מעניין כמה ישראלים ימותו כתוצאה מהחלטת צרת התחבורה החדשה

סטילהוק

New member
מעניין כמה ישראלים ימותו כתוצאה מהחלטת צרת התחבורה החדשה

שרת התחבורה מירי רגב: הרכבת תחזור לפעילות מלאה ב-8 ביוני, ולא תהיה חזרה הדרגתית כפי שנשקל בעבר.
 
מי שיש לו אפשרות לא לנסוע בתח"צ לא יסע ברכבת גם מה-8 ביוני

והלאה, ומי שאין לו אפשרות כזו נוסע כיום באוטובוסים שהצפיפות בהם גבוהה בהרבה מברכבת. כך שאף אחד לא ימות בגלל ההחלטה של שרי התחבורה והבריאות. יכול להיות שדווקא פחות אנשים ימותו בזכות ההחלטה הזו.
 

סטילהוק

New member
מי שנוסע באוטובוס או ברכבת בזמן פנדמיה אידיוט עם תעודות

מקסימום מונית וגם עליה לא הייתי עולה אם לא היה לי רכב פרטי בזמן פנדמיה. זה כמו לשחק באש ולהתפלא אחר כך שנשרפת.
 
מה לעשות שיש אנשים שצריכים לעבוד ולהתפרנס והדרך היחידה שלהם

להגיע לעבודה וחזרה היא בתחבורה ציבורית. לא כל אחד יכול להרשות לעצמו לנסוע יומיום במוניות. יש אנשים שאם לא יעבדו - לא יחיו. מאוד קל לכתוב בפורום אינטרנטי "אידיוט עם תעודות" ולהטיף לאחרים על לשחק באש... פתרונות לאנשים הללו אין לך.
 
צודק, יותר טוב למות מרעב או מבעיות נפשיות או מחוסר יכולת

כלכלית לרכוש תרופות חיוניות. כפי שכתבתי - רק הטפות יש לך, פתרונות לא. אנשים לא משתמשים כיום בתחבורה ציבורית להנאתם או לבילויים. אנשים משתמשים בתחבורה הציבורית כי הם זקוקים לה כדי לחיות.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
צודק עדיף למות בריא מרעב

או לקבל את המחלה מאכילת שאריות בפח זבל. או בכלל עדיף לגנוב מחנויות קרובות לבית ולהסביר שאני לא יכול לעבוד ולכן אין לי כסף ואני אשלם על הכול כשהמגפה תסתיים.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אז איך אתה מתנייד, יש לך רכב פרטי ורישיון?

 

סטילהוק

New member
כפי שכבר כתבתי

אם לא היה לי רכב פרטי לא הייתי עולה אפילו על מונית בזמן פנדמיה, כי אני לא מתאבד שיעי. מי שרוצה לסכן את חייו ובריאותו ואת בני משפחתו שייערב לו.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
טיביסט בזוי, אין שום הבדל בין רכבת לאוטובוס שמאפשר עמידה

למעט כמות האנשים
 
ודאי שיש הבדל - לכמות נתונה של נוסעים הצפיפות ברכבת הרבה

יותר נמוכה מבאוטובוסים.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
מתי לאחרונה נסעת ברכבת ביום ראשון בבוקר או ביום חמישי אחה"צ?

הצפיפות בזמן זה גבוהה מאשר באוטובוס.
 
בימים רגילים, לא בתקופה הזו

יש ביקוש נתון לתח"צ. גם בימי ראשון וחמישי. אם אין רכבת, הנוסעים הללו צריכים לנסוע באוטובוסים. אם הם נוסעים באוטובוסים במקום ברכבת, הצפיפות שהם גורמים לה באוטובוסים גבוהה בהרבה מזו שהם גורמים לה ברכבת. ברור שאם הרכבת פועלת, הצפיפות באוטובוסים תהיה נמוכה יותר מאשר אם אין רכבת. אבל הצפיפות הנגרמת מאותו מספר נוסעים ברכבת נמוכה בהרבה מאשר באוטובוסים. אם אין רכבת הנוסעים הללו לא עוברים למכוניות פרטיות שאין להם, אלא לאוטובוסים. כך שברור שהפעלת הרכבות מגדילה את קיבולת התח"צ ובסך הכל מקטינה את הצפיפות בתח"צ באופן משמעותי. יותר קיבולת על ביקוש נתון - פחות צפיפות. אי הפעלת הרכבת לא משאירה בבית אנשים שצריכים להגיע לעבודה או חיילים שצריכים להגיע לבסיסים. אם אין רכבת בראשון בבוקר או בחמישי אחר הצהריים יש הרבה יותר חיילים באוטובוסים. הגיון פשוט...
 

דיברגנט חדש

Well-known member
בתור אחד שסולד מבינארי, ההסבר שלך הוא מאוד בינארי

בימים רגילים, בזמן המדובר, הלחץ ברכבת ובאוטובוס הוא זהה בשניהם וברכבת הרבה יותר מורגש. כשאין רכבת, צריכים להפעיל יותר אוטובוסים, אחרת מסת הדורשים, לא תוכל להיכנס. אם לא יסופקו עוד אוטובוסים, יצטרכו לחפש דרכים חלופיות, כמו למשל, חיילים יצטרכו להיות תלויים בעזרה מההורים, הסעות מהצבא, או לחלופין להישאר בצבא, כפי שהיה בתקופת הסגר.
 
אין אוטובוסים ובעיקר נהגים בלי גבול

יש ביקוש מסוים ויש מצבת נתונה של אוטובוסים. ברור לגמרי שאם כל הביקוש נופל על האוטובוסים הצפיפות תהיה הרבה יותר גבוהה מאשר אם הוא מתחלק בין אוטובוסים לרכבת. בימים רגילים הלחץ ברכבת לא הרבה יותר מורגש, אלא הרבה יותר מתוקשר. ובימים רגילים אין מצב שאוטובוסים יכולים לתת מענה לביקוש שמקבל מענה גם על ידי הרכבת. אם הלחץ לוחץ רק על האוטובוסים הוא הרבה יותר גדול מאשר אם הוא מתפרס גם לרכבת. בימים אלה, הביקוש לתח"צ נמוך משמעותית מאשר בימים רגילים וכל מי שיש לו חלופה אחרת לא משתמש בתח"צ. ברור שאם הביקוש לתח"צ יתפרס גם לרכבת, בסך הכל הצפיפות תקטן משמעותית ולא תגדל. באוטובוסים בכל מקרה תהיה צפיפות. ברכבת לא תהיה, כי הקיבולת של הרכבות לא תמולא. כך שמבחינת שיקולי בריאות, דווקא יש יתרון ענק להפעלת הרכבת. לכן הגישה של לספק עוד אוטובוסים במקום להפעיל את הרכבת פשוט מוטעית לחלוטין. מעבר לכך, באוטובוסים יש מגבלה של לא לשבת קרוב לנהג והנהגים חשופים לנוסעים, בעוד שברכבת אין מגבלה כזו כי ממילא הנהגים ברכבת מופרדים מהנוסעים.
 
ברכבת יש הרבה יותר מקומות לא אחד מול השני מאשר בכל אוטובוס

ובאוטובוסים עירוניים גם כן יש מקומות אחד מול השני. ברכבת אם יש אפילו 50% תפוסה, יש מספיק מקומות מבלי שאפילו זוג אחד יישב אחד מול השני. ו 50% תפוסה ברכבת שקולים לבערך עשרה אוטובוסים (אפילו יותר עם המגבלות שיש כיום באוטובוסים). לא משנה איך תסובב את זה, רכבת פחות צפופה ויותר בטוחה בריאותית מאוטובוס. אגב, רכבות גם מנקים אחרי כל נסיעה או מקסימום כל שתי נסיעות (הלוך-חזור). אוטובוסים לא מנקים יותר מפעם ביום. ואם ניקח לדוגמה את מסלול חיפה - תל אביב, גם זמן הנסיעה ברכבת קצר משמעותית מזמן הנסיעה באוטובוס, כלומר זמן חשיפה קצר יותר.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
גם באוטובוס יש שני מקומות שבהם יש כיסאות ממול

 
המחשה פשוטה:

50 חיילים מבסיס חיל הים בחיפה יוצאים לבתיהם בגוש דן. אפשרות א' - הם עולים לאוטובוס מחיפה לתל אביב אפשרות ב' - הם עולים לרכבת מחיפה לתל אביב באיזו מהאפשרויות 50 החיילים הללו גורמים לצפיפות גבוהה יותר? באפשרות א' או באפשרות ב'?
 
למעלה