>>>סקירה של עיקר השינויים,מבחינת מסלולים>>>
מצגת המכרז החדש עירוני באר שבע, כולל מפות
המפות על פי שכונות וגם על פי כל קו בנפרד עם השוואה של מצב קיים למצב עתידי.
תהנו
אני נהנתי.
http://tinyurl.com/lyt6lqu
>>>סקירה של עיקר השינויים,מבחינת מסלולים>>>
השינוי הכי מורגש הוא תום עידן קווים מעגליים, נכון לכל הקווים כמעט (כבישים חד סטריים או קטע קצרצר). שינוי נוסף הוא התבססות על מסופים, קיימים וחדשים.
 
אני אלך לפי מספר הקווים:
 
קו 2 - ימשיך לשרת את נחל בקע + נווה נוי (דר"א בעוד זמן לא רב הקו יגיע גם למתחם מול 7 - רמי לוי בבאר שבע ויפרסס בכיכר להמשך המסלול). השינוי בקו 2 הוא בעצם על בסיס שילוב בין קו 4 לבין קו 2 עם סיום בפארק ההייטק. שזה דיי דומה למסלול קו 4 בעידן שלפני שכונת רמות (עד תחילת שנות ה-80 עם סיום באוניברסיטה).
 
קו 3 - יבוטל המסלול המעגלי בשכונה ו', תחנת המוצא תהיה במסוף האיצטדיון. כמו כן הקו לא יסע יותר בחלקים המזרחיים של שאול המלך וברחוב אלפסי, הקו יסע דרך רחוב שמעולם לא עברה בו תח"צ מבצע יואב (בקטע שבין שאול המלך לדרך מצדה). כמו כן קו 3א ימשיך לעמק שרה על בסיס מסלול קו 17 (החדש)
 
קו 4 - מהקו האיטי ביותר ברמות ואפשר להגיד גם בעיר, הוא הופך להיות אחד הקווים היותר מהירים ויעילים שיהיו בעיר, אם לא הכי יעיל ומהיר. הקו יסע ברמות בדיוק כמו מסלול קו 34 כיום, דרך שדרות בן גוריון ושדרות רגר. בניגוד ל34 הנוכחי שיורד לעיר ולשוק, קו 34 יכנס אך ורק לתחנה המרכזית ויצא כמו קו 14 לשדרות טוביהו. הטוויסט בעלילה הוא שהוא יהיה זהה לחלוטין לקווים הפרבריים, בין עירוניים שנוסעים על ציר טוביהו. קו 4 החדש יסע לכל אורך שדרות טוביהו עד הקאנטרי ורק שם יכנס לשכונה י"א. מדובר בשיפור ענק, ענק, ענק , ענק!
 
קו 4א - אותו הדבר רק עם קישור למקיף ז' בשעות תלמידים.
 
קו 5 - קו 5 החדש הוא כמו קו 5 הישן בקטע שבין תחנת ההרכבת צפון לתחנה המרכזית, משם מדובר בעצם בקו 31 עם שינויים במסלול שהופכים אותו ללא מעגלי כפי שקו 31 כיום.
 
קו 6 - סוג של לא נגענו, מלבד יציאה ממסוף האיצטדיון. 6א המשך לעמק שרה על בסיס קו 17 (החדש).
 
קו 7 - יציאה ממסוף האיצטדיון, המשך מסלול עד העיר העתיקה - כרגיל. משם דרך רחוב העצמאות על בסיס מסלול 13/23, כניסה לנווה זאב דרך יוהנה ז'בוטינסקי (על בסיס מסלול 14), פלח 7 וסיום במסוף נווה זאב.
 
קו 8 - יציאה ממסוף האיצטדיון דרך מכללת קיי (יהודה הלוי), שמאלה לסנהדרין והמשך מסלול עד העיר כרגיל. משם המשך על העצמאות על בסיס מסלול קו 13 דרך שדרות ירושלים, גראנד קניון, אברבנאל וסיום במסוף י"א. קישור חדש ומהיר בין י"א לגראנד, לשכונה ט' ולעיר העתיקה.
 
קו 9 - לא נגענו מלבד ביטול הקטע המעגלי בתחילת המסלול בקניון שאול המלך והארכת הקו למסוף י"א.
 
קו 12 - יציאה ממסוף האיצטדיון דרך אצ"ל, שמאלה לדוד אלעזר (רחוב חדש בו יהיה שירות תח"צ) והמשך במסלול כרגיל.
 
קו 13 - מסלול הגיוני בנאות לון ולא מעגלי כיום, משם במסלול זהה למרכזית הוהמשך לביג - סופית.
 
קו 14 - מסלול זהה - אי הכניסה לפלח 7 או ביטול עקב שימוש בקו 7 לכך או טעות.
 
קו 16/16א - כרגיל.
 
קו 17 - ביטל הסיבוביות בעמק שרה.
 
קו 18 - עיקר השינויים בקו הוא הוצאת הקו מדרך שמשון. הקו יפצה על ביטול קו 26 הקיים ויקשר בין י"א לשדרות יעלים ודרך המשחררים.
 
קו 21 - מבוטל.
 
קו 22 - ביטול הקטעים המעגליים והארכת הקו מהמרכזית לביג דרך קופ"ח ג'.
 
קו 23 - ללא שינוי.
 
קו 24 - ללא שינוי (מלבד הפעלתו במסלול האמיתי שלו לכשתיבנה שאר השכונה - חלק בתלהיך בניה מתקדם וחלק בתחילת בנייה בקטעים הצפוניים).
 
קו 25 - מבוטל (שירות ינתן על ידי 26).
 
קו 26 - מות הקו המעגלי, יחי מסלול משופר של קו 25. הקו יצא ממסוף נווה זאב על בסיס קו 26 הנוכחי עד י"א, משם במסלול קו 25 הנוכחי.
 
קו 31 - מבוטל.
 
קו 32 - ביטול מעגליות הקו.