אם תסתכל על הקו הירוק והקו הסגול של נת"ע
ציר רמת החייל ותל השומר אולי מבוקשים
אבל רחוקים מלהצדיק BRT, מה גם שברוב שעות היום אלה צירים די דלילים.
אם תסתכל על הקו הירוק והקו הסגול של נת"ע
תראה שהתוכניות מדברות לא על BRT, אלא על רק"ל בצירים דומים לאלה.
התוכנית של ניצן הורוביץ פשוט מחליפה את הקו הירוק והקו הסגול שאמורים להיות רכבת קלה, בקווי BRT תחליפיים כאשר הדגש שלו על צרכיה של תל אביב עצמה ולא על גוש דן בכללותו.
הוא גם רומז בצורה די עבה שהוא מוותר על הקווים הירוק והסגול מבלי לציין אותם במפורש:
"
פרויקט הרכבת הקלה שהיה אמור לפתור את הבעיה, נדחה שוב ושוב. החפירות התת-קרקעיות תחת השטח הבנוי מוערכות בעלות עצומה ומסובכות מאוד מבחינה הנדסית. הפרוייקט קרס פעם אחר פעם. יתכן שקו אחד, בודד, של הפרוייקט ("הקו האדום" – בין פתח-תקווה לבת-ים) יהפוך למציאות רק בעוד שבע שנים לפחות (ע"פ הערכת משרד התחבורה). ישום פרוייקט הרכבת הקלה כולו, נדחה לשנת 2035, מה שאומר בישראלית מדוברת, שהפרוייקט נקבר.
עיריית ת"א-יפו נמצאת במחלוקות ועימותים קשים מול משרד התחבורה, מסרבת לקבל את ההמלצות המקצועיות של משרד התחבורה, ולא מקדמת כל חלופה אחרת, ובינתיים התושבים תקועים בפקקים אינסופיים, והעיר עומדת בפני שוקת שבורה.
משרד התחבורה קבע כי במהלך שתי הקדנציות הראשונות של מר חולדאי כראש העיר, "לא קודם ולא בוצע בתל אביב שום פרויקט תחבורתי הראוי לציון. מדובר למעשה בזמן אבוד, מבחינתה של העירייה, בכל הנוגע לקידום התחבורה הציבורית בעיר. עיריית ת"א-יפו לא הצליחה לקדם שום פרויקט תחבורתי למען תושבי העיר וראש העירייה חולדאי הוא שותף למחדל ולכישלון שנמשך לאורך שנים רבות".
"
קטע אחר מעניין (ומאוד מאכזב) בתוכניות שלו עוסק בתחבורה הציבורית בסופי שבוע:
"
התחבורה הציבורית תפעל באופן של שירות בסיסי גם בסופי שבוע, כדי להעניק אפשרות ניוד וגישה שוויונית לכל אוכלוסיית העיר. הפעלת התחבורה הציבורית בסופי שבוע ובלילות תסייע גם למאבק בתאונות הדרכים, בעיקר אלה הנגרמות כתוצאה משיכרות. הפעלת השירות החיוני בסופי שבוע תיעשה באופן הדרגתי על ידי הרחבת קווי מוניות השירות ובמתכונת מצומצמת. יתוגברו קווי הלילה בין מוקדי הבילוי כדי לאפשר לצעירים לבלות ולחזור הביתה בשלום.
"
וקטע אחר חיובי עוסק בשילוב הרכבת (הכבדה):
"
עיריית ת"א-יפו תעודד את רכבת ישראל להפוך את הרכבות הפרבריות לרכבות המשרתות אחוז גבוה של נוסעים מערי המטרופולין לת"א-יפו על מנת לאפשר נגישות טובה יותר למרכז העיר. שיפור זה ייעשה ע"י הגברת תדירות הרכבות, רכישת קרונות מתאימים, הוספת תחנות, ותפעול יעיל, מהיר ואינטגרטיבי עם כל אמצעי התחבורה האחרים. כן יוסדרו שאטלים לאזורי תעסוקה מרכזיים מתחנות הרכבת.
"
אבל מה יכולת ההשפעה של עיריית תל אביב על תפעול הקווים והרכבות של רכבת ישראל? להפעלת שאטלים העירייה יכולה לעזור.