אל תוך השמש
דמיין לעצמך מה יקרה אם תחליט ככה פתאום להסתכל על השמש באמצע היום עם משקפת. אל תנסה. לא כדאי לך. רמז: קרני השמש מתנקזות דרך המשקפת לכדי נקודה קטנה והיישר לתוך עיניך. העוורון כמעט ודאי, לכל הפחות הרס תמידי של תאי ראיה. (כמעט) אותו הדבר מתרחש ברכיבים הפוטואלקטריים במצלמה. תאי החיישן נצרבים או נשרפים כאשר הם מקבלים כמות גדולה מדי של אנרגיה. לכן אם תכוון את המצלמה אל השמש, לא רק שהתמונה תישרף, גם המצלמה תינזק. כמובן שאם תסגור צמצם למקסימום ולא תצלם בטלה תפזר את הנזק ואף תמזער אותו. אבל בכל מקרה לא מומלץ לכוון ישירות לשמש. הסיבה שאין בעיה לצלם בשקיעה היא כי זוית הפגיעה של קרני השמש בעדשה קהה, ובכל מקרה הרבה יותר קהה יחסית לזוית הפגיעה שלהן כאשר השמש "במרכז השמיים". מכאן שגם עצמתן פחותה.