מצרף או פסיכומטרי? ועוד

h i l a d i

New member
מצרף או פסיכומטרי? ועוד ../images/Emo53.gif

קודם כל שלום לכולם! דבר שני, למרות שההודעה ממש ממש ארוכה אני מבקשת מכולם להשתדל להחזיק מעמד ולענות לי כמה שיותר מהר, זה ממש דחוף לי... תודה לכם מראש! אני הילה, בת 18, בוגרת תיכון טרייה (סוף סוף!) המתגייסת במאי. אם מישהו בתור התחלה יוכל להסביר לי איך נרשמים לפורום אני אשמח... אז ככה, יש לי נתונים די גבוהים יחחסית ואני מתלבטת אם לעשות פסיכומטרי או לא... באתר של אונ' ת"א יצא לי מצרף 673 וממוצע בגרויות 111.86 וביחד ציון ההתאמה הוא 694. בטכניון יצא לי מצרף 694 וממוצע בגרויות 114.18 וביחד ציון סכם 91.51. באתר של הטכניון בדקתי בטבלה שם למה אני יכולה להתקבל ויצא שיש לי ממוצע מספיק בשביל ללמוד הכל אבל ברפואה והנדסת חשמל-פיסיקה יצא שצריך 90-92. הסבירו לי שבשנים לחוצות אני לא אתקבל. באונ' ת"א יש כמה דברים שאני לא יכולה להתקבל אליהם - ביולוגיה-ביואינפורמטיקה, מדעי המחשב-ביואינפורמטיקה, פיסיקה(ראשי) ומדעי המחשב(משני) וביה"ס לרפואה. בכולם צריך ציון התאמה בין 710-720 בערך... השאלה שלי היא כזו, התייעצתי עם מישהו ביואל גבע (שהתקשר אחרי שהשארתי את פרטיי באתר שלהם) והוא אמר שבטכניון לרפואה אני לא מתקבלת כי צריך פסיכומטרי 750 לפחות - זה נכון? הוא גם אמר שבשביל ללמוד פסיכולוגיה צריך ממוצע גדול משלי וזה מוזר כי לפי מה שהבנתי לפסיכולוגיה יש סף קבלה מבין הנמוכים... ויש לי עוד חשש - שיבטלו את המצרף בקרוב ואז אני אהיה חייבת לעשות פסיכומטרי... וזו השאלה שלי - האם כדאי לעשות פסיכומטרי? אם אני עושה אז זה עכשיו ולא אחרי הצבא, אני גם ככה משתחררת שנתיים אחרי כולם בגלל הגיוס המאוחר וקבע שאני אחתום (אני אהיה בקצונה יעודית), ועכשיו יש לי זמן בשפע. אבל השיקול כאן הוא כלכלי וגם שיקול של אם יש לי כח לעשות משהו שאני לא ממש חייבת... קראתי כאן בפורום שהמליצו למישהו עם מצרף גבוה לעשות פסיכומטרי בכל זאת אז אם יש מישהו שיודע על זה משהו אני ממש ממש ממש צריכה עזרה דחופה... ועוד משהו, אני רוצה ללכת ליואל גבע כי לפי מה שהבנתי פה הוא מהטובים והם אמרו לי שההרשמה למועד פברואר כבר מסתיימת בימים אלו, היה לו מאוד לחוץ שאני ארשם עוד היום וכבר היינו מוכנים לעשות זאת אך בגלל שלא פרסו לנו תשלומים נוחים ההורים שלי השהו את ההרשמה. זה נכון שההרשמה לקורס שמתחיל רק עוד חודש מסתיימת כל כך מוקדם??? בבקשה תענו לי כמה שיותר מהר כי זה ממש דחוף לי, אני לא רוצה להרשם סתם ובסוף יסתבר שאני לא צריכה...
 

000שירה000

New member
הי הילה

אני כותבת לך בתור מישהי שהמקרה שלה דומה, ולכן עשיתי גם כמה בירורים בנושא. אני ספיציפית רוצה ללמוד רפואה בת"א, ולכן ברור לי שאני צריכה לעשות פסיכומטרי. אבל אלא אם כן ברור לך שאת רוצה ללמוד את אחד מהדברים שאת לא יכולה להתקבל אליהם בלי פסיכומטרי, אז כדאי לך לשקול זאת. לפסיכולוגיה בת"א, לפחות השנה, הייתי יכולה להתקבל בלי בעיה (ציון ההתאמה לפי האתר שלהם עומד על 640 ומשהו). לגבי רפואה בטכניון- מה שהוא אמר לך זה די בולשיט, את נמצאת די על הגבול עם הציונים שלך כמו שהם. פסיכומטרי בהחלט יכול להגביר את סיכוייך, ו-750 בהחלט יבטיחו לך שם את מקומך, אבל כל ציון פסיכומטרי שגבוה מהמצרף שלך בעצם יעלה לך את הסכם. כלומר, גם 710 יגביר לך את הסיכיים, וממש ממש לא חייבים 750 (לי יש בטכניון סכם של 94 בלי שבכלל עשיתי פסיכומטרי, אז שהוא לא י***ן לך את השכל שחייבים 750 בשביל רפואה בטכניון). השאלה היא בכלל מה זה משנה- כלומר- את בכלל חושבת בכיוון של רפואה? ואם כן- אז בטכניון? מה שאני מנסה לומר, זה שלא משנה כל כך למה את לא מתקבלת עם המצרף...מה שמשנה זה לאיזה חוג את כן מתקבלת איתו... אם את רוצה ללמוד פסיכולוגיה, מה איכפת לך שאת לא יכולה להתקבל לביואינפורמטיקה בת"א או לחשמל ופיזיקה בטכניון? (פסיכולוגיה זו סתם דוגמא, כמובן). אני יכולה לומר לך אישית על עצמי, שאם לא הייתי רוצה ללמוד רפואה בת"א לא הייתי ניגשת בכלל לפסיכומטרי. אבל מצד שני, אני רוצה להתחיל ללמוד שנה הבאה, ולכן יש פחות סיכויים שדברים ישתנו עד אז. במקרה שלך, שיעברו עוד כמה שנים טובות עד שתתחילי ללמוד, יש סיכוי גדול מאוד שדברים ישתנו. לא בטוח שזה אומר שיהיו חייבים פסיכומטרי, אולי ישנו את שיטת החישוב או משהו (ואז אולי זה יהיה לרעתך ואולי דווקא לטובתך, אי אפשר לדעת). אבל בגלל שאי אפשר לדעת מה יהיה, אז אולי בכל זאת תצטרכי פסיכומטרי. אני במקומך הייתי עושה את הדבר הבא: הייתי עובדת עכשיו עד הגיוס, וחוסכת כסף לטיול אחרי צבא (הרבה עובדים וחוסכים רק אחרי השחרור ואז עובר הרבה זמן עד שהם בכלל נוסעים). ישר אחרי השחרור (וכנראה שאז תדעי יותר טוב מה את רוצה ללמוד) הייתי בודקת אם אני צריכה בכלל לעשות פסיכומטרי, ואם כן- עושה אותו, נפטרת מזה, נוסעת עם הכסף שחסכתי לח"ול, וחוזרת ללימודים.... (ככה אומנם את לא חוסכת מעצמך את הזמן של הפסיכו אחרי צבא, אבל את כן חוסכת כסף וחוסכת חודשים של עבודה אחרי הצבא. זאת כמובן בהנחה שאת רוצה לטייל... אבל זה גם רלוונטי בדיוק באותה מידה אם את צריכה לחסוך כסף ללימודים או משהו. ודבר אחרון: הם סתם מלחיצים אותך ביואל גבע!!!! גם אני נרשמתי אליהם למועד דצמבר. לראשונה בררתי איתם באוגוסט, ושבוע אחרי שהייתי אצלם, הם התקשרו להגיד לי כל יום שסוגרים את ההרשמה לדצמבר...כל יום! וזה כולה היה בתחילת אוגוסט. את יודעת מתי נרשמתי בסוף? באמצע ספטמבר, לקורס שהתחיל בסוף ספטמבר, שבועיים לאחר מכן.... ועוד משהו: כשביררתי איתם באוגוסט, זה היה עוד בתקופה שחשבתי לגשת באוקטובר, אבל זה כבר היה ממש גבולי כי רוב הקורסים התחילו. אבל היה קורס אחד שעוד לא התחיל ונפתח יומיים אחרי היום בו התקשרתי, והם עדיין הציעו לי להרשם אליו...יומיים לפני שהוא נפתח... אז אל תלחצי מהם! אני יכולה לומר לגבי יואל גבע, שכל הצעירים האלה שעובדים שם בייעוץ ובטלמרקטינג הם לא תמיד אמינים ודי מעצבנים, אבל זה לא מעיד דבר על הקורסים שלהם והמורים שלהם, שהם באמת טובים מאוד לדעתי. מקווה שעזרתי, שירה.
 

h i l a d i

New member
../images/Emo51.gifועוד משהו...

אז ככה... אין לי שמץ מה אני רוצה ללמוד!!! אני אוהבת מאוד פיסיקה, ואני אוהבת לכתוב אז גם תקשורת היא אופציה, ואני מתעניינת בפסיכולוגיה אבל הכי אני מתעניינת בהנדסה גנטית... ומה שלא ממש הבנתי זה אם רפואה זה ללמוד להיות רופאה או שזה גם כולל את הקטע של המחקר... כי זה מאוד מאוד מעניין אותי, גם חקר המוח והכל. אני אחת שהמון דברים מעניינים אותה ככה שבאמת אין לי מושג מה אני רוצה ללמוד ולכן אני לא רוצה שיהיו דלתות סגורות בפניי... התכנון שלי מההתחלה היה לא לעשות פסיכומטרי ולהסתמך על המצרף אבל בחיבור קיבלתי פחות מהמצופה מה שהוריד לי את הממוצע וגם הקטע שהחליטו פתאום ששיטת המצרף נכשלה... בכל אופן, עזרת לי מאוד מאוד מאוד מאוד בעניין של ההרשמה המהירה... עכשיו אני הרבה פחות לחוצה (אבל עדיין לחוצה). בעיקרון אני חותמת קבע אז שם אני מתכננת לחסוך ללימודים ואולי גם לצבא... ואני מרגישה שעכשיו כשהלימודים עדיין טריים לי בראש יהיה לי הרבה יותר קל לעשות פסיכומטרי אני מעדיפה לעשות את זה עכשיו ולא אחרי הצבא. יש לי שאלה אלייך - בטכניון הכי גבוה שהם דורשים זה סכם של 92, למה את רוצה ללמוד בת"א ולא בטכניון??? אומנם הרמה שווה אבל לטכניון עדיין יש שם יותר יוקרתי... ובתור אחת שהגבירה פיסיקה ומחשבים בתיכון יש סיכויים טובים אפילו שזה יהיה שיקול עבורי... בגלל זה אני כל כך מבולבלת, בעיקר כי אין לי שמץ מה אני הולכת ללמוד! זה ברור שהמייעצים של המכונים יהיו קרציות, הם בטח מקבלים סכום לא פעוט עבור כל תלמיד שהם מצרפים לקורס (דרך אגב, למישהו יש מושג כמה?) וזה בטח שיקול רציני שלהם. מה שכן, הדבריםש הם אומרים נכונים, אולי בהגזמה, אבל נכונים... אני חושבת שלעשת פסיכומטרי אני כן אעשה ומקווה שאני אשרוד. אני מהאנשים שלא מסוגלים לשבת שניה על התחת וללמוד וזה משהו שממש מטריד אותי, אני מפחדת שאני לא אוכל להשקיע את ההשקעה שדרושה כדי לקבל 700+... חברה שלי שהיתה בקורס של יואל גבע אמרה שהמורים שם ממש טובים ומדרבנים ללמוד כמו שצריך... נקווה שיהיה טוב... בכל אופן, תודה רבה לך שירה על העזרה... היה נחמד לשמוע מישהו שמבין עניין ולא מישהו שרוצה למכור לי קורס או סתם לא מבין יותר מדי... אם למישהו יש טיפים לגבי מה כבר אפשר לעשות חוץ מללמוד את האוצר מילים ולהתחיל לקרוא אנגלית (ראיתי את העצות האלה בחיפוש פה...). שיהיה לי ולכל נבחני מועד פברואר ב-ה-צ-ל-ח-ה! אה - איך נרשמים לפורום?????? הילה.
 

000שירה000

New member
למיטב ידיעתי

יש חוג בביולוגיה שמתמקד ספיציפית במדעי המוח, כך שאם זה מעניין אותך זה יכול להתאים לך מאוד! כמו כן, בשביל לעשות במחקר ממש אין צורך ללמוד רפואה. רפואה מכוון בעקרון לעבודה מעשית. למחקר ניתן לעשות תואר ראשון במדעי הרפואה/המוח או מה שמעניין אותך במיוחד (יתכן ויש גם חוגים במרחיבים בנושא ההנדסה הגנטית, תבדקי את זה) ולהמשיך משם לתואר שני (ובהמשך- גם לשלישי). בכל אופן, לכל התחומים שציינת (ואני מקווה שזה מעודד אותך) את מתקבלת גם עם המצרף, כך שיש לך רשת בטחון...:) לשאלה שלך- למה אני לא רוצה טכניון? קודם כל- נכון שהטכניון נחשב יוקרתי במקצועות ההנדסה והמדעים המדוייקים, אבל ברפואה לאו דווקא (למרות שהרמה פחות או יותר זהה בכל האוניברסיטאות בארץ כשמדובר ברפואה). העניין המרכזי הוא שאני גרה במרכז, ולא כל כך מתאפשר לי לעבור לגור בעיר אחרת (ואם כן- זו תיהיה קריעת תחת רצינית מבחינה כלכלית) ולכן אני מעדיפה לפתוח בפני את האופציה של ת"א שהיא הרבה הרבה יותר נוחה לי. לפי מה שאמרת עכשיו, אני מבינה שיש לך מוטיבציה ורצון לגשת לפסיכומטרי עכשיו, ותכלס זה מה שהכי חשוב, כי בלי רצון קשה ללמוד הרבה! אז תגשי עכשיו ושיהיה לך בהצלחה!!! נ.ב- מה לעשות שכבר אמרו את זה- הטיפ הכי טוב זה ללמוד את המילון בעברית לפני הקורס...אין מה לעשות!!! :)) לגבי עוד טיפים- אם מגיעים לידיך מבחני פסיכומטרי, שבי ותפתרי כמה כדי שיהיה לך מושג כללי על סוג השאלות ומבנה המבחן, וככה כשיתחילו ללמד דברים בקורס זה כבר יהיה על נושאים שניתקלת בהם ואת מכירה... אבל זה לא כזה קריטי, זה רק קצת מקל בקורס ונותן ראיה כללית יותר.
 

000שירה000

New member
כן. אני יודעת שאת המילון הם נותנים.

וגם כרטיסיות אם את רוצה. ספרים אחרים אין טעם לקחת לפני הקורס. (אולי באנגלית, אבל גם לא נראה לי שצריך, כי בסה"כ רוב העומס בשיעורי הבית זה המילון בעברית, ולא באנגלית). אם את רוצה לתרגל מבחנים- אז תנסי להשיג מחברים שכבר עשו פסיכומטרי וגם תעזרי בקישורים פה בפורום.
 

Mr Snufkin

New member
שלום הילה המיואשת...

קודם כל הכרות:- אני אסף עוד אחד מנפגעי מועד אוקטובר 2003 בפסיכומטרי! (סתם האמת הפסיכומטרי היה שכונה!!)... בכל אופן... נתחיל מהסוף "אני לא רוצה להרשם סתם ובסוף יסתבר שאני לא צריכה" - אין דבר כזה לא צריכה פסיכומטרי. וזה ככה מכל כך הרבה סיבות, להלן רשימה מקוצרת:- 1. המקצוע- אין לך מושג, לא חצי מושג ואפילו לא עשירית מושג של מה את רוצה ללמוד באוניברסיטה... כן אז אולי באמת לפסיכולוגיה השנה באת"א היית מתקבלת... אבל את לא יודעת כבר עכשיו להגיד במאתיים אחות שאת רוצה ללמוד פסיכולוגיה עוד שלוש שנים... אם תרצי לפתע ללמוד דווקא ביואינפורמטיקה שיהפוך (כפי שחוזים לו) לאחד מהמקצועות הנחשקים ביותר באוניברסיטאות... אז מה?? - פסיכומטרי פותח דלתות... את צריכה להתחיל את המירוץ האקדמאי כשכל המסלולים פתוחים- כשהעניינים בשליטה שלך... כשאף אחד לא מכתיב לך מה ללמוד- את בוחרת במסלול שמתאים לך!!! זה עושים רק עם פסיכומטרי. 2. המצרף- הרשי לי לנפץ אשליה! המצרף זה לא כרטיס כניסה בטוח לשום מקום!! האוניברסיטאות מתנגדות נחרצות למצרף ומאמינות כי הוא לא מהווה דרך אמינה דיו לקביעת טיבו של התלמיד. לכם הם עקפו את החוק של משרד החינוך?? הכיצד את שואלת?- על ידי יצירת מכסות. רק 20% מתלמידי את"א למשל יכולים להתקבל על ידי מצרף. מה זה יוצר למעשה? תחרות שבה הטוב ביותר מנצח. ומה לעשות... הציונים שלך בהחלט ראויים אבל הם לא בשמיים. ק בכיתה שלי יש 15 שעוברים אותך... משמע 15 אנשים שהמצרף שלהם גבוה משלך- שיעברו אותך במאבק אחר כניסה דרך מצרף לאת"א. נקודה למחשבה! 3. העתיד- ועדת החינוך של הכנסת כבר הודיעה שעם פתיחת מושב החורף (מחר) ייחלו דיונים לגבי שיקול מחדש של שיטת המצרף שלא הוכיחה את עצמה (אותה כמות של נרשמים לפסיכומטרי ב-2001 וב-2002). עד שתגיעי לאוניברסיטה ישנה סבירות מאוד מאוד מאוד מאוד רצינית ששיטת המצרף הכושלת תיופל או תוחלף... פסיכומטרי זה ללכת על בטוח... יש לו רקורד רציני באוניברסיטאות והסבירות שהוא ישונה היא אפסית (בטח שלא ב-4-5 שנים הקרובות)! זה באמת רק מקצה מן השיקולים שחשוב לשקול לפני שזורקים משפט כמו "לא ממש חייבת" לאוויר.... אני אישית ממליץ בחום לקחת עכשיו קורס (כשהחומר מביצפר טרי ויש זמן פנוי על הידיים) לחרוש חודש וחצי להוציא ציון פסיכומטרי טוב (ואולי אפילו גם פטור מאנגלית.. שייקל עלייך בלימודים- 6 שעות שבועיות פחות במערכת!) ושלום על ישראל.... לי זה עבד (אני מקווה.. תוצאות יהיו עוד כשבועיים)! בהצלחה בכל דרך שלא תפני... אסף
 

h i l a d i

New member
תודה רבה רבה!

גם למיסטר סנופקין (מעריץ של המומינים?) וגם לשירה... כמו שאמרתי אני כנראה כן אעשה פסיכומטרי ויש לי שאלה - יש מצב להשיג יותר תשלומים מהמכון? (יואל גבע) כי הקטע של הכסף ממש לחוץ פה... ההורים שלי לא יגידו לי לא לעשות, כי בענייני לימודים אין כאן שאלה של כן ולא אבל יכול להיות שאני אצטרך להתפשר על מכון פחות טוב, משהו שאני לא רוצה... ועוד משהו - ידיד שלי אמר שאין הרבה הבדלים בין המכונים השונים ושלמרות שיואל גבע הוא הכי טוב אם אני אקח קורס בקידום זה לא ישפיע על הציון שלי אלא רק ההשקעה האישית שלי! זה עקרונית נכון אבל המכון לא תורם קצת? בעיקר ליילדה עצלנית כמוני? אני אתן לכם סתם דוגמאות, למתכונת (86) ולבגרות (76) בספרות למדתי שעה וחצי לפני המבחן, וכשאני אומרת לפני המבחן זה לקום בשש וחצי וללמוד על שמונה... לבגרות בפיסיקה (חשמל - 60, פרקי בחירה - 92) לא למדתי בכלל, גם לא לבגרות במתמטיקה(100). לפעמים יוצא טוב ולפעמים רע... ואני יודעת בבירור שלפסיכומטרי אני צריכה לחרוש כמו שצריך כדי להוציא את המיטב... שוב תודה רבה!
 

000שירה000

New member
אני לא יודעת איך זה במכונים אחרים..

אבל ביואל גבע די מקפידים על לפחות לנסות לגרום לך לשבת על התחת. כל שיעור את מדווחת למורה בדיוק באיזה עמוד את בספר שלך באנגלית, ויש מלא בחנים שהמורה לוקח לבדיקה ויכול לפי זה לראות בדיוק כמה למדת את המילים- וכו. אז אולי אפשר לרמות ולכתוב שאת בעמוד 100 כשעוד לא התחלת בכלל לקרוא, אבל את מרמה פה רק את עצמך. יש מעקב מאוד צמוד של המורה, כדי שלא יווצר מצב שמישהו מתחיל לחפף והמורה לא שם לב. אבל לפי מה שטוענים ב"קידום אישי", זה גם ככה... אבל את זה אני כבר לא יודעת מנסיון אישי.
 

h i l a d i

New member
השאלה כמה, כי -

הם אישרו לנו 5 תשלומים בשיקים ועשרה תשלומים באשראי ואין לנו אפשרות לשלם באשראי, יש מצב להשיג אותו מספר תשלומים גם בשיקים?
 

000שירה000

New member
שאלה לאסף

מאיפה שמעת על עניין המכסה של ה-20% באת"א???? כי כשהייתי שם לפני חודש במשרד רישום לא אמרו לי שום דבר בכיוון. אתה בטוח? יש לך קישור / כתבה / מסמך שמעיד על כך או ציטוט שאתה יכול לצרף לי? לי זה לא משנה כי אני בכל מקרה עושה פסיכו, אבל זה חשוב לי בשביל חבר שלי שמתכנן להרשם עם המצרף (יש לו ציון התאמה גבוה בהרבה מהציון שהוא צריך בשביל החוג אותו הוא רוצה) מבלי לגשת לפסיכומטרי. תודה רבה!!!
 

Mr Snufkin

New member
המשפט הראשון שאמרו לנו המדריכים

בקורס של קידום היה עניין המכסות... אז נכון שמכונים יעשו הכל כדי לשכנע אותך להכנס אבל בהחלט נראה לי שהם לא שיקרו בקטע הזה!!!
 

000שירה000

New member
תתפלא...

אם תוכל לעשות לי טובה ענקית ולשאול את המדריך שלך מאיפה הוא בדיוק לקח את זה, ושיגיד לך בדיוק באיזה ספר הרשמה (או לא יודעת איפה) זה כתוב- "אתה ואפסך עוד..." :)
 

זרובי

New member
למה? למה אנשים עושים שטויות?

למה את רצה לעשות קורס? קחי בחינה פסיכומטרית מהאוגדן של המרכז הארצי או מחוברת ההדרכה של המרכז הארצי. אלה בחינות שעברו בעבר ויש שם הוראות איך לחשב את הציון. עשי אותה, ככה, בלי להתכונן ובלי כלום. אבל לפי ההוראות ושמרי על מגבלות הזמנים. חשבי את הציון. אם הציון יהיה גבוה מ- 650 סביר להניח שבלי קורס, רק עם קצת קריאה של ספרים את תקבלי בבחינה ציון גבוה מציון המצרף שלך. וחסכת המון כסף והמון מאמץ. אם הציון יהיה נמוך יותר, עדיין תוכלי להחליט שלא לעשות את הבחינה או לעשות אותה עכשיו עם הכנה עצמית קצרה, וכאשר תחליטי ללמוד, אם המצרף שלך לא יספיק או לא יהיה קביל - לשפר עם הכנה כזו או אחרת. מה רע? מה בוער להעשיר את יואל גבע או כל אחד אחר?
 
הילה - את ממש לא בכיוון ../images/Emo26.gif

לפני הכל - ברוכה הבאה לפורום
השאלה שלך מאוד תמוהה כי במקרה שלך אני בכלל לא מבין מה הדילמה. את יותר מדי לחוצה להספיק כמה שיותר דברים בכמה שיותר זמן. יש לך ציונים שמספיקים להתקבל כמעט לכל המקצועות במוסדות טובים, אני לא מבין מה הטעם לבזבז אלפי שקלים ולבזבז חודשיים (לפחות) של חופש יקר לפני הצבא כדי לעשות משהו שכנראה לא תצטרכי. אם כבר, הדבר הכי חשוב שאת צריכה לעשות עכשיו זה להתעניין במסלולי הלימוד הרבים שיש באוניברסיטאות ולהחליט מה הכיוון שלך ומה את רוצה לעשות בחיים. בפורום תיכנון קריירה (פה בתפוז) ישמחו מאוד לעזור לך בזה. ושוב, זה נשמע לי מאוד מאוד מגוחך לבזבז כ"כ הרבה זמן וכסף בשביל שתוכלי להתקבל ממש לכלללללל המסלולים בכל המקומות. שיהיה בהצלחה!
 

h i l a d i

New member
בוא אני אגיד לך למה...

קודם כל, כבר אחרי שנה אחת שוקלים לבטל את המצרף... מי יודע מה יהיה בעוד 5 שנים??? אני יודעת שגם אם יבטלו את המצרף יהיה משהו במקומו אבל אי אפשר לדעת מה זה יהיה ואם זה יהיה לטובתי או לרעתי... פשוט נראה שהפסיכומטרי זה הדבר היחיד שמחזיק ויחזיק מעמד גם בשנים הבאות... ועוד משהו, קראתי שיש פה מישהו שהמליצו לו באוניברסיטה לעשות פסיכומטרי למרות שיש לו מצרף טוב ושהוא יכול להתקבל למה שהוא רוצה. עוד משהו, אני אחת שלא אוהבת ללמוד כי צריך, ובגלל זה קשה לי מאוד לשבת על התחת וללמוד יותר מרבע שעה רצוף (במקרה הטוב) ואני רוצה שאם אני כבר עושה פסיכומטרי שיהיה לי היתרון של "מיד אחרי התיכון". ובטח שללמוד לבד אני לא יכולה, אני חייבת מישהו שיכריח אותי עם איומי סכין ללמוד. להוציא 650 במבחן (סימולציה) הראשון אני לא חולמת על זה אפילו. אני מהאנשים שכשמלמדים אותם משהו הם קולטים בשניה, אבל צריך שילמדו... ככה שעל הפעם הראשונה שאני בכלל רואה מבחן כזה אני לא חושבת שאני אוציא 650... שלא תחשבו לא נכון, אני ממש אבל ממש ממש ממש לא רוצה פסיכומטרי. וכל השנים שלי בתיכון אני החלטתי שאני לא עושה פסיכומטרי אבל עכשיו זה לא נראה כמשהו בטוח למדי וזה מפחיד אותי... וגם הקטע הזה של מכסות עם מצרף וכאלה - מ-ל-ח-י-ץ! ואני מנחשת שאם יהיה מולי מישהו עם אותם נתונים כמו שלי אבל עם פסיכומטרי הוא יתקבל ולא אני, הרי האוניברסיטאות לא מתות על המצרף... בכל אופן, אני חושבת שאני כן אעשה את זה אבל אני תמיד מוכנה לשמוע עוד דעות בעד ונגד - אפילו מאוד רוצה לשמוע דעות כאלה כדי שאני ארגיש שלמה עם ההחלטה שלי - שעדיין ניתנת לשינוי (במיוחד כי אני לא רוצה לעשות את הדבר הזה!).
 

000שירה000

New member
אז הנה כמה נימוקים נגד לגשת עכשיו:

1. לא שוקלים לבטל את המצרף, שוקלים לשנות את השיטה. זה אומר שהשיטה אולי לא עבדה, אבל זה גם אומר שימצאו אלטרנטיבה. זה בדיוק כמו הבגרויות- תמיד מנסים שיטה אחרת: אם זה שיטת המיקוד או שיטת ההגרלות או לא יודעת מה כבר המציאו עכשיו (וזה כבר לא כל כך מעניין אותי למען האמת). אותו דבר כאן- לא יבטלו את המצרף, אלא כל כמה שנים ינפיצו איזו המצאה נפלאה אחרת שתיתן אלטרנטיבה לפסיכומטרי: פעם מצרף, פעם זה יהיה מבחני כניסה פרטניים לכל פקולטה, ולא יודעת מה עוד... אבל אלטרנטיבה כלשהי -תיהיה. שום דבר הוא לא 100%, אבל ההיסטוריה חוזרת בכל מקום... 2. הקטע הזה של המכסות נשמע לי הנפצה (במילים עדינות) ושקר מגעיל של מדריכי קידום (במילים כדורבנות...). לא היה ולא נברא...זה לא מצויין בשום מקום בערכת הרשמה...הציון התאמה שלך זה ציון ההתאמה. ציון התאמה 671 (לדוגמא) יהיה 671! בין אם הוא חושב ע"י פסיכומטרי ובין אם חושב ע"י מצרף. האוניברסיטה חייבת לציין פרט כזה אם הוא היה באמת קיים. אני הייתי במרכז רישום בת"א, ישבתי שם עם אחת הבנות שחישבה לי סיכויי קבלה והיא לא ציינה שום דבר לגבי זה. היא בפירוש אמרה לי למה אני יכולה להתקבל עם המצרף בטוח ולמה לא. 3. זה שקראת שלמישהו עם ציוני מצרף גבוהים עדין המליצו באוניברסיטה לגשת לפסיכומטרי- אל תתני לזה לרגש אותך. גם לי הפקידת קבלה שם אמרה את זה. מה איכפת להם להגיד??? למה שיהיה איכפת להם לחסוך ממך את הפסיכומטרי? יופי שהם "יותר אוהבים" את הפסיכומטרי מהמצרף- הם קבעו חוקי קבלה והם יעמדו בהם, ולכן זה לא משנה מה הם אוהבים בסתר ליבם. אם היא הייתה אומרת לי לא לגשת לפסיכומטרי- אח"כ הייתי עלולה לבוא אליה בתלונות שבגלל מה שהיא אמרה לי בסוף לא התקבלתי- למה שהיא תיקח את האחריות הזו על עצמה? מה איכפת לה לומר לי לגשת? מה יש לה להפסיד?? 4. חבל לעשות את המבחן כדי לפתוח בפניך ממש את כללללל האפשרויות, כש-99 מהאפשרויות כבר פתוחות בפניך בלאו הכי. גם בלי קשר למצרף- יש הרבה מקצועות שניתן להתקבל אליהם עם ממוצע בגרות מסויים ומעלה- ולך , בלי עין הרע, יש בגרות מעולה!!! 5. גם אם בסוף באמת יבטלו את כל עניין המצרף ולא תיהיה שום אלטרנטיבה לפסיכומטרי- אז יאללה, מקסימום תקדישי לזה חודשיים א-ח-ר-י הבצא... לא יקרה שום דבר... כולה חודשיים- זה לא כאילו זה יעכב לך את כל חייך! אפילו אם תיהיי אחרי קבע... את בכל זאת לא תיהיי בת 50, נכון?? 6. כסף!!!! חבל לבזבז כל כך הרבה כסף אם לא חייבים!!! מה גם, שאחרי צבא יש הנחות מאוד משמעותיות לחיילים משוחררים (כאלף שקל פחות, לפעמים יותר), ובזמן הצבא אפשר גם לעשות קורס מסובסד של קידום (זה בוטל והוחזר עכשיו שוב), ואז זה יוצא איזה 900 שקל... 7. "הידע שטרי בראש מהתיכון"- נכון, ישנה התנוונות מסויימת- שלוקח בדיוק חצי יום להדביק אותה!!! אז מתרגלים קצת כמה זה רבע כפול רבע, נזכרים את מרחיבים שברים ומה זה חזקות, וזהו... זו לא סיבה להחליט מתי לעשות פסיכומטרי. נשבעת לך שלקח לי בדיוק שעה לרענן לעצמי את הידע מהתיכון... 8. הסיבה הכי חשובה- את בעצמך אומרת שאת לא רוצה פסיכומטרי. אם את לא רוצה משמע אין לך כל כך מוטיבציה ---> יהיה לך עוד יותר קשה מן הרגיל להושיב את עצמך על התחת. בעתיד, אם יהיה איזה חוג שממש תרצי להתקבל אליו, זה יתן לך משהו לשאוף אליו וידרבן אותך ללמוד (ואת זה אני יכולה להעיד על עצמי). הנה...נתתי לך כמה סיבות נגד...:))
 
למעלה