מפת קווי הרכבת הקלה המתוכננים בירושלים

מצב
הנושא נעול.

סנוי

New member
ודה רבה אלן! מאוד יפה לעין!
יש לי שאלות בנושא למי שיודע:

מפת קווי הרכבת הקלה המתוכננים בירושלים
טוב, קצת הסתקרנתי לגבי המערכת והתחלתי לנבור בתוכניות. הגעתי למסקנה שצריך מפת רשת עם כל התחנות המתוכננות ולא רק קווים בלי פירוט.
אז הנה המפה, בינתיים רק עם שלושה קווים.

יש כמה סתירות עם תכנית שפורסמה ב-2013 - ראו עמוד 20 כאן: https://www.jerusalem.muni.il/Municipality/Strategic/Work/Documents/str2015/a2015.pdf

במפה שלי חסרה שלוחה של הקו הכחול להר הצופים, קטע מהקו הירוק מהר הצופים להר הזיתים, הקו החום (באמת?!) והקו הסגול. כמו כן לא כללתי את הרכבל והמת"צ לרמות שלמה.

לגבי מתווה הפעלה - קבעתי מספרים בינתיים כי הצבעים עשויים להשתנות, במיוחד השלוחות של הקו האדום. לא פיצלתי לקו צהוב, קו ירקרק וכו'.

גם נראה לי שיותר מתאים להפעיל קו מהר נוף לכותל מאשר מהר נוף לנווה יעקב. עם כל הכבוד לתיירים שנוסעים מהמוזיאונים לכותל, לא נראה לי שרובם עושים את הכל ביום אחד ומדובר בפחות מאסות מאשר שכונה חרדית ודתית צפופה שתושביה נוסעים לכותל.
ודה רבה אלן! מאוד יפה לעין!
יש לי שאלות בנושא למי שיודע:
לפי תכניות העירייה וממה שנכתב במצגת - יש כמה סוגיות שלא הבנתי עד הסוף, ואשמח אם מישהו שיודע יוכל להסביר לי ולכולם:
1. ישנה שלוחה שלא פורסם עליה, (עד כמה שאני יודע) המתוארת במצגת כ"קו לקראת תכנון" - שלוחת המוזיאונים - האם מדובר בשלוחה של הקו האדום, הירוק? הוא גם לא מצויין במפות שבמצגת, לעומת רוב הקווים האחרים שאפילו לא בתכנון.
2. אני לא מבין את נחיצות הקו הצהוב שמצויין במצגת. את השלוחה לכותל המערבי כן, אבל בשביל כך לקיים קו שונה לחלוטין, ועוד אחד שלא מגיע מריכוז חרדי בעיר אלא מגבעת רם?
3. מה הסטטוס של הרכבל לכותל המערבי? הם ממש כוללים אותו בתכניות ועד כה לא נראה שזה יצא לפועל. (בדומה לרכבל של הטכניון ואוני' חיפה - שכל הזמן יוצאים פרסומים לגביו אבל אין שום מימון)
4. אני רואה שיש פוטנציאל לחיבור ממרכז העיר אל שכונות המערב דרך רחוב עזה - האם חיבור זה בלתי אפשרי, או שהוא לא מספיק רווחי? אני לא ירושלמי אז אני לא מכיר, אבל האם כיום קווי אוטובוסים תדירים עוברים ממרכז העיר מערבה דרך הציר הזה בכלל?
5. האם לדעתכם אפשרי להאריך את הקו שמגיע לתחנת הרכבת של מלחה עד לגן החיות התנכ"י, צמוד למסילת ר"י? ובאותה נשימה - מעלה שוב לדיון שאלה על היתכנות tram-train לבית שמש. (את הסעיף הזה הוספתי בעריכה)

תודה מראש לכל מי שיענה, מקווה שלא הארכתי יתר על המידה...

גיא
 

amit1270

New member
מנסה לענות כמיטב יכולתי

ודה רבה אלן! מאוד יפה לעין!
יש לי שאלות בנושא למי שיודע:
לפי תכניות העירייה וממה שנכתב במצגת - יש כמה סוגיות שלא הבנתי עד הסוף, ואשמח אם מישהו שיודע יוכל להסביר לי ולכולם:
1. ישנה שלוחה שלא פורסם עליה, (עד כמה שאני יודע) המתוארת במצגת כ"קו לקראת תכנון" - שלוחת המוזיאונים - האם מדובר בשלוחה של הקו האדום, הירוק? הוא גם לא מצויין במפות שבמצגת, לעומת רוב הקווים האחרים שאפילו לא בתכנון.
2. אני לא מבין את נחיצות הקו הצהוב שמצויין במצגת. את השלוחה לכותל המערבי כן, אבל בשביל כך לקיים קו שונה לחלוטין, ועוד אחד שלא מגיע מריכוז חרדי בעיר אלא מגבעת רם?
3. מה הסטטוס של הרכבל לכותל המערבי? הם ממש כוללים אותו בתכניות ועד כה לא נראה שזה יצא לפועל. (בדומה לרכבל של הטכניון ואוני' חיפה - שכל הזמן יוצאים פרסומים לגביו אבל אין שום מימון)
4. אני רואה שיש פוטנציאל לחיבור ממרכז העיר אל שכונות המערב דרך רחוב עזה - האם חיבור זה בלתי אפשרי, או שהוא לא מספיק רווחי? אני לא ירושלמי אז אני לא מכיר, אבל האם כיום קווי אוטובוסים תדירים עוברים ממרכז העיר מערבה דרך הציר הזה בכלל?
5. האם לדעתכם אפשרי להאריך את הקו שמגיע לתחנת הרכבת של מלחה עד לגן החיות התנכ"י, צמוד למסילת ר"י? ובאותה נשימה - מעלה שוב לדיון שאלה על היתכנות tram-train לבית שמש. (את הסעיף הזה הוספתי בעריכה)

תודה מראש לכל מי שיענה, מקווה שלא הארכתי יתר על המידה...

גיא
מנסה לענות כמיטב יכולתי
1. זה ככל הנראה המשך של הקו הכתום "קו הקמפוסים" שמתפצל מהקו האדום. הקו הירוק עובד ממערב לגבעת רם ושלוחה נוספת שלו לא נראית לי הגיונית.
2. הקו הצהוב במצגת מגיע לעיר דוד ולא לכותל. ההיגיון הוא לחבר מוקדי תיירות וזה סביר בהחלט. דרך אגב, למי ששכח, הכותל הוא לא רק של החרדים.
3. אין לי מושג. נראה לי שזה בשלב די ראשוני, אולי אפילו רעיוני בלבד.
4. יש קווים תדירים ברחוב עזה (ביחוד 19 ו-32), ולדעתי יש שם פוטנציאל לא רע בכלל לקו רכבת קלה. הבעיה היא שאין הרבה אלטרנטיבות לרכב פרטי. אולי מנהור...
5. אני מניח שאפשרי... למה לא בעצם? tram-train לבית שמש זה רעיון נחמד, אבל חשוב לזכור שהקו המשודרעק שלנו הוא על מסילה בודדת, וזה מגביל מאוד את התדירות ופוגע באמינות השירות. הכפלת הקו לא נראית לי ריאלית לאור הנזק שכבר נגרם לשמורה בעבודות השדרוג.
 

alantan

New member
לגבי קו הקמפוסים, יש איזו שלוחה מוזרה של הקו הירוק שפונה

מנסה לענות כמיטב יכולתי
1. זה ככל הנראה המשך של הקו הכתום "קו הקמפוסים" שמתפצל מהקו האדום. הקו הירוק עובד ממערב לגבעת רם ושלוחה נוספת שלו לא נראית לי הגיונית.
2. הקו הצהוב במצגת מגיע לעיר דוד ולא לכותל. ההיגיון הוא לחבר מוקדי תיירות וזה סביר בהחלט. דרך אגב, למי ששכח, הכותל הוא לא רק של החרדים.
3. אין לי מושג. נראה לי שזה בשלב די ראשוני, אולי אפילו רעיוני בלבד.
4. יש קווים תדירים ברחוב עזה (ביחוד 19 ו-32), ולדעתי יש שם פוטנציאל לא רע בכלל לקו רכבת קלה. הבעיה היא שאין הרבה אלטרנטיבות לרכב פרטי. אולי מנהור...
5. אני מניח שאפשרי... למה לא בעצם? tram-train לבית שמש זה רעיון נחמד, אבל חשוב לזכור שהקו המשודרעק שלנו הוא על מסילה בודדת, וזה מגביל מאוד את התדירות ופוגע באמינות השירות. הכפלת הקו לא נראית לי ריאלית לאור הנזק שכבר נגרם לשמורה בעבודות השדרוג.
לגבי קו הקמפוסים, יש איזו שלוחה מוזרה של הקו הירוק שפונה
מזרחה לדרך רבין:
http://www.docdroid.net/1523d/t1000-p2-03-00-aro-dw-20011-a03-10-1250.pdf.html
&nbsp
אולי זהו קו הקמפוסים אבל אין לי מושג איך הכל מתחבר יחד. הייתי בטוח שהשלוחה ללא מוצא של גבעת רם היא קו הקמפוסים כאשר הקו הירוק נבנה מסביבו..
 

GLSRA

Active member
אני לא בטוח אך נדמה לי ששלוחת קמפוס גבעת רם

לגבי קו הקמפוסים, יש איזו שלוחה מוזרה של הקו הירוק שפונה
מזרחה לדרך רבין:
http://www.docdroid.net/1523d/t1000-p2-03-00-aro-dw-20011-a03-10-1250.pdf.html
&nbsp
אולי זהו קו הקמפוסים אבל אין לי מושג איך הכל מתחבר יחד. הייתי בטוח שהשלוחה ללא מוצא של גבעת רם היא קו הקמפוסים כאשר הקו הירוק נבנה מסביבו..
אני לא בטוח אך נדמה לי ששלוחת קמפוס גבעת רם
תבנה לכאורה כשלוחה של הקו האדום, בדומה לשלוחת קמפוס הר הצופים, אבל למעשה השלוחה הזו תהיה בעתיד שלוחה (או יותר נכון מקטע)של הקו הירוק. נדמה לי שקראתי שהשלוחה הזו תיסלל הרבה לפני ולכן בהתחלה היא תחובר לקו האדום. הרי באיזור הזה ועד לתחנה המרכזית שני הקוים מאוד קרובים זה לזה, באיזור תחנת האומה הם ממוקמים משני צידי התחנה (מצפון הקו האדום והקו הירוק מדרום)
אולי טעיתי ואולי בלבלתי - אתכם הסליחה אם כתבתי "שטויות"
 
לא כתבת שטויות

אני לא בטוח אך נדמה לי ששלוחת קמפוס גבעת רם
תבנה לכאורה כשלוחה של הקו האדום, בדומה לשלוחת קמפוס הר הצופים, אבל למעשה השלוחה הזו תהיה בעתיד שלוחה (או יותר נכון מקטע)של הקו הירוק. נדמה לי שקראתי שהשלוחה הזו תיסלל הרבה לפני ולכן בהתחלה היא תחובר לקו האדום. הרי באיזור הזה ועד לתחנה המרכזית שני הקוים מאוד קרובים זה לזה, באיזור תחנת האומה הם ממוקמים משני צידי התחנה (מצפון הקו האדום והקו הירוק מדרום)
אולי טעיתי ואולי בלבלתי - אתכם הסליחה אם כתבתי "שטויות"
לא כתבת שטויות
[URL]http://www.themarker.com/dynamo/1.2404877[/URL]
 

alantan

New member
כל מה שכתבת נכון. מה שלא ברור לי הוא האם התוואי המיועד

אני לא בטוח אך נדמה לי ששלוחת קמפוס גבעת רם
תבנה לכאורה כשלוחה של הקו האדום, בדומה לשלוחת קמפוס הר הצופים, אבל למעשה השלוחה הזו תהיה בעתיד שלוחה (או יותר נכון מקטע)של הקו הירוק. נדמה לי שקראתי שהשלוחה הזו תיסלל הרבה לפני ולכן בהתחלה היא תחובר לקו האדום. הרי באיזור הזה ועד לתחנה המרכזית שני הקוים מאוד קרובים זה לזה, באיזור תחנת האומה הם ממוקמים משני צידי התחנה (מצפון הקו האדום והקו הירוק מדרום)
אולי טעיתי ואולי בלבלתי - אתכם הסליחה אם כתבתי "שטויות"
כל מה שכתבת נכון. מה שלא ברור לי הוא האם התוואי המיועד
לשלוחה של הקו האדום זהה לתוואי שהקו הירוק יתפוס כשיבנה. כלומר נראה לי הכי הגיוני שהוא יעבור בגשר חדש משד' הרצל מול מלון קראון פלאזה (מקביל מצפון לדרך רבין), משם לאורך ויצמן ולורך והמשך במסלול ייעודי (ללא כביש) עד גבעת רם פינת בלפור. את התוואי מלורך עד גבעת רם יתפוס הקו הירוק כשיקום.
&nbsp
מצד שני, יש בתכנית מתאר פניה מוויצמן שמאלה לשד' רבין שאינה מובילה לשום מקום. זה לא הדיפו, כי הדיפו נמצא בצד המערבי של התוואי מול בנק ישראל, מצפון לדרך וולפסון ובמקביל אליה. כך שלא ברור לי מה הפניה הזו לשד' רבין ולכן תהיתי האם מדובר בשלוחה למוזיאונים, דבר שנראה לי קצת מיותר.
 

GLSRA

Active member
אני לא ירושלמי, אך חשבתי שהשלוחה האדומה/ירוקה תצא מרחוב הרצל

כל מה שכתבת נכון. מה שלא ברור לי הוא האם התוואי המיועד
לשלוחה של הקו האדום זהה לתוואי שהקו הירוק יתפוס כשיבנה. כלומר נראה לי הכי הגיוני שהוא יעבור בגשר חדש משד' הרצל מול מלון קראון פלאזה (מקביל מצפון לדרך רבין), משם לאורך ויצמן ולורך והמשך במסלול ייעודי (ללא כביש) עד גבעת רם פינת בלפור. את התוואי מלורך עד גבעת רם יתפוס הקו הירוק כשיקום.
&nbsp
מצד שני, יש בתכנית מתאר פניה מוויצמן שמאלה לשד' רבין שאינה מובילה לשום מקום. זה לא הדיפו, כי הדיפו נמצא בצד המערבי של התוואי מול בנק ישראל, מצפון לדרך וולפסון ובמקביל אליה. כך שלא ברור לי מה הפניה הזו לשד' רבין ולכן תהיתי האם מדובר בשלוחה למוזיאונים, דבר שנראה לי קצת מיותר.
אני לא ירושלמי, אך חשבתי שהשלוחה האדומה/ירוקה תצא מרחוב הרצל
דרך המקום שינו כיום חניון אוטובוסים (של אגד ?) וממנו לגשר החדש שנבנה בימים אלו מעל שדרות בגין.
לא חושב שבונים גשר נוסף ....
 

alantan

New member
נו כן, זה הגשר שעליו כתבתי

אני לא ירושלמי, אך חשבתי שהשלוחה האדומה/ירוקה תצא מרחוב הרצל
דרך המקום שינו כיום חניון אוטובוסים (של אגד ?) וממנו לגשר החדש שנבנה בימים אלו מעל שדרות בגין.
לא חושב שבונים גשר נוסף ....
נו כן, זה הגשר שעליו כתבתי
 

סנוי

New member
תודה רבה, עמית!

מנסה לענות כמיטב יכולתי
1. זה ככל הנראה המשך של הקו הכתום "קו הקמפוסים" שמתפצל מהקו האדום. הקו הירוק עובד ממערב לגבעת רם ושלוחה נוספת שלו לא נראית לי הגיונית.
2. הקו הצהוב במצגת מגיע לעיר דוד ולא לכותל. ההיגיון הוא לחבר מוקדי תיירות וזה סביר בהחלט. דרך אגב, למי ששכח, הכותל הוא לא רק של החרדים.
3. אין לי מושג. נראה לי שזה בשלב די ראשוני, אולי אפילו רעיוני בלבד.
4. יש קווים תדירים ברחוב עזה (ביחוד 19 ו-32), ולדעתי יש שם פוטנציאל לא רע בכלל לקו רכבת קלה. הבעיה היא שאין הרבה אלטרנטיבות לרכב פרטי. אולי מנהור...
5. אני מניח שאפשרי... למה לא בעצם? tram-train לבית שמש זה רעיון נחמד, אבל חשוב לזכור שהקו המשודרעק שלנו הוא על מסילה בודדת, וזה מגביל מאוד את התדירות ופוגע באמינות השירות. הכפלת הקו לא נראית לי ריאלית לאור הנזק שכבר נגרם לשמורה בעבודות השדרוג.
תודה רבה, עמית!
1. בהמשך למה שאתה וגם אלן כתבתם - ראיתי עכשיו שוב את הכתניות וייתכן שזה יהיה שלוחה של הירוק, אם כי עדיין תמוה שיש לו כל כך הרבה שלוחות. אולי כמו שכתבו, שמתכננים מספר אופציות ותיבחר הטובה מביניהן. בכל אופן, מוזר לדמיין כל כך הרבה פיצולים ושלוחות לאורך הציר המתוכנן של הקו הירוק. עכשיו כשאני נובר בזכרון, אני זוכר משהו לגבי שלוחה שכזו - זכור לי שראיתי בתכנית המתאר של קריית הלאום קו רק"ל שמשורטט לאורך שדרות רופין. לא זוכר אם זה בתכנית מוזיאון הטבע, או בתכנית המתאר הכללית. בכל אופן, בשרטוט הפיצול לשלוחה זו מתרחש ברחוב רבין, ולכן זה עדיין מבלבל מה מתוכנן לשלוחה זו. (ניסיתי למצוא את התשריט שראיתי אבל נכון לכתיבה כאן - לא)
2. ברור לי שהכותל הוא לא רק של החרדים
- התכוונתי ליצירת קו חדש לגמרי ולקטלוגו בצבע שונה, כאשר מדובר בשלוחה קצרה מהקו האדום.
3. תודה. אני מניח שיקח עוד עידן עד שיקרה משהו בגזרה זו...
4. מעניין אם חשבו בכלל על אופציה של רק"ל ברחוב עזה. בדקתי בסטריט-וויו ונראה באמת שזה עורק תנועה טוב, אך צר מאוד. קשה לי להאמין שימנהרו את הרק"ל שם מאחר והתוואי לא שווה לפוטנציאל של המנהור בקו הכחול. (שם הוא נעשה בלית ברירה)
5. שמח שאתה גם חושב כמוני!

&nbsp
שוב תודה, ושתהיה שבת נעימה
 

Rubim88

New member
לגבי 5

ודה רבה אלן! מאוד יפה לעין!
יש לי שאלות בנושא למי שיודע:
לפי תכניות העירייה וממה שנכתב במצגת - יש כמה סוגיות שלא הבנתי עד הסוף, ואשמח אם מישהו שיודע יוכל להסביר לי ולכולם:
1. ישנה שלוחה שלא פורסם עליה, (עד כמה שאני יודע) המתוארת במצגת כ"קו לקראת תכנון" - שלוחת המוזיאונים - האם מדובר בשלוחה של הקו האדום, הירוק? הוא גם לא מצויין במפות שבמצגת, לעומת רוב הקווים האחרים שאפילו לא בתכנון.
2. אני לא מבין את נחיצות הקו הצהוב שמצויין במצגת. את השלוחה לכותל המערבי כן, אבל בשביל כך לקיים קו שונה לחלוטין, ועוד אחד שלא מגיע מריכוז חרדי בעיר אלא מגבעת רם?
3. מה הסטטוס של הרכבל לכותל המערבי? הם ממש כוללים אותו בתכניות ועד כה לא נראה שזה יצא לפועל. (בדומה לרכבל של הטכניון ואוני' חיפה - שכל הזמן יוצאים פרסומים לגביו אבל אין שום מימון)
4. אני רואה שיש פוטנציאל לחיבור ממרכז העיר אל שכונות המערב דרך רחוב עזה - האם חיבור זה בלתי אפשרי, או שהוא לא מספיק רווחי? אני לא ירושלמי אז אני לא מכיר, אבל האם כיום קווי אוטובוסים תדירים עוברים ממרכז העיר מערבה דרך הציר הזה בכלל?
5. האם לדעתכם אפשרי להאריך את הקו שמגיע לתחנת הרכבת של מלחה עד לגן החיות התנכ"י, צמוד למסילת ר"י? ובאותה נשימה - מעלה שוב לדיון שאלה על היתכנות tram-train לבית שמש. (את הסעיף הזה הוספתי בעריכה)

תודה מראש לכל מי שיענה, מקווה שלא הארכתי יתר על המידה...

גיא
לגבי 5
ההתכנות הטכנית קיימת - ציוד Tram-train דיזל/חשמלי הוא קיים וגם העניין של מסילה יחידה/מפגשי רכבות פתיר(ואף בהרבה רבה הרבה יותר מברכבת כבדה). השאלה היא עד כמה דבר כזה יהיה אטרקטיבי וכדאי מול האלטרנטיבה/ות.
 

amit1270

New member
לאיזו תדירות אפשר להגיע בקו הקיים?

לגבי 5
ההתכנות הטכנית קיימת - ציוד Tram-train דיזל/חשמלי הוא קיים וגם העניין של מסילה יחידה/מפגשי רכבות פתיר(ואף בהרבה רבה הרבה יותר מברכבת כבדה). השאלה היא עד כמה דבר כזה יהיה אטרקטיבי וכדאי מול האלטרנטיבה/ות.
לאיזו תדירות אפשר להגיע בקו הקיים?
 

Rubim88

New member
זה תלוי כמה "נקודות מפגש" מקימים

לאיזו תדירות אפשר להגיע בקו הקיים?
זה תלוי כמה "נקודות מפגש" מקימים
במקרה של רק"ל ובניגוד לרכבת כבדה, המקטעים הללו יכולים להיות מאוד קצרים והרוחב הנדרש להם דומה לרוחב הרצועה הקיימת של המסילה היחידה.
 

amit1270

New member
אז אולי עדיף להכפיל את כל התוואי וזהו...

זה תלוי כמה "נקודות מפגש" מקימים
במקרה של רק"ל ובניגוד לרכבת כבדה, המקטעים הללו יכולים להיות מאוד קצרים והרוחב הנדרש להם דומה לרוחב הרצועה הקיימת של המסילה היחידה.
אז אולי עדיף להכפיל את כל התוואי וזהו...
רוחב הרצועה לרק"ל בתוך העיר הוא 7 מטר, רוחב הרצועה במסילת שורק - כ-6.5 מטר. לא הבדל גדול (אם כי נראה לי שיהיה צורך ברצועה קצת יותר רחבה מחוץ לעיר). הבעיה (בעיה?) היא שקו כזה לא יאפשר מעבר רכבות רגילות...
מצד שני לדעתי זאת הדרך היחידה להפעיל tram-train על התוואי הזה, כי רק תדירות גבוהה מאוד (כל 10-15 דקות לפחות) תצדיק השקעה גדולה כל כך. מי יודע...
 

Rubim88

New member
אבל למה להכפיל הכל אם אפשר לקבל תוצאה דומה

אז אולי עדיף להכפיל את כל התוואי וזהו...
רוחב הרצועה לרק"ל בתוך העיר הוא 7 מטר, רוחב הרצועה במסילת שורק - כ-6.5 מטר. לא הבדל גדול (אם כי נראה לי שיהיה צורך ברצועה קצת יותר רחבה מחוץ לעיר). הבעיה (בעיה?) היא שקו כזה לא יאפשר מעבר רכבות רגילות...
מצד שני לדעתי זאת הדרך היחידה להפעיל tram-train על התוואי הזה, כי רק תדירות גבוהה מאוד (כל 10-15 דקות לפחות) תצדיק השקעה גדולה כל כך. מי יודע...
אבל למה להכפיל הכל אם אפשר לקבל תוצאה דומה
בעלות הרבה יותר קטנה? זה לא שהתדירות הולכת להיות כל כמה דקות, ויש לא מעט קווי Tram-train עם קטעים ארוכים של מסילה יחידה.
לגבי רוחב הרצועה, רוחב מינימלי של רק"ל גם מחוץ לעיר הוא 7 מטר במסילה ישרה -הרחבה קטנה נדרשת כשהמסילה בעיקול. רוחב הרצועה של המסילה(יחידה) הקיימת נע ברוב התוואי בין 7.5 ל10 מטר(ואף יותר), 7~ מטר מדדתי בגשרונים.
אני לא רואה איפה הבעיה שרכבות רגילות לא יוכלו לנסוע בתוואי לאחר "המרה" שלו, אין להן מה לעשות בתוואי כזה מפותל. הבעיה המרכזית בקו כזה הוא המרחק הגדול שנוצר עקב הפיתולים - 32~ ק"מ מבית שמש למלחה, וזה לא שהרכבות שם יטוסו ב160 קמ"ש מכיוון שמדובר ברק"ל ועוד עם כל הפיתולים - כך שזמן הנסיעה לא יהיה מזהיר וזה רק עד אזור מלחה, לשאר ירושלים נדרשת נסיעה עירונית עם מהירות ממוצעת נמוכה.
לדעתי אם כבר הופכים את התוואי לשימוש רק"ל ומחליטים גם להשקיע,אז להשקיע במנהור(מנהרות אחודות דו מסילתיות של רק"ל) בהיקף כולל של 5-6 ק"מ. זה יוריד 10 ק"מ מהדרך, יגדיל את המהירות הממוצעת(פחות עיקולים), וגם יאפשר להגדיל תדירות. מצד שני לא בטוח שכדאי להשקיע במסילה הזו ועדיף "לוותר" עליה, ובמקום זה להשקיע בחיבור בית שמש לA1. יתכן שחיבור כזה(במיוחד כשתהיה בי-ם מעין Citytunnel בין האומה למלחה) יהיה אטרקטיבי הרבה יותר מבחינת זמני נסיעה בגלל המרחק הקצר יותר והמהירות הממוצעת הגבוהה. ואולי בכלל המצב כיום הוא הכדאי ביותר..מי יודע...
 

amit1270

New member
תודה רבה אלן. מאיר עיניים כרגיל

מפת קווי הרכבת הקלה המתוכננים בירושלים
טוב, קצת הסתקרנתי לגבי המערכת והתחלתי לנבור בתוכניות. הגעתי למסקנה שצריך מפת רשת עם כל התחנות המתוכננות ולא רק קווים בלי פירוט.
אז הנה המפה, בינתיים רק עם שלושה קווים.

יש כמה סתירות עם תכנית שפורסמה ב-2013 - ראו עמוד 20 כאן: https://www.jerusalem.muni.il/Municipality/Strategic/Work/Documents/str2015/a2015.pdf

במפה שלי חסרה שלוחה של הקו הכחול להר הצופים, קטע מהקו הירוק מהר הצופים להר הזיתים, הקו החום (באמת?!) והקו הסגול. כמו כן לא כללתי את הרכבל והמת"צ לרמות שלמה.

לגבי מתווה הפעלה - קבעתי מספרים בינתיים כי הצבעים עשויים להשתנות, במיוחד השלוחות של הקו האדום. לא פיצלתי לקו צהוב, קו ירקרק וכו'.

גם נראה לי שיותר מתאים להפעיל קו מהר נוף לכותל מאשר מהר נוף לנווה יעקב. עם כל הכבוד לתיירים שנוסעים מהמוזיאונים לכותל, לא נראה לי שרובם עושים את הכל ביום אחד ומדובר בפחות מאסות מאשר שכונה חרדית ודתית צפופה שתושביה נוסעים לכותל.
תודה רבה אלן. מאיר עיניים כרגיל
איכשהו יש לי הרגשה שהמפה שלך יותר ריאלית מהפרסום של העירייה...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה