מעשה ברב-קו (והפרקטיקה הלקויה של נתיב אקספרס)

מצב
הנושא נעול.

noteasy

New member
מעשה ברב-קו (והפרקטיקה הלקויה של נתיב אקספרס)

מעשה ברב-קו (והפרקטיקה הלקויה של נתיב אקספרס)
כשהגיח הרב קו לחיינו והפך לדרך היחידה בה ניתן לרכוש כרטיסיות, הוצאתי רב-קו בסניף נתיב בנתניה ורכשתי כמה כרטיסיות נתניה-תל אביב, כדי להגיע לעבודתי דאז. מאוחר יותר עברתי לגור ליד רכבת, והשתמשתי באותו רב קו כדי להטעין חפשי חדשי רכבת. איפה התחילה הבעיה? הכרטיס התחיל לא לעבור טוב בקוראי הכרטיסים. הוא לא נשבר או משהו, פשוט עבר לא טוב. בדרך כלל נסעתי ברכבת, והסתדרתי עם זה, בסוף איך שהוא זה תמיד עבר- עד שהקופאי ברכבת אמר לי שהוא לא יכול להטעין לי חפשי חדשי כי המכשיר שלו לא קורא את הכרטיס ושאגש לדוכן הרב-קו שלהם ויעשו לי חדש.

הבחורה החביבה בדוכן הרב-קו ברכבת אמרה, שהיא לא יכולה להבטיח שהכרטיסיות של נתיב יעברו לכרטיס החדש, 90% יעברו 10% לא. שאלתי אם יש לי ברירה, אולי אפשר לעשות כרטיס חדש אבל לא לבטל את הישן? היא אמרה לא לא, לכל אדם יש רק כרטיס אחד! טוב אז כמובן שהכרטיסיות של נתיב לא עברו, והיא נתנה לי פתק לאישור שהחלפתי כרטיס, ואמרה לי שאין בעיה, עלי פשוט ללכת למשרד של נתיב והם יעבירו לי את הכרטיסיות לכרטיס החדש.

כמה ימים לאחר מכן, הגעתי במיוחד למשרדי נתיב בנתניה. הקופאית כתומת השיער אמרה שאי אפשר להעביר כרטיסיות לרב-קו שיצא ברכבת, ודרשה ממני להוציא כרטיס של נתיב, בתשלום. כן, כרטיס שני. פתאום אדם אחד יכול להחזיק בשני כרטיסים, מדהים. שאלתי למה אי אפשר, הרי את החפשי חדשי רכבת הטענתי ברב קו שהונפק בנתיב, והיא אמרה שזה בגלל ש"הכרטיסים של נתיב טובים מאוד". ביקשתי לדעת אם אפשר פשוט לתת לי החזר על הכרטיסיות בהן לא עשיתי שימוש, מאחר ואני בין כה וכה כבר לא נוסעת הרבה באוטובוס. הקופאית התעקשה שלא, אי אפשר, וזו אשמתי שהכרטיס התקלקל (ואיך בכלל העזתי להוציא חדש ברכבת), ובחוסר אדיבות משווע, שלחה אותי לפנות לשירות לקוחות.

פניתי לשירות לקוחות דרך אתר "נתיב", והם שלחו את אותה קופאית להתקשר אלי...היא שוב הרימה את הקול והתיחסה אלי כנודניקית... אח"כ אדם אחר התקשר אלי עם גישה דומה ולא ממש עזר- הוא אמר שזו אשמתי כי הכרטיס היה ברשותי כשנפגם. ברור שהוא היה ברשותי...אלא מה, ברשותם?? הם דורשים תשלום ושאסתובב עם שני רב-קו- למרות שיש לי רב קו שמיש וחדש מהרכבת. זה הנוהל. והם מחזיקים בכרטיסיות שרכשתי כבבנות ערובה- אם לא אשלם על כרטיס נוסף, לא אוכל לקבלן, שהרי אין יותר כרטיסיות נייר, והם מסרבים לתת החזר...
הגיון מדהים ושירות נהדר. בבקשה עצתכם...
 
למה את מאשים את נתיב אקספרס?

