מערכת שמע ברכב

מערכת שמע ברכב

השאלה שלי לא קשורה ממש למכוניות, אבל באופן עקיף, אולי מישהו ידע.

יש לי במערכת השמע שברכב שקע USB.
אני תוקעת לתוכו DOK ושומעת מוזיקה בהנאה.

עכשיו, הבעיה שלי היא שלפעמים סדר השמעת השירים אינו כפי שאני רוצה.
כלומר, באלבומים מסויימים, סדר ההשמעה הוא קבוע, אבל לא לפי הסדר שקבעתי כשנתתי לקבצים את השמות, והקפדתי שהשם יתחיל ב- 01-, 02- וכו'.

אני לא מצליחה להבין לפי מה הוא מנגן, קראתי כבר בעיון את המדריך שהגיע עם הרכב, וכתובים שם הרבה דברים - רק לא זה.

אפילו הורדתי והתקנתי תוכנה בשם Mp3tag שמראה מאפיינים של שירים, ושם אני רואה שמספר הרצועה הוא לפי הסדר שאני רוצה, אבל גם שם - כשאני טוענת את התיקיה - הקבצים מגיעים כאילו לא ממוינים לפי השם, ואני לא מצליחה לראות לפי מה הם כן ממוינים.

יש למישהו רעיון?
תודה!
 

gadi7

New member
זה די פשוט

הקבצים לא ממוינים לפי שם הקובץ שאת נתת למשל Yossi Cohen.mp3 אלא לפי פרטי השיר/אמן/מבצע. לא בהכרח מדובר באותו דבר, בפרט אם יש לך ברשימה שירים עבריים. לחצי קליק ימני על הקובץ והגיעי ללשונית Details. שם תראי את פרטי השיר הרלוונטיים. אם יש לך iTunes מותקן על המחשב, לחצי קליק ימני Get Info ומשם לכי אל לשונית info. אני בטוח שתמצאי שמות שירים שהם בעברית צחה. מערכת השמע שלך "מתרגמת" את השמות הללו,שכתובים באותיות מוזרות שהיא לא מכירה, לשמות המכילים תווים כגון אלו : ēëäč ומכאן נובע הסדר ה"אקרעי" שאת מקבלת.
 
לא כל כך פשוט.

ראשית - בתיקיות הסוררות - כל השירים באנגלית, ללא יוצא מן הכלל.

שנית - השם של כל אחד מהקבצים מתחיל במספר דו ספרתי, לפני השם באנגלית, והייתי מצפה שסדר ההשמעה יהיה לפי סדר המספרים, כי הם שני התוים הראשונים בשם הקובץ.
 

gadi7

New member
המספר הדו ספרתי רלוונטי

לדעתי, אך ורק למערכת חלונות שממיינת את השירים לפי שם הקובץ. הוא אינו רלוונטי לפרטי השיר/האמן המבצע, כפי שהמערכת מבינה אותם. לפי מיטב נסיוני, שם קובע רק מה שמופיע ב info או ב לשונית Details.
 
התקנתי תוכנה בשם Mp3Tag

שם יש מאפיין בשם מספר רצועה, וגם הוא מסודר לפי הסדר שאני רוצה.
אולי יש עוד תכונה נסתרת שאני לא רואה.
 

rambling

New member
באיזה סדר

מושמעים השירים? סדר קבוע כלשהו שאולי אפשר לזהות מזה על פי מה הנגן מסדר את הקבצים? לדוגמא הוא כנראה מתעלם מה-ID3 שאת אומרת שהוא נכון ואולי משמיע את השירים לפי שיר מספר 1 ואז 11, 12, 13 ואז שיר מס' 2. (בהנחה שיש 13 שירים סה"כ). בתור ה-last resort את יכולה לנסות למחוק את הספריה הזאת, ליצור אותה מחדש, ולהעתיק את השירים אחד אחד בסדר הנכון. יש נגנים שמנגנים את השירים פשוט לפי הסדר שהם נכתבו (הועתקו).
 
למעלה