מפגן אווירי בקו ראשל"צ מערב.

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
מפגן אווירי בקו ראשל"צ מערב.
סוף כל סוף הושלמה קולקציית האביב של הקו לראשל"צ. לאחר איסוף מייגע בדוא"ל של פיקסל אחר פיקסל הגיעו לרשותי כל תמונות הקו מתחנת ההגנה ועד ראשל"צ מערב. אז יאללה: בואו נשטוף את העיניים ואם יישאר לי קצת זמן וכוח, אעלה גם מספר תמונות מהקו לב"ש. אפתח בתחנת ההגנה. וכמובן הודעת הזכויות השמורות לכל תמונות שרשור זה, הנמצאות בידי ר"י וחברת אלבטרוס.
דרומה מתחנת ראשל"צ מערב
 

בועז ל

New member
מפגן אווירי בקו ראשל"צ מערב.
סוף כל סוף הושלמה קולקציית האביב של הקו לראשל"צ. לאחר איסוף מייגע בדוא"ל של פיקסל אחר פיקסל הגיעו לרשותי כל תמונות הקו מתחנת ההגנה ועד ראשל"צ מערב. אז יאללה: בואו נשטוף את העיניים ואם יישאר לי קצת זמן וכוח, אעלה גם מספר תמונות מהקו לב"ש. אפתח בתחנת ההגנה. וכמובן הודעת הזכויות השמורות לכל תמונות שרשור זה, הנמצאות בידי ר"י וחברת אלבטרוס.
*
 

בועז ל

New member
מפגן אווירי בקו ראשל"צ מערב.
סוף כל סוף הושלמה קולקציית האביב של הקו לראשל"צ. לאחר איסוף מייגע בדוא"ל של פיקסל אחר פיקסל הגיעו לרשותי כל תמונות הקו מתחנת ההגנה ועד ראשל"צ מערב. אז יאללה: בואו נשטוף את העיניים ואם יישאר לי קצת זמן וכוח, אעלה גם מספר תמונות מהקו לב"ש. אפתח בתחנת ההגנה. וכמובן הודעת הזכויות השמורות לכל תמונות שרשור זה, הנמצאות בידי ר"י וחברת אלבטרוס.
תחנת הרכבת איקאה
רק לחשוב אילו...
 

בועז ל

New member
מפגן אווירי בקו ראשל"צ מערב.
סוף כל סוף הושלמה קולקציית האביב של הקו לראשל"צ. לאחר איסוף מייגע בדוא"ל של פיקסל אחר פיקסל הגיעו לרשותי כל תמונות הקו מתחנת ההגנה ועד ראשל"צ מערב. אז יאללה: בואו נשטוף את העיניים ואם יישאר לי קצת זמן וכוח, אעלה גם מספר תמונות מהקו לב"ש. אפתח בתחנת ההגנה. וכמובן הודעת הזכויות השמורות לכל תמונות שרשור זה, הנמצאות בידי ר"י וחברת אלבטרוס.
מפגש תחבורתי
431 + כביש 20 +רכבת. כמו שצריך.
 

בועז ל

New member
מפגן אווירי בקו ראשל"צ מערב.
סוף כל סוף הושלמה קולקציית האביב של הקו לראשל"צ. לאחר איסוף מייגע בדוא"ל של פיקסל אחר פיקסל הגיעו לרשותי כל תמונות הקו מתחנת ההגנה ועד ראשל"צ מערב. אז יאללה: בואו נשטוף את העיניים ואם יישאר לי קצת זמן וכוח, אעלה גם מספר תמונות מהקו לב"ש. אפתח בתחנת ההגנה. וכמובן הודעת הזכויות השמורות לכל תמונות שרשור זה, הנמצאות בידי ר"י וחברת אלבטרוס.
תמונת סיום: מחלף מבוא איילון.
מקווה שנהניתם.
 

easylivin

New member
תמונת סיום: מחלף מבוא איילון.
מקווה שנהניתם.
תענוג, חגיגה לעיניים!!!
תודה בועז, ותודה לרכבת ישראל ולחברת אלבטרוס על שיתוף התמונות. נו, האם יש מישהו שזה לא מרשים אותו?
רק דבר אחד ירשים אותי יותר: נסיעת רכבת בקו הזה, בתקווה בספטמבר הקרוב.
 

easylivin

New member
המסילות ממשיכות מרחק רב אחרי תחנת ראשל"צ...
תודה רבה על הסיור האווירי המרתק!!!
מה זאת אומרת, דוד? הן ממשיכות עד מחלף יבנה...
שזה מרחק רב מאוד אפילו.
התמונות מה-1 לדצמבר אגב, מאז הנחת המסילות הן בראשל"צ מערב והן מעבר לה, הסתיימה. רק ליד הרציפים ביבנה נשאר פער קטן.
 

tanj

New member
פרוייקט מסובך, אבל מתבקש.
לדעתי הוא חיוני
וחבל שבזמן סלילת כביש 431 לא סללו מסילה כפולה בין נתיביו בין תחנת ראשונים למחלף מבוא איילון. הקו המתוכנן כרגע הוא לא מציאותי כי יכלול מינהור בחלק ממנו באיזור בנוי. כך שבאופן פרקטי לא יהיה חיבור כזה.
 

easylivin

New member
לדעתי הוא חיוני
וחבל שבזמן סלילת כביש 431 לא סללו מסילה כפולה בין נתיביו בין תחנת ראשונים למחלף מבוא איילון. הקו המתוכנן כרגע הוא לא מציאותי כי יכלול מינהור בחלק ממנו באיזור בנוי. כך שבאופן פרקטי לא יהיה חיבור כזה.
עדיין, אין בזה שום דבר לא מציאותי.
היקף המינהור שם דומה למסילות לנתב"ג או למודיעין. כרגע מתבצעים בארץ פרוייקטים בהיקף גדול הרבה יותר. בקיצור: "אם תרצו..."
 

kobi88l

New member
עדיין, אין בזה שום דבר לא מציאותי.
היקף המינהור שם דומה למסילות לנתב"ג או למודיעין. כרגע מתבצעים בארץ פרוייקטים בהיקף גדול הרבה יותר. בקיצור: "אם תרצו..."
החיבור יעבור מתחת לשכונות מגורים? אם ככה,זה ב
אמת נשמע לא כזה קל.אבל ישים
 

easylivin

New member
החיבור יעבור מתחת לשכונות מגורים? אם ככה,זה ב
אמת נשמע לא כזה קל.אבל ישים
לא בדיוק מתחת, אלא בתוואי מקביל לרחוב
ראשי (שדרות רבין) וככל הנראה בתעלה, או במנהרה שתיבנה בשיטת חפירה וכיסוי (כנראה רק בתנאי שהמסילה תהיה מחושמלת - והיא אמורה להיות, אם לא יצליחו לחבל בתכנית החישמול או לעכב אותה עד אז). וזה לא בגלל "פגיעה בנוף" או שטות אחרת בסגנון הזה, אלא פשוט כי אין שם מספיק מקום - התוואי ממש סמוך לבתי מגורים. אפשר כמובן לבנות קירות אקוסטיים והפרדות מפלסיות, אבל במקרה הספציפי הזה לא בטוח מה יהיה יותר זול לביצוע. התוואי המתואר אמור להגיע לתחנה המרכזית החדשה, ומשם לדלג לצדו השני של כביש 4 - סביר להניח שבמנהרה גם כן (גשר עצום מימדים נראה כאופציה הרבה פחות סבירה במקרה הזה). ומשם כבר להיכנס לתוואי שהושאר בין נתיבי כביש 431, ולהגיע לתחנת הראשונים.
 

kobi88l

New member
לא בדיוק מתחת, אלא בתוואי מקביל לרחוב
ראשי (שדרות רבין) וככל הנראה בתעלה, או במנהרה שתיבנה בשיטת חפירה וכיסוי (כנראה רק בתנאי שהמסילה תהיה מחושמלת - והיא אמורה להיות, אם לא יצליחו לחבל בתכנית החישמול או לעכב אותה עד אז). וזה לא בגלל "פגיעה בנוף" או שטות אחרת בסגנון הזה, אלא פשוט כי אין שם מספיק מקום - התוואי ממש סמוך לבתי מגורים. אפשר כמובן לבנות קירות אקוסטיים והפרדות מפלסיות, אבל במקרה הספציפי הזה לא בטוח מה יהיה יותר זול לביצוע. התוואי המתואר אמור להגיע לתחנה המרכזית החדשה, ומשם לדלג לצדו השני של כביש 4 - סביר להניח שבמנהרה גם כן (גשר עצום מימדים נראה כאופציה הרבה פחות סבירה במקרה הזה). ומשם כבר להיכנס לתוואי שהושאר בין נתיבי כביש 431, ולהגיע לתחנת הראשונים.
וואוו,הדרך שבה תיארת את זה,זה נשמע מאוד יקר ו
מאוד מסובך P: באסה שאין פיתרון יותר זול.חבל שבזמנו כשבנו את הכל,לא חשבו על דרך יותר נוחה. אגב,אני סתם סקרן,יש למישהו תמונות מהמנהרה עצמה? למישהו בכלל יצא להיכנס לתוכה? חוץ מהפועלים והקבלנים כמובן.
 

luckydude

Active member
וואוו,הדרך שבה תיארת את זה,זה נשמע מאוד יקר ו
מאוד מסובך P: באסה שאין פיתרון יותר זול.חבל שבזמנו כשבנו את הכל,לא חשבו על דרך יותר נוחה. אגב,אני סתם סקרן,יש למישהו תמונות מהמנהרה עצמה? למישהו בכלל יצא להיכנס לתוכה? חוץ מהפועלים והקבלנים כמובן.
כן חשבו על זה ולכן התוואי,
למרות שאינו רחב במיוחד, הושאר פנוי למען הרכבת.
 

easylivin

New member
כן אבל מצד שני,אתם אומרים שעלות ההקמה שלו בפו
על,יכולה להגיע לסכומים גבוהים מאוד.
העלות היא לא השיקול היחיד: לתוואי הזה יש
יתרונות לא מבוטלים, מכיוון שהוא משרת את השכונות הקיימות והגדולות של מערב ראשל"צ ואת התחנה המרכזית, בניגוד לתוואי לאורך 431 שנפסל, שהיה עובר באמצע שומקום... אמנם חיבור בין משה דיין לראשונים הוא מטרה כדאית לכשעצמה, אבל נראה שניסו להשיג פה רווח נוסף. נקווה שזה אכן יבוצע ביום מן הימים.
 

luckydude

Active member
לדעתי הוא חיוני
וחבל שבזמן סלילת כביש 431 לא סללו מסילה כפולה בין נתיביו בין תחנת ראשונים למחלף מבוא איילון. הקו המתוכנן כרגע הוא לא מציאותי כי יכלול מינהור בחלק ממנו באיזור בנוי. כך שבאופן פרקטי לא יהיה חיבור כזה.
נבדקו שתי אופציות בזמנו.
אפשרות למסילה למבוא איילון (אופציה יותר זולה) ומסילה דרך מחלף גן רווה והתחמ"ת והמכללות (אופציה יותר יקרה משמעותית). בסוף נבחרה האופציה דרך גן רווה (ובצדק), רק שעלות יישומה גבוהה מאוד ויקח שנים רבות עד שתבוצע (אני מאמין שזה יקרה כאשר ייבנו את שאר המסילה מבאר יעקב למחלף ענבה - כנראה לא לפני 2020). בגלל ביטול החלופה למבוא איילון, לא הושארה שום זכות דרך למסילה בין המסלולים של 431 בין עין הקורא למבוא איילון.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה