matrix200200
Active member
לא הבנתי.
הרכבים האלה שרשות שדות תעופה מאפשרת את הגעתם, איך הם מגיעים לרכבת?
לא ברכבת נכון?
אז הם אומרים בידוק בדיוק כמו שאר המכוניות הנכנסות (שכולל פרופיילינג בוודאות).
כל מי שמגיע לנתב"ג ברכבו הפרטי, עובר פרופיילינג, זה חדש לך?
מה העלות אתה שואל?
לא יודע, מן הסתם המידע הזה לא זמין לציבור הרחב.
ודי ברור שאם תחנת רכבת בנתב"ג תגדל, אז עלויות אבטחה יעלו.
לא מבין, למה כל כך קשה לך לקבל את זה.
האם רשות שדות תעופה רוצה את זה, ובאיזו צורה?
אני לא יודע, אין לי חברים בהנהלתה.
יש לך?
לא הבנתי.שום דבר בנתב"ג לא יכול להתבצע ללא שיתוף פעולה של רשות שדות
התעופה.
תחנת הרכבת הייתה חלק בלתי נפרד מהתכנון והביצוע של פרויקט נתב"ג 2000 שעליו הייתה אחראית רשות שדות התעופה.
גם כל שינוי והרחבה של התחנה מחייב שיתוף פעולה מצד רשות שדות התעופה.
https://www.rail.co.il/tenders/Documents/Dima/שונות/ספק יחיד/חוות דעת מנהלת אגף תכנון.pdf
ב-RFI שהוא הנושא של השרשור הזה, רשות שדות התעופה רושמת במפורש:
"
Israel Railway operates a rail line between the major cities in Israel to the airport with two trains per direction per hour stopping at Terminal 3. In 2016, about 26,000 daily riders used the Terminal 3 rail station (13,000 arrivals and 13,000 boardings). The internal shuttles from Terminal 3 provide the connection from the rail station to the rest of the airport destinations. Israel Rail is planning to add two additional tracks to the existing two and expand the existing station to allow for additional rail service to the airport to meet future demands. Based on the Israel Railway projections, it is expected that in 2030 about 36,000 daily riders will use the Terminal 3 station (18,000 arrivals and 18,000 boardings).
"
https://files.iaa.gov.il/tenders/2018/Logistics/messages_s/Log_rfi_he_02_nis_2018.pdf
יותר מזה, רשות שדות התעופה מאפשרת לרכבת את הדבר הבא:
"
רכבת ישראל מפעילה שירות "חנה וסע" המאפשר חניית רכבים בנתב"ג במחיר מיוחד של 15 ₪ ליממה. השירות מוגבל ליממה אחת בלבד (אחרי 24 שעות הרכב יגרר).
ניתן להשתמש בשירות "חנה וסע" בחניון לטווח קצר בלבד. לשם יציאה ללא תשלום מהחניה, יש לשמור את כרטיס הנסיעה ברכבת ואת כרטיס החניה שהונפק בכניסה לחניון.
תשלום עבור חניה - בקופות התשלום האוטומטיות אשר מוצבות במתחם החניון.
"
http://www.iaa.gov.il/he-IL/airports/BenGurion/Transportation/Pages/PublicTransportation.aspx
כלומר, רשות שדות התעופה משתפת פעולה עם תחנת הרכבת גם ללא קשר לנוסעים שמטרתם לטוס מנתב"ג. מה דעתך על ההשלכות הבטחוניות של איפשור חניה יומית למשתמשי רכבת רגילים בתוך שטח הנמל? כיצד רשות שדות התעופה מאפשרת "פירצה" כזו?
הם עושים פרופיילינג על כל הנוסעים שמגיעים לנתב"ג כדי לנסוע ברכבת?
מה העלות של הפרופיילינג הזה, אם מתבצע?
מה תהיה העלות של זה כאשר תחנת נתב"ג תורחב ותהפוך לתחנה ראשית ברשת המסילתית במדינה (בשיתוף פעולה מלא של רשות שדות התעופה), ללא קשר למגיעים לטיסות?
כל זה היה קורה אם רשות שדות התעופה לא הייתה רוצה את התחנה? אם כוחות הבטחון היו נגד?
המציאות פשוט לא תואמת לתיאוריה שלך.
הרכבים האלה שרשות שדות תעופה מאפשרת את הגעתם, איך הם מגיעים לרכבת?
לא ברכבת נכון?
אז הם אומרים בידוק בדיוק כמו שאר המכוניות הנכנסות (שכולל פרופיילינג בוודאות).
כל מי שמגיע לנתב"ג ברכבו הפרטי, עובר פרופיילינג, זה חדש לך?
מה העלות אתה שואל?
לא יודע, מן הסתם המידע הזה לא זמין לציבור הרחב.
ודי ברור שאם תחנת רכבת בנתב"ג תגדל, אז עלויות אבטחה יעלו.
לא מבין, למה כל כך קשה לך לקבל את זה.
האם רשות שדות תעופה רוצה את זה, ובאיזו צורה?
אני לא יודע, אין לי חברים בהנהלתה.
יש לך?