מצנחים

מצנחים

עד כמה שידוע לי הממ"ג שעבר את התאונה בערבה חונה רוב הזמן .. מצפון .. לדרום .. וזה אומר שהמייתרים הסמליים היו חשופים לשמש הרבה יותר ואולי זוט הסיבה ? אולי.... שאלה.. האם יש גוף נטרלי שבודק מצנח שמגיע מחו"ל ? האם העומס על המייתרים שווה בכל גודל של מצנח ? אשמח לקבל תשובה . תודה דויד זערור יש לנו ארץ נהדרת
 
מיתרים.

דויד שלום, אין גוף כזה - ואין יצרן אשר יבדוק ויתן מכתב או אחריות על מיתרים של יצרן אחר. למען ההגינות ברצוני לציין שעבדתי בעבר בעפקו (ולכן אני מכיר את כל החומרים וכל הבדיקות היטב), וכיום בין השאר אני עדין משווק מצנחים של עפקו. וחזרה לנושא: עד לתאונה של עופר היו בארץ מספר קריעות של מיתרים ראשיים במצנחי ממ"ג. הנושא אולי נבדק בצורה מינימלית על ידי חיים רווה אך לא נבדק באמת וכראוי על ידי גוף ניטרלי. עד היום דווח שנקראו המיתרים רק במצנחיו של יצרן אחד (אולי ישנם גם מקרים לא מדווחים מיצרנים אחרים). אני הייתי ממליץ בחום לכל בעלי המצנחים מתוצרת זאת לעשות בדיקת מיתרים בדחיפות. כתב כאן בחור בשם שרון על מצנח עם 30 שעות אשר הצריך החלפה של כל המיתרים התחתונים - אם שואלים אותי זה מדאיג מאוד וצריך להדליק נורה אדומה. נכונים דבריו של חיים רווה לגבי איחסון, הובלה וכו' - 30 שעות טיסה.שאלה לחיים: כמה הובלה כבר עשו למצנח שטס רק 30 שעות ??? ציטוט מדבריו של חיים: מצנח בן שנתיים ו- 30 שעות - יכול להיות ישן מאוד !!!!!!!!!!! מאוד תלוי מה עבר המצנח , דרך הטיפול , האחסנה והחשוב מכל הגרירות !!!!!!!!!! סוף ציטוט. חיים ידידי, כל סימני הקריאה שבעולם לא ישנו את העובדה - 30 שעות זה כמו חדש ואתה יודע זאת (אני מכיר מצנחים עם 500 שעות שטסים מצויין). בדיקה שנתית בעפקו עולה 150$ ובסופה מקבלים 4 עמודים כתובים המציינים עומסי קריעה של המיתרים, מצב חדירות האויר דרך הבד, אורכי מיתרים (נוכחי מול המקור), מצב התפרים וכו'. האם האגודה דורשת ממכם אישור תקינות למצנח או רק אישור שנעשתה בדיקה פעם בשנה? האם אינכם מרגישים בצורך לקבל מספרים כתובים ולא רק קבלה? יש לציין שמספרים כמו בדיקה אחת לשנה ו/או כל 100 (מה שמגיע קודם) הן המצאה פרטית של עפקו אשר התגנבה לספר העזר המבצעי של אגודת הממ"ג. האם לדעתכם מדריכי הממ"ג בודקים את המצנח כל 100 שעות? זאת אומרת כל מספר חודשים? (מצנח בית ספר נמצא הרבה בשמש גם לא בזמן טיסה). 1. האם מישהו ממכם בדק פעם לעומק כיצד נקבע עומס הקריעה למיתר? 2. למה ובאיזה עומס המיתר נפסל לשימוש ומומלץ להחלפה? 3. באיזה עובי מיתר משתמש יצרן זה או אחר ולמה? 4. האם מישהו בדק פעם את הקשר בין חוזק קריעה ביחס לזמן שימוש - בעובי מיתרים שונה ומחומר שונה? 5. האם ידוע לכם ההבדל בין סוגי התפירות והקשר לחוזק המיתר לאחר תפירה? ישנן עוד מספר שאלות בנושא מיתרים שכדאי לשאול - מה יתנדב לתת תשובות...שאלה מעניינת. המלצתי לכם - בידקו את המצנחים אצל היצרנים אל תחכו לתאונה הבאה. איתי
 
מצנחים ומייתרים

איתי קראתי את תשובתך תשובה שראויה לאימוץ האם יש תשובות לחמשת השאלות שהעלתה ומה בקשר לשאלתי השנייה שלא פחות חשובה אשמח לשמוע את דעתכן דויד זערור |בירה
 
ו....למה הוחלפו המיתרים

בשיחה שלי היום עם שרון, התבררו כמה עובדות שלא נכתבו על ידו. ראשית המיצנח שלו לא בדיוק 30 שעות, אלא הועבר מכלי אחר ששותפו טס בו, ו.....מאז הוא טס כ-30 שעות שנית, המיצנח הנ"ל "חטף" מכה מהפרופ בעבר, ועקב כך ניפגעו כמה מייתרים, את המייתרים שהמעטפת שלהם ניפגעה הוא החליף, ואולם לא נערכה בדיקה לכל שאר המייתרים ..כמו כן עם מצנח הנ"ל הוא טס תקופה לא קצרה עם מיתר שניקרע, ופשוט חיברו אותו בקשר רגיל.ועכשיו אולי זה ניראה קצת יותר בהיר מדוע מיצנח עם "30 שעות" ניראה כך.
 
תשובות לדויד ואבי.

דויד, החשבון הוא פשוט ויש לכלול בו את הפרטים הבאים: גודל המצנח(450,500,550), כמות המיתרים, משקל נישא (כלי + דלק+ משקל נוסע/ים). כך שמין הסתם העומס אינו אחיד ולא קבוע. יתרה מכך, המיתרים הקדמיים במרכז המצנח תמיד נושאים ביותר עומס משאר המיתרים. בזמן תמרון חריף יותר או פחות (פניה) ולאחריו, העומס מתחלק רגעית באופן שונה ומתאזן חזרה בסוף התהליך. צלילה סיפראלית משנה את העומסים והאיזון באופן ניכר ויתכן מצב בו באופן רגעי מיתרים בודדים נושאים את כל המשקל. אבי, הפרטים אותם הבאת משנים את התמונה אך לא בהרבה. מצד שני שרון עונה לחיים בשירשור אחר עם נתונים שונים מאלו שכתבת. כך או כך ההיסטוריה של השנים האחרונות מדברת בעד עצמה. איתי
 
לאיתי ולכל מי שיודע

איתי שלום שאלתי אם גודל המצנח משנה את העומס על המתיירים לדוגמה מצנח 550 העומס על כל מייתר קטן יותר מצנח 450 העומס על כל מייתר גדול יותר המשקל כמובן זהה תודה מקרב לב,
דויד
 
ניסוח נכון של השאלה.

דויד, במקרה שלפנינו לא הגודל קובע (ולא מדובר במה שאתם חושבים), כמות המיתרים קובעת. השאלה צריכה ליהיות מנוסחת כך: האם גודל המצנח משנה את העומס על המיתרים לדוגמה: מצנח 550 העומס על כל מיתר קטן יותר, מצנח 450 העומס על כל מיתר גדול יותר (המשקל וכמות המיתרים זהים כמובן). כאשר כמות המיתרים זהה, העומס למיתר נשאר אותו דבר. כמות המיתרים ביחס לגודל המצנח משתנה בהתאם לצורת הבניה של המצנח, כל יצרן ודרכו שלו. בדגם HYBRID של עפקו - כמות המיתרים זהה בשני הגדלים 500 ו-550. בדגם POWER של עפקו - בדגם ה-550 ישנו מיתר תחתון אחד יותר מדגם ה-500. אני מקווה שהפעם התשובה מפורטת וברורה. סוף שבוע נעים. איתי
 
תודה לאיתי

תודה איתי התשובה מובנת מספקת ועניינית מעניין מיכול משתתפי הפורום רק איתי יודע את התשובות דויד
 

ofer ro

New member
כדאי שהעמותה תרים את הכפפה ותבצע יום עיון

בנושא המצנחים. נראה שבתחום הזה רב הנסתר על הנגלה.
 
למעלה