מעשה קונדס או פגיעה על רקע דתי?

חגיתלה

New member
רגע רגע רגע לא קצת סטית מההודעה המקורית?

כותב ההודעה יצא מנקודת הנחה שהמעשה המסוכן נעשה ע"י נערים דתיים כי בבניין המדובר ידוע לו שגרות מספר משפחות דתיות. כמובן שגרות שם גם מספר משפחות לא דתיות אבל מנקודה זו מתעלמים
ומכאן אתה כבר כועס על כך שאין גינוי של ההנהגה הדתית על מעשה שבכלל לא ברור אם נעשה ע"י דתיים? או שמא אתה מדבר כבר על רמות גבוהות יותר שבכלל לא קשורות בדיון כאן? ושיגאה אתה עושה כשאתה משווה בין גור לארז בגלל שדעתם שונה משלך ולא מוצאת חן בעיניך. האם פורום רעננה לא יכול לסבול סובלנות?
 

Citizen Y

New member
התכוונת בין אלי לארז אני מניח ../images/Emo6.gif

עניין השקית מים הזוי לדעתי אבל בהחלט שהציבור הדתי צריך לומר משהו כנגד ההפרעה הקבועה לסדר הציבורי ברחוב ששת הימים...
 

חגיתלה

New member
מודה על התיקון../images/Emo9.gif

אכן זו הייתה כוונתי. כל השרשור הזה יצא מכל פרופורציה (כמו כל שרשור פה ברעננה שנוגע לנושא דתיים חילוניים
) אני בהחלט מגנה את מה שקורה בששת הימים. גיניתי כבר בפעם הראשונה. אלא שאני, בניגוד לחלק מהאנשים, לא עושה השלכה ממעשה דבילי של כמה ילדים, השלכה על ציבור שלם שהוא כשליש מרעננה, עיר שגאה בסובלנות שלה ובסטטוס קוו שלה.
 

אלי ו.

New member
למה שהציבור הדתי יגנה השלכת שקית מים

כשאין שום ראיה שאת המעשה עשו דתיים או מטעמים דתיים?
 
אתה מיתמם

ואני אישית דיברתי בעיקר על האירוע בששת הימים, שאינו ראשון ולטעמי - מאחר ואתם נותנים לו לגיטימציה מלאה בקהילה (מי בפה מלא ומי בשתיקתם) - אינו האחרון. חבל שכך.
 

אלי ו.

New member
האם לא ברור לך שלא היה שום קשר

בין האירוע בששת הימים לדת? מדובר בכמה נערים שבמקרה הם דתיים שעשו פרובוקציה בסגנון חרדי לאחר שהמשטרה העיפה אותם מהמקום. עצם הזיהוי של הענין עם הדתיים הוא מגוחך ולכן אף אחד אפילו לא חושב לגנות את הענין. ברור שרוב מוחלט של הדתיים מסתיגים ומגנים מחסימות כבישים. הענין הוא שעצם הייחוס של המעשה לדתיים כמעשה דתי הוא אידיוטי.
 

Citizen Y

New member
גם אם זה לא מעשה דתי

הוא מיוחס לדתיים כי אלה נערים דתיים שנוהגים להתכנס שם ולהבנתי יש שם מן הפרת סדר כזאת בכל סוף שבוע- זה לא דבר חד פעמי בדרך כלל זה נגמר בצפירה או שתיים ותו לא... בקיצור יש סיבה שהמעשה מזוהה עם הדתיים ומעשה דתי או לא (אני מאמין שלא) זו הפרת סדר שיש לטפל בה
 

אלי ו.

New member
על גדר הבית שלי יש גרפיטי

שצוייר מספר פעמים בליל שישי. אפשר להניח שהמציירים הם חילונים וזה לא חד פעמי. האם אני פונה למנהיגי הציבור החילוני בקריאה "לגנות את התופעה"? הענין פשוט מגוחך. יש פוליטקאים עלובים שמתפרנסים מחרחור מריבות בין דתיים לחילונים. יש אנשים שסתם נהנים לשנוא את כל מי ששונה מהם. ברור שאין לחסום כבישים, אין לזרוק שקיות מים, אין לצייר גרפיטי או להרעיש בשעות המנוחה ויש לטפל בכל הפרת סדר. יש הבדל עצום בין דרישה כזאת לבין האשמה גורפת של הציבור הדתי.
 
שוב דוגמא לא רלוונטית

שכן "מנהיגי הציבור החילוני" לא רק מגנים את התופעה אלא גם מערבים את מנהלות בתיה"ס של אותם ילדים וקונסות את ההורים.
 

אלי ו.

New member
שימי לב להנחות שלך

את מניחה שדתיים זרקו את שקית המים. הנחה חסרת בסיס מלבד הדעות הקדומות שלך. את מניחה שהם עשו זאת מטעמים אידיאולוגיים, הרי דתיים לא עושים סתם מעשי קונדס.... חנה, את עוסקת בשיח שנאה לדתיים וזאת לא הפעם הראשונה.
 
אלי, השנאה היחידה

היא בסרטים שרצים לך בראש. אכן, אני חושבת שהדתות הגדולות מסוכנמות לאנושות, דוגמטיות וסותרות את כבוד האדם וזכויות האדם - במיוחד של נשים. חוסר היכולת לשאת ביקורת מומר - ולא בפעם הראשונה - בהטפה דמגוגית ושקרית כאילו מדובר בשנאה. לא שנאה ולא נעליים. לגבי ה"נערים" שעשו "מעשה קונדס (אגב - בששת הימים זה כבר שיטתי): מי שהצו האלוקי עומד עבורו מעל צוים אחרים, עשרת הדברות בכללם - הוא אכן עבריין מסוכן וחסר תקנה בעיני. זה מתחיל מחסימת מכוניות. כבר ראינו לאן זה יכול להגיע. אם אינך תומך במעשים הללו - העמידה שלך דווקא נגדי ולא נגדם, מתוך אחווה מגזרית מזוייפת, מציבה אותך כשותף לדבר עבירה. גם תיאוריית "העשבים השוטים" כבר פשטה את הרגל. אז אני מציעה שתתמודד עם הביקורת ועם דברי הטעם שלי - גם אם יוצרים תחושה לא נוחה - במקום לחטוא בהאשמת שווא והסתה.
 

אלי ו.

New member
אני מוכן להתמודד עם דברי טעם

לא עם שנאה ודה לגיטימציה למגזר שלם, לא עם דעות קדומות חסרות שחר. אני לא הראשון שמעיר לך על כך, בעבר היו גולשים אחרים שהעירו לך על הדעות הקדומות שלך נגד דתיים.
 
היחידים שהעירו

הם דתיים, מתוך הכחשה ולגיטימציה לאותה אלימות, או פחד מסנקציה בקהילה, או סתם הסכמה שלא נעים לכם לבטא בקול רם. הטיעונים על שנאה דומים בעיני לטיעונים האוויליים על "עלבון אישי" בכל פעם שמובעת דיעה שאינה רואה באלוהים את בורא העולם. הניסיון לטפול שנאה על מי שחושבים אחרת מכם ואינם מקבלים (או אף שוללים מהיסוד) כל ניסיון לכפייה דתית או לאמת אחת - הינו ניסיון עילג ונטול יושרה בעיני. אלי, עלי אתה לא יכול לטפול "שנאה", כלפי שום אדם משום סיבה שהיא, ואתה יודע את זה היטב. אני נטולת דיעות קדומות מהסיבה הפשוטה שאני לומדת את נושאי ומושאי הביקורת שלי. הצצה למייל שלי תגלה לך כמה תחקיר יש מאחורי כל אמירה. אני מחכה שתגנה את האלימות בששת הימים ואת ניסיונות הכפייה הדתית בשמך המלא ובגלוי, כפי שאני מתנגדת בשמי ובגלוי להם ולמוטיבציות שמייצרות אותם. אז, נדבר. אני שנים באינטרנט. אחד השעורים הראשונים שלמדתי כבר בהתחלה, היה קלותה של ההכפשה בעילום שם. אולי כדאי שתתכנן יום תענית, תפילות וסליחות על כל פעם שאתה מנסה לטפול עלי שנאה, מאשרר בשתיקה אלימות בקהילתך ומנציח קיטוב חברתי ע"י הכחשת חלקכם בו.
 

אלי ו.

New member
אני מגנה כל אלימות

אם תפני אלי במסר אמסור לך את שמי המלא. אני מעדיף שלא לעשות לעצמי אאוטינג.
 
כל עוד אינך מגנה את האלימות בשמך המלא

ובאופן שניתן יהיה לדבר איתך על זה בביה"כ ביום שישי - אין לזה משמעות.
 

אלי ו.

New member
את מוזמנת לבית הכנסת שלי

אבל יש שם הרבה דתיים, את בטוחה שזה לא יפריע לך?
 
איזו אמירה אומללה, אלי.

מסוג האמירות המעליבות את אומריהן, משקפת את הגזענות וה"שנאה" שלהם ולא של מושאי האמירה. שוב - גינוי פומבי ובשמך בבקשה. שום דבר פחות מזה. מהנתונים נראה שיש רק בן אדם יושרתי אחד בקהילה הזו, בכל הארץ - הרב שרלו, שחי באמת ובתמים ובאומץ על פי מה שמתיימרת היהדות להיות. כל השאר פחדנים ומשת"פים לדבר עבירה.
 

עומר247

New member
שום חרם

זה קורה אולי בקהילות דתיות סגורות, כמו בהתנחלויות ואצל חרדים פה ברעננה יהיה חרם על אלה שייגנו חסימת כבישים? ההיפך בכל ויכוח בנושא דתיים חילונים פתאום צצות דעות קדומות שאף דתי בכלל לא מכיר.. בשבוע שעבר התקיים המצעד השנתי לזכר בנג'י הילמן, לגיוס כספים לבית לחיילים בודדים ברעננה 90% מהצועדים היו דתיים אני מניח שזה בגלל שלחילונים לא איכפת מחיילים בודדים או שאולי בעצם הם לא אוהבים לצעוד עם אנשים דתיים או שביום שישי חילונים עובדים ודתיים לא? זה נכון כמו שמה שאמרתם מקודם נכון..
 
למעלה