מצטרפת טריה - צריכה עצות!!

תולי101

New member
מצטרפת טריה - צריכה עצות!!

שלום לכולן, לפני שבועיים ילדתי תאומים- בן ובת בשבוע 37+4 בלידה רגילה אם כי ארוכה שכללה הרבה פיטוצין ואיבוד דם. על אף התלאות הלידה עברה בסדר והילדים נולדו בריאים ובמשקלים יפים- 2.900 ו - 2.500. ביומיים הראשונים שלאחר הלידה לא היה לי חלב בכלל אך הקפדתי לשאוב וכל טיפת קולוסטרום (ואכן היה מדובר בטיפות...) הגיעה לקטנים, כך שהם אכלו בעיקר תמל. אחרי יומיים השתחררנו הביתה וכמות החלב החלה לגדול. בהתיעצות עם יועצת הנקה היא אמרה לי שהקטן מצליח לינוק לא רע ואילו הקטנה עדין חלשה מידי ומתקשה ככל הנראה עקב כמות החלב שאינה גדולה עדיין. היות ובכל מקרה לא היה לי מספיק חלב להנקה של שניהם היא יעצה לי לתת לקטן לנסות לינוק כמה שיותר מה שיגדיל את כמות החלב ואף יקל בעתיד על היניקה של הקטנה ובמקביל להמשיך לשאוב (כמובן שהשלמת התזונה היא בתמל...). עד כאן ההקדמה הארוכה... ועכשיו הבעיות והשאלות: 1. לצערי הרב (וכמו שהזהירו אותי) הקטן למד מהר מאוד שלינוק זה הרבה יותר קשה מאשר לאכול מבקבוק והוא פשוט מתיאש מאוד מהר. אם הוא מתיאש הוא נכנס להתקפי בכי ולא ניתן להרגיע אותו ולשכנע אותו לחזור ולנסות לינוק (גם אם אני נותנת לו קצת אוכל מבקבוק שלא יהיה ככ רעב...). 2. הקטנה עדין לא מצליחה לינוק כמעט ונדמה לי שגם היא התרגלה לבקבוק, מאוד קשה לגרום לה לפתוח פה מספיק גדול על מנת לתפוס את השד כמו שצריך 3. כמות החלב עדין לא מספיקה על מנת להאכיל את שניהם (גם לא בשאיבה). בקיצור השאלות שלי הן - האם משהי יודעת איך אפשר להתמודד עם הסרבנות של הבן להתאמץ? צריך רק סבלנות מצידי? יש בכל סיכוי או שברגע שהם התרגלו לבקבוק אז אי אפשר להחזיר אותם להנקה? איך כמה ומתי לשאוב? עדיף הרבה פעמים ביום כל פעם מעט זמן או כל 3-4 שעות? האם להמשיך את פעולת המשאבה גם כשלא יוצא כבר חלב או שזה חסר תועלת? האם ניתן ללמד את הקטנה לפתוח פה מספיק גדול? האם יש איזשהו אמצעי עזר? אני מעוניינת להניק או לפחות להצליח לשאוב בשבילם את כל כמות החלב הדרושה להזנה... מקווה שתוכלו לעודד אותי שזה אפשרי... תודה מראש !!!
 

shkunts

New member
במקרה הנ"ל אני ממליצה רק על יועצת הנקה

היא צריכה לראות את התפיסה ולראות מה יש לתקן, הטיפ שאני כן יכולה לתת לך לגבי הבן הוא לנסות ליזום הנקות ולא לחכות שיהיה מורעב ועצבני. כך הוא יהיה יחותר רגוע בזמן היניקה. גם הלצמיד את הבת וליזום הנקות ולא לחכות.... ובאמת במקרה הזה אני חושבת שאם את רוצה להניק את חייבת יועצת הנקה , היא תוכל ללמד אותך איך ל"אלץ" את הקטנה לפתוח פה גדול.
 
שמחת בית השואבה

קודם כל, מצטרפת לעצה שלעיל - יועצת הנקה טובה, כדי לשפר את היניקה של הקטנה. הנקה זה הרבה יותר קל, אפקטיבי וכיף מאשר שאיבה. וכמובן שיש סיכוי להגיע להנקה
, אם זה מה שתבחרי, ותתעקשי על זה. יש שיאניות שהגיעו להנקה גם אחרי חודשים של בקבוקים, אז אחרי שבועיים ודאי שזה אפשרי. אבל בינתיים, כל עוד את שואבת, תשתדלי: 1. לשאוב כמה שיותר פעמים ביום. הכי טוב: 8 פעמים ביום, כל שלוש שעות. אני יודעת שזה קשה, כשיש לך תאומים קטנטנים על הראש, אבל כמה שתצליחי לדחוס יותר שאיבות, יותר טוב. 2. אם את כבר מסתדרת עם ההנקה של הבן, נסי לשאוב מהציצי השני, בזמן שהוא יונק. זה מגביר את האפקטיביות של השאיבה, ומאפשר לך להגדיל את מספר השאיבות בלי לבזבז זמן נוסף. 3. אם את לא מצליחה לשאוב במקביל להנקה, תשתדלי לפחות לשאוב כשהילדים לידך, ואת יכולה לראות אותם. מראה התינוק מגרה את הפרשת ההורמון אוקסיטוצין (הידוע גם בכינויו "הורמון האהבה"), שבתורו מגרה את ייצור החלב. מנגנון מופלא. ואגב, באיזו משאבה את משתמשת? יש הבדלים עצומים בין סוגי משאבות שונים, ומי שמתכוונת לשאוב לאורך זמן, במיוחד אם המטרה היא להגביר את כמות החלב, חשוב שתלך על משאבה טובה. הכי טוב - מדלה לקטינה או מדלה פאמפ אין סטייל. (האמת שהכי הכי טוב זה מדלה סימפוני, הרולס רויס של המשאבות, אבל לא חושבת שיש אותן ביד שרה; אני שמעתי על מקום אחד שמשכיר מדלה סימפוני בתשלום. הם נקראים בייבי רותם; שווה להרים טלפון לברר כמה עולה, כי אם הכסף הוא לא בעייתי, אז הסימפוני היא פשוט עולם אחר; היא היתה ידידתי הטובה ביותר במשך כמעט שלושה חודשי פגייה). בכל מקרה, כדאי ללכת על משאבה דו צדדית (אם את לא שואבת במקביל להנקה). ואכן, להמשיך לשאוב כמה דקות גם אחרי שלא יוצא חלב, אם המטרה היא להגביר את הכמות. וקראי כאן טיפים נוספים לשאיבה.
 
למעלה