מעשה ברב-קו (והפרקטיקה הלקויה של נתיב אקספרס)
כשהגיח הרב קו לחיינו והפך לדרך היחידה בה ניתן לרכוש כרטיסיות, הוצאתי רב-קו בסניף נתיב בנתניה ורכשתי כמה כרטיסיות נתניה-תל אביב, כדי להגיע לעבודתי דאז. מאוחר יותר עברתי לגור ליד רכבת, והשתמשתי באותו רב קו כדי להטעין חפשי חדשי רכבת. איפה התחילה הבעיה? הכרטיס התחיל לא לעבור טוב בקוראי הכרטיסים. הוא לא נשבר או משהו, פשוט עבר לא טוב. בדרך כלל נסעתי ברכבת, והסתדרתי עם זה, בסוף איך שהוא זה תמיד עבר- עד שהקופאי ברכבת אמר לי שהוא לא יכול להטעין לי חפשי חדשי כי המכשיר שלו לא קורא את הכרטיס ושאגש לדוכן הרב-קו שלהם ויעשו לי חדש.

הבחורה החביבה בדוכן הרב-קו ברכבת אמרה, שהיא לא יכולה להבטיח שהכרטיסיות של נתיב יעברו לכרטיס החדש, 90% יעברו 10% לא. שאלתי אם יש לי ברירה, אולי אפשר לעשות כרטיס חדש אבל לא לבטל את הישן? היא אמרה לא לא, לכל אדם יש רק כרטיס אחד! טוב אז כמובן שהכרטיסיות של נתיב לא עברו, והיא נתנה לי פתק לאישור שהחלפתי כרטיס, ואמרה לי שאין בעיה, עלי פשוט ללכת למשרד של נתיב והם יעבירו לי את הכרטיסיות לכרטיס החדש.

כמה ימים לאחר מכן, הגעתי במיוחד למשרדי נתיב בנתניה. הקופאית כתומת השיער אמרה שאי אפשר להעביר כרטיסיות לרב-קו שיצא ברכבת, ודרשה ממני להוציא כרטיס של נתיב, בתשלום. כן, כרטיס שני. פתאום אדם אחד יכול להחזיק בשני כרטיסים, מדהים. שאלתי למה אי אפשר, הרי את החפשי חדשי רכבת הטענתי ברב קו שהונפק בנתיב, והיא אמרה שזה בגלל ש"הכרטיסים של נתיב טובים מאוד". ביקשתי לדעת אם אפשר פשוט לתת לי החזר על הכרטיסיות בהן לא עשיתי שימוש, מאחר ואני בין כה וכה כבר לא נוסעת הרבה באוטובוס. הקופאית התעקשה שלא, אי אפשר, וזו אשמתי שהכרטיס התקלקל (ואיך בכלל העזתי להוציא חדש ברכבת), ובחוסר אדיבות משווע, שלחה אותי לפנות לשירות לקוחות.

פניתי לשירות לקוחות דרך אתר "נתיב", והם שלחו את אותה קופאית להתקשר אלי...היא שוב הרימה את הקול והתיחסה אלי כנודניקית... אח"כ אדם אחר התקשר אלי עם גישה דומה ולא ממש עזר- הוא אמר שזו אשמתי כי הכרטיס היה ברשותי כשנפגם. ברור שהוא היה ברשותי...אלא מה, ברשותם?? הם דורשים תשלום ושאסתובב עם שני רב-קו- למרות שיש לי רב קו שמיש וחדש מהרכבת. זה הנוהל. והם מחזיקים בכרטיסיות שרכשתי כבבנות ערובה- אם לא אשלם על כרטיס נוסף, לא אוכל לקבלן, שהרי אין יותר כרטיסיות נייר, והם מסרבים לתת החזר...
הגיון מדהים ושירות נהדר. בבקשה עצתכם...
למה את מאשים את נתיב אקספרס?
האשמה היא על עובדי הרכבת שביטללו לך את כרטיס הרב קו.

הרכבת הייתה צריכה להנפיק לך רב קו נוסף.
ועם כרטיס הרב קו הלקוי היית פונה לנתיב אקספרס, הם היו בודקים ומחליפים את הכרטיס במסגרת הביטוח. כי הוא לקוי.
אבל בגלל שברכבת ביטלו את הכרטיס, נתיב אקספרס כבר לא יכולים לבדוק שהוא פגום, אז כמובן לא יחליפו לך אותו חינם.
 
איך הרכבת בכלל יכולה לבטל כרטיס שהונפק בנתיב

למה את מאשים את נתיב אקספרס?
האשמה היא על עובדי הרכבת שביטללו לך את כרטיס הרב קו.

הרכבת הייתה צריכה להנפיק לך רב קו נוסף.
ועם כרטיס הרב קו הלקוי היית פונה לנתיב אקספרס, הם היו בודקים ומחליפים את הכרטיס במסגרת הביטוח. כי הוא לקוי.
אבל בגלל שברכבת ביטלו את הכרטיס, נתיב אקספרס כבר לא יכולים לבדוק שהוא פגום, אז כמובן לא יחליפו לך אותו חינם.
איך הרכבת בכלל יכולה לבטל כרטיס שהונפק בנתיב
אקספרס?
לתת נסיעות חינם לתושבי שדרות הרכבת לא יכולה בכרטיס שהונפק אצל מפעיל אחר
להנפיק כרטיס חופשי סטודנטיאלי דן ואגד לא יכולות בכרטיס שהונפק אצל מפעיל אחר
לתת שירות של כרטיס שהונפק אצל מפעיל אחד מפעיל אחר לא יכול לתת
אבל מסתבר שלבטל כרטיס שהונפק אצל מפעיל אחד מפעיל אחר כן יכול.

מוזר מאוד...
 

noteasy

New member
הם עושים מה שנוח להם. ומה שעולה לנו.

איך הרכבת בכלל יכולה לבטל כרטיס שהונפק בנתיב
אקספרס?
לתת נסיעות חינם לתושבי שדרות הרכבת לא יכולה בכרטיס שהונפק אצל מפעיל אחר
להנפיק כרטיס חופשי סטודנטיאלי דן ואגד לא יכולות בכרטיס שהונפק אצל מפעיל אחר
לתת שירות של כרטיס שהונפק אצל מפעיל אחד מפעיל אחר לא יכול לתת
אבל מסתבר שלבטל כרטיס שהונפק אצל מפעיל אחד מפעיל אחר כן יכול.

מוזר מאוד...
הם עושים מה שנוח להם. ומה שעולה לנו.
 

נתנאל531

Well-known member
בקיצור, אסור לגלות למנפיקים שיש לך כבר רב-קו

מעשה ברב-קו (והפרקטיקה הלקויה של נתיב אקספרס)
כשהגיח הרב קו לחיינו והפך לדרך היחידה בה ניתן לרכוש כרטיסיות, הוצאתי רב-קו בסניף נתיב בנתניה ורכשתי כמה כרטיסיות נתניה-תל אביב, כדי להגיע לעבודתי דאז. מאוחר יותר עברתי לגור ליד רכבת, והשתמשתי באותו רב קו כדי להטעין חפשי חדשי רכבת. איפה התחילה הבעיה? הכרטיס התחיל לא לעבור טוב בקוראי הכרטיסים. הוא לא נשבר או משהו, פשוט עבר לא טוב. בדרך כלל נסעתי ברכבת, והסתדרתי עם זה, בסוף איך שהוא זה תמיד עבר- עד שהקופאי ברכבת אמר לי שהוא לא יכול להטעין לי חפשי חדשי כי המכשיר שלו לא קורא את הכרטיס ושאגש לדוכן הרב-קו שלהם ויעשו לי חדש.

הבחורה החביבה בדוכן הרב-קו ברכבת אמרה, שהיא לא יכולה להבטיח שהכרטיסיות של נתיב יעברו לכרטיס החדש, 90% יעברו 10% לא. שאלתי אם יש לי ברירה, אולי אפשר לעשות כרטיס חדש אבל לא לבטל את הישן? היא אמרה לא לא, לכל אדם יש רק כרטיס אחד! טוב אז כמובן שהכרטיסיות של נתיב לא עברו, והיא נתנה לי פתק לאישור שהחלפתי כרטיס, ואמרה לי שאין בעיה, עלי פשוט ללכת למשרד של נתיב והם יעבירו לי את הכרטיסיות לכרטיס החדש.

כמה ימים לאחר מכן, הגעתי במיוחד למשרדי נתיב בנתניה. הקופאית כתומת השיער אמרה שאי אפשר להעביר כרטיסיות לרב-קו שיצא ברכבת, ודרשה ממני להוציא כרטיס של נתיב, בתשלום. כן, כרטיס שני. פתאום אדם אחד יכול להחזיק בשני כרטיסים, מדהים. שאלתי למה אי אפשר, הרי את החפשי חדשי רכבת הטענתי ברב קו שהונפק בנתיב, והיא אמרה שזה בגלל ש"הכרטיסים של נתיב טובים מאוד". ביקשתי לדעת אם אפשר פשוט לתת לי החזר על הכרטיסיות בהן לא עשיתי שימוש, מאחר ואני בין כה וכה כבר לא נוסעת הרבה באוטובוס. הקופאית התעקשה שלא, אי אפשר, וזו אשמתי שהכרטיס התקלקל (ואיך בכלל העזתי להוציא חדש ברכבת), ובחוסר אדיבות משווע, שלחה אותי לפנות לשירות לקוחות.

פניתי לשירות לקוחות דרך אתר "נתיב", והם שלחו את אותה קופאית להתקשר אלי...היא שוב הרימה את הקול והתיחסה אלי כנודניקית... אח"כ אדם אחר התקשר אלי עם גישה דומה ולא ממש עזר- הוא אמר שזו אשמתי כי הכרטיס היה ברשותי כשנפגם. ברור שהוא היה ברשותי...אלא מה, ברשותם?? הם דורשים תשלום ושאסתובב עם שני רב-קו- למרות שיש לי רב קו שמיש וחדש מהרכבת. זה הנוהל. והם מחזיקים בכרטיסיות שרכשתי כבבנות ערובה- אם לא אשלם על כרטיס נוסף, לא אוכל לקבלן, שהרי אין יותר כרטיסיות נייר, והם מסרבים לתת החזר...
הגיון מדהים ושירות נהדר. בבקשה עצתכם...
בקיצור, אסור לגלות למנפיקים שיש לך כבר רב-קו
אישי אחר, צריך פשוט להציג הצגה שזה ההנפקה הראשונה של רב-קו אישי, וזה פותר חלק משמעותי מהבעיות.
 

noteasy

New member
אבל מה עושים עכשיו?

מעשה ברב-קו (והפרקטיקה הלקויה של נתיב אקספרס)
כשהגיח הרב קו לחיינו והפך לדרך היחידה בה ניתן לרכוש כרטיסיות, הוצאתי רב-קו בסניף נתיב בנתניה ורכשתי כמה כרטיסיות נתניה-תל אביב, כדי להגיע לעבודתי דאז. מאוחר יותר עברתי לגור ליד רכבת, והשתמשתי באותו רב קו כדי להטעין חפשי חדשי רכבת. איפה התחילה הבעיה? הכרטיס התחיל לא לעבור טוב בקוראי הכרטיסים. הוא לא נשבר או משהו, פשוט עבר לא טוב. בדרך כלל נסעתי ברכבת, והסתדרתי עם זה, בסוף איך שהוא זה תמיד עבר- עד שהקופאי ברכבת אמר לי שהוא לא יכול להטעין לי חפשי חדשי כי המכשיר שלו לא קורא את הכרטיס ושאגש לדוכן הרב-קו שלהם ויעשו לי חדש.

הבחורה החביבה בדוכן הרב-קו ברכבת אמרה, שהיא לא יכולה להבטיח שהכרטיסיות של נתיב יעברו לכרטיס החדש, 90% יעברו 10% לא. שאלתי אם יש לי ברירה, אולי אפשר לעשות כרטיס חדש אבל לא לבטל את הישן? היא אמרה לא לא, לכל אדם יש רק כרטיס אחד! טוב אז כמובן שהכרטיסיות של נתיב לא עברו, והיא נתנה לי פתק לאישור שהחלפתי כרטיס, ואמרה לי שאין בעיה, עלי פשוט ללכת למשרד של נתיב והם יעבירו לי את הכרטיסיות לכרטיס החדש.

כמה ימים לאחר מכן, הגעתי במיוחד למשרדי נתיב בנתניה. הקופאית כתומת השיער אמרה שאי אפשר להעביר כרטיסיות לרב-קו שיצא ברכבת, ודרשה ממני להוציא כרטיס של נתיב, בתשלום. כן, כרטיס שני. פתאום אדם אחד יכול להחזיק בשני כרטיסים, מדהים. שאלתי למה אי אפשר, הרי את החפשי חדשי רכבת הטענתי ברב קו שהונפק בנתיב, והיא אמרה שזה בגלל ש"הכרטיסים של נתיב טובים מאוד". ביקשתי לדעת אם אפשר פשוט לתת לי החזר על הכרטיסיות בהן לא עשיתי שימוש, מאחר ואני בין כה וכה כבר לא נוסעת הרבה באוטובוס. הקופאית התעקשה שלא, אי אפשר, וזו אשמתי שהכרטיס התקלקל (ואיך בכלל העזתי להוציא חדש ברכבת), ובחוסר אדיבות משווע, שלחה אותי לפנות לשירות לקוחות.

פניתי לשירות לקוחות דרך אתר "נתיב", והם שלחו את אותה קופאית להתקשר אלי...היא שוב הרימה את הקול והתיחסה אלי כנודניקית... אח"כ אדם אחר התקשר אלי עם גישה דומה ולא ממש עזר- הוא אמר שזו אשמתי כי הכרטיס היה ברשותי כשנפגם. ברור שהוא היה ברשותי...אלא מה, ברשותם?? הם דורשים תשלום ושאסתובב עם שני רב-קו- למרות שיש לי רב קו שמיש וחדש מהרכבת. זה הנוהל. והם מחזיקים בכרטיסיות שרכשתי כבבנות ערובה- אם לא אשלם על כרטיס נוסף, לא אוכל לקבלן, שהרי אין יותר כרטיסיות נייר, והם מסרבים לתת החזר...
הגיון מדהים ושירות נהדר. בבקשה עצתכם...
אבל מה עושים עכשיו?
לא הייתי צריכה לומר... זה בדיעבד. איך היה עלי לדעת שבכרטיס של נתיב אפשר להוסיף רכבת אבל בכרטיס של רכבת אי אפשר לשים נתיב?
"מהפיכת הרב-קו" הייתה אמורה להיטיב עם הלקוחות ולא להקשות. והעובדה היא שאני לא יכולה להשתמש בכרטיסיות שלי שכבר קניתי אלא אם כן אני משלמת סכום נוסף, וגם אין דרך לקבל החזר...
 
רב קו

אבל מה עושים עכשיו?
לא הייתי צריכה לומר... זה בדיעבד. איך היה עלי לדעת שבכרטיס של נתיב אפשר להוסיף רכבת אבל בכרטיס של רכבת אי אפשר לשים נתיב?
"מהפיכת הרב-קו" הייתה אמורה להיטיב עם הלקוחות ולא להקשות. והעובדה היא שאני לא יכולה להשתמש בכרטיסיות שלי שכבר קניתי אלא אם כן אני משלמת סכום נוסף, וגם אין דרך לקבל החזר...
רב קו
דבר ראשון אם זה כרטיס של נתיב בעמדת הנפקה של הרכבת לא יכולים לבטל לך אותו.
דבר שני אם היית מבטלת בנתיב ומנפיקה דרכם כרטיס חדש-הם היו מביאים לך אישור לכל שאר חברות התחבורה ואז היו מעבירים לך את כל הנסיעות מהכרטיס הישן.

כרגע הייתי מציעה לך לשמור את הכרטיס הזה ולנסוע בו בכרטיסיות שנשארו לך ואז לא להטעין יותר עליו שום נסיעות.
אפשר להטעין על כל כרטיס רב קו כל וזה נסיעה של כל חברת תחבורה-ומי שאומר לך אחרת לא יודע על מה הוא מדבר!
 

noteasy

New member
אז הכרטיס של נתיב אמור לעבוד?

רב קו
דבר ראשון אם זה כרטיס של נתיב בעמדת הנפקה של הרכבת לא יכולים לבטל לך אותו.
דבר שני אם היית מבטלת בנתיב ומנפיקה דרכם כרטיס חדש-הם היו מביאים לך אישור לכל שאר חברות התחבורה ואז היו מעבירים לך את כל הנסיעות מהכרטיס הישן.

