מעלים אופניים לרכבת

מעלים אופניים לרכבת

+
מעלים אופניים לרכבת
פיילוט העלאת אופניים לרכבת התחיל. :) אנחנו מקווים שאחרי חודש, הפיילוט יורחב לקווים נוספים אנחנו מאמינים שאפשר להעלות אופניים לרכבת גם בקרונות אחרים שהם לא דבל דק (בשעות השפל) ןמה אתם אומרים? ענת ישראל בשביל אופניים [email protected]
 

Geistertreiber

New member
המצב האידאלי יהיה אם...

מעלים אופניים לרכבת
פיילוט העלאת אופניים לרכבת התחיל. :) אנחנו מקווים שאחרי חודש, הפיילוט יורחב לקווים נוספים אנחנו מאמינים שאפשר להעלות אופניים לרכבת גם בקרונות אחרים שהם לא דבל דק (בשעות השפל) ןמה אתם אומרים? ענת ישראל בשביל אופניים [email protected]
המצב האידאלי יהיה אם...
1. תתאפשר העלאה של אופניים בקווים פרבריים וערי לויין כמו ראשל"צ-הוד"ש וכו' בכל שעה ביום ללא הגבלות מלבד הצורך לרתום את האופניים בקרון שמוקצה לכך. 2. בקווים בין עירוניים כמו חיפה-ת"א וכד' תתאפשר העלאת אופניים בשעות השפל. צריך לצאת מנק' הנחה שאופניים יכולים לשמש אנשים להגיע מהבית לתחנת העלייה ומתחנת הירידה לעבודה וחזרה. אופניים יכולים להיות פתרון אידאלי למי שגר במרחקים קצרים מתחנות רכבת. אני יודע שלי הם יכלו להיות פתרון מושלם כי אני גר 700 מטר מתחנת צומת חולון והעבודה שלי קצת פחות מקילומטר מתחנת בני ברק...
 

אורי404

New member
הצדק איתך. בהחלט לזה נועדו האופניים

המצב האידאלי יהיה אם...
1. תתאפשר העלאה של אופניים בקווים פרבריים וערי לויין כמו ראשל"צ-הוד"ש וכו' בכל שעה ביום ללא הגבלות מלבד הצורך לרתום את האופניים בקרון שמוקצה לכך. 2. בקווים בין עירוניים כמו חיפה-ת"א וכד' תתאפשר העלאת אופניים בשעות השפל. צריך לצאת מנק' הנחה שאופניים יכולים לשמש אנשים להגיע מהבית לתחנת העלייה ומתחנת הירידה לעבודה וחזרה. אופניים יכולים להיות פתרון אידאלי למי שגר במרחקים קצרים מתחנות רכבת. אני יודע שלי הם יכלו להיות פתרון מושלם כי אני גר 700 מטר מתחנת צומת חולון והעבודה שלי קצת פחות מקילומטר מתחנת בני ברק...
הצדק איתך. בהחלט לזה נועדו האופניים
אבל העסק הוא מול "רכבת ישראל". מצד שני למטבע שני צדדים. ראייה לכך היא ירידה בכמות הנוסעים בקו כפר סבא-תל אביב. זה גם בגלל הורדת מחירי הנסיעה באוטובוסים וגם בגלל בעיות ברמת השירות בקו רכבת זה. אני מכיר לא מעטים, שנתנו שוב ושוב הזדמנות, עד שלבסוף הפסיקו לנסוע ברכבת.
 

1Fighter1

New member
בעיות ברמת שירות?

הצדק איתך. בהחלט לזה נועדו האופניים
אבל העסק הוא מול "רכבת ישראל". מצד שני למטבע שני צדדים. ראייה לכך היא ירידה בכמות הנוסעים בקו כפר סבא-תל אביב. זה גם בגלל הורדת מחירי הנסיעה באוטובוסים וגם בגלל בעיות ברמת השירות בקו רכבת זה. אני מכיר לא מעטים, שנתנו שוב ושוב הזדמנות, עד שלבסוף הפסיקו לנסוע ברכבת.
בעיות ברמת שירות?
אני משתמש בקו הזה מתחילת חודש ינואר... אני מניח שאתה מתכוון לבעיות מתקופה קודמת. ובכל זאת מה הבעיות? בשבועיים הראשונים שלי על הקו הוא מדייק על הדקה בשעות העומס כמובן... בקשר לנושא אמן ויאפשרו להכניס אופניים בשעות העומס, אני משתוקק לרכב על האופניים לעבודה, איזה תענוג זה יהיה...
 

אורי404

New member
הבעיות

בעיות ברמת שירות?
אני משתמש בקו הזה מתחילת חודש ינואר... אני מניח שאתה מתכוון לבעיות מתקופה קודמת. ובכל זאת מה הבעיות? בשבועיים הראשונים שלי על הקו הוא מדייק על הדקה בשעות העומס כמובן... בקשר לנושא אמן ויאפשרו להכניס אופניים בשעות העומס, אני משתוקק לרכב על האופניים לעבודה, איזה תענוג זה יהיה...
הבעיות
לפני כן היו איחורים כדרך קבע בקו. רכבות אף היו יוצאות באיחור מתחנת המוצא סוקולוב. עם זאת יש לציין, שהמצב הזה השתפר. יש בעיות אמינות של "רכבת ישראל". למשל בהודעות של הנציגים הרשמיים בפורום. גם בפניות אישיות יש כל מיני תגובות תמוהות, בלשון המעטה. למשל לא מזמן פורסמה כאן תגובת "רכבת ישראל" , שבחו"ל לא מעלים אופניים בתחנות הביניים - דבר, שאינו נכון בעליל. וגם כיום בקו לכפר סבא יש ליקויים. למשל איחור הכפלת הקו, שהייתה אמורה להסתיים לפני מספר שנים. למשל בסיום מוקדם של הרכבות מכיוון תל אביב לכפר סבא. יש עוד הרבה מה לשפר, גם בקו הנ"ל וגם ב"רכבת ישראל" בכלל. בעיקר בדברים, שתלויים אך ורק בהם, כמו נושא האמינות ורמת שירות נאותה.
 

צביקוש23

New member
אין שום ירידה בכמות הנוסעים

הצדק איתך. בהחלט לזה נועדו האופניים
אבל העסק הוא מול "רכבת ישראל". מצד שני למטבע שני צדדים. ראייה לכך היא ירידה בכמות הנוסעים בקו כפר סבא-תל אביב. זה גם בגלל הורדת מחירי הנסיעה באוטובוסים וגם בגלל בעיות ברמת השירות בקו רכבת זה. אני מכיר לא מעטים, שנתנו שוב ושוב הזדמנות, עד שלבסוף הפסיקו לנסוע ברכבת.
אין שום ירידה בכמות הנוסעים
אורי ידידי אני לא יודע אל איזה מידע בדיוק אתה מסתמך אבל בתור אחד שנוסע בקו הזה יום יום כבר תקופה ארוכה מאד לא הרגשתי שום ירידה ולו הקטנה ביותר בכמות הנוסעים . ודווקא זה קו מצויין ומעולם עוד לא שמעתי מישהו מהנוסעים מתלונן . דווקא להיפך. כמות הנוסעים גודלת מחודש לחודש בקו הנ"ל. והוא הפך להיות קו שימושי מאד.
 

אורי404

New member
אהלן, צביקה!

אין שום ירידה בכמות הנוסעים
אורי ידידי אני לא יודע אל איזה מידע בדיוק אתה מסתמך אבל בתור אחד שנוסע בקו הזה יום יום כבר תקופה ארוכה מאד לא הרגשתי שום ירידה ולו הקטנה ביותר בכמות הנוסעים . ודווקא זה קו מצויין ומעולם עוד לא שמעתי מישהו מהנוסעים מתלונן . דווקא להיפך. כמות הנוסעים גודלת מחודש לחודש בקו הנ"ל. והוא הפך להיות קו שימושי מאד.
אהלן, צביקה!
הקו מבוקש מאוד. אבל לפי נתונים רשמיים יש ירידה מסויימת בכמות הנוסעים בקו.
 

down under

New member
אורי, עד כמה אתה תטחן את עניין הבעיות

הצדק איתך. בהחלט לזה נועדו האופניים
אבל העסק הוא מול "רכבת ישראל". מצד שני למטבע שני צדדים. ראייה לכך היא ירידה בכמות הנוסעים בקו כפר סבא-תל אביב. זה גם בגלל הורדת מחירי הנסיעה באוטובוסים וגם בגלל בעיות ברמת השירות בקו רכבת זה. אני מכיר לא מעטים, שנתנו שוב ושוב הזדמנות, עד שלבסוף הפסיקו לנסוע ברכבת.
אורי, עד כמה אתה תטחן את עניין הבעיות
של הקו הזה שכולן נפתרו בספטמבר לפני 4 חודשים? הבעיות היו בעצם בעיה אחת, איחורים. מאז הפעלת הלו"ז החדש בו הקו לכפ"ס נוסע על מסילה ייעודית אין איחורים בקו (יצא לי במו עייני לראות כבר כ-60 רכבות בקו הזה בארבעת החודשים האחרונים ולא ראיתי אפילו פעם אחת של איחור מעל ל-5 דקות). כמו כן הוגדלה התדירות בשעות השפל לשתי רכבות (במקום אחת) וכן הרכבת האחרונה יוצאת בכמה דקות מאוחר יותר מאשר בלו"ז הישן. בלו"ז הישן גם שתי רכבות מתוך השלוש בשעות הלחץ היו מסיימות נסיעתן בת"א ההגנה וכעת הן ממשיכות ליעדים אטרקטיביים יותר (חולון, בת ים ומערב ראשון).
 

cwen

New member
עכשיו הן מגיעות לאוניברסיטה *לפני*

אורי, עד כמה אתה תטחן את עניין הבעיות
של הקו הזה שכולן נפתרו בספטמבר לפני 4 חודשים? הבעיות היו בעצם בעיה אחת, איחורים. מאז הפעלת הלו"ז החדש בו הקו לכפ"ס נוסע על מסילה ייעודית אין איחורים בקו (יצא לי במו עייני לראות כבר כ-60 רכבות בקו הזה בארבעת החודשים האחרונים ולא ראיתי אפילו פעם אחת של איחור מעל ל-5 דקות). כמו כן הוגדלה התדירות בשעות השפל לשתי רכבות (במקום אחת) וכן הרכבת האחרונה יוצאת בכמה דקות מאוחר יותר מאשר בלו"ז הישן. בלו"ז הישן גם שתי רכבות מתוך השלוש בשעות הלחץ היו מסיימות נסיעתן בת"א ההגנה וכעת הן ממשיכות ליעדים אטרקטיביים יותר (חולון, בת ים ומערב ראשון).
עכשיו הן מגיעות לאוניברסיטה *לפני*
שהרכבת צפונה יוצאת? או שעדיין הנוסעים מכפר סבא רואים את הרכבת צפונה בורחת להם כשהם נכנסים לתחנה?
 
הרכבת לא בורחת. לפי הלו"ז המתוכנן, יש המתנה

עכשיו הן מגיעות לאוניברסיטה *לפני*
שהרכבת צפונה יוצאת? או שעדיין הנוסעים מכפר סבא רואים את הרכבת צפונה בורחת להם כשהם נכנסים לתחנה?
הרכבת לא בורחת. לפי הלו"ז המתוכנן, יש המתנה
של 15-20 דקות בין הרכבות. הרכבת צפונה שאנו לפעמים רואים מראש לא מתוכננת עבורנו. אפשר להתווכח האם המתנה של רבע שעה היא ארוכה מדי או לא, אבל הטענה שהרכבת בורחת לא נכונה. הרכבת נוסעת לפי הלו"ז. בשום לו"ז רשמי לא מופיע זמן המתנה 0 בין הרכבות.
 
ואגב, כאשר רואים את הרכבת צפונה, המשמעות היא

הרכבת לא בורחת. לפי הלו"ז המתוכנן, יש המתנה
של 15-20 דקות בין הרכבות. הרכבת צפונה שאנו לפעמים רואים מראש לא מתוכננת עבורנו. אפשר להתווכח האם המתנה של רבע שעה היא ארוכה מדי או לא, אבל הטענה שהרכבת בורחת לא נכונה. הרכבת נוסעת לפי הלו"ז. בשום לו"ז רשמי לא מופיע זמן המתנה 0 בין הרכבות.
ואגב, כאשר רואים את הרכבת צפונה, המשמעות היא
שהרכבת הזו מאחרת במספר דקות, כי לפי התכנון היא צריכה להקדים בכ-5 דקות את הרכבת שבאה ממזרח. אז לא רק שהיא לא בורחת, היא מאחרת.
 

cwen

New member
אני באה בטעות ללו"ז לא לרכבת

הרכבת לא בורחת. לפי הלו"ז המתוכנן, יש המתנה
של 15-20 דקות בין הרכבות. הרכבת צפונה שאנו לפעמים רואים מראש לא מתוכננת עבורנו. אפשר להתווכח האם המתנה של רבע שעה היא ארוכה מדי או לא, אבל הטענה שהרכבת בורחת לא נכונה. הרכבת נוסעת לפי הלו"ז. בשום לו"ז רשמי לא מופיע זמן המתנה 0 בין הרכבות.
אני באה בטעות ללו"ז לא לרכבת
הלו"ז מתוכנן לא טוב. לא בדקתי את הלו"ז החדש, אבל בלו"ז הקודם היה הפרש של דקה בערך בין היציאה של הרכבת צפונה לכניסה של הרכבת ממזרח. למה לתכנן לו"ז בו הנוסע צריך להמתין רבע שעה? זה לא הגיוני.
 

אורי404

New member
מעניינת גם השאלה הפוך

עכשיו הן מגיעות לאוניברסיטה *לפני*
שהרכבת צפונה יוצאת? או שעדיין הנוסעים מכפר סבא רואים את הרכבת צפונה בורחת להם כשהם נכנסים לתחנה?
מעניינת גם השאלה הפוך
האם ניתן לנסוע בזמן סביר מכיוון צפון לכיוון אזורי התעשייה בני ברק, תל אביב ופתח תקווה? במלים אחרות האם יש תיאום כלשהו בין הרכבות מכיוון בנימינה וחיפה לרכבות לכיוון תחנות בני ברק, פתח תקווה וראש העין?
 
גם בכיוון הזה זמן ההמתנה הוא 15-20 דקות

מעניינת גם השאלה הפוך
האם ניתן לנסוע בזמן סביר מכיוון צפון לכיוון אזורי התעשייה בני ברק, תל אביב ופתח תקווה? במלים אחרות האם יש תיאום כלשהו בין הרכבות מכיוון בנימינה וחיפה לרכבות לכיוון תחנות בני ברק, פתח תקווה וראש העין?
גם בכיוון הזה זמן ההמתנה הוא 15-20 דקות
בכל מקרה, גם עם ההמתנה בתחנת האוניברסיטה, נסיעה ברכבת מהירה יותר מאשר באוטובוסים. ובאוטובוסים לא ממתינים לפעמים אפילו זמן ארוך יותר בין אוטובוס לאוטובוס? אז מה זה זמן סביר? יש תיאום. התיאום הוא בפער זמן של 15-20 דקות. אם זה לא זמן סביר, אז נסיעה ארוכה ביותר מחצי שעה (לפחות) באווטובוסים כן סבירה?
 

אורי404

New member
במקרה הספציפי הזה לא השוויתי לאוטובוסים

גם בכיוון הזה זמן ההמתנה הוא 15-20 דקות
בכל מקרה, גם עם ההמתנה בתחנת האוניברסיטה, נסיעה ברכבת מהירה יותר מאשר באוטובוסים. ובאוטובוסים לא ממתינים לפעמים אפילו זמן ארוך יותר בין אוטובוס לאוטובוס? אז מה זה זמן סביר? יש תיאום. התיאום הוא בפער זמן של 15-20 דקות. אם זה לא זמן סביר, אז נסיעה ארוכה ביותר מחצי שעה (לפחות) באווטובוסים כן סבירה?
במקרה הספציפי הזה לא השוויתי לאוטובוסים
 

down under

New member
מהתבוננות בלו"ז עולה התמונה הבאה

מעניינת גם השאלה הפוך
האם ניתן לנסוע בזמן סביר מכיוון צפון לכיוון אזורי התעשייה בני ברק, תל אביב ופתח תקווה? במלים אחרות האם יש תיאום כלשהו בין הרכבות מכיוון בנימינה וחיפה לרכבות לכיוון תחנות בני ברק, פתח תקווה וראש העין?
מהתבוננות בלו"ז עולה התמונה הבאה
אם הרכבות מצפון לדרום (מנהריה/חיפה לת"א/מודיעין/ב"ש וכן מבנימינה לאשקלון) מדייקות הרי שלרכבות הפרברים מבנימינה המגיעות לת"א האונ' יש 5 דקות עד ליציאת הרכבת להוד"ש/כפ"ס. מספיק זמן שגם לנוסע נכה יש שהות לעבור בין איי הרציפים. רכבות הפרברים מבנימינה לדרום מגיעות לאונ' ב-HH:35 וב-HH:56. הרכבות להוד"ש לעולם ועד יוצאות ב-HH:20, HH:40, HH:00 (כלומר בשעה עגולה, בשעה עגולה ו-20 דקות ובשעה עגולה ו-40 דקות). הבעיה היא עם הרכבות שבאות מנהריה/חיפה. הן מגיעות לאוניברסיטת תל אביב (מרכז הירידים) בשעות HH:01,HH:19,HH:40 כלומר יש כ-20 דקות המתנה. שוב, זה הגיוני ו"עושה שכל". שכן מי שבא ברכבת הפרברים וצריך לבני ברק או לפ"ת ק' אריה סימן שהוא בא מהרצליה או נתניה או חדרה או פרדס חנה. אחרת היה בא ברכבת המהירה שעוצרת רק בבנימינה. מי שבא ממקומות קרובים יש לו מעט המתנה. מי שבא מבנימינה או חיפה או נהריה, כלומר ממילא ממקומות רחוקים יחסית, הרי שהמתנה של 20 דקות היא לא כזה נורא עבורו, שכן באחוזים מכלל זמן הנסיעה הכולל 20 הדקות הללו זה אחוז כמעט זניח.
 

אורי404

New member
תודה, קובי. אם כך, מהבחינה הזו יש שיפור

מהתבוננות בלו"ז עולה התמונה הבאה
אם הרכבות מצפון לדרום (מנהריה/חיפה לת"א/מודיעין/ב"ש וכן מבנימינה לאשקלון) מדייקות הרי שלרכבות הפרברים מבנימינה המגיעות לת"א האונ' יש 5 דקות עד ליציאת הרכבת להוד"ש/כפ"ס. מספיק זמן שגם לנוסע נכה יש שהות לעבור בין איי הרציפים. רכבות הפרברים מבנימינה לדרום מגיעות לאונ' ב-HH:35 וב-HH:56. הרכבות להוד"ש לעולם ועד יוצאות ב-HH:20, HH:40, HH:00 (כלומר בשעה עגולה, בשעה עגולה ו-20 דקות ובשעה עגולה ו-40 דקות). הבעיה היא עם הרכבות שבאות מנהריה/חיפה. הן מגיעות לאוניברסיטת תל אביב (מרכז הירידים) בשעות HH:01,HH:19,HH:40 כלומר יש כ-20 דקות המתנה. שוב, זה הגיוני ו"עושה שכל". שכן מי שבא ברכבת הפרברים וצריך לבני ברק או לפ"ת ק' אריה סימן שהוא בא מהרצליה או נתניה או חדרה או פרדס חנה. אחרת היה בא ברכבת המהירה שעוצרת רק בבנימינה. מי שבא ממקומות קרובים יש לו מעט המתנה. מי שבא מבנימינה או חיפה או נהריה, כלומר ממילא ממקומות רחוקים יחסית, הרי שהמתנה של 20 דקות היא לא כזה נורא עבורו, שכן באחוזים מכלל זמן הנסיעה הכולל 20 הדקות הללו זה אחוז כמעט זניח.
תודה, קובי. אם כך, מהבחינה הזו יש שיפור
ככל הזכור לי, בלוח הזמנים הקודם זמני ההמתנה היו ארוכים יותר.
 

Geistertreiber

New member
בהחלט יש שיפור משמעותי בקו הזה...

תודה, קובי. אם כך, מהבחינה הזו יש שיפור
ככל הזכור לי, בלוח הזמנים הקודם זמני ההמתנה היו ארוכים יותר.
בהחלט יש שיפור משמעותי בקו הזה...
אבל השיפור האמתי יהיה שתפתח מסילת השרון דרך רעננה ואז יעשו קו מעגלי שיחבר את ערי השרון עם ב"ב ותחנת האוני' בת"א. לא ידוע לי בטוח שמתכננים לעשות את הקו הזה מעגלי, אבל לדעתי זה יהיה יעיל במיוחד.
 
לפי מה שנכתב כאן בעבר, כאשר תיפתח מסילת השרון

בהחלט יש שיפור משמעותי בקו הזה...
אבל השיפור האמתי יהיה שתפתח מסילת השרון דרך רעננה ואז יעשו קו מעגלי שיחבר את ערי השרון עם ב"ב ותחנת האוני' בת"א. לא ידוע לי בטוח שמתכננים לעשות את הקו הזה מעגלי, אבל לדעתי זה יהיה יעיל במיוחד.
לפי מה שנכתב כאן בעבר, כאשר תיפתח מסילת השרון
הקו יתחיל ויסתיים בראשל"צ מערב ויעשה את המעגל בשני הכוונים עם תחנת האוניברסיטה כנקודת ציר, כלומר מהרצליה לבני ברק ולהיפך יהיה צורך להחליף רכבת בתחנת האוניברסיטה או לעשות את הסבוב הגדול (מה שלא כדאי כמובן). לפי מה שנכתב, הקו לא ישתמש בקשת (החד-מסילתית ולא ידוע שיש כוונה להכפילה) מכיוון צפון לכוון מזרח בין מסילת החוף למסילת הירקון.
 

cwen

New member
אבל זה 20 דקות לכל כיוון

מהתבוננות בלו"ז עולה התמונה הבאה
אם הרכבות מצפון לדרום (מנהריה/חיפה לת"א/מודיעין/ב"ש וכן מבנימינה לאשקלון) מדייקות הרי שלרכבות הפרברים מבנימינה המגיעות לת"א האונ' יש 5 דקות עד ליציאת הרכבת להוד"ש/כפ"ס. מספיק זמן שגם לנוסע נכה יש שהות לעבור בין איי הרציפים. רכבות הפרברים מבנימינה לדרום מגיעות לאונ' ב-HH:35 וב-HH:56. הרכבות להוד"ש לעולם ועד יוצאות ב-HH:20, HH:40, HH:00 (כלומר בשעה עגולה, בשעה עגולה ו-20 דקות ובשעה עגולה ו-40 דקות). הבעיה היא עם הרכבות שבאות מנהריה/חיפה. הן מגיעות לאוניברסיטת תל אביב (מרכז הירידים) בשעות HH:01,HH:19,HH:40 כלומר יש כ-20 דקות המתנה. שוב, זה הגיוני ו"עושה שכל". שכן מי שבא ברכבת הפרברים וצריך לבני ברק או לפ"ת ק' אריה סימן שהוא בא מהרצליה או נתניה או חדרה או פרדס חנה. אחרת היה בא ברכבת המהירה שעוצרת רק בבנימינה. מי שבא ממקומות קרובים יש לו מעט המתנה. מי שבא מבנימינה או חיפה או נהריה, כלומר ממילא ממקומות רחוקים יחסית, הרי שהמתנה של 20 דקות היא לא כזה נורא עבורו, שכן באחוזים מכלל זמן הנסיעה הכולל 20 הדקות הללו זה אחוז כמעט זניח.
אבל זה 20 דקות לכל כיוון
מה שמוסיף 40 דקות לנסיעה כולה. חברה שלי קנתה רכב בגלל זה. נשבר לה. (גם זה וגם התיאום עם האוטובוסים של אגד בחיפה).
 
למעלה