מצלמה דיגיטלית וצילום של השמש

eran0004

New member
מצלמה דיגיטלית וצילום של השמש

קראתי שאסור לצלם שקיעות ותמונות אחרות כאשר המצלמה לכיוון השמש האם זה נכון ולמה? איך כן אפשר לצלם תמונות של שקיעות ושמש? תודה
 

ofeking

New member
לא "מבין גדול" בנושא, אבל יש הבדל

בין צילום שמש בצהרי היום לבין צילום בזריחה/שקיעה.
 

y a g i

New member
אל תוך השמש

דמיין לעצמך מה יקרה אם תחליט ככה פתאום להסתכל על השמש באמצע היום עם משקפת. אל תנסה. לא כדאי לך. רמז: קרני השמש מתנקזות דרך המשקפת לכדי נקודה קטנה והיישר לתוך עיניך. העוורון כמעט ודאי, לכל הפחות הרס תמידי של תאי ראיה. (כמעט) אותו הדבר מתרחש ברכיבים הפוטואלקטריים במצלמה. תאי החיישן נצרבים או נשרפים כאשר הם מקבלים כמות גדולה מדי של אנרגיה. לכן אם תכוון את המצלמה אל השמש, לא רק שהתמונה תישרף, גם המצלמה תינזק. כמובן שאם תסגור צמצם למקסימום ולא תצלם בטלה תפזר את הנזק ואף תמזער אותו. אבל בכל מקרה לא מומלץ לכוון ישירות לשמש. הסיבה שאין בעיה לצלם בשקיעה היא כי זוית הפגיעה של קרני השמש בעדשה קהה, ובכל מקרה הרבה יותר קהה יחסית לזוית הפגיעה שלהן כאשר השמש "במרכז השמיים". מכאן שגם עצמתן פחותה.
 
למעלה