מציאות, פרשנות, ומה בין פרשן לפרשן

gadis13

New member
מציאות, פרשנות, ומה בין פרשן לפרשן

קודם כל באמת מה בינהם - הבגדים, ועל ה"מציאות": בעיתות מלחמות ימצא דמיון רב בין "פרשנות" למציאות, ואף בין "מציאות" לפרשנותה - ובכך לא נאמר שמחוייב נתק בעת של שלום.
עכשיו ננסה פרשנות. על אף שמצוק עת לצוק עת שלאחריו לא חולף במחוזותינו זמן כה רב, עדיין מתרחש לו שינוי, פרסונאלי, או שמא לשם יתר דיוק, תפקודי. כפי שמוצג, ומובן חת ושתיים גם בלי, ה"מקור" של מערכה קודמת (אם שפר מזלו) הוא עתה הפרשן, אך לעיתים מתגלה שעל אף שפרשן תוארו, נטול הוא מקור רציני, ומכך גם סמכות בעלת תוקף, אז מה מותרו של חייל של בדימוס על אזרח של יומיום - כנראה כלל לא רב, ואולי בכלל חסר: עיוורון - הרגל שנרכש תוך מאמץ בלתי מבוטל וזיעה הוא עדיין הרגל, ואין בין הרגל להרגל הבדל רב - נשאר הוא הרגל - וגם רוב מאמץ ואף של שנים לא ייתן אותותיו בקצין - ועין שמבעד לכוונת רואה עד כדי היטב, תתקשה לראות באוויר הנקי, ומה שדרוש לו לחיילנו שבדימוס בכדי שירכוש שוב יכולת טבעית אזרחית "רגילה", הוא מזל, אך חסרות לו בדרך כלל כבר שנים, ואם לסכם במילה: גנרל הוא גנרל, ואין בינהם כלל הבדל. וכך, מסתבר, באולפן יישבו יחד אחוזים זה בזה (לשם פרנסה), גנרלים בלי בגד צבא (ומקורות "אמינים"), ופרשנים בעלי שלל מקורות אך חסרי הבנה עמוקה (בעין גנרל), מתחרים זה בזה בתפיסת מציאות (מלחמה וחיים): "פרשנות".
ממולם יושבים אזרחים רגילים בבגדי בית, שמפאת מלחמה ועניין, וגם חוסר בטחון בעצמי (וגם דילדול, עקב מצוק הזמנים, בסדר טלוויזיוני מוכר ואיתן, "מציאות חליפית") נזקקים יהפכו, בוהים בפרשן ובקצין הגבוה במיל ויאמרו: "ממש קשה לומר מי הוא מי, למה לא הלבישו ת'קצין במדים...". אבל זמן שחלף חלף גם על אזרח סתם, ועל אף שזקוק לעזרה וכלוא, כבר מבין הוא היטב ת'עניין, ויכול בהינף של מבט לזהות מי הוא קצין ומיהו פרשן, והרי בסופו של עניין שניהם שותפים לדבר עבירה עם שלטון.
ומה בין מציאות ודמיון (פרשנות)? - בעת מלחמה כלל לא הרבה - לא רק האזרח המורגל מתקשה להבחין בין מציאות לדמיון, גם פרשן, אם הוא קצין מילואים או נדמה לעצמו שמבין, איש שלטון, ואם לא עמל להבין הפרשן או איש של שלטון מציאות בעיתות של "שלום", תקשה היא ללא שאת פיענוח בעת מלחמה, יתרון חסרון.
 
למעלה