מצגת המכרז החדש עירוני באר שבע, כולל מפות

מצב
הנושא נעול.

Ofekalef1

New member
אני עדיין חושב שההחלפה לא יעילה, ובבוא היום

הרעיונות מעולים, אבל, תמיד יש אבל...
קודם כל לגבי החלפה מו 9 ומכל קו כמעט לביג, אם יורדים ברגר, עוברים לצד השני ושם מחכים לך 13/14 לביג, אם באים באחד הקווים שמגיעים מכיוון העיריה, יורדים בבית רסקו, עוברים לתחנה שבתחילת הנרייטה סולד וממשיכים עם 13/14. אין צורך בהגעה למרכזית, הדבר רק מאריך את הדרך.
&nbsp
שנית, השאלה היא מה צריך יותר אם אנחנו מבטלים את 18. יציאה מהירה מרמות לשדרות רגר? קו מהיר מנווה זאב למכללות ומשם לביג או משם לרמות (כקו בסיס לשדרות רגר) שיסע במסלול דומה למסלול של קו 16 וכך יתגבר גם את 16?
&nbsp
ומה עושים עם רחובות אלפסי ושמשון, קשה לי להאמין שלא תהיה התנגדות ולא יופעלו לחצים להחזיר את המצב לקדמותו.
&nbsp
אני מנסה לתפוס כמה שיותר ציפורים במכה אחת, לכן הצעתי כאן הצעה שמתבססת על הצעתך אבל ממשיכה לרמות. לביג כפי שציינתי ההחלפות כבר לא רעות, גם ברסקו וגם בדואר המרכזי - זה לא רע, זה מהיר ויעיל. אבל קישור בין רמות למכללות ובין נווה זאב למכללות זה קישור מתבקש, זה גם יקשור את רמות לשכונות הדרומיות במסלול לא רע ולהיפך.
&nbsp
מה אתה חושב על ההצעה הזאת?
אני עדיין חושב שההחלפה לא יעילה, ובבוא היום
אני אעשה טיולים בעיר ואוכיח לך את זה
אבל אני מסכים שכדאי להשתמש בקו לצרכים יותר חשובים, ואני אוהב את הרעיון של לתפוס את שתי הציפורים האלה במכה.
&nbsp
לפי בדיקה לא הכי מדויקת שעשיתי 18 במסלול שנתנו לוקח 7.5 קילומטר. בהנחה שאת הפלוס כמה פעמים שעושים את עמותות אפשר להשיג מאיפשהו אחר, מסלול שמתחיל בנווה זאב עד הכניסה לעיר הוא 7.1 קילומטרים (http://tinyurl.com/ocq73n7), מה שאומר שהמסלול בתוך רמות חייב להיות פשוט מאוד, ובטח שלא יכול להסתיים במסוף רמות, אולי רק בנקודת הקצה שסימנו ל-24. אם ממשיכים ישר אליו זה יוצא כבר 9.4 קילומטר... אין לי רעיון איך לפתור את זה. אולי לבטל לקו 24 את הסיבוב בעיר

&nbsp
לגבי שמשון, הייתי לוקח את 3 לשם, אבל השאלה היא כמה זה נורא שלא יהיו קווים בעלייה, מה שאולי גם יעמיס עוד יותר על 9... בעייתי המצב הזה.
 

olli3

New member
מנהל
אין מצב שברחוב העליה לא יפעל קו, יש שם משתמשים רבים.

אני עדיין חושב שההחלפה לא יעילה, ובבוא היום
אני אעשה טיולים בעיר ואוכיח לך את זה
אבל אני מסכים שכדאי להשתמש בקו לצרכים יותר חשובים, ואני אוהב את הרעיון של לתפוס את שתי הציפורים האלה במכה.
&nbsp
לפי בדיקה לא הכי מדויקת שעשיתי 18 במסלול שנתנו לוקח 7.5 קילומטר. בהנחה שאת הפלוס כמה פעמים שעושים את עמותות אפשר להשיג מאיפשהו אחר, מסלול שמתחיל בנווה זאב עד הכניסה לעיר הוא 7.1 קילומטרים (http://tinyurl.com/ocq73n7), מה שאומר שהמסלול בתוך רמות חייב להיות פשוט מאוד, ובטח שלא יכול להסתיים במסוף רמות, אולי רק בנקודת הקצה שסימנו ל-24. אם ממשיכים ישר אליו זה יוצא כבר 9.4 קילומטר... אין לי רעיון איך לפתור את זה. אולי לבטל לקו 24 את הסיבוב בעיר

&nbsp
לגבי שמשון, הייתי לוקח את 3 לשם, אבל השאלה היא כמה זה נורא שלא יהיו קווים בעלייה, מה שאולי גם יעמיס עוד יותר על 9... בעייתי המצב הזה.
אין מצב שברחוב העליה לא יפעל קו, יש שם משתמשים רבים.
זה גם משפיע על הרחוב שמחבר בין העליה להמשחררים ששם גם כמעט תמיד יש אנשים בתחנות (בשני הכיוונים) מכיוון שאין עוד קו שקרוב לאיזורי המגורים שם כל כך.
&nbsp
בתכל'ס כל הדיונים שלנו על מה אפשר לעשות, הכל נחמד טוב. אבל צריך להגיע למבחן התוצאה. גם המתכננים הולכים לפי נתונים מוצקים שיש להם אבל גם הולכים לפי היגיון בריא ובמקרים מסויימים יש גם הימור. כמעט תמיד ההימורים מתבררים כהצלחה.
 

Ofekalef1

New member
נראה ש-353 ו-371 צריכים להפסיק לבצע שירות בתוך באר שבע.

מצגת המכרז החדש עירוני באר שבע, כולל מפות
המפות על פי שכונות וגם על פי כל קו בנפרד עם השוואה של מצב קיים למצב עתידי.

תהנו :) אני נהנתי.

http://tinyurl.com/lyt6lqu
נראה ש-353 ו-371 צריכים להפסיק לבצע שירות בתוך באר שבע.
אם כי התדירות של קו 4 לא נראית וואו. ארבע פעמים בשעת שיא זה אומר נניח 7:00, 7:15, 7:30, 7:45? ולמה זה יהפוך בשעת שפל?
מלכתחילה זה די מוזר בקו כזה, ששני הקצוות שלו הם שכונות שבשעות הבוקר צריכות שירות למרכז מקבל תדירות לא שווה בשני הכיוונים. האם הכוונה היא להפוך את נחל עשן לחלק הראשי של הקו, ובשעות הערב לעשות את התדירות הפוכה?
עדכון: עכשיו ראיתי שקו 4א בשעה הזו פועל גם פעמיים מכיוון רמות לנחל עשן, אז כן יש סימטריה. מעניין מה קורה בשאר שעות היום (גם עם שאר הקווים).
 

olli3

New member
מנהל
אין סיבה למנוע מ353/371 שירות שכזה, לא מדובר בקווים עתירי

נראה ש-353 ו-371 צריכים להפסיק לבצע שירות בתוך באר שבע.
אם כי התדירות של קו 4 לא נראית וואו. ארבע פעמים בשעת שיא זה אומר נניח 7:00, 7:15, 7:30, 7:45? ולמה זה יהפוך בשעת שפל?
מלכתחילה זה די מוזר בקו כזה, ששני הקצוות שלו הם שכונות שבשעות הבוקר צריכות שירות למרכז מקבל תדירות לא שווה בשני הכיוונים. האם הכוונה היא להפוך את נחל עשן לחלק הראשי של הקו, ובשעות הערב לעשות את התדירות הפוכה?
עדכון: עכשיו ראיתי שקו 4א בשעה הזו פועל גם פעמיים מכיוון רמות לנחל עשן, אז כן יש סימטריה. מעניין מה קורה בשאר שעות היום (גם עם שאר הקווים).
אין סיבה למנוע מ353/371 שירות שכזה, לא מדובר בקווים עתירי
נוסעים ולא מדובר בהרעת שרות לונסעים שהגיעו איתם מת,א או מראשון לציון (רמז - מספר אפסי). הם משמשים כקווים פרברים בעיקר בין יעדים שונים בדרך, כך שלנוסעים בהם זה לא ישנה כל כך
&nbsp
לגבי קו 4 - הקו זה יצבור תאוצה כל כך מהר, תחשוב על זה שכל מי שנוסע כיום בקו 21 וגם ב22 ורוצה להגיע מהר למרכזית, יעבור בעצם לקו 4, תוסיף את אלו שירצו להגיע איתו לאונ' ולסורוקה, לגראנד קניון, לטכני, לפיקוד דרום, למשטרת המרחב - זו מסה גדולה של נוסעים. הקו יזכה להצלחה מסחררת, אני חותם על זה והתדירות שלו תגדל, בדיוק כמו שקרה עם קו 14 ועם 16 ו25 - קו 4 יעיל מהם פי 4 מבחינת נסיעה במסלול ישיר. בכיוון הנסיעה מרמות הוא בעצם על בסיס 34 שכיום הוא קו דל נוסעים לא רק בשל התדירות אלא גם בעיקר בשל אופי השכונה אותה הוא משרת (בעיקר צמודי קרקע בסגנון בניה כפרי + רמת מינוע גבוהה ביותר ומצב סוציו אקנומי גבוה). עיקר המשיכה שלו היא של נוסעים מרמות ישירות למרכזית ולא על ידי ירידה לעיר, גם מספר הנוסעים בו לעיר או לשוק אפסי גם ככה והמשך ישיר על ציר טביהו בהחלט יכול להיות אפקטיבי לתושבי רמות, גם כאלו שיבצעו אליו החלפה בתוך רמות או בבן גוריון או ברגר.
 
אהבתי את השינויים לטובה

מצגת המכרז החדש עירוני באר שבע, כולל מפות
המפות על פי שכונות וגם על פי כל קו בנפרד עם השוואה של מצב קיים למצב עתידי.

תהנו :) אני נהנתי.

http://tinyurl.com/lyt6lqu
אהבתי את השינויים לטובה
מקווה שתהיה הסברה טובה לכלל הציבור ע"מ למנוע בילבול.

רק משהו לא ברור לי מזה קו 80 ו81?

נ.ב אמור לצאת מכרז על קווי עירוני באר שבע חודש הבא?
 

olli3

New member
מנהל
80 זה קו תלמידים לטכני ו81 זה קו תלמידים מנווה נוי למקיף א'.

אהבתי את השינויים לטובה
מקווה שתהיה הסברה טובה לכלל הציבור ע"מ למנוע בילבול.

רק משהו לא ברור לי מזה קו 80 ו81?

נ.ב אמור לצאת מכרז על קווי עירוני באר שבע חודש הבא?
80 זה קו תלמידים לטכני ו81 זה קו תלמידים מנווה נוי למקיף א'.
 
מפריע לי משהו קטן וטיפשי לגבי רמות

מצגת המכרז החדש עירוני באר שבע, כולל מפות
המפות על פי שכונות וגם על פי כל קו בנפרד עם השוואה של מצב קיים למצב עתידי.

תהנו :) אני נהנתי.

http://tinyurl.com/lyt6lqu
מפריע לי משהו קטן וטיפשי לגבי רמות
קו 4 "החדש" יבצע ברמות מסלול מאוד דומה למסלול של 34 "הישן", פלוס כניסה להר-בוקר.
קו 34 "החדש" יבצע מסלול סובב רמות שדי מזכיר את המסלול שעושה בה כיום קו 4 "הישן".

לדעתי היה יותר הגיוני להחליף בין המספרים של הקווים החדשים, כך שיתאימו למספרים הנוכחיים: 4 לקו סובב רמות ומשם לביג ולתחנה המרכזית, 34 לרמות המזרחית ומשם לרגר, טוביהו ונחל עשן.

בנוסף, בקרוב כנראה יתחילו לבנות את "שכונת האצבעות" מצפון להר-בוקר (וממערב למסלול של "34 ישן/4 חדש"). אני מקווה שלא חושבים לספק לשכונה הזו (כמה אלפי יח"ד) שירות באמצעות קו 24 או קו "34 ישן/4 חדש", כי זה שוב יסרבל את מסלולי הקווים ויהפוך אותם לבלתי-נוחים עבור התושבים הקרובים לקצות הקווים. גם ככה אני צופה תלונות משכונת האנדרטה על זה שקו "34 ישן/4 חדש" יעשה סיבוב גדול בהר-בוקר. הפתרון החכם, לדעתי, יהיה לפתוח קו חדש ממסוף רמות לשכונת האצבעות, משם להר-בוקר (ולהוציא משם את 34/4), ישירות לאצ"ג והמשך לעיר כמו 24. אולי אפשר אפילו למספר אותו כ-25.
בעיה נוספת "על הדרך" היא שהמסלול של 4 בנחל-עשן יהיה יחסית מסורבל, ועלול להתסרבל עוד יותר כאשר תוקם נחל-עשן החדשה לכיוון דודאים, שכונה של בנייה רווייה שאמורה גם כן להתחיל להיבנות בטווח הזמן הריאלי לזיכיון. כאן הפתרון יכול להיות הארכה של קו 24 (או 25 המוצע) לשדרות טוביהו ומשם לנחל-עשן, כאשר 4/34 יבצע מסלול בחלק אחד של נחל-עשן (נגיד, החלק הצפון-מזרחי יותר של השכונה) וקו 24 (או 25) במסלול אחר (דרום-מערבי, למשל). במקרה כזה, יש הגיון רב ששני הקווים מרמות לנחל-עשן יהיו ממוספרים 24 ו-34 (ולא 4 ו-25, למשל).
 

