מצב חירום אקווריומי

P i x i e s

New member
מצב חירום אקווריומי

היי חבר'ה, פעם ראשונה שאני כאן...
אני מגדלת דג קרב זכר כבר שנה בלי בעיות. לפני שבוע החלפתי לו צנצנת למשהו יותר גדול, הוספתי צמחים, החלפתי את האבנים... וגם קניתי דגת קרב. המוכרת המליצה ואמרה שהם יסתדרו, ולמרות שזה נראה לי תמוה רציתי לנסות.
יש מרדפים, הוא לא אכל אותה או משהו אבל כן רודף אחריה ומתנפח.
שמתי לב אצלה שהתנפחה לה מעט הבטן (חשבתי שזה פשוט ביציות, לא יודעת), ואולי אני מדמיינת אבל נראה לי שהעור נהיה קצת יותר אדמומי. ניסיתי לאבחן אותה דרך כל מיני אתרים אבל החלטתי שהדרך הכי טובה היא פשוט להראות לכם.
צירפתי קישור לאלבום שהעליתי לתפוז, צילמתי שם גם המיכל עצמו ותמונות של שני הדגים. אשמח לעזרתכם. תודה!!
 

roeeya

New member
היי פיקסיז,

לא משכנים דג ודגת קרב באותו מכיל באופן קבוע,
בטח ובטח שלא בצנצנת.
 

P i x i e s

New member
עדכון

היי, זה קרה רק לפני שבוע... גם אני תהיתי על עצתה של המוכרת אבל אמרתי שנעשה ניסיון. בכל אופן, הבוקר היא נראית אפילו יותר גרוע, כאילו עומד להיתלש לה סנפיר. לא הספקתי ללכת לחנות חיות לקנות לה צנצנת חירום (ולצערי אבא שלי זרק את הקודם כי הוא נסדק) אז שיכנתי אותה בכלי קטן, שמתי את אחד העצים כדי שלא תילחץ וקצת מרכך מים. בנוסף, שמתי לב שהיום (בניגוד לימים אחרים) היא לא ממש מצליחה לעכל את האוכל. היא בולעת ויורקת לפחות שלוש פעמים. איזה טיפול תרופתי ישקם אותה? תודה
 

P i x i e s

New member
אני לא מבינה,

דג הקרב השני שלי כבר חי שנה+ בצנצנת גדולה, נהנה, עושה בועות ומאושר, אז למה יש התנגדות כוללת כל כך לצנצנות?
 

נ ע ל

New member
גם חתול בכלוב קטן, עם אוכל כמו שצריך,

יחיה כמו שצריך, ועוד יותר משנה..
דג קרב הוא דג עמיד שגם יודע לנשום אוויר שלא דרך הזימים ( כלומר, מחוץ לפני המים), גם פחות בררן לגבי טמפרטורה ומבחינת גודלו- הוא די קטן.
כל זה גרם לכך שמנצלים אותו בתעשייה כדי למכור אותו בנפחי מים קטנים מאד... זה שהוא עושה בועות, לא אומר שהוא נהנה או מאושר. זה פשוט אומר שהוא חי. :)
יש לי אקווריום גדול של 300 ליטר עם דגים שקניתי בכיתה י' - לפני 10 שנים. כולם חיים עדיין. היה לי שם גם דג קרב אחד שחי 3 שנים.
האם הם מאושרים? אין לי באמת איך לדעת. אבל הדעה הרווחת היא שחיים דגים ממש מעט, זה פשוט לא נכון. מעט האנשים נותנים לדגים תנאים נכונים באמת.
זה שדג חי ושורד לא אומר שאלה התנאים שהוא צריך באמת..
 

נ ע ל

New member
אגב,

לא התכוונתי שייצא כביקורת או כהתנפלות

רוב האנשים קונים דגים ומתנהגים אליהם כמו שמתנהגים בעיקר בגלל חוסר ידע, וידע לקוי שנמסר על ידי חנויות (בכוונה או לא בכוונה)
גם כשאני התחלתי להיכנס לעסקי האקווריומים לפני שנים רבות ספגתי הרבה קורבנות עם זימים ולקח לי זמן להבין כמה שהם רגישים ועדינים ואיזה עוול עושים להם בתעשייה.
בחנויות מציגים את זה כאילו שאם דג חי שנה אז הוא כבר קשיש ואתה כנראה מטפל בר מזל ומוצלח במיוחד, וזה פשוט לא נכון.
בתנאים הנכונים דגים יכולים לחיות שנים על גבי שנים ולמרות שזה לא אומדן לאושר (כי גם בכלא חיים, אולי זו אנלוגיה מגוחכת אבל יש בה משהו) אבל זה כן אומדן לזה שאתה עושה משהו נכון
 
למעלה