מצטרפת חדשה

קיטי11

New member
מצטרפת חדשה ../images/Emo10.gif

שלום לכן, אני בדרך לפורום הזה מפורום פוריות וקצת מפורום הריון אחרי טיפולים. נכנסתי להריון בעקבות IVF (כרגע בשבוע תשיעי), אבל מהתחלה היו בעיות. הבטא היתה נמוכה, היו דימומים, אחר כך בעיות בהכפלת הבטא, ובסופו של דבר לפני שבוע וקצת ראו דופק, אבל העובר לא תואם לשבוע (פיגור של שבוע) ושק חלמון ממש גדול (7 מ"מ). תוך שבוע השק גדל לכדי 10 מ"מ, העובר גדל קצת (עדיין בפיגור משמעותי), אבל עדיין יש דופק. לפי הרופא (וכל הספרות המקצועית שקראתי במהלך השבוע האחרון), שק בגודל כזה הוא בוודאות סימן רע - או להפלה קרבה או לבעיה כרומוזומלית בעובר. הגודל התקין הוא עד 5 מ"מ. אז אחרי שבכיתי הרבה, השלמתי עם העובדות , אבל עכשיו לפי הרופא צריך לחכות עד שהדופק ייפסק ורק אז להפסיק את ההריון (אחרת יש צורך בועדה להפסקת הריון). הרופא טוען שהדופק בוודאות ייפסק לבד, שהעובר לא בר חיות במצב כזה. נורא קשה לי להסתובב בידיעה שזה גמור, אבל עדיין לא נגמר, עם הבחילות הנוראיות, בהריון, אבל בעצם לא. היום התחיל קצת דימום (אתמול עוד ראו דופק), זה קצת שימח אותי, כי אולי זו התחלה של הפלה טבעית או לפחות סימן להפסקת דופק. אם יש פה בנות שהיו במצב הדומה לשלי ויודעות אולי כמה זמן זה לוקח או מה התהליך בועדה, אודה מאוד לשמוע. בתקווה שכולנו נעוף מהר מהפורום הזה לפורום יותר שמח, קיטי
 

tovalm

New member
קיטי 11

אני לא יודעת לגבי התהליך אבל מאוד מצטערת לשמוע על מה שקרה לך, מאחלת לך כל טוב ושולחת חיבוק.
 

מקוםבלב

New member
היי קיטי,

מצטערת כל כך לשמוע את מה שאת עוברת. כל כך קשה לחכות לתהליך שיקרה.אי אפשר לדעת כמה זמן זה יכול לקחת. לטבע יש את הזמן והדרך שלו. וועדה בשבוע כמו שלך לא צריך להיות משהו ארוך. במיוחד שיש כבר חוות דעת מקצועית. צריך לברר מתי ישנה וועדה ובאיזה בית חולים את רוצה לעבור אותה. כדאי להתקשר למחלקת נשים בבית חולים ולשאול מה התהליך ומה צריך להביא מבחינת טפסים והתחייבות של קופת חולים. אם הרופא שלך עובד באחד מבתי החולים ויכול לעזור לך זה עוד יותר טוב. מאחלת לך ימים טובים יותר והרבה חיבוקים.
 

קיטי11

New member
המשך - לא יודעת מה לעשות...

היום שוב עשיתי US בתקווה לראות הפסקת דופק, אך הדופק קיים, העובר גדל (עדיין בפיגור של שבוע), גם שק החלמון גדל, ובנוסף שק ההריון קטן מדי לשבוע בו אני נמצאת. התקשרתי לרופא ושאלתי האם כדאי כבר להגיש מסמכים לועדה, והוא טוען ששום ועדה לא תאשר לי כרגע הפסקת הריון, כי אין מום מוכח לעובר, ועל סמך שק חלמון גדול לא יתנו לי אישור. הוא אומר שלא נותר אלא לחכות להפסקת דופק, אלא אם אגיע לשבוע שבו כבר ניתן יהיה לראות איזה מום או משהו. פשוט זוועה. אני מתחרפנת מהמצב, אני מתחילה מחר שבוע 10, יש לי בחילות איומות ואפילו כבר יצאה לי קצת הבטן (גם בהריון הראשון שלי, שממנו יש לי בן מתוק ואהוב בן 5, הבטן יצאה לי ממש מוקדם), והדבר האחרון שאני רוצה שיתחילו השאלות האם אני בהריון. אני באמת באמת לא יודעת מה לעשות... יש עצות?
 

מקוםבלב

New member
היי קיטי,

באמת מצב קשה ומתסכל. אולי כדאי ללכת לעשות עוד אולטרא סאונד אצל מישהו בכיר ולראות מה הוא אומר. לגבי הפלה, יש אולי את האופציה הפרטית. אם יש לך ביטוח שווה להפעיל אותו. אין שום סיכוי שבכל זאת הכל בסדר? מקווה שהדברים יתבהרו לכיוון זה או אחר במהרה. תמשיכי לעדכן אותנו מה איתך.
 

קיטי11

New member
תודה על התגובה, ועוד שאלות

לגבי האם יש עוד סיכוי, 99.9% שלא. בספרות המקצועית דווח על לידה של עובר חי (ואין לי מושג האם גם בריא) בגודל הכי גדול של שק חלמון של 8 מ"מ; אצלי כרגע השק עומד על 11.5 מ"מ. מה גם, שרואים ששק ההריון עצמו קטן בהרבה ממה שאמור להיות. מה שכן, אני לא יודעת כמה זמן העובר יכול עוד לחיות בתנאים כאלה ומה לא תקין אצלו. ככל הנראה יש איזושהי בעיה כרומוזומלית. לגבי הגרידה באופן פרטי, הרופא גם אמר לי שהאופציה היחידה אם אני לא רוצה לחכות זה לעבור את ההפסקה באופן פרטי, אבל הוא אמר לי: "את לא רוצה להיכנס לכאלה עלויות". ובכלל, הוא מעדיף שאחכה. את יודעת אולי באיזה עלויות מדובר (אין לי שום ביטוח פרטי)? עוד דבר שהבנתי (מהטכנאית שעשתה לי את ה-US, שהיא גם חברה שלי), זה שחייבים להפסיק את הדופק לפני הגרידה, ואצלי העובר עוד כ"כ קטן, שיהיה קשה עד בלתי אפשרי להזריק לו KCl ׁ(החומר שנותנים במקרים כאלה). את יודעת האם בגרידה פרטית הם גם מחויבים להפסיק את הדופק? נשמע לי הגיוני שכן, אבל אני לא בטוחה. איכשהו נראה שבסוף אצטרך להמתין ולהמתין.....
 

מקוםבלב

New member
היי,

אני בזמנו עשיתי פרטי אבל הרוב שולם דרך הביטוח הפרטי. עלות של ניתו יכול להגיע ל4000 ש" שכר מנתח ועוד 2000 בערך לחדר ניתוח והצוות. אין לי מושג לגבי הפסקת דופק במצב כמו שלך. אוף, זה באמת נורא קשה להמתין שהדופק יפסק לבד. שולחת לך חיבוקים והרבה אנרגיות .
 

פושטקי

New member
..

היי קיטי משתתפת בכאבך ומאחלת לך הרבה רגעים שמחים יותר. אני מבינה מה את עוברת, אמנם אצלי לא היה דופק מההתחלה, אבל ניסו ציטוטק שלא הצליח ורק אז עשיתי גרידה- תקופת ההמתנה והבדיקות בין לבין נמשכה בערך שלושה שבועות- שבהם אני עם בחילות, הקאות, עייפות, חולשה וכו'- כל התסמינים של הריון-רק בלי הריון, עם ידיעה שזה לחינם. מכירה ומבינה מאוד את ההרגשה המתסכלת הזאת ... לצערי אני לא יודעת לענות לך על השאלות כי המקרה הוא אחר, רק מקווה בשבילך ש"הסרט הרע הזה" יגמר במהרה.
 
למעלה