olli3

New member
מנהל
אני גם תהיתי על כך אבל אז שמתי לב לדבר נוסף.

מפריע לי משהו קטן וטיפשי לגבי רמות
קו 4 "החדש" יבצע ברמות מסלול מאוד דומה למסלול של 34 "הישן", פלוס כניסה להר-בוקר.
קו 34 "החדש" יבצע מסלול סובב רמות שדי מזכיר את המסלול שעושה בה כיום קו 4 "הישן".

לדעתי היה יותר הגיוני להחליף בין המספרים של הקווים החדשים, כך שיתאימו למספרים הנוכחיים: 4 לקו סובב רמות ומשם לביג ולתחנה המרכזית, 34 לרמות המזרחית ומשם לרגר, טוביהו ונחל עשן.

בנוסף, בקרוב כנראה יתחילו לבנות את "שכונת האצבעות" מצפון להר-בוקר (וממערב למסלול של "34 ישן/4 חדש"). אני מקווה שלא חושבים לספק לשכונה הזו (כמה אלפי יח"ד) שירות באמצעות קו 24 או קו "34 ישן/4 חדש", כי זה שוב יסרבל את מסלולי הקווים ויהפוך אותם לבלתי-נוחים עבור התושבים הקרובים לקצות הקווים. גם ככה אני צופה תלונות משכונת האנדרטה על זה שקו "34 ישן/4 חדש" יעשה סיבוב גדול בהר-בוקר. הפתרון החכם, לדעתי, יהיה לפתוח קו חדש ממסוף רמות לשכונת האצבעות, משם להר-בוקר (ולהוציא משם את 34/4), ישירות לאצ"ג והמשך לעיר כמו 24. אולי אפשר אפילו למספר אותו כ-25.
בעיה נוספת "על הדרך" היא שהמסלול של 4 בנחל-עשן יהיה יחסית מסורבל, ועלול להתסרבל עוד יותר כאשר תוקם נחל-עשן החדשה לכיוון דודאים, שכונה של בנייה רווייה שאמורה גם כן להתחיל להיבנות בטווח הזמן הריאלי לזיכיון. כאן הפתרון יכול להיות הארכה של קו 24 (או 25 המוצע) לשדרות טוביהו ומשם לנחל-עשן, כאשר 4/34 יבצע מסלול בחלק אחד של נחל-עשן (נגיד, החלק הצפון-מזרחי יותר של השכונה) וקו 24 (או 25) במסלול אחר (דרום-מערבי, למשל). במקרה כזה, יש הגיון רב ששני הקווים מרמות לנחל-עשן יהיו ממוספרים 24 ו-34 (ולא 4 ו-25, למשל).
אני גם תהיתי על כך אבל אז שמתי לב לדבר נוסף.
זה ש4 החדש הוא 34 היש עם תוספת של הר בוקר - זה ברור. וזה ש34 החדש זה 4 הישן אבל בשני כיווני הנסיעה - גם ברור.
&nbsp
אבל וזה אבל ענק, הסיבוב בהר בוקר והר רמון זה כבר טו מאצ' עבור נסיעה ב34. המטרה של 34 היא לתת קשר בין חלקי השכונה יותר מאשר רק הקישור לביג.
&nbsp
אני חושב (אוכל לברר את זה) שיש ניסיון למיתוג קו 4, הוא הקו שעדיין הכי מזוהה עם שכונת רמות וזה גם משהו שיגרום לנוסעים לגלות את קו 4 החדש, בוא נגיד את זה כך, גם בטעות... סתם השערה שכזאת, גם התדירות של 4 החדש יותר זהה לתדירות של 4 הישן ואילו 34 פחות תדיר.
&nbsp
לגבי הר בוקר, הסיבוב שם לא כזה נורא ובתוך השכונה וגם בבן גוריון ניתן לבצע מעברים, כך שברור שאנשים מרמות האנדרטה לא יסעו עם 34 את כל המסלול כדי להגיע לביג ויכול להיות מצב של נסיעה ב34 למרכז המסחרי והחלפה ל4, יש מצב שאנשים יבצעו את זה (לא הרבה, אבל עדיין).
&nbsp
לגבי שכונת האצבעות (אי משום מה הבנתי שרוצים לבנות שם פארק גדול), אבל לכשתקום, סביר ש4 ישרת אותה ובמסלול הגיוני יותר.
&nbsp
קו 4 החדש בנחל עשן, גם אופק דיבר על זה. יש הרבה דברים בגו אבל יש גם רצון לשיפור השירות בתוך נחל עשן + קישור למסוף י"א כנקודת החלפה לקווים רבים. וחשוב עוד יותר, הוא יתגבר את 22 בתוך השכונה במסלולל זהה לחלוטין לקו 22 שזה דבר חשוב. במקום לסרבל את תושבי השכונה עם מסלולים שונים לכל קו, יהיו שני קווים שיעבדו בתדירות טובה עד גבוהה באותו המסלול בתוך השכונה ומשם יתפצלו כל אחד לדרכו. אני חושב שזה מטיב עם האזרח הפשוט.
&nbsp
מה אתה חושב?
&nbsp
כמו כן, שים לב למסוף נווה מנחם שא יהיה בו שימוש לפני שתבנה השכונה החדשה, כך שעוד חזון למועד.
 
הסבר סביר

אני גם תהיתי על כך אבל אז שמתי לב לדבר נוסף.
זה ש4 החדש הוא 34 היש עם תוספת של הר בוקר - זה ברור. וזה ש34 החדש זה 4 הישן אבל בשני כיווני הנסיעה - גם ברור.
&nbsp
אבל וזה אבל ענק, הסיבוב בהר בוקר והר רמון זה כבר טו מאצ' עבור נסיעה ב34. המטרה של 34 היא לתת קשר בין חלקי השכונה יותר מאשר רק הקישור לביג.
&nbsp
אני חושב (אוכל לברר את זה) שיש ניסיון למיתוג קו 4, הוא הקו שעדיין הכי מזוהה עם שכונת רמות וזה גם משהו שיגרום לנוסעים לגלות את קו 4 החדש, בוא נגיד את זה כך, גם בטעות... סתם השערה שכזאת, גם התדירות של 4 החדש יותר זהה לתדירות של 4 הישן ואילו 34 פחות תדיר.
&nbsp
לגבי הר בוקר, הסיבוב שם לא כזה נורא ובתוך השכונה וגם בבן גוריון ניתן לבצע מעברים, כך שברור שאנשים מרמות האנדרטה לא יסעו עם 34 את כל המסלול כדי להגיע לביג ויכול להיות מצב של נסיעה ב34 למרכז המסחרי והחלפה ל4, יש מצב שאנשים יבצעו את זה (לא הרבה, אבל עדיין).
&nbsp
לגבי שכונת האצבעות (אי משום מה הבנתי שרוצים לבנות שם פארק גדול), אבל לכשתקום, סביר ש4 ישרת אותה ובמסלול הגיוני יותר.
&nbsp
קו 4 החדש בנחל עשן, גם אופק דיבר על זה. יש הרבה דברים בגו אבל יש גם רצון לשיפור השירות בתוך נחל עשן + קישור למסוף י"א כנקודת החלפה לקווים רבים. וחשוב עוד יותר, הוא יתגבר את 22 בתוך השכונה במסלולל זהה לחלוטין לקו 22 שזה דבר חשוב. במקום לסרבל את תושבי השכונה עם מסלולים שונים לכל קו, יהיו שני קווים שיעבדו בתדירות טובה עד גבוהה באותו המסלול בתוך השכונה ומשם יתפצלו כל אחד לדרכו. אני חושב שזה מטיב עם האזרח הפשוט.
&nbsp
מה אתה חושב?
&nbsp
כמו כן, שים לב למסוף נווה מנחם שא יהיה בו שימוש לפני שתבנה השכונה החדשה, כך שעוד חזון למועד.
הסבר סביר
אני לא לגמרי מסכים איתו, ולדעתי עדיף היה לשמור על מספרים דומים לקווים דומים (34 ממזרח רמות ישיר לעיר, 4 סובב רמות ולעיר עם עיקוף). כתושב רמות (זמני), התפיסה שלי לגבי 24/34 ו-4 היא בדיוק כזו.
מצד שני, אם זה מה שמפריע לי בתוכנית הזו, אז כנראה מצבנו טוב.

לגבי נחל-עשן: בטווח הקצר הזהות במסלול בין 4 ל-22 הגיונית, גם מבחינת האחידות בעיני תושבי השכונה וגם מבחינת השגת כיסוי מיטבי לשני הקווים. בטווח הארוך, כאשר השכונה תכפיל את גודלה ולמעלה מזה, מסלול יחיד בתוך השכונה יהפוך למסורבל מדי ולא מועיל לתושבים. יהיה צורך לפצל את השכונה לשני אזורי שירות עם חפיפות במוקדים שכונתיים מרכזיים (בתי-ספר, מרכז מסחרי וכמובן שגם המסופים). זה ידרוש פיצול של קו 4 לשני קווים (אולי במשולב עם קו לשכונת האצבעות ברמות), וכמובן גם פיצול של קו 22 (ואולי זה יהיה 21 החדש). זה גם יכול ליצור הפרדה ברורה בין ארבעת הקווים של נחל-עשן: 21 ו-22 "מאספים" מהאזור החדש והישן בהתאמה, 33 ו-34 ישירים מהאזור החדש והישן בהתאמה. הרי המספר 33 מתפנה בקרוב, בעקבות פיצולו של הקו לקווים 330 ו-331.
 

olli3

New member
מנהל
יהיה מפגש ציבור עם וועדי שכונות ויהיה גם עם תושבים ברמות

הסבר סביר
אני לא לגמרי מסכים איתו, ולדעתי עדיף היה לשמור על מספרים דומים לקווים דומים (34 ממזרח רמות ישיר לעיר, 4 סובב רמות ולעיר עם עיקוף). כתושב רמות (זמני), התפיסה שלי לגבי 24/34 ו-4 היא בדיוק כזו.
מצד שני, אם זה מה שמפריע לי בתוכנית הזו, אז כנראה מצבנו טוב.

לגבי נחל-עשן: בטווח הקצר הזהות במסלול בין 4 ל-22 הגיונית, גם מבחינת האחידות בעיני תושבי השכונה וגם מבחינת השגת כיסוי מיטבי לשני הקווים. בטווח הארוך, כאשר השכונה תכפיל את גודלה ולמעלה מזה, מסלול יחיד בתוך השכונה יהפוך למסורבל מדי ולא מועיל לתושבים. יהיה צורך לפצל את השכונה לשני אזורי שירות עם חפיפות במוקדים שכונתיים מרכזיים (בתי-ספר, מרכז מסחרי וכמובן שגם המסופים). זה ידרוש פיצול של קו 4 לשני קווים (אולי במשולב עם קו לשכונת האצבעות ברמות), וכמובן גם פיצול של קו 22 (ואולי זה יהיה 21 החדש). זה גם יכול ליצור הפרדה ברורה בין ארבעת הקווים של נחל-עשן: 21 ו-22 "מאספים" מהאזור החדש והישן בהתאמה, 33 ו-34 ישירים מהאזור החדש והישן בהתאמה. הרי המספר 33 מתפנה בקרוב, בעקבות פיצולו של הקו לקווים 330 ו-331.
יהיה מפגש ציבור עם וועדי שכונות ויהיה גם עם תושבים ברמות
ובשכונה ט'. תוכל להעלות את זה שם.
&nbsp
אני מבין את עניין המספור, זה משהו שלי אישית חשוב, ההיררכיה. אבל אנחנו כבר לא בימים שמצליחים ללכת לפי ההיררכיה וההיררכיה השתנתה גם. מסתבר שלאנשים זה לא ממש משנה מה יהיה מספר הקו, עשו את זה בפתח תקווה בזמנו כשהפכו את קו 8 ל62 למשל ומסספרו בעצם את הקווים על פי השכונות שאליהן הם נוסעים וזה לא שינה דבר עבור התושבים.
&nbsp
בוא נגיד שאין באמת צורך ש32 יקרא 32, אין שום מניעה שמספרו יהיה 19 למשל. למה להרחיק עד 3X?
 
בפתח תקוה לא עשו את זה עד הסוף אבל כשיש מקבץ של יחסית הרבה

יהיה מפגש ציבור עם וועדי שכונות ויהיה גם עם תושבים ברמות
ובשכונה ט'. תוכל להעלות את זה שם.
&nbsp
אני מבין את עניין המספור, זה משהו שלי אישית חשוב, ההיררכיה. אבל אנחנו כבר לא בימים שמצליחים ללכת לפי ההיררכיה וההיררכיה השתנתה גם. מסתבר שלאנשים זה לא ממש משנה מה יהיה מספר הקו, עשו את זה בפתח תקווה בזמנו כשהפכו את קו 8 ל62 למשל ומסספרו בעצם את הקווים על פי השכונות שאליהן הם נוסעים וזה לא שינה דבר עבור התושבים.
&nbsp
בוא נגיד שאין באמת צורך ש32 יקרא 32, אין שום מניעה שמספרו יהיה 19 למשל. למה להרחיק עד 3X?
בפתח תקוה לא עשו את זה עד הסוף אבל כשיש מקבץ של יחסית הרבה
קווים שמשרתים אזור מסויים, זה כן עוזר.
למשל, בפ"ת המקבצים 2X (לא כולל 27 ששייך למקבץ X7) ו 9X כן עוזרים להבין את ההקשר של הקו.
אם למשל היו מערבבים בין שני המקבצים הללו ונניח קו 23 היה קו 97 וקו 97 היה קו 23, זה כן היה מבלבל נוסעים.
המקבצים האחרים כוללים קו אחד או שני קווים בלבד או שבמהלך הזמן שונו ועיוותו את השיטה.
המקבץ 4X למשל עבר הרבה שינויים וההרכב הנוכחי שלו נוצר בשלבים שונים ולכן הוא לא משרת אזור אחד מובהק.
המקבץ 3X נוון לחלוטין עם ביטול קו 30 והשימוש ב-53 כתחליף לו.
כיום בכלל הגיוני, לפי שיטת המספור, לשנות את 53 ל-4X ואז המקבץ 4X יוכל להיחשב למקבץ של צפון-מערב פ"ת.

יש משמעות למספרים אסוציאטיבים.אבל האסוציאציה רלוונטית רק כאשר יש מספר יחסית גדול של קווים שאפשר לקבץ אותם.
בפ"ת זה עובד מצויין עם 2X ו 9X, עובד טוב עם 8X חוץ מ-87 שקצת מקלקל גם את ה-8X וגם את מקבץ X7 של קווי פ"ת-ראש העין, עובד חלקית עם 4X ובשאר די חסר משמעות..
דווקא הדוגמה שנתת של קו 62 מאוד לא מוצלחת (חוץ מ-53 הכי פחות מוצלחת) כי עד עתה לא היה ממש קשר בין 62 לקו 67 שהיה קו איזוטרי וודאי שאין קשר ל-66 של דן ולכן בעצם לא היה מקבץ 6X מובהק, וגם אחרי השינוי שיהיה ביום חמישי בקו 67 זה עדיין לא יוצר מקבץ מספיק מובהק.
הקשר בין 62 ל-16 חזק יותר מאשר הקשר בין 62 ל6X האחרים.
 
תודה, זה מאד מעניין ומעודד.

מצגת המכרז החדש עירוני באר שבע, כולל מפות
המפות על פי שכונות וגם על פי כל קו בנפרד עם השוואה של מצב קיים למצב עתידי.

תהנו :) אני נהנתי.

http://tinyurl.com/lyt6lqu
תודה, זה מאד מעניין ומעודד.
שמתי לב שאין התייחסות מיוחדת לתחנת רכבת צפון, האם מצב התחבורה אליה יישאר עגום בינתיים?
והשאלה הגדולה - מתי צפוי המכרז?
&nbsp
 

olli3

New member
מנהל
המכרז צפוי להתפרסם בינואר, צפי להעפלה תוך שנה ורבע-שנה וחצי.

תודה, זה מאד מעניין ומעודד.
שמתי לב שאין התייחסות מיוחדת לתחנת רכבת צפון, האם מצב התחבורה אליה יישאר עגום בינתיים?
והשאלה הגדולה - מתי צפוי המכרז?
&nbsp
המכרז צפוי להתפרסם בינואר, צפי להעפלה תוך שנה ורבע-שנה וחצי.
זה אשכול קטן, קווים עירוניים בלבד, לא משהו כמו אשכול חשמונאים או אשכול הנגב המערבי שמערבים עירוני, פרברי, בין עירוני וסדר גודל מבחינת הפעלה גדול בהרבה, לכן כל התליך מהיר יותר.
&nbsp
תחנת רכבת צפון - קודם כל משרד התחבורה העביר כסף לעיריה להקמת מפרצי תחנות בכיכר החיצונית של תחנת הרכבת, טרם בוצע אך יבוצע בחודשים הקרובים.
&nbsp
שנית, משכונות האיזור יתבצע קישור טוב אל תחנת הרכבת בין אם על ידי קווי רמות כולל 34 שיעצור בכיכר החיצונית ובין אם על ידי 16 ו26 וגם קו 5 (שיש לי רעיון מטורף לגביו שכבר הוצע לגורמים הרלוונטים והגלגלים כבר עובדים בקטע הזה, משהו שאומנם קיים בארץ במקום אחד עד כמה שידוע לי ושיפתור את הסרבול של 5 במסלול הנוכחי דרך בן גוריון ושדרות רגר אבל ימשיך לתת שירות לכל רחוב וינגייט, יש ניחושים?).
&nbsp
אם נסתכל על המפה הכללית אז משכונות רבות יתבצע קשר לשתי תחנות הרכבת בצורה הרבה יותר טובה. נחל עשן תקבל שירות מעולה לתחנת באר שבע מרכז בעצם, שכונות ב' וד' תמשכנה לקבל שירות לתחנת הרכבת צפון והבאים מדרך מצדה יוכלו לבצע החלפה שכיום מתבססת על 5 ו16 ובמצב החדש תתבסס גם על קו 4. בדרך מצדה דיי קשה לגעת, קו 12 הוא הקו הכי תדיר בבאר שבע והכי עמוס וכ-30 נוסעים יורדים ממנו בבקרים בסורוקה, יעדם של הרוב - סורוקה.
&nbsp
קו 12 הוא הקו היחיד שמלא בישיבה בנסיעה הראשונה בבוקר, בעיקר בעובדי בית החולים. פשוט רוב עובדי בית החולים בוא נגיד שאינם במצב שכר גבוה מתגוררים על ציר מצדה.
 

olli3

New member
מנהל
שכחתי לגבי נת"צים חדשים>>>

מצגת המכרז החדש עירוני באר שבע, כולל מפות
המפות על פי שכונות וגם על פי כל קו בנפרד עם השוואה של מצב קיים למצב עתידי.

תהנו :) אני נהנתי.

http://tinyurl.com/lyt6lqu
שכחתי לגבי נת"צים חדשים>>>
יהיה נת" בהחלוץ, בית אשל והפלמ"ח. לא ממש הבנתי איך יבוצע, אדבר על כך עם הגורמים בעיריה ואחזור עם ממצאים. מדובר ברחובות חד סטריים גם ככה אם כי רחבים ויכול להיות שהם יהפכו לשירות כלי רכב ציבוריים בלבד כמו המקטע הקטן ברחוב העצמאות בין כיכר המשטרה (החיבור עם הרצל) לבין החלוץ בו מותרת נסיעה לאוטובוסים ומניות בלבד בכיוון הנסיעה ממערב למזרח.
 

Ofekalef1

New member
ומה עם נת"צ רגר?

שכחתי לגבי נת"צים חדשים>>>
יהיה נת" בהחלוץ, בית אשל והפלמ"ח. לא ממש הבנתי איך יבוצע, אדבר על כך עם הגורמים בעיריה ואחזור עם ממצאים. מדובר ברחובות חד סטריים גם ככה אם כי רחבים ויכול להיות שהם יהפכו לשירות כלי רכב ציבוריים בלבד כמו המקטע הקטן ברחוב העצמאות בין כיכר המשטרה (החיבור עם הרצל) לבין החלוץ בו מותרת נסיעה לאוטובוסים ומניות בלבד בכיוון הנסיעה ממערב למזרח.
ומה עם נת"צ רגר?
 

olli3

New member
מנהל
התוכנית עדיין בתכנון, החלק הצפוני שייך למשרד השיכון.

לא יאריכו אותו עד הסוף?
התוכנית עדיין בתכנון, החלק הצפוני שייך למשרד השיכון.
כשבנו את בנייני השיכון לא חשוב שיהיה צורך בכביש יציאה צפונית מהעיר בעתיד. עכשיו אם תבטל את החניות, אתה בבעיה קשה כי אין חניות לבחלק נכבד מהבתים האלו ולהרוס את הבניינים קצת פחות נראה לי שיקרה, אז לא יודע.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה