מצוקה ברורה ומידית!

אור302

New member
מצוקה ברורה ומידית!

אני מרצה הרצאה קטנה אבל חשובה ביום שישי ולפתע נצטרדתי עד כדי אבדן מוחלט של הקול. אני פשוט לא יכול לדבר! זה קורה לי פעם בשנתיים בערך ודווקא עכשיו. אני אובד עצות. זה לא מראה כל סימני שיפור חרף שפע תרופות הסבתא שאני משפיע על גרוני המדגדג ואינו כואב כלל. ועוד הזמנתי אנשים במיוחד וחלק יגיעו ביזמתם כך שאפילו לבטל אני לא ממש יכול. זה פשוט לא ייאמן! מה עושים??
 

shani74

New member
יש עוד הרבה זמן עד ההרצאה.

כמה זמן לוקח בדרך כלל עד שזה עובר?
 

klavtulit

New member
גם לי קרה דבר דומה...

ובדרך כלל אצלי זה לוקח יומיים בערך. מה שצריך לעשות זה לדבר כמה שפחות בימים האלה, לשתות הרבה - באופן אישי הייתי הולכת על תה עם דבש, יש שאומרים לשתות עארק, אבל אני לא מסוגלת ולכן לא ניסיתי. אם הצרידות מאתמול אז יש סיכוי שזה יעבור לך עד מחר. כשאני הייתי צריכה לדבר כך מול הרבה אנשים, פשוט הסברתי בתחילת דברי שאני צרודה, ואכן קצת התאמצתי יותר, אך לא היה נורא. שיהיה בהצלחה !
 
אל תשתה חם, רק קר !!!

אובדן הקול זה בצקת של מיתרי הקול, צריך לשתות רק קר מאוד (הפוך לחלוטין מהמקובל) על מנת לכווץ את הבצקת והנוזלים שגרמו לה ולהקל על המיתרים. לכן צריך לקרר, לדבר מעט, ולא לאכול דברים שגורמים לליחה (דברי חלב, בננות ופרי הדר). מנסיון, זה מקצר מאוד את תהליך ההחלמה. אם לא תחלים לחלוטין, בזמן ההרצאה תחזיק לידך בקבוק עם מי קרח, מדי פעם תשתה, זה יחזיר לך את הקול לכמה משפטים נוספים. סליחה שנדחפתי, אני בד"כ קוראת סמויה. תרגיש טוב.
 

אור302

New member
יו, איזה התלבטות!

אם אשתה חם וצריך קר או להפך, אז אני מכשיל את עצמי. והאפשרויות סותרות זו את זו. אני אנסה היום לשתות קר לכמה שעות ונראה מה קורה. תודה על העצה.
 
התרופה המוכחת היחידה היא סטרואידים

אני יודעת את זה מעבודה עם זמרים. אבל לשם כך צריך רופא. ראי אם לא משתפר מעצמו בימים הקרובים. בהצלחה!
 
למעלה