מעתודאית ותיקה: אל תעשו את הטעות הז

Dafna Gil

New member
הבעיה היא שאתם מציירים פה תמונת ע

דווקא כן אהבו אותי בטכניון.. הבעיה היא שאתם מציירים פה תמונת עולם שהיא חד סיטרית ואנשים לפני צבא קוראים את זה ובטוחים שהכל טוב במסלול הזה אבל מה לעשות שיש הרבה עתודאים שלא מרגישים ככה..אני לא היחידה והדבר שאת עשית זה לתקוף במקום לענות למה שכתבתי..אולי גם את אחד מהאנשים של מדור עתודה?? אני בן אדם מאד מאד נחמד...לא כמוך שמתיימרת להכיר אותי ואומרת שאני לא נחמדה ותוקפת אותי...תני לי לנחש הצבעת ליכוד נכון? על מה אתם מדברים?? יש מלא עתודאים שלא יכלו להיות בחול בזמן הלימודים..אולי זה השתנה אבל ככה זה היה זה נראה לי כאילו מה שהולך פה זאת תעמולה של הצבא..בטוח מישהו מהצבא נמצא פה או מנהל את הפורום כי אני מכירה כל כך הרבה עתודאים שלא חושבים כמוכם אני אנסה אפילו להוכיח שמעורב פה מישהו מהצבא.
 

yoavsc

New member
אף אחד לא מצייר כאן

תמונת עולם חד סיטרית. אם היית מעיינת בפורום קצת אחורה, היית רואה שללא מעט אנשים שלא סגורים על עצמם, המליצו כאן כולם להתרחק מעתודה.
 

mich25

New member
אני דווקא מסכים

עם מה שהיא אמרה. יש הרבה בעיות בעתודה ולא הכל ורוד. ואני לא מבין את ההתקפות האישיות שיש פה, היא כתבה דברים שהפריעו לה בעתודה וזה לא אומר שהיא לא בן אדם נחמד. הצבא לא בדיוק ידוע כגוף סבלני ואוהד.
 
אני לא מהצבא...

אני בעתודה עכשיו. ונמאס לי מאנשים שמשאירים הודעות כאלה. לפני שנכנסתי לעתודה שמעתי מלא דיעות כאלה ונמאס לי מזה. את לא דוגמא טובה כי הצבא באמת דפק אותך. מה לעשות? והצבא לא היה דופק אותך אם היית הולכת לצבא לפני לימודים? את הרי הבנאדם היחידי בארץ שהצבא דפק אותו, נכון? חוצמזה, מה זה השטויות האלה של אין חברים? א כל- יש עתודאים אחרים והרבה ב כל- יש אנשים מאוד נחמדים גם אחרי צבא (לפחות ברפואה...) ג - אין חברים לא בטכניון? אם בטכניון לא מוצאים חברים אז חרב העולם? אין חיים חוץ מהטכניון? אני מכיר אנשים שהיו בעתודה. חלק עכשיו סרן, חלק סגן. לכולם נתנו תפקידים טובים. אף אחד פה לא אמר שעתודה זה מושלם. יש בעיות עם זה ויש גם הרבה בעיות עם ללכת לצבא קודם. ולא נסעת לחו"ל? חבל... אני יש לי טירונות 03 וקורס חובשים ועוד... חו"ל זה חלום ואני לא מתלונן. אז היית נוסעת לאילת... אני אישית לא מתיימר להכיר אותך ואני לא בא נגדך, אבל אני אומר שאם את סובלת זה אולי כי את מסתכלת על זה בגישה מאוד שלילית במקום לבוא בגישה של זה שאת יש לך תואר, מה שלחברות שלך אין, שלך יש עבודה מה שלחברות שלך אין(ואני לא מתכוון לעבודות של מלצרות ...), שלך יהיה איזשהו ניסיון בכל זאת(בשביל לקבל עבודה) ועוד. אז אולי וכנראה הצבא באמת לא היה טוב אלייך אבל זה לא סיבה להתחיל להאשים את שמש בקשר לצבא.. שמש מיסיונר???? דרך אגב אני באמת מקווה שהדברים יסתדרו בשבילך ויהיה לך יותר טוב בצבא והכל.
 

MishaB7

New member
2 דברים

1. מה הקשר ל"תני לי לנחש הצבעת ליכוד נכון?"
ממש חכם מצידך... 2. בקשר לחו"ל בזמן לימודים, אני הייתי פעמיים בחו"ל בזמן לימודים (פעם ל-8 ימים ופעם ל-10) , פעם נוספת רציתי לצאת לחו"ל ברגע של ספונטניות (חבר הציע לנסוע לכמה ימים לחו"ל עם כמה חבר'ה), שלחתי פקס למדור עתודה וקיבלתי אישור ללא שום בעיה (בסוף לא טסתי בגלל שחליתי). אני לא יודע על מה את מדברת בכלל ? (היציאה לחו"ל היא לא בזמן לימודים, או לפחות זה מה שרושמים בפקס למדור עתודה "...בתקופה...שבמהלכה אין ימי לימוד...", לא ציפית שיתנו לך לטוס לחודשיים במהלך הסמסטר נכון?)
 

lepidus

New member
התפרצת לדלת פתוחה

עתודאים (ודח"שניקים ככלל) לא צריכים אישור יציאה מהארץ הם לא היו מאשרים לי להפסיד לימודים כדי לראות את מכבי חיפה קורעת למנצ'סטר את הצורה בקפריסין...
 

lepidus

New member
מקרה שהיה כך היה

לפני הטירונות טסתי עם המשפחה לגרמניה בהיותי אזרח שומר חוק התקשרתי ללשכת גיוס, שם ענה לי כמובן מענה קולי אחד המשפטים שהמענה הקולי אמר הוא שחיילים שאינם בשירות סדיר (לא זוכר את ההגדרה המדויקת) לא צריכים יותר לבקש אישור יציאה מהארץ בפעם השניה (המשחק בקפריסין) לא הודעתי לאף אחד ופשוט טסתי...
 

MishaB7

New member
../images/Emo26.gif

לפני שעושים טירונות ומתחילים ללמוד, אני יודע שלא צריך שום אישור. למשחק טסת במהלך הלימודים כבר
(אחרי הטירונות) ולא ביקשת שום אישור
 

שמש27

New member
תיקון טעות - יציאה לחו"ל

בואו נפריד: ע"פ חוקי המדינה, והתיקון שנעשה בשנה האחרונה, אנשי מילואים אינם צריכים שום אישור מצה"ל בכדי לעבור בשלום בביקורת הגבולות. גם עתודאים לא, וזה אומר שהם יצאו ויכנסו לארץ בלי בעיות. אבל, ע"פ חוזה העתודה, חובה על העתודאים לקבל אישור (פנימי) של המדור, לכל יציאה לחו"ל - אפילו טלפונית. כל יציאה של אזרח מגבולות המדינה נרשמת, ולכן אם יצאת - יצאת, אבל כשתחזור עלולים לזמן אותך לבירור - וחבל. אז... שלא יעבדו עליכם ! שמחתי.
 

קארינה24

New member
לא נכון

אף פעם הפורום הזה לא הסתיר שיש בעתודה צד שלילי, אני לא עתודאית. חבר שלי עתודאי. גם במסלול שלי יש חסרונות, וגם במסלול שלו של העתודה. תקראי את הפורום, יש ותמיד היו ירידות על המסלול ובצדק. אני שמחה שלא הייתי במסלול עתודה הוא לא מתאים לי, ויש לי הרבה דברים רעים להגיד על המסלול (כשחבר שלי מרוויח 600 שקל בחודש קשה לחשוב חיובי..) אבל את , תסלחי לי נשמעת בכיינית. או שתחליפי מזוזות בבית כי יש לך מזל ממש רע.. נ.ב לא משנה מה הצבעתי אבל אהבתי איך הכנסת את הפוליטיקה לסיפור..
 

Dafna Gil

New member
אולי באמת שמש צריך להזדהות

אולי באמת שמש צריך להזדהות. האם הוא סתם עתודאי שרוצה לעזור, או מישהו מהמערכת הצבאית. אני לא אומרת שהכל חרא בעתודה רק שלפעמים מראים פה רק דברים מצד אחד. יותר מזה..לפעמים זה ממש נראה כמו תעמולה..במיוחד מצד המנהל. אתם יודעים מה...בשביל להסיר כל חשש אני קוראת לשמש להזדהות...או לפחות להגיד אם הוא קשור למערכת או לא.
 
אני לא לוקח שום צד...

זה פורום דמוקרטי, פתוח... כל אחד יכול לרשום פה במגבלות המותר ועובדה לזה זה ההודעות האלה. ואני פה לא מהיום והיו המון ואני מתכוון ממש המון הודעות על איך עתודה זה רע ולא כדאי ואיך אנשים נדפקו. היו גם מאמרים על זה. לכל אחד יש את הסיפור ומה שיש לו להמליץ ולעזור וכדומה. איזה תעמולה?
 

mich25

New member
תעמולת בחירות

אני חושב שהיא התכוונה לזה שמוכרים פה לוקשים. לא הכל רע בעתודה,,יש דברים טובים, אבל אני לא יודע עד כמה דברים נכונים פה. למשל הצבא יודע על הפורום הזה? כי אם לא אז אולי נותנים פה אינפורמציה שגויה. או אולי הצבא כן יודע,,ולא רק זה אלא גם מעורב. לכן זה מעניין לדעת האם מנהלי הפורום קשורים לצבא או עתודאים לשעבר. עכשיו הכדור אצל מנהל הפורום.
 

Dafna Gil

New member
חצי מהאנשים שלמדו בעתודה מצטערים על

חצי מהאנשים שלמדו בעתודה מצטערים על זה הם מצטערים שהם הקשיבו לאמא ואבא בגיל 18 והלכו ישר ללמוד יש הרבה אנשים שלא יודו בזה כי הם מתביישים. עתודאים יוצאים מהצבא לאזרחות בגיל מבוגר ואמנם יש להם תואר ביד..אבל הרבה מצטערים על זה. לפעמים זה לא רק התואר...יש פה פיספוס של החיים אחרי הצבא..הטיול בעולם. הכרה במי אני ומה אני יש אנשים שנשארים בצבא כי הם אוהבים את הכח שזה נותן להם. אפילו שזה מסתכם להגיד למישהו להביא לו קפה והם הופכים להיות חלק מהמערכת. יש אנשים שיוצאים מהצבא ואז חוזרים לצבא כי הם לא מוצאים עבודה באזרחות. והם רגילים לצבא ולכוח שהוא נותן להן. יש בזה בריחה מהמציאות האנשים האלה הם הכי גרועים.
 

mickeym

New member
דפנה, אף אחד לא בורח מהמציאות!

צר לי. באמת צר לי שנדפקת בשיבוץ ושהייתה התייחסות לא יפה אלייך בצבא. אבל את באמת חושבת שהחיים בם גן של שושנים? אני יודע שאני יכול לסבול שיבוץ גרוע והתייחסות גרועה בצבא, אבל כשאני משווה את הייתרונות והחסרונות של המסלול, אני חושב שהוא כן כדאי. זכותך לחשוב אחרת. מעבר לזה, את צודקת. מי שהולך לעתודה רק כי הוא מקשיב לאמא ואבא, ולא יודע מה רע בעתודה הוא אדיוט. מי שמשווה ומחליט ללכת לעתודה, לא יסבול מהשיבוץ. מעולם, ושוב- מעולם, לא הוצגה העצודה בפורום כגן עדן. להפך, אנחנו גורסים שכל מי שלא יודע מה הוא רוצה לעשות ויש לו בעיות חברתיות אבור לו ללכת לעתודה, ואנחנו אומרים את זה. תתבגרי כבר, זה שאת נדפקת כי הקשבת להורים, לא אומר שאחרים גם עושים זאת. מיקי
 

mickeym

New member
שמש לא חייב לך כלום!

זה בכלל לא משנה לי מיהו שמש27. העובדות הן שהוא אדם נהדר שעזר ועוזר לכל מי שמגיע לפורום הזה, עושה עבודת קודש בהכוונת המועמדים החדשים, ויוצא מגדרו כדי לעזור לאילו שבשירות או בדח"ש. אז את יכולה להגיד מה שאת רוצה על העתודה, וזו זכותך, אבל הלוואי והייתה בך קצת מהרוח שמשרה שמש בפורום הזה. מבחינתי שמש יכול להיות בוגי יעלון. העיקר שהוא כאן לעזור ולתמוך ולשפוך אור (תרתי משמע
) על המסלול וגם על קשייו. שמש, אל תתיחס! חזק ואמץ! מיקי
 
למעלה