מערכת שולחנית, Database

esakal

New member
מערכת שולחנית, Database

שלום, רציתי לדעת, אם אני רוצה לפתח תוכנה לניהול מידע. התוכנה צריכה להיות שולחנית (תכתב בC# 2005) לא נדרש תמיכה בסביבה מרובת משתמשים. מבחינת היקף נתונים יש כ-7 סוגים שונים של נתונים כולל קשרים ביניהם. כיצד כדאי לי לנהל את מסד הנתונים שלי: 1. להחזיק INSTANCE של DATASET חי ולסייראל אותו לקובץ על-ידי Write/Read xml. 2. לעבוד עם בסיס נתונים Access. 3. לעשות משהו כמו PST של Outlook (הכוונה להשתמש במבנה נתונים ייחודי. אני רוצה את הדרך הפשוטה ביותר שתאפשר לי גמישות בביצוע פעולות כגון שליפת תצורות, עדכון נתונים, אמינות בפעולות. תודה ערן.
 

ס ר ב ר

New member
תגובה :

לא הייתי הולך על מבנה נתונים ייחודי, ע"מ לא לפגוע בסקלביליות. אם אין כמות גדולה של נתונים, ובמיוחד אם אין הרבה פעולות DML, הייתי עובד פשוט עם קובץ XML. אם בטוח שאין צורך בתמיכה מרובה במשתמשים, גם אקסס זה פתרון לא רע, אחרת - MySQL.
 

TheFrik

New member
אני מסכים

אני מסכים, תבנה לעצמך DATASET אם המבנה של הנתונים שלך והקשרים בינהם ואז יש לך דרך פשוטה מאוד לקרוא ולכתוב לקובץ XML. אם אתה ממש רוצה אתה יכול גם להסתיר את הנתונים ע"י שימוש בSTREAM של דחיסה ו/או קידוד.
 
Nil ref error

SQL Express - כרגע אם יש לך זמן פיתוח ארוך, לך על SQL Everywhere - גרסהה של SQL Server שאתה יכול להריץ ללא שרת. מעבר לזה, יש את SQLite, שהוא גם DB שאפשר להריץ ללא שרת
 

ס ר ב ר

New member
למה ?

למה לשלוח אותו לורסיות SQL Server כשכל מה שיש לו זה מספר מצומצם מאוד של טבלאות, נתונים ומשתמשים ? אפילו אקסס לדעתי זה קצת overkill, מספיק קובץ XML.
 
Nil ref error

פשוט וקל לעבוד. ניתן להמשיך עם זה לכל גודל שרוצים. ניתן להתמש בכל הכלים שאתה מכיר.
 

ס ר ב ר

New member
OverKill

גם אם היתה לו טבלה אחת עם רשומה אחת, יכולת לטעון את אותם טיעונים
 
Nill ref error

טבלה אחת עם רשומה אחת? במקרה הזה הייתי ממליץ לעבוד עם ערכים מקודדים וזהו.
יש משמעות מאוד גדולה ליכולת שלך לעבוד עם כלים טובים. תנסה לבנות DB ב SQL Server ואז ב Oracle ואתה תבין עד כמה הכלים משנים את התמונה.
 

esakal

New member
תודה על התגובות.... יש בעיה עם XML

כיום אני עובד עם XML ואני נתקל במספר בעיות: 1. אין לי הפרדה בין שכבת הDB לאפליקציה (בגלל שאני עובד עם DS אני מחבר ישירות אליו. אני יכול ליצור שכבת BL מקשרת אבל היות ואין כלים אוטומטיים למצב זה אני נדרש לעשות את כל המיפויים לבד. 2. קשה לבצע גזירה של נתונים מהDS לתצורות שונות (שוב צריך לעשות מיפויים מDS אחד לאחר). 3. במידה ומקשרים ישירות לGUI, אין תמיכה בUNDO (ROLLBACK. בגלל שאין לי הרבה זמן פיתוח ואין צפי למסד עמוס, אני חושב שאלך על ACCESS תודה ערן.
 
למעלה