובשמחה !
תמיד צפון
מעניין לשמוע שהתחנה הזו נקראה תמיד מרכז.
אתה בהחלט צודק שהתל אביבים קראו לה תמיד תמיד צפון. אני מניח מכיוון שאיזור ארלוזורוב - כביש חיפה כבר נתפס כצפון תל אביב.
השם "התחלף" אצל התל אביבים (ולא רק) לארלוזורוב בעקבות מסוף אגד שנפתח שם.

נשמח לתמונות. בספר של קוטרל יש תמונה מ 1954 אבל מה שרואים שם זה שלטים של "יציאה"
 
אם אינני טועה אזי גם האזור של רח' ארלוזורוב

תמיד צפון
מעניין לשמוע שהתחנה הזו נקראה תמיד מרכז.
אתה בהחלט צודק שהתל אביבים קראו לה תמיד תמיד צפון. אני מניח מכיוון שאיזור ארלוזורוב - כביש חיפה כבר נתפס כצפון תל אביב.
השם "התחלף" אצל התל אביבים (ולא רק) לארלוזורוב בעקבות מסוף אגד שנפתח שם.

נשמח לתמונות. בספר של קוטרל יש תמונה מ 1954 אבל מה שרואים שם זה שלטים של "יציאה"
אם אינני טועה אזי גם האזור של רח' ארלוזורוב
נקרא גם בעברו "הצפון הישן".
ובוא נדייק לגבי שינוי השם שנבע בעקבות הכנסת הרכבת לרשות הנמלים בין השנים 1988 ועד 2003:
הנה קטע קצרצר מתוך "המגה ארכיון":
פתיחה בלתי רשמית של תחנת הרכבת החדשה: "תל-אביב מרכז".
10.01.1988
"רכבת-ישראל" מובילה 6.7 מיליון טון מטעני משא בשנת 1987/88.
01.04.1988
טקס חנוכת תחנת הרכבת החדשה "תל-אביב מרכז" (נקראה אחר-כך בחודש דצמבר 1990 ע"ש מנחם סבידור. ראו להלן).
03.05.1988, 11:00
רכבת נוסעים מיוחדת לירושלים: רכבת נוסעים מיוחדת הכוללת את להקת משינה, מעריציה ושידור חי ברשת ג' יוצאת מתחנת הרכבת בני-ברק לירושלים.
19.07.1988
ממשלת ישראל מאשרת את איחוד "רשות-הנמלים" עם "רכבת-ישראל". מעתה נקראת הרשות החדשה: "רשות הנמלים והרכבות".
אוגוסט 1988
רכבת מיוחדת: מלווה העצמאות והפיתוח – (בונדס), אשדוד – אשקלון. (מוביל: קטר מס' 612).
09.08.1988
טקס הקמתה הרשמית של "רשות הנמלים והרכבות".
07.09.1988
החברה הכלכלית לחיפה מקבלת לידיה את פרוייקט הקמת "הכרמלית החדשה".
1989
הגעת קטר דיזל [מס' 131] לשימוש בעיתוק וברכבות קלות (פריקה יחידה) של חברת
KALMAR VERKSTAD מדגםT 44 ל-"רכבת-ישראל".
24.03.1989
 

tristis

New member
נכון מאד

אם אינני טועה אזי גם האזור של רח' ארלוזורוב
נקרא גם בעברו "הצפון הישן".
ובוא נדייק לגבי שינוי השם שנבע בעקבות הכנסת הרכבת לרשות הנמלים בין השנים 1988 ועד 2003:
הנה קטע קצרצר מתוך "המגה ארכיון":
פתיחה בלתי רשמית של תחנת הרכבת החדשה: "תל-אביב מרכז".
10.01.1988
"רכבת-ישראל" מובילה 6.7 מיליון טון מטעני משא בשנת 1987/88.
01.04.1988
טקס חנוכת תחנת הרכבת החדשה "תל-אביב מרכז" (נקראה אחר-כך בחודש דצמבר 1990 ע"ש מנחם סבידור. ראו להלן).
03.05.1988, 11:00
רכבת נוסעים מיוחדת לירושלים: רכבת נוסעים מיוחדת הכוללת את להקת משינה, מעריציה ושידור חי ברשת ג' יוצאת מתחנת הרכבת בני-ברק לירושלים.
19.07.1988
ממשלת ישראל מאשרת את איחוד "רשות-הנמלים" עם "רכבת-ישראל". מעתה נקראת הרשות החדשה: "רשות הנמלים והרכבות".
אוגוסט 1988
רכבת מיוחדת: מלווה העצמאות והפיתוח – (בונדס), אשדוד – אשקלון. (מוביל: קטר מס' 612).
09.08.1988
טקס הקמתה הרשמית של "רשות הנמלים והרכבות".
07.09.1988
החברה הכלכלית לחיפה מקבלת לידיה את פרוייקט הקמת "הכרמלית החדשה".
1989
הגעת קטר דיזל [מס' 131] לשימוש בעיתוק וברכבות קלות (פריקה יחידה) של חברת
KALMAR VERKSTAD מדגםT 44 ל-"רכבת-ישראל".
24.03.1989
נכון מאד
זה בחלט צפון תל אביב.
הצפון הישן מובדל מהצפון החדש ע"י הירקון. תלאביבים ותיקים לא ישתמשו במונחים הללו כלל. לגביהם צפון תל אביב הוא עד הירקון. צפונה משם זה רמת אביב, למד, צהלה, אפקה מעוז אביב וכו'
 
תודה !

נכון מאד
זה בחלט צפון תל אביב.
הצפון הישן מובדל מהצפון החדש ע"י הירקון. תלאביבים ותיקים לא ישתמשו במונחים הללו כלל. לגביהם צפון תל אביב הוא עד הירקון. צפונה משם זה רמת אביב, למד, צהלה, אפקה מעוז אביב וכו'
תודה !
 
אצל התל אביבים שאני מכיר

בראשם של חלק מתושבי המרכז:
תל אביב צפון - כל תחנה מצפון לבנימינה
תל אביב דרום - כל תחנה מאשדוד או קרית גת ודרומה
תל אביב מזרח - כל תחנה מלוד ומזרחה, למעט אולי מודיעין
אצל התל אביבים שאני מכיר
תל אביב צפון זה הקצה הצפוני של רוטשילד, תל אביב דרום זה הקצה הדרומי של רוטשילד, תל אביב מזרח זה יהודה הלוי, כל מה שאחרי כיכר רבין זה צפון הארץ ולוינסקי זה חלק מעוטף עזה.
 
לווינסקי זה חלק מעוטף חרטום

אצל התל אביבים שאני מכיר
תל אביב צפון זה הקצה הצפוני של רוטשילד, תל אביב דרום זה הקצה הדרומי של רוטשילד, תל אביב מזרח זה יהודה הלוי, כל מה שאחרי כיכר רבין זה צפון הארץ ולוינסקי זה חלק מעוטף עזה.
לווינסקי זה חלק מעוטף חרטום
 

Ccyclist

Well-known member
דווקא יכולים ללמד את מתחם התחנה דבר או שניים

עוטף אסמרה!
דווקא יכולים ללמד את מתחם התחנה דבר או שניים
שלושה סרטונים העוסקים ברכבת האריתראית.
הראשון - מהדקה ה2:40 המצב ב2009, קו קיטור שנראה ישן ומוזנח בסרטון תיירותי בגרמנית.

השני - מ1996 שמראה את שיקום הקו בידי הממשלה האריתראית אחרי 20 שנות סגירה, ומיחזור מרכיביו בין השאר ע"י הצבא האתיופי ליצור עמדות צבאיות. אריתראיה סירבה להכנס למלכודת סיוע החוץ והחובות שאליהן נכנסו מדינות רבות באפריקה, והצליחה - כפי שניתן לראות בסרטון הראשון - לשקם את הקו תוך שימוש בחומרי הגלם הישנים וברכבות הישנות.

והשלישי - סרטון ביקורתי על מצב הרכבת היום כקוריוז לתיירים, ביקורתי על המשטר באריתריאה, אך משבח את הרכבת שעולה מנמל מסאוואה לגובה של 2,394 מטר מעל לפני הים בנקודה הגבוהה ביותר בקו בדרך לאסמארה ומשווה את המסלול לרכבת לדארג'ילינג שבהודו.

ערך הרכבת האריתראית: http://en.wikipedia.org/wiki/Eritrean_Railway 

אם קיבוצי צפון עמק הירדן יאגדו חבורה של אריתראים אלו יכולים לשחזר עבורם את הקטע של רכבת העמק מצפון לבית-שאן ועד לצמח. קטן עליהם.





 
לי יש דווקא הצעה הרבה יותר טובה

דווקא יכולים ללמד את מתחם התחנה דבר או שניים
שלושה סרטונים העוסקים ברכבת האריתראית.
הראשון - מהדקה ה2:40 המצב ב2009, קו קיטור שנראה ישן ומוזנח בסרטון תיירותי בגרמנית.

השני - מ1996 שמראה את שיקום הקו בידי הממשלה האריתראית אחרי 20 שנות סגירה, ומיחזור מרכיביו בין השאר ע"י הצבא האתיופי ליצור עמדות צבאיות. אריתראיה סירבה להכנס למלכודת סיוע החוץ והחובות שאליהן נכנסו מדינות רבות באפריקה, והצליחה - כפי שניתן לראות בסרטון הראשון - לשקם את הקו תוך שימוש בחומרי הגלם הישנים וברכבות הישנות.

והשלישי - סרטון ביקורתי על מצב הרכבת היום כקוריוז לתיירים, ביקורתי על המשטר באריתריאה, אך משבח את הרכבת שעולה מנמל מסאוואה לגובה של 2,394 מטר מעל לפני הים בנקודה הגבוהה ביותר בקו בדרך לאסמארה ומשווה את המסלול לרכבת לדארג'ילינג שבהודו.

ערך הרכבת האריתראית: http://en.wikipedia.org/wiki/Eritrean_Railway 

אם קיבוצי צפון עמק הירדן יאגדו חבורה של אריתראים אלו יכולים לשחזר עבורם את הקטע של רכבת העמק מצפון לבית-שאן ועד לצמח. קטן עליהם.
לי יש דווקא הצעה הרבה יותר טובה
להעלות את כולם על מטוסים מיידית ולהטיס אותם למולדתם, שם יוכלו לשקם ולחדש קווי רכבת כאוות נפשם.
 
כל מי שבעד ההצעה שלך שיכבה את המחשב

לי יש דווקא הצעה הרבה יותר טובה
להעלות את כולם על מטוסים מיידית ולהטיס אותם למולדתם, שם יוכלו לשקם ולחדש קווי רכבת כאוות נפשם.
כל מי שבעד ההצעה שלך שיכבה את המחשב
וילך לעבוד במקומם!
 

Ccyclist

Well-known member
מי שלא פנה ל UNHCR בקהיר אינו פליט.

לי יש דווקא הצעה הרבה יותר טובה
להעלות את כולם על מטוסים מיידית ולהטיס אותם למולדתם, שם יוכלו לשקם ולחדש קווי רכבת כאוות נפשם.
מי שלא פנה ל UNHCR בקהיר אינו פליט.
האריתראים מגיעים לישראל דרך מצריים, שם ישנה נוכחות של ה UNHCR בבניינים עם דגל האו"ם בערים הראשיות ואפילו צוותים ניידים העובדים מול מי שמגיעים למצריים מסודן בריכוזים אליהם האנשים האלו מגיעים.
&nbsp
מי שבמקום לפנות לגוף רשמי כמו ה UNHCR (שב 90% מהמקרים מעניק תעודת פליט) בוחר למצא מבריח שיעביר אותו הלאה בצורה בלתי חוקית איננו פליט אלא מסתנן.
&nbsp
אבל - היכולת של האריתראים לשקם את המסילה בארצם ממצב של הרס טוטאלי (התוואי נשמר, המסילות הוסרו ברבות השנים אך הוחזרו בתהליך השיקום) ראויה לשבח, ומול מצב בו ארגוני הזכויות למיניהם רואים בהם פרימיטיבים חסרי ישע טוב להראות שאלו אנשים עם פוטנציאל שמסוגלים ליצור ולבנות.
 
בוודאי שהם אינם פליטים

מי שלא פנה ל UNHCR בקהיר אינו פליט.
האריתראים מגיעים לישראל דרך מצריים, שם ישנה נוכחות של ה UNHCR בבניינים עם דגל האו"ם בערים הראשיות ואפילו צוותים ניידים העובדים מול מי שמגיעים למצריים מסודן בריכוזים אליהם האנשים האלו מגיעים.
&nbsp
מי שבמקום לפנות לגוף רשמי כמו ה UNHCR (שב 90% מהמקרים מעניק תעודת פליט) בוחר למצא מבריח שיעביר אותו הלאה בצורה בלתי חוקית איננו פליט אלא מסתנן.
&nbsp
אבל - היכולת של האריתראים לשקם את המסילה בארצם ממצב של הרס טוטאלי (התוואי נשמר, המסילות הוסרו ברבות השנים אך הוחזרו בתהליך השיקום) ראויה לשבח, ומול מצב בו ארגוני הזכויות למיניהם רואים בהם פרימיטיבים חסרי ישע טוב להראות שאלו אנשים עם פוטנציאל שמסוגלים ליצור ולבנות.
בוודאי שהם אינם פליטים
אין בישראל אפילו פליט אחד.
"ארגוני הזכויות" (עלק) ומשרתיהם בתקשורת משקרים ביודעין כבר שנים כשהם קוראים להם "פליטים".
כשהם פונים לבתי המשפט הם משנים את הסיפור וקוראים להם "מבקשי מקלט" כי הם יודעים שסיפור ה"פליטים" הוא שקר ובית המשפט לא יקנה אותו.
גם "מבקשי המקלט" זה ביטוי מטעה כי כל אחד יכול "לבקש מקלט" והעובדה שהוא מבקש מקלט לא הופכת אותו לראוי להגנה או לקבלת מקלט. משתמשים במונח "מבקשי מקלט" כדי לנסות ולהטעות את בתי המשפט והתקשורת (ודרכם את הציבור) ולשכנע שמדובר באנשים שראויים לקבל מקלט, מה שאינו נכון.
עובדה נוספת שהם תמיד שוכחים לציין היא ש"מבקשי המקלט" לגמרי במקרה בחרו לבקש מקלט דווקא בישראל לאחר שעברו 5-3 מדינות בדרך לכאן. הם גם "שוכחים" להסביר למה הם מבקשים מקלט דווקא בישראל.
הם גם מסתירים את העובדה ש"מבקשי המקלט" לא באמת רצו לבקש מקלט, אלא ש"ארגוני הזכויות" המזוייפים משכנעים אותם לבקש מקלט, ממלאים עבורם את הטפסים ומממנים עבורם את ההליכים המשפטיים.
והם כמובן מסתירים את המטרות האמיתיות שלשמן פועלת מערכת ההונאה הענקית הזו.
 

Ccyclist

Well-known member
They had a "refugee camp" in FRANCE

בוודאי שהם אינם פליטים
אין בישראל אפילו פליט אחד.
"ארגוני הזכויות" (עלק) ומשרתיהם בתקשורת משקרים ביודעין כבר שנים כשהם קוראים להם "פליטים".
כשהם פונים לבתי המשפט הם משנים את הסיפור וקוראים להם "מבקשי מקלט" כי הם יודעים שסיפור ה"פליטים" הוא שקר ובית המשפט לא יקנה אותו.
גם "מבקשי המקלט" זה ביטוי מטעה כי כל אחד יכול "לבקש מקלט" והעובדה שהוא מבקש מקלט לא הופכת אותו לראוי להגנה או לקבלת מקלט. משתמשים במונח "מבקשי מקלט" כדי לנסות ולהטעות את בתי המשפט והתקשורת (ודרכם את הציבור) ולשכנע שמדובר באנשים שראויים לקבל מקלט, מה שאינו נכון.
עובדה נוספת שהם תמיד שוכחים לציין היא ש"מבקשי המקלט" לגמרי במקרה בחרו לבקש מקלט דווקא בישראל לאחר שעברו 5-3 מדינות בדרך לכאן. הם גם "שוכחים" להסביר למה הם מבקשים מקלט דווקא בישראל.
הם גם מסתירים את העובדה ש"מבקשי המקלט" לא באמת רצו לבקש מקלט, אלא ש"ארגוני הזכויות" המזוייפים משכנעים אותם לבקש מקלט, ממלאים עבורם את הטפסים ומממנים עבורם את ההליכים המשפטיים.
והם כמובן מסתירים את המטרות האמיתיות שלשמן פועלת מערכת ההונאה הענקית הזו.
They had a "refugee camp" in FRANCE
Just outside the Eurotunnel and the port, they crossed 2 EU member states without claiming asylum in order to get to the UK.
&nbsp
Its called "Asylum shopping" and has been going on since the 90s!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה