מעשיות עד הלום

מצב
הנושא נעול.

NewName

New member
מעשיות עד הלום

מעשיות עד הלום
אשדוד, כידוע נתברכה בתחנת רכבת חדשה לפני חודשים מספר, או נכון יותר לומר מבנה תחנת רכבת. לפני כן תושבי העיר החמישית בגודלה בישראל הסתפקו בסככה כחולה. מבנה התחנה החדש הביא איתו גם שלושה רציפים מודרניים שאורכם סוף סוף הספיק כדי לאפשר לנוסעים לרדת מהרכבת בכל מקום, ולא רק מ3 הקרונות הראשונים.. אבל.. רכבת ישראל רכשה מערכי דאבל דק, ובשנתיים האחרונות לא ראיתי אף רכבת אחרת בקו אשדוד\רחובות -בנימינה. אולי גם ביום העצמאות הקודם היו קוים מאספים מאשדוד עד נהריה אבל אז כעוד לא היתה תחנה חדשה.. ובקיצור, ברגע שקראתי באתר הרכבת שתהיה רכבת מאספת מאשדוד עד בנימינה הבנתי שזה אירוע שאין שני לו. המוח החולני שלי היה בטוח שתגיע רכבת אחרת. וצדקתי! התכוונתי לנסוע באחת המיוחדות האלה לת"א.. אבל החברה הבריזה ברגע האחרון, אז פשוט הלכתי לצלם את האירוע מעבר לגדרות. (אולי רכבות שונות מדאבל דק כבר יצאו מהרציף הזה, אבל אני לא יודע על כאלה, תקנו אותי אם אני טועה. ובשביל החגיגיות...:) גבירותיי ורבותיי חברי פורום 394 בתפוז, אירוע שלא היה שני לו(או שבעצם כן, יותר מוקדם היום), במיוחד לכבוד יום עצאותה ב56 של מדינתינו היקרה מערך IC3 יוצא לנהריה מתחנת עד-הלום החדשה
 

NewName

New member
התמונות תיכף תגענה

מעשיות עד הלום
אשדוד, כידוע נתברכה בתחנת רכבת חדשה לפני חודשים מספר, או נכון יותר לומר מבנה תחנת רכבת. לפני כן תושבי העיר החמישית בגודלה בישראל הסתפקו בסככה כחולה. מבנה התחנה החדש הביא איתו גם שלושה רציפים מודרניים שאורכם סוף סוף הספיק כדי לאפשר לנוסעים לרדת מהרכבת בכל מקום, ולא רק מ3 הקרונות הראשונים.. אבל.. רכבת ישראל רכשה מערכי דאבל דק, ובשנתיים האחרונות לא ראיתי אף רכבת אחרת בקו אשדוד\רחובות -בנימינה. אולי גם ביום העצמאות הקודם היו קוים מאספים מאשדוד עד נהריה אבל אז כעוד לא היתה תחנה חדשה.. ובקיצור, ברגע שקראתי באתר הרכבת שתהיה רכבת מאספת מאשדוד עד בנימינה הבנתי שזה אירוע שאין שני לו. המוח החולני שלי היה בטוח שתגיע רכבת אחרת. וצדקתי! התכוונתי לנסוע באחת המיוחדות האלה לת"א.. אבל החברה הבריזה ברגע האחרון, אז פשוט הלכתי לצלם את האירוע מעבר לגדרות. (אולי רכבות שונות מדאבל דק כבר יצאו מהרציף הזה, אבל אני לא יודע על כאלה, תקנו אותי אם אני טועה. ובשביל החגיגיות...:) גבירותיי ורבותיי חברי פורום 394 בתפוז, אירוע שלא היה שני לו(או שבעצם כן, יותר מוקדם היום), במיוחד לכבוד יום עצאותה ב56 של מדינתינו היקרה מערך IC3 יוצא לנהריה מתחנת עד-הלום החדשה
התמונות תיכף תגענה
עובורת הקטנה, סורי על אי הנוחות
 

NewName

New member
איזה קניון?

שיעבירו כבר תתחנה לקניון!!!
זה לא יעלה כל כך הרבה אבל כמות הנוסעים...
איזה קניון?
הפאוור סנטר בעד הלום? מי בכלל רוצה להגיע לשם? וגם אם מישהו רוצה זה 5 דקות הליכה, צריך רק לדאוג לשביל נורמלי. ואם אתה מתכוון לתחנה המרכזית באשדוד (קניון הסיטי), זה יעלה גם יעלה. התוכנית היא להשקיע את המסילה בתוך אי התנועה ברחוב מנחם בגין ולבנות מנהרות מתחת לצמתים. ולגמרי לו ברור לי איך הם מתכוונים להעביר את המסילה באזור המנהרה והככר - אלא אם כן המסילה תיגמר בצומת הרחובות ביגן ובני ברית והתחנה תיבנה מעל לשדרה. גם אם תמימש התוכנית להעברת המסילה בשדרות בגין, לדעתי זה יהיה לא נוח בעליל. ברור מאליו שתועבר מסילה אחת, לא תהיה אפשרות ששתי רכבות יעמדו בו זמנית בתחנה ואפשא למצוא עוד קשיים. הדבר הנכון לדעתי לעשות הוא לבנות תחנה חדשה בצפון אשדוד שתתחבר למסילה שעוברת דרך הנמל.
 

levikon

New member
תראה... אל תחשוב חד מימדי.

איזה קניון?
הפאוור סנטר בעד הלום? מי בכלל רוצה להגיע לשם? וגם אם מישהו רוצה זה 5 דקות הליכה, צריך רק לדאוג לשביל נורמלי. ואם אתה מתכוון לתחנה המרכזית באשדוד (קניון הסיטי), זה יעלה גם יעלה. התוכנית היא להשקיע את המסילה בתוך אי התנועה ברחוב מנחם בגין ולבנות מנהרות מתחת לצמתים. ולגמרי לו ברור לי איך הם מתכוונים להעביר את המסילה באזור המנהרה והככר - אלא אם כן המסילה תיגמר בצומת הרחובות ביגן ובני ברית והתחנה תיבנה מעל לשדרה. גם אם תמימש התוכנית להעברת המסילה בשדרות בגין, לדעתי זה יהיה לא נוח בעליל. ברור מאליו שתועבר מסילה אחת, לא תהיה אפשרות ששתי רכבות יעמדו בו זמנית בתחנה ואפשא למצוא עוד קשיים. הדבר הנכון לדעתי לעשות הוא לבנות תחנה חדשה בצפון אשדוד שתתחבר למסילה שעוברת דרך הנמל.
תראה... אל תחשוב חד מימדי.
הדרך הפשוטה ביותר היא כמו בתחנת פן בניו יורק. כמה מפלסים של רכבות. אחד מעל לשני ולא צמוד. דבר שני, הקרקע באשדוד היא קרקע חוליתולכן קלה מאד לחפירה. אתה לא צריך לחצוב אלה לחפור, וזה יתרון עצום (ע"ע A1 לירושלים). הדבר קיים בתמא העירוני ולכן עדיף לפני שיבנו את המחלף יחשבו איך בעתיד הם יעבירו שם את הרכבת לתוך אשדוד, כדי שלא יבצר המצב כמו בהולץ. ומה הבעיה להעביר את הרכבת מתחת למנהרה של בגין? אין בעיה, אז חופרים עמוק יותר. זה לא עד כדי כך מסובך. תראה, כיכר הסיטי גם ככה פיל לבן, ודרך אגב, המקום הכי מסוכן לתנועה באשדוד. הם יכולים לשנות את האופי של הכיכר ולהעלות את הרמה של הכביש (לא שהם יעשו את זה אי פעם - צילקר) תראה זה לא קשה כלל, ובמקום לבנות עוד ועוד בתי מגורים על הדיונה בין י"א לסיטי הם יכולים לבנות יופי של תחנה. או לחלופין, להשתמש בדרך אחרת, מסלול אחד על בגין, ומסלול אחד על הרצל, לבנות תנועה מעגלית של רכבות. תחשוב על זה. שם הם יתחברו למסילת הנמל.
 

fireman

New member
השאלה כאן היא לא הקושי

תראה... אל תחשוב חד מימדי.
הדרך הפשוטה ביותר היא כמו בתחנת פן בניו יורק. כמה מפלסים של רכבות. אחד מעל לשני ולא צמוד. דבר שני, הקרקע באשדוד היא קרקע חוליתולכן קלה מאד לחפירה. אתה לא צריך לחצוב אלה לחפור, וזה יתרון עצום (ע"ע A1 לירושלים). הדבר קיים בתמא העירוני ולכן עדיף לפני שיבנו את המחלף יחשבו איך בעתיד הם יעבירו שם את הרכבת לתוך אשדוד, כדי שלא יבצר המצב כמו בהולץ. ומה הבעיה להעביר את הרכבת מתחת למנהרה של בגין? אין בעיה, אז חופרים עמוק יותר. זה לא עד כדי כך מסובך. תראה, כיכר הסיטי גם ככה פיל לבן, ודרך אגב, המקום הכי מסוכן לתנועה באשדוד. הם יכולים לשנות את האופי של הכיכר ולהעלות את הרמה של הכביש (לא שהם יעשו את זה אי פעם - צילקר) תראה זה לא קשה כלל, ובמקום לבנות עוד ועוד בתי מגורים על הדיונה בין י"א לסיטי הם יכולים לבנות יופי של תחנה. או לחלופין, להשתמש בדרך אחרת, מסלול אחד על בגין, ומסלול אחד על הרצל, לבנות תנועה מעגלית של רכבות. תחשוב על זה. שם הם יתחברו למסילת הנמל.
השאלה כאן היא לא הקושי
לחפור את המנהרה וסוג האדמה אלא האם מבחינה הנדסית הדבר אפשרי....קח בחשבון שבכדי לחפור יותר עמוק צריך למשוך את השיפוע למרחק גדול יותר בגלל מגבלות "גמישות" של הרכבת.... כל מטר עומק נוסף יכול לבטא הגדלת שיפוע במעלות נוספות מה שידרוש להאריך את המסילה על השיפוע....ומה שקורה בירידה יצטרך להתבצע גם בעליה ומדובר באורכי מסילות של מאות מטרים.... אתה חושב שיש מקום לזה? בספק אם באשדוד יבנו תחנה מתחת לאדמה כמו שבירושלים....שים לב שבירושלים בגלל בעיות של שיפועים הורידו את התחנה 80 מטר לתוך האדמה....לא סתם.
 

levikon

New member
יש פה מספיק מקום בשביל זה

השאלה כאן היא לא הקושי
לחפור את המנהרה וסוג האדמה אלא האם מבחינה הנדסית הדבר אפשרי....קח בחשבון שבכדי לחפור יותר עמוק צריך למשוך את השיפוע למרחק גדול יותר בגלל מגבלות "גמישות" של הרכבת.... כל מטר עומק נוסף יכול לבטא הגדלת שיפוע במעלות נוספות מה שידרוש להאריך את המסילה על השיפוע....ומה שקורה בירידה יצטרך להתבצע גם בעליה ומדובר באורכי מסילות של מאות מטרים.... אתה חושב שיש מקום לזה? בספק אם באשדוד יבנו תחנה מתחת לאדמה כמו שבירושלים....שים לב שבירושלים בגלל בעיות של שיפועים הורידו את התחנה 80 מטר לתוך האדמה....לא סתם.
יש פה מספיק מקום בשביל זה
לפחות לעניות דעתי. תראה. סוג הקרקע מאד משנה, וגם הרחוב הוא רחוב ישר בלי פניות או פיטולים. באמצע הרחוב בין שני הנטיבים יש לפחות 10 מטר ריקים. אז יש שם מקום להעביר רכבת. וגם לעשות תחנה בצמוד לתחנה מרכזית לא קשה כי בדיוק בצמוד אליה יש דיונה ענקית (שדרך אגב נשרפה כמעט כולה אתמול בחגיגות... זיקוקים מעיפים משם ורק באשדוד הם הניחו לדיונה לבעור ולא קראו למכבי אש, והכי מצחיק שזה כל שנה ככה. אבל עזוב.) הדבר הקשה היחיד זה אופן השילוב עם מחלף אשדוד וזו הבעיה האמיתי. דרך אגב, זה בכלל לא רע שלפני הכניסה לתחנה תהיה עליה בשיפוע כי זה יאיט את הרכבת בכניס ויצריך פחות בלמים ויאיץ ביציאה...)
 

NewName

New member
רכבת

יש פה מספיק מקום בשביל זה
לפחות לעניות דעתי. תראה. סוג הקרקע מאד משנה, וגם הרחוב הוא רחוב ישר בלי פניות או פיטולים. באמצע הרחוב בין שני הנטיבים יש לפחות 10 מטר ריקים. אז יש שם מקום להעביר רכבת. וגם לעשות תחנה בצמוד לתחנה מרכזית לא קשה כי בדיוק בצמוד אליה יש דיונה ענקית (שדרך אגב נשרפה כמעט כולה אתמול בחגיגות... זיקוקים מעיפים משם ורק באשדוד הם הניחו לדיונה לבעור ולא קראו למכבי אש, והכי מצחיק שזה כל שנה ככה. אבל עזוב.) הדבר הקשה היחיד זה אופן השילוב עם מחלף אשדוד וזו הבעיה האמיתי. דרך אגב, זה בכלל לא רע שלפני הכניסה לתחנה תהיה עליה בשיפוע כי זה יאיט את הרכבת בכניס ויצריך פחות בלמים ויאיץ ביציאה...)
רכבת
לפי תוכנית המתאר של העיר השטח הלא בנוי בין יא לט"ו אינו מיועד למגורים אלא למבני בידור ומבנים ציבוריים למיניהם והתחנה בניהם. לגבי השריפה, אני מציע שתעיין בלינק הבא: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=324&msgid=31037200 אי התנועה באמת מיועד לרכבת, ואני חושב שהרדה מפלסי לא תהיה ותהיה מסילה אחת. באשר לכיכר, אני לא רואה את האפשרות של חפירה מתחת למנהרה הקיימת, אפשרות שאני כן מעלה על דעתי היא הצרת המנהרה והעברת המסילה בתוכה, בשטח החדש שיתפה למעלה יהיה אפשר להרחיב את הכביש שעולה מעל למנהרה לכיכר. בכל מקרה, תחנה בתוך אשדוד לא תהיה לפני 2008. ושוב, הקמת התחנה בצפון אשדוד קלה הרבה יותר.
 

fireman

New member
לא הבנת את מה שהסברתי

יש פה מספיק מקום בשביל זה
לפחות לעניות דעתי. תראה. סוג הקרקע מאד משנה, וגם הרחוב הוא רחוב ישר בלי פניות או פיטולים. באמצע הרחוב בין שני הנטיבים יש לפחות 10 מטר ריקים. אז יש שם מקום להעביר רכבת. וגם לעשות תחנה בצמוד לתחנה מרכזית לא קשה כי בדיוק בצמוד אליה יש דיונה ענקית (שדרך אגב נשרפה כמעט כולה אתמול בחגיגות... זיקוקים מעיפים משם ורק באשדוד הם הניחו לדיונה לבעור ולא קראו למכבי אש, והכי מצחיק שזה כל שנה ככה. אבל עזוב.) הדבר הקשה היחיד זה אופן השילוב עם מחלף אשדוד וזו הבעיה האמיתי. דרך אגב, זה בכלל לא רע שלפני הכניסה לתחנה תהיה עליה בשיפוע כי זה יאיט את הרכבת בכניס ויצריך פחות בלמים ויאיץ ביציאה...)
לא הבנת את מה שהסברתי
ממה שאני הבנתי אתה רוצה להעביר את המסילה מתחת למנהרה תת קרקעית שכבר קיימת.... הבעיה כאן היא לא הרוחב של השדרה ולא בעיה של סיבובים אלא שיפועים של עליות וירידות...... אם נניח בשביל להוריד רכבת מגובה פני הים נקרא להם גובה 0 לגובה של 7 מטרים מתחת לפני הים נדרש נניח שיפוע של 3 מעלות לאורך של 700 מטר (נתונים היתוליים ומונפצים) ובכדי לעלות שוב לגובה של 0 מעומק של 7 מטר יש צורך במרחק מסילה מסויים של יישורת נניח 300 מטרים ואז שוב עליה לאורך 700 מטרים....2 ק"מ של שדרה בשביל זה יש?
 

levikon

New member
האורך מספיק בהחלט

לא הבנת את מה שהסברתי
ממה שאני הבנתי אתה רוצה להעביר את המסילה מתחת למנהרה תת קרקעית שכבר קיימת.... הבעיה כאן היא לא הרוחב של השדרה ולא בעיה של סיבובים אלא שיפועים של עליות וירידות...... אם נניח בשביל להוריד רכבת מגובה פני הים נקרא להם גובה 0 לגובה של 7 מטרים מתחת לפני הים נדרש נניח שיפוע של 3 מעלות לאורך של 700 מטר (נתונים היתוליים ומונפצים) ובכדי לעלות שוב לגובה של 0 מעומק של 7 מטר יש צורך במרחק מסילה מסויים של יישורת נניח 300 מטרים ואז שוב עליה לאורך 700 מטרים....2 ק"מ של שדרה בשביל זה יש?
האורך מספיק בהחלט
אפילו יותר משתי קילומטר. לצורך עליה אין צורך אלה ממש קצת כי המרחק בין המנהרה התת קרקעית לת-מ לא יותר ממאתיים מטר. דבר שני, בקשר לשרפה באשדוד, למה לעזאזל כל שנה יש שם שרפה מחדש??? וNEWNAME צודק. הלהבות באמת בערו וסיכנו את הבליינים באזור. היה שם הרבה מאד!!! אנשים.
 

NewName

New member
גם אתה יכול לקרוא לי אנדרי..

האורך מספיק בהחלט
אפילו יותר משתי קילומטר. לצורך עליה אין צורך אלה ממש קצת כי המרחק בין המנהרה התת קרקעית לת-מ לא יותר ממאתיים מטר. דבר שני, בקשר לשרפה באשדוד, למה לעזאזל כל שנה יש שם שרפה מחדש??? וNEWNAME צודק. הלהבות באמת בערו וסיכנו את הבליינים באזור. היה שם הרבה מאד!!! אנשים.
גם אתה יכול לקרוא לי אנדרי..
ודווקא זו הפעם הראשונה שבער שם כל כך...
 

levikon

New member
שלום לך.

גם אתה יכול לקרוא לי אנדרי..
ודווקא זו הפעם הראשונה שבער שם כל כך...
שלום לך.
תאמין לי שזאת לא הפעם הראשונה שבער שם ככה. אני גר בסיטי והמרפסת שלי פונה לדיונה ואני ראיתי את הכל והאש הייתה חזקה!!! גם בשנים עברו.
 

fireman

New member
ועדיין יש את אותו אידיוט

שלום לך.
תאמין לי שזאת לא הפעם הראשונה שבער שם ככה. אני גר בסיטי והמרפסת שלי פונה לדיונה ואני ראיתי את הכל והאש הייתה חזקה!!! גם בשנים עברו.
ועדיין יש את אותו אידיוט
בעיריה שלכם שבכל שנה מאשר שיגור מאותו מקום כל הזמן. הכתובת לתלונות היא לא כיבוי אש אלא הרשות המקומית... לגבי אבטחת אתרי ירי זיקוקים. כל הקנים מוצבים על שטח חולי ומעוגנים לקרקע....מסביב מבוצעת מעין חציצה עם הסביבה, זה יכול להיעשות ע"י תלולית עפר, בניינים, מחיצות וכדומה בכל מקרה משתדלים תמיד לבצע את הירי ממפלס נמוך ממפלס הקרקע.... איבטחתי כבר כמה פעמים ירי של זיקוקים, תמיד קרה שהתפקששו ועפו הצידה אל התלולית או אל קיר או פגעו במשהו אחר....מה שקורה בפועל זה שהוא מתפוצץ על הרצפה ועפות עלייך לא מעט חתיכות קרטון, חלקן אפילו בוערות כל הסביבה אמורה להיות נקיה מצמחיה יבשה ומתוחמת ע"י קווי מים או מטפי כיבוי, בכל שיגור חייבים להיות נוכחים מספר מפעילים כאש רחאד מפעיל את הירי עצמו ואחד אחר (שהוא חצי מתאבד) שנמצא סמוך לקנים ומפקח על הירי מקרוב, הוא חוטף הכי הרבה קרטונים... בכל מקרה עם כל ניקוי השטח ויצירת מרחק ביטחון גם זיקוקים שמתפוצצים בגובה של 150-200 מטר באויר עלולים להגיע לרצפה כחתיכות קרטון בוערות או בוערות למחצה, במידה וזה נופל על עשב יבש או חומר דליק אחר, זה פשוט יתלקח.... כל עוד זה קורה בשטח חולי, כמו דיונות כפי שראיתי בתמונות, ולפי מה שראיתי בתמונות זה לא סיכן שום דבר הפעולה הטובה ביותר היא לתת למה שכבר נשרף להשרף ולתחום את שטח הבעירה בכדי שלא יתפשט ועל כן לרוב זה ממשיך לבעור, חבל על המים שיבוזבזו בכיבוי של דליקה כזו שאינה מסכנת דבר. בשריפות ביערות זו השיטה....מבודדים את השטח הבוער ונותנים לו לבעור ומונעים התפשטות, אין שום אפשרות לבצע כיבוי בשלב ראשוני, לאחר שמושגת שליטה באש מתחילים בביצוע כיבוי הדליקה עצמה.
 

levikon

New member
אתה צודק כמובן בקשר לעיריה

ועדיין יש את אותו אידיוט
בעיריה שלכם שבכל שנה מאשר שיגור מאותו מקום כל הזמן. הכתובת לתלונות היא לא כיבוי אש אלא הרשות המקומית... לגבי אבטחת אתרי ירי זיקוקים. כל הקנים מוצבים על שטח חולי ומעוגנים לקרקע....מסביב מבוצעת מעין חציצה עם הסביבה, זה יכול להיעשות ע"י תלולית עפר, בניינים, מחיצות וכדומה בכל מקרה משתדלים תמיד לבצע את הירי ממפלס נמוך ממפלס הקרקע.... איבטחתי כבר כמה פעמים ירי של זיקוקים, תמיד קרה שהתפקששו ועפו הצידה אל התלולית או אל קיר או פגעו במשהו אחר....מה שקורה בפועל זה שהוא מתפוצץ על הרצפה ועפות עלייך לא מעט חתיכות קרטון, חלקן אפילו בוערות כל הסביבה אמורה להיות נקיה מצמחיה יבשה ומתוחמת ע"י קווי מים או מטפי כיבוי, בכל שיגור חייבים להיות נוכחים מספר מפעילים כאש רחאד מפעיל את הירי עצמו ואחד אחר (שהוא חצי מתאבד) שנמצא סמוך לקנים ומפקח על הירי מקרוב, הוא חוטף הכי הרבה קרטונים... בכל מקרה עם כל ניקוי השטח ויצירת מרחק ביטחון גם זיקוקים שמתפוצצים בגובה של 150-200 מטר באויר עלולים להגיע לרצפה כחתיכות קרטון בוערות או בוערות למחצה, במידה וזה נופל על עשב יבש או חומר דליק אחר, זה פשוט יתלקח.... כל עוד זה קורה בשטח חולי, כמו דיונות כפי שראיתי בתמונות, ולפי מה שראיתי בתמונות זה לא סיכן שום דבר הפעולה הטובה ביותר היא לתת למה שכבר נשרף להשרף ולתחום את שטח הבעירה בכדי שלא יתפשט ועל כן לרוב זה ממשיך לבעור, חבל על המים שיבוזבזו בכיבוי של דליקה כזו שאינה מסכנת דבר. בשריפות ביערות זו השיטה....מבודדים את השטח הבוער ונותנים לו לבעור ומונעים התפשטות, אין שום אפשרות לבצע כיבוי בשלב ראשוני, לאחר שמושגת שליטה באש מתחילים בביצוע כיבוי הדליקה עצמה.
אתה צודק כמובן בקשר לעיריה
אבל כאשר ראש העיר שלנו מעונין יותר בטובתם של המיליונרים האחדים של העיר ולא בשאר התושבים, אין למי לפנות... מה לעשות? הם מטומטמים לגמרי, הרי זה לא פעם ראשונה קורה, אז למה החמורים מאשרים את זה? ולמה רשויות הכיבוי של העיר לא אומרות להם שזה מסוכן ומורות להם לא להפעיל את זה שם? האם העיריה בכלל שואלת את מכבי האש על הפעלה של זיקוקים? לא רק של אשדוד, אלה כל עיריה?
 

mem99

New member
זה לא פשוט לבנות מנהרה בקרקע חולית

תראה... אל תחשוב חד מימדי.
הדרך הפשוטה ביותר היא כמו בתחנת פן בניו יורק. כמה מפלסים של רכבות. אחד מעל לשני ולא צמוד. דבר שני, הקרקע באשדוד היא קרקע חוליתולכן קלה מאד לחפירה. אתה לא צריך לחצוב אלה לחפור, וזה יתרון עצום (ע"ע A1 לירושלים). הדבר קיים בתמא העירוני ולכן עדיף לפני שיבנו את המחלף יחשבו איך בעתיד הם יעבירו שם את הרכבת לתוך אשדוד, כדי שלא יבצר המצב כמו בהולץ. ומה הבעיה להעביר את הרכבת מתחת למנהרה של בגין? אין בעיה, אז חופרים עמוק יותר. זה לא עד כדי כך מסובך. תראה, כיכר הסיטי גם ככה פיל לבן, ודרך אגב, המקום הכי מסוכן לתנועה באשדוד. הם יכולים לשנות את האופי של הכיכר ולהעלות את הרמה של הכביש (לא שהם יעשו את זה אי פעם - צילקר) תראה זה לא קשה כלל, ובמקום לבנות עוד ועוד בתי מגורים על הדיונה בין י"א לסיטי הם יכולים לבנות יופי של תחנה. או לחלופין, להשתמש בדרך אחרת, מסלול אחד על בגין, ומסלול אחד על הרצל, לבנות תנועה מעגלית של רכבות. תחשוב על זה. שם הם יתחברו למסילת הנמל.
זה לא פשוט לבנות מנהרה בקרקע חולית
אומנם הרבה יותר קל לחצוב/לחפור אבל יש השקעה הרבה יותר גדולה בביסוס הקרקע (לדוגמא: קירות תומכים) בטח במנהרה כפולת קומות... לדעתי, הסיבה העיקרית שלא פועלים בנידון היא כי לרכבת ישראל מאוד נוח שהתחנה מאפשרת המשך הרכבות לאשקלון (ואח"כ לדרום הרחוק). המדיניות של רכבת ישראל היא לא לבנות תחנות Terminus שמקטינות את הגמישות בהפעלה.
 

levikon

New member
יתכן. אבל אתה יודע איזה פרוייקטים

זה לא פשוט לבנות מנהרה בקרקע חולית
אומנם הרבה יותר קל לחצוב/לחפור אבל יש השקעה הרבה יותר גדולה בביסוס הקרקע (לדוגמא: קירות תומכים) בטח במנהרה כפולת קומות... לדעתי, הסיבה העיקרית שלא פועלים בנידון היא כי לרכבת ישראל מאוד נוח שהתחנה מאפשרת המשך הרכבות לאשקלון (ואח"כ לדרום הרחוק). המדיניות של רכבת ישראל היא לא לבנות תחנות Terminus שמקטינות את הגמישות בהפעלה.
יתכן. אבל אתה יודע איזה פרוייקטים
שונים נבנו על חול, תאמין לי שבנין בן 10 קומות בתל אביב מצריך לא פחות השקעה בביסוס הקרקע. אני במקור מלנינגרד, והרכבות בתחתיות שם הן בין הכי טובות בעולם. אחת השלוחות שם נבנתה בתוך ביצה, על ידי הקפאת הקרקע ולאחר מכן חציבתה. אז אין כזה דבר לא יכול יש לא רוצה...
 

NewName

New member
מספר אחת!

התמונות תיכף תגענה
עובורת הקטנה, סורי על אי הנוחות
מספר אחת!
איך שהתקרבנו למחסום הוא התחיל לשיר, והנה מגיחה לה מצפון רכבת ארוכה. (המערף מגיע לתחנה כ20 דקות לפני שעת היציאה)
 

NewName

New member
מספר שלוש!

התמונות תיכף תגענה
עובורת הקטנה, סורי על אי הנוחות
מספר שלוש!
הרכבת חונה ברציף מספר אחת! רציף אחת ורציף האוטובוסים הוא אותו רציף, רק שיש גדר באמצע :) אז מסתבר שלפסים חוקים משלהם? בכביש אסור לעבור את הרמזור.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה