"מצעד הספרים" תשפ"ב: אלה הם הספרים האהובים ביותר על תלמידי ישראל

יעלקר

Well-known member
מנהל

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון: הבחירות של התלמידים מאפשרות לנו הצצה אל עולמות התוכן בהם התלמידים מגלים סקרנות ועניין.

ערוץ 7
י"ד בסיון תשפ"ב, 13.06.22



אילוסטרציה
אילוסטרציהISTOCK


משרד החינוך מפרסם היום (ב'), עם פתיחת אירועי שבוע הספר העברי בכל רחבי הארץ, את שמות הספרים האהובים ביותר על תלמידי ישראל, מכיתה א' ועד כיתה יב'.
למקום הראשון במצעד הספרים לתלמידי כיתות א'-ג' נבחר הספר "מדריך לגיבורות על 2" פרי עטה של ואגנס וולונד אליאס, לאחר שבשנה שעברה, שנת תשפ"א, הספר הראשון בסדרה "מדריך לגיבורות על" כבש את לבבותיהם של תלמידי כיתות א'-ג' וזכה במקום הראשון במצעד לכיתות אלה.
הספר "ילדי בית העץ - הסוד של סבא אפרים" פרי עטו של רן כהן אהרונוב, קטף השנה את המקום הראשון במצעד הספרים לתלמידי כיתות ד'-ו', ולצידו הספר "מבצע תל אביב" מאת דנה אלעזר הלוי, שזכה בהמקום הראשון במצעד הספרים לתלמידי כיתות ז'-ט'.
במקום הראשון במצעד הספרים לתלמידי כיתות י'-יב' זכה הספר "מען לא ידוע" מאת טיילור קרסמן, ובמקום השני זכה הספר "מסעודה" מאת יקיר אלקריב. הסופר מגולל את סיפור תלאותיה של סבתו, מסעודה אלקריף, מאז ינקותה במרוקו, כשנולדה כתינוקת לאם צעירה מאד שנישאה בכפייה לאדם מבוגר ממנה בשנים רבות. האם נוטשת אותה והיא גדלה אצל המינקת המוסלמית שלה, ובגיל 12 נישאת לבן דודה, צעיר יהודי נחוש שרצונו העז היה לעלות לארץ ישראל בימים של טרום הקמת מדינת ישראל.

מדובר ברומן היסטורי שמגולל את חוויות חייהן של נשים שאיבדו הכל ונאלצו לחבר מחדש את פיסות חייהן במדינה הצעירה שאליה הגיעו רבבות עולים עם אמונה גדולה ותקווה לעתיד טוב יותר.

אלו הן תוצאות מצעד הספרים לשנת תשפ"ב:
הספרים האהובים ביותר על תלמידי כיתות א'-ג':
1. מדריך לגיבורות על 2, וולונד אליאס ואגנס, סיגליות 2020
2. המסע אל העבר, אבס מיכאל, מודן 2020
3. השן שהתנדנד לה הילד, שלו מאיר, עם עובד 2020

הספרים האהובים ביותר על תלמידי כיתות ד' – ו:'
1. ילדי בית העץ - הסוד של סבא אפרים, כהן אהרונוב רן, כנרת זמורה דביר 2021
2. המבחן של מרי אן, טלגמאייר ריינה, כנרת זמורה דביר 2020
3. חטופים בחלל , מקדוגל סופיה, עוץ 2020

הספרים האהובים ביותר על תלמידי כיתות ז'– ט':
1. מבצע תל אביב, אלעזר-הלוי דנה, ידיעות ספרים 2021
2. סביב העולם בשמונים יום, ורן ז'ול, אוקיינוס ומודן 2019
3. הארי פוטר ואבן החכמים, ג'יי קיי רולינג, ידיעות ספרים 1998

הספרים האהובים ביותר על תלמידי כיתות י' – יב':
1. מען לא ידוע, קרסמן טיילור, זמורה ביתן 2001
2. מסעודה, אלקריב יקיר, עם עובד 2020
3. אף אחד לא עוזב את פאלו אלטו, איצקוביץ' יניב, כתר 2020



שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון: "קריאת ספרים, מעבר להיותה חוויה מהנה ומעשירה, היא גם כלי חינוכי וחברתי חשוב. "מצעד הספרים" מסייע לנו בעידוד הקריאה בקרב תלמידי ישראל, כאשר הבחירות של התלמידים כפי שהן באות לידי ביטוי בתוצאות המצעד, מאפשרות לנו הצצה אל עולמות התוכן בהם התלמידים מגלים סקרנות ועניין. אני שמחה לראות שהדמויות הראשיות בספרים שהתלמידים בחרו הן דמויות רגישות ואמפתיות, המפגינות דאגה לסביבתם, ואני מקווה שבאמצעות עידוד הקריאה בספרים אלה ועוד, נצליח להנחיל ערכים חשובים לדור הצעיר."
מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר: "הקריאה מאפשרת לתלמידים להפליג למחוזות מרוחקים, להיחשף לתרבויות מרתקות ולחוות מסורות עתיקות יומין. להזדהות עם גיבורים ועם דמויות מעוררות השראה ולעורר את הרצון שלהם לתקן עוולות חברתיות. הקריאה בספרים האיכותיים של " מצעד הספרים" מאפשרת לתלמידים שלנו לצאת למסעות המעשירים את השפה ואת הדמיון. היא מפתחת אצלם חמלה ואכפתיות.
''אלה הן חלק מהמיומנויות שאנחנו פועלים להטמיע ולעצב בדמותו של בוגר מערכת החינוך. השנה, התלמידים בחרו בדמויות רגישות ואמפתיות שהפגינו דאגה לסביבה. אני מברכת את התלמידים שלקחו חלק בתכנית החשובה הזו ואת בחירותיהם שינחילו נכסי תרבות לרבים נוספים שיענו להמלצותיהם", הוסיפה שטאובר.

 
למעלה