כרגע הייתי מציעה לך לשמור את הכרטיס הזה ולנסוע בו בכרטיסיות שנשארו לך ואז לא להטעין יותר עליו שום נסיעות.
אפשר להטעין על כל כרטיס רב קו כל וזה נסיעה של כל חברת תחבורה-ומי שאומר לך אחרת לא יודע על מה הוא מדבר!
אז הכרטיס של נתיב אמור לעבוד?
אם הוא מבוטל אני לא יכולה להשתמש בכרטיסיות... לא?
 

noteasy

New member
כתוב "ביטול כרטיס חכם" בפתק שנתנו לי ברכבת

נכון, אבל הוא אמור לעבוד
תבדקי באחד מהאוטובוסים אם הוא עובד (תבקשי מהנהג)
כתוב "ביטול כרטיס חכם" בפתק שנתנו לי ברכבת
אז זה לא יעבוד... כנראה... פשוט דפקו אותי ברכבת? אין מה לעשות כדי לקבת החזר/ את הכרטיסיות שלי בלי תוספת תשלום??
 

olli3

New member
מנהל
אין להם גישה לביטול כרטיס שלא הונפק

כתוב "ביטול כרטיס חכם" בפתק שנתנו לי ברכבת
אז זה לא יעבוד... כנראה... פשוט דפקו אותי ברכבת? אין מה לעשות כדי לקבת החזר/ את הכרטיסיות שלי בלי תוספת תשלום??
אין להם גישה לביטול כרטיס שלא הונפק
על ידם.

רק החברה שהנפיקה לך כרטיס יכולה לבטל אותו.

הנציגה של נתיב אקספרס העבירה אצלה את הרב קו של נתיב אקספרס? והיא אישרה שהוא בוטל או מה?

פשוט צאי מהבית בזמנך הפנוי לתחנה הסמוכה, עלי לאוטובוס ובקשי מהנהג לבדוק לך האם הרב קו עובר והאם יש בו משהו. רק לא לעכב אותו בעבודתו...

אם את יכולה להתאפק עם הבדיקה אז עשי זאת כשתהיי באחת מתחנות המוצא של קו כלשהו, כך לא תהיה בעיה לנהג לבדוק לך את הכרטיס ולצאת בזמן מהתחנה, או כשתנסעי באמת באוטובוס.
 

noteasy

New member
הנציגה לא בדקה- אני אעשה זאת, תודה!

אין להם גישה לביטול כרטיס שלא הונפק
על ידם.

רק החברה שהנפיקה לך כרטיס יכולה לבטל אותו.

הנציגה של נתיב אקספרס העבירה אצלה את הרב קו של נתיב אקספרס? והיא אישרה שהוא בוטל או מה?

פשוט צאי מהבית בזמנך הפנוי לתחנה הסמוכה, עלי לאוטובוס ובקשי מהנהג לבדוק לך האם הרב קו עובר והאם יש בו משהו. רק לא לעכב אותו בעבודתו...

אם את יכולה להתאפק עם הבדיקה אז עשי זאת כשתהיי באחת מתחנות המוצא של קו כלשהו, כך לא תהיה בעיה לנהג לבדוק לך את הכרטיס ולצאת בזמן מהתחנה, או כשתנסעי באמת באוטובוס.
הנציגה לא בדקה- אני אעשה זאת, תודה!
:)
 

noteasy

New member
הגברת החביבה ברכבת לא יכלה לעזור

תפני דרך האתר
http://www.rail.co.il/HE/Pages/publicenquiry.aspx



אולי יצליחו לפתור את הבעיה
הגברת החביבה ברכבת לא יכלה לעזור
אמרה שרק נתיב יכולים להסיר את החסימה וממש לא ברור לה מה הבעיה לשחזר את הכרטיסיות, אם הן היו של רכבת היא הייתה עושה את זה בדקה. מאחר ופניות הציבור של נתיב צעקו עלי... אולי עלי לפנות למשרד התחבורה?? או לחזור לנתיב ולבקדש להסיר את החסימה? למרות שכבר ברור לי מה היחס שאקבל שם